millis 10 Anmeld indhold Skrevet February 21, 2009 nu har jeg søgt lidt om det, men syntes ikke jeg har fået det ønskede svar....der er mange delte meninger om dette. så prøver lige igen. nå men er blevet blitset af en fotofælde idag. i dk. man måtte køre 50 (hvad min mand siger, jeg var sikker på jeg lige havde set et skilt hvor der stod 60, men kan jo ligeså vel have taget fejl) nå men jeg kørte jo nok nærmere lige under de 70 km i timen.. (ca) og nu er spørgsmålet så. jeg har svensk kørekort. kan jeg få et klip i dk? (og har jeg kørt så stærkt at jeg får et?) og/eller hvad lyder bøden sådan ca på????? er der en side hvor jeg kan se det....? min første bøde nogensinde.. altså...! (håber det blev sløret og de ikke fik nummer pladen med) jeg holder mig ellers altid til hastighederne og regler mm da jeg kører rundt med mine unger. men kender i det når man kommer af motorvejen og ligepludselig ikek må køre andet end 50-70 km i timen, ja så føles det som sneglefart. øv øv øv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 du kan ikke få et klip i dit svenske körekort for at köre for hurtigt i dk ... men en böde får du .. taksterne står et sted på politi.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 du kan ikke få et klip i dit svenske körekort for at köre for hurtigt i dk ... men en böde får du .. taksterne står et sted på politi.dk Uanset hvad får hun da et klip i systemet ligesådan som med dk-kørekort. Forskellen er bare at de ikke kan fratage kørekortet og værste fald kun give hende kørelsesforbud i DK (ved 3 klip) Sådan har jeg altid forstået det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 du kan ikke få et klip i dit svenske körekort for at köre for hurtigt i dk ... men en böde får du .. taksterne står et sted på politi.dk Her er bødetaksterne http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0308.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Uanset hvad får hun da et klip i systemet ligesådan som med dk-kørekort. Forskellen er bare at de ikke kan fratage kørekortet og værste fald kun give hende kørelsesforbud i DK (ved 3 klip) Sådan har jeg altid forstået det. Nja det gælder for udenlandsdanskere med DK kørekort. De kan altid tildele dig kørselsforbud i Danmark. Men med de hastigheder vi taler her tror jeg næppe det kommer på tale:) Det kan godt være de siger de vil tildele klip til udenlandske kørekort. Men jeg vil godt se hvordan de praktisk har tænkt sig at holde styr på det.... jeg nægter simpelthen at tro på de kan finde ud af at lægge det ind i deres IT system... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Det kan godt være de siger de vil tildele klip til udenlandske kørekort. Men jeg vil godt se hvordan de praktisk har tænkt sig at holde styr på det.... jeg nægter simpelthen at tro på de kan finde ud af at lægge det ind i deres IT system... Jeg tænkte præcist det samme. Det nytter jo ikke noget at registrere fx. "Thomas Hansen, Malmö" i systemet. For der er nok ret mange af dem. De mangler en form for unik identifier til databasen - de kan jo ikke se hvad en dansk statsborgers danske cpr-nummer er, hvis personen har svensk bil og kørekort. Så med mindre at dansk politi kan få svensk politi til at udlevere det svenske personnummer, kan jeg ikke se at de kan registrere klip for personer med svensk kørekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Jeg tænkte præcist det samme. Det nytter jo ikke noget at registrere fx. "Thomas Hansen, Malmö" i systemet. For der er nok ret mange af dem. De mangler en form for unik identifier til databasen - de kan jo ikke se hvad en dansk statsborgers danske cpr-nummer er, hvis personen har svensk bil og kørekort. Så med mindre at dansk politi kan få svensk politi til at udlevere det svenske personnummer, kan jeg ikke se at de kan registrere klip for personer med svensk kørekort. Dit 'gamle' danske personnummer er jo stadigt aktivt, hvis du betaler skat i dk. Ikke som cpr.-nummer, men som 'skattenummer', og det vil jo blive dit cpr-nummer igen, når/hvis du flytter tilbage. Så lur mig om ikke dk-politiet vil forsøge at registrere danskere i SE uanset kørekort med deres 'passive' cpr-nummer, så et evt. sæt af 3 klip kan udløses, når dit cpr-nummer bliver aktivt? Ved at jeg selv har fået et brev fra dk *host* , som er registreret på mit gamle cpr-nummer. Men det var naturligvis, hvor de stoppede mig og så mit dk-kørekort og dermed mit gamle dk-cpr.nummer. Så det cpr-nummer duede fint i politiets system. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Dit 'gamle' danske personnummer er jo stadigt aktivt, hvis du betaler skat i dk. Ikke som cpr.-nummer, men som 'skattenummer', og det vil jo blive dit cpr-nummer igen, når/hvis du flytter tilbage. Så lur mig om ikke dk-politiet vil forsøge at registrere danskere i SE uanset kørekort med deres 'passive' cpr-nummer, så et evt. sæt af 3 klip kan udløses, når dit cpr-nummer bliver aktivt? Men nu taler vi at hun er klipset med blitz..hvordan hulen skulle hendes danske cpr nummer dukke op i den sammenhæng? De sender da bøden til svensk politi og håber på nogen gider vedkende sig den og betale.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
REMS 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Lige præcis.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 NEJ!! det danske klippekorts system er kun til danske körekort ...d ekan ikke gi dig et klip i et svensk körekort .. de kan muligvis i meget grove tilfälde gi dig köreforbud i dk ... men intet andet .. jo böde Uanset hvad får hun da et klip i systemet ligesådan som med dk-kørekort. Forskellen er bare at de ikke kan fratage kørekortet og værste fald kun give hende kørelsesforbud i DK (ved 3 klip) Sådan har jeg altid forstået det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites