Ann 10 Anmeld indhold Skrevet February 23, 2009 Kender i nogle håndværkere i Oxie? Vi står pt. og mangler hjælp med et køkkengulv, men vil løbende også have mange andre opgaver til ham/hende/dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 min man og jeg er håndværker jeg er glarmester og min mand er altmuligmand. vi bor i oxie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 min man og jeg er håndværker jeg er glarmester og min mand er altmuligmand. vi bor i oxie Hmm at kalde sig altmuligmand er vel ikke det samme som at være håndværker;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 jo det er han men har ikke taget nogen uddannelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 min man og jeg er håndværker jeg er glarmester og min mand er altmuligmand. vi bor i oxie Super! Miriam's anbefalede superhåndværker har dog ringet igen, og sagt at han gerne vil lave køkkenet, når det nu ikke er større - men vi skal i den grad også bruge en glarmester (60'er villa... nuff said) - så du hører med garanti fra mig. PM mig evt. dit telefonnummer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 det er i orden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 det er vel så närmere det man kalder en handyman?? har man ikke gidet tage en uddannelse så synes jeg helle rikke man har ret til at påtage sig titlen "håndvärker" fair nok at han kan en masse og sikkert er dygtig men dte er bare min mening "Begrebet håndværk dækker bredt over håndværksfagene, hvis udøvere kaldes håndværkere. Det er fagområder indenfor produktion, byggeri og service (reparationer), der kræver en faglig uddannelse. Under uddannelsen er man lærling, og uddannelsen afsluttes med en svendeprøve, ved hvilken man modtager et svendebrev og kan kalde sig svend. Det foregår i dag i henhold til loven om erhvervsuddannelser." og tilsyneladende lovgivende magts mening også... jo det er han men har ikke taget nogen uddannelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 det er vel så närmere det man kalder en handyman?? har man ikke gidet tage en uddannelse så synes jeg helle rikke man har ret til at påtage sig titlen "håndvärker" fair nok at han kan en masse og sikkert er dygtig men dte er bare min mening Men kære Helle Rikke, man kan godt være god til noget uden at have papir på det. De fleste politikere er f.eks. journalister, og ikke cand.scient.pol'er. Der er tilfælde i livet hvor erfaring vejer tungt - selv om jeg er enig med dig i, at beskyttede uddannelser har fortjent deres beskyttelse. Men i dette tilfælde er der jo blot sagt at han er "altmuligmand", og den erfaring/uddannelse er ikke beskyttet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2009 nu kaldte jeg jo heller ikke mig selv for håndværker men glarmester. vi er begge håndværkere. men det er vel meget radt at vide hvad de folk kan som man ved om man kan bruge dem:p det er vel så närmere det man kalder en handyman?? har man ikke gidet tage en uddannelse så synes jeg helle rikke man har ret til at påtage sig titlen "håndvärker" fair nok at han kan en masse og sikkert er dygtig men dte er bare min mening "Begrebet håndværk dækker bredt over håndværksfagene, hvis udøvere kaldes håndværkere. Det er fagområder indenfor produktion, byggeri og service (reparationer), der kræver en faglig uddannelse. Under uddannelsen er man lærling, og uddannelsen afsluttes med en svendeprøve, ved hvilken man modtager et svendebrev og kan kalde sig svend. Det foregår i dag i henhold til loven om erhvervsuddannelser." og tilsyneladende lovgivende magts mening også... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2009 Men kære Helle Rikke' date=' man kan godt være god til noget uden at have papir på det. De fleste politikere er f.eks. journalister, og ikke cand.scient.pol'er. Der er tilfælde i livet hvor erfaring vejer tungt - selv om jeg er enig med dig i, at beskyttede uddannelser har fortjent deres beskyttelse. Men i dette tilfælde er der jo blot sagt at han er "altmuligmand", og den erfaring/uddannelse er ikke beskyttet.[/quote'] jeg har ikke sagt at han ikke er god til det men nu sagde hun jo netop "vi er begge håndvärkere" !!! ikke "jeg er håndvärker og min mand er handy/altmuligmand" min pointe er bare at fordi jeg kan finde ud af at mure så gir det mig ikke retten til atkalde mig håndvärker, murer eller lign för jeg har taget en uddannelse... jeg kan jo heller ikke kalde mig läge fordi jeg kan en del medicin... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2009 nu kaldte jeg jo heller ikke mig selv for håndværker men glarmester. vi er begge håndværkere. men det er vel meget radt at vide hvad de folk kan som man ved om man kan bruge dem:p ok nu snakker du sort .. du skrev "min mand og jeg er håndvärkere" dvs du kalder også dig selv for håndvärker ellers hedder det bare "min man er.." og så gör du det så igen i dit nyeste indläg "vi er begge håndvärkere" så jo du kaldte også dig selv for håndvärker.. og er du uddannet (herunder også mesterläre) ja så er du mere håndvärker end din mand er og ja dte er helt fint at i melder jer til at udföre lidt altmuligopgaver men det jeg siger er bare at hvis man ikke har gidet tage en uddannelse så har man i min verden og den almindelige verden ikke fortjent retten til at kalde sig håndvärker... dermed ikke sagt at din mand ikke ved hvad han laver... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites