Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Mogens, det er helt korrekt! Jeg stod ved siden af Brian da han sagde det, vi stod og snakkede nede i en racerbutik i Breitscheid. OK - han må være undtagelsen, som bekræfter reglen at: Porsche styrer for vildt !! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 OVERstyrer for vildt.....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Vi snakkede med en gut på ringen sidste sommer. Han har levet af at testkøre biler for fabrikkerne dernede. Vi spurgte ha så hvad han helst ville rundt på ringen i. Focus sagde han....... Jeg var ved at tabe både næse og mund!! Focus........ Det var sgu nok ikke lige mit nr1 pick hvis jeg fik frit valg, men ikke desto mindre var det det han sagde..... Vildt nok, men var det så helt præcis ST'en, han refererede til (for han har vel ikke haft fingrene i den nye RS allerede sidste sommer, eller har han mon været med til at testkøre RS'en gennem dens udviklingsforløb?). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Godt spørgsmål Frederik....... Han sagde bare Focus. Spurgte ikke ind til specifik model...... Jeg var nok for overrasket til at spørge mere........:D Det kom helt bag på mig. Havde sgu da regnet med der kom noget helt vildt, men nej.... Han sagde den var meget stabil og balanceret. En rolig bil der kunne presses meget langt før det blev farligt..... Ikke ligesom en GT3RS, der bare lige skal ud på curben og så er du historie.....:( Han sagde de fleste var vildt glade hvis de kom under 9 min dernede BTG, men det gjorde han omkring 8:15 i en Astra OPC....Så han kunne ikke se det fede i at folk pralede vildt med deres M3 osv. Han sagde det var bedre at ha en langsom bil der kunne køre linierne optimalt, fremfor en brutal bil der ikke fik en flydende rytme og den var altafgørende for en god tid dernede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2009 Wow' date=' der er dags dato allerede solgt 32 stk RS'ere i Sverige (til levering i aug/sept). Det er lige knapt halvdelen af det samlede antal RS'ere, der er afsat til SE totalt set (nemlig sølle 70 stk).[/quote'] Hvorfor er der begrænsning på hvor mange hvert land får, er det for at bevare eksklusivitetet ved modellen eller hvad? - man skulle tro at de bare var interesseret i at sælge så mange som muligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2009 Hvorfor er der begrænsning på hvor mange hvert land får' date=' er det for at bevare eksklusivitetet ved modellen eller hvad?[/quote'] Njah, det må det næsten være. Angiveligt er der tale om totalt 8000 stk (hvoraf 4000 stk går til UK). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Gys... 3 grunde til ikke at købe den... 1. Det er en ford 2. Det er en ford 3. FWD Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Gys... 3 grunde til ikke at købe den... 1. Det er en ford 2. Det er en ford 3. FWD blah blah blah blah Bange for, at den løber om hjørner med din R32'er, monstro? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Det kan du nok gange med 7½......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 blah blah blah blah Bange for' date=' at den løber om hjørner med din R32'er, monstro? :)[/quote'] ha ha.... Jeg har ikke R32 (den er solgt for et år siden) Men jeg en 135i Coupé med 350+ whp (JB3 + RR DP) Tjek mit logo! En lille smagsprøv, Ivan har samme setup som mig.... http://www.youtube.com/watch?v=I8hWuYBk8Ug&eurl=http%3A%2F%2F135%2Dstyle%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Orv...Den vil jeg gerne kigge lidt nærmere på.......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Gys... 3 grunde til ikke at købe den... 1. Det er en ford 2. Det er en ford 3. FWD +1 til Gulvmanden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Orv...Den vil jeg gerne kigge lidt nærmere på.......:) Du siger bare til... Jeg har lige brugt DKK 26.000,- på den! Under 1 år gammel... Jeg er blevt bidt af "mod bug" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 Jeg skal lige ha gjort mine skiver og klodser sommerklare......:D Så slipper jeg for at sidde med nyrebælte når jeg bremser...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2009 +1 til Gulvmanden :D Straight line performance, helt sikkert. Er selv stor fan af [13]35i. På bane er jeg til gengæld overbevist om, at den nye Focus RS uden større problemer vil give selv en stage 1 135i kam til sit hår. På bane er eksempelvis en Audi S3 generelt en anelse hurtigere end en 135i til trods for, at 135i er en væsentligt mere kraftfuld fætter (og IMO en federe bil helt enkelt - motoren mest af alt). Jeg er dog ret sikkert på, at dens RFT er en medvirkende årsag til dette - og disse kan jo let byttes ud med non-RFT. Hvis alt går vel kommer RS'en ned i nærheden af den super-hardcore Renault Megane R26.R's tider, og der kan en 135i ikke være med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Jeg synes nu farven er cool nok, biler der er til lidt ballade må gerne se sådan ud. Alt det der med hvor hurtig den er på en bane handler et eller andet sted om mest om hvem der sidder bag rettet, jeg mener til det de fleste af os kommer på bane iløbet af et år der er en Golf GTI rigeligt et langt stykke hen ad vejen. Det handler et langt stykke hen ad vejen om at lære at bruge bilen rigtigt, der er bil / mærke temmeligt underordnet og det tager lang tid at ramme et niveau hvor bilen reelt gør en forskel. Frederik jeg bliver nød til at sige når nu vi tager test som grundlag altså testpiloters udsagn, så tror jeg nok du skal regne med Imprezzaerne og evoerne er i en anden klasse en Corsa OPC, den falder desværre igennem på undervogn og styrring, i sin klasse, det er ærgeligt, for det er klart den cooleste af de små biler. Men meld dig på bane arrangementet d. 7. maj på sturup og prøv den lidt af OPCén skriv til miriam om det :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Frederik jeg bliver nød til at sige når nu vi tager test som grundlag altså testpiloters udsagn, så tror jeg nok du skal regne med Imprezzaerne og evoerne er i en anden klasse en Corsa OPC, den falder desværre igennem på undervogn og styrring, i sin klasse, det er ærgeligt, for det er klart den cooleste af de små biler. Jeg kunne aldrig drømme om at sammenligne min lille OPC med en Impreza STI eller en Mitsu Evo. Never ever. Til gengæld er det slet ikke helt ved siden af at sammenligne den med den almindelige 2008/2009 WRX, hvilket var det, jeg gjorde. ;) Se bare her: [ATTACH]2845[/ATTACH] Sammenligningsgrundlaget (Bruntingthorpe-banen) er måske ikke det største, men generelt kan Corsa OPC'en - til de flestes overraskelse - godt gøre sig nogenlunde gældende i klassen af hot hatches over den (hvor vi finder Impreza WRX, Astra OPC, Civic Type-R, Focus ST, Golf GTI, etc). Men meld dig på bane arrangementet d. 7. maj på sturup og prøv den lidt af OPCén skriv til miriam om det :-) Yes, jeg regner helt sikkert med at ville deltage. I hører fra mig.... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Lyder godt du skal med den er helt sikkert sjov Corsaen præcis hvad den er bygget til. Men den sammenligning med imprezaen er vel ikke helt fair, der er 300 kg til forskel på de to biler og du har ingen problemer med at få en barnestol ind i imprezaen. Det er lidt det jeg føler bil magasinerne gør bare for at få noget interessant at skrive, læste fornyeligt en test hvor der var en C klasse AMG, em M3 og en række andre i den klasse i testen, M3eren havnede midt i feltet, se der blev jeg jo overasket ind til jeg så at man havde valgt en M3 cab alle andre var fast tag, man ka jo også vælge resultatet på forhånd. nævnte jeg at jeg ikke er helt glad for bil pressen (meget pænt sagt) på nær et par enkelte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Lyder godt du skal med den er helt sikkert sjov Corsaen præcis hvad den er bygget til. Men den sammenligning med imprezaen er vel ikke helt fair, der er 300 kg til forskel på de to biler Well, power-to-weight ratio er cirka den samme for begge biler. OPC'en vejer mindre, men WRX'en har til gengæld mere end 30 heste ekstra OG AWD. Hvis sammenligningen kan siges at være unfair for en af disse to biler, må det være fordi den er unfair over for OPC'en, IMO. og du har ingen problemer med at få en barnestol ind i imprezaen. Tro mig, hvis WRX'en er en 3-dørs udgave, og den er udstyret med forsæde-Recaro'er af præcis samme type som i min (hvis man kan få det til den), vil du have præcis samme problem i WRX'en. ;) Det er sædernes design, der er problemet - men f*ck hvor er de altså lækre. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 jeg synes bare det er fedt at de tilsidesætter en masse plads for de rigtige stole, håber BMW gennemføre 1eren i tii versionen men er ved at midste troen, håbe kan man altid. Men de 300 kg betyder mere en du forestiller dig det der effekt til kg er et papir sammenlignings grundlag, det er somregel den lettere bil der vinder hvis man tester på en bane, der skal mange ekstra hk til at opveje den ekstra vægt i virkeligheden. Men de fleste af os kommer jo jo kun i nærheden af vores bilers fulde potentiale kortvarigt, så det handler jo mere om hvordan man hver i sær føler bilen ud fra de prefferancer vi har der er afgørende for hvor god bilen er, fram for en eller anden mave sur bil joanalist. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2009 Men de fleste af os kommer jo jo kun i nærheden af vores bilers fulde potentiale kortvarigt' date=' så det handler jo mere om hvordan man hver i sær føler bilen ud fra de prefferancer vi har der er afgørende for hvor god bilen er, fram for en eller anden mave sur bil joanalist.[/quote'] Så sandt som det er sagt. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2009 Jeps........ Jeg kunne godt tænke mig en afløser for Z3M Coupe'n.... En kort trykladet V6'er lagt i 1seriens (3 dørs) chassis. Den kunne blive så svedig med en 135i motor i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 5, 2009 Jeg tror godt jeg ved hvad den skal koste i SE http://www.blocket.se/vi/20237702.htm?ca=23_11_s Bilen blev lige testet på kanal 8, hvor de nævnte: - at den kun fås i mørkeblå, hvid og mintgrøn :) - at den kører med 1,4 bar i ladetryk - at koster 310.000 kr :th2: - at den slår konkurrenterne med mange meter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2009 - at den kører med 1,4 bar i ladetryk Selv om det måske umiddelbart lyder en anelse skræmmende på flere af os (sammenlignet med for bare få år siden), så er det i dag slet ikke ualmindeligt med ladetryk i denne ende af skalaen (umodificeret, fra fabrikken af). Maks. ladetryk i Corsa OPC er eksempelvis 1.3 bar, og i Astra OPC er det 1.2 bar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 5, 2009 Selv om det måske umiddelbart lyder en anelse skræmmende på flere af os (sammenlignet med for bare få år siden), så er det i dag slet ikke ualmindeligt med ladetryk i denne ende af skalaen (umodificeret, fra fabrikken af). Maks. ladetryk i Corsa OPC er eksempelvis 1.3 bar, og i Astra OPC er det 1.2 bar. Det er højt - og da jeg har stor erfaring fra en '92 Ford Sierra Cosworth Final Edition med steg 2 tuning (+300 hk), ved jeg, at Ford tidligere har haft det dårligt med høje ladetryk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites