hpn 10 Anmeld indhold Skrevet February 20, 2009 vi har i löbet af i går og i dag oplevet at en af vores stikkontakter giver problemer. Når vi sätter et stik i (til en stövsuger eller en "tänd/sluk-skinne til pc'en) i, slår strömmen fra i halvdelen af huset - men hfi-reläet slår ikke fra der har indtil i går ikke väret problemer - pc'en har siddet i i flere måneder. Her til aften fik jeg den tändt, men efter 2 minutter slås strömmen fra (men der er intet at se på hfi-reläet). Vi slår så hovedafbryderen fra og tänder efter lidt tid, og så er der ström i rummene igen. Hvad kan det mon väre - og er der nogen, der kan anbefale en elektriker, da det jo höjst sandsynligt er noget "inden i"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 Dit HPFI-relæ aktiveres kun, hvis du har en fejlstrøm (over 30mA normalt). Dine sikringer derimod, slår fra når du overbelaster gruppen. Du har, tilsyneladende, for meget på gruppen - eller en nervøs automatsikring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 Er det sikringen der går? En 10 ampere gruppe kan belastes med max 2300 watt, og en støvsuger kan hurtigt trække 1200 w, så hvis der kører støvsuger, computer, anlæg, køleskab på den samme gruppe, er det naturligt at den slår sikringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 så vidt jeg ved, har vi ingen sikringer hmm - i vores gamle lejlighed havde vi sådanne, som gik, når der var overbelastning, og det har vi ikke her. Vi har indtil i går ikke haft nogle problemer og det er ikke både pc og stövsuger på samme tid. Hvor kan jeg eventuelt kigge efter sikringer? edit; Der er ikke noget der slår fra på reläet. Jeg troede egentligt, at sådan et relä erstattede sikringer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 Hvis du har noget i denne stil, så er det sikringerne. De går ikke - eller rettere sagt: De kommer igen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 hvis det er af nyre dato sidder der højs sansynligt 13A i relæget.. Og hvis der gør det så slår den ikke ved 2300W men ved 2990W Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2009 Hvis du har noget i denne stil, så er det sikringerne. De går ikke - eller rettere sagt: De kommer igen. ok, det er det, vi har. Nu her for 5 minutter siden sad jeg og läste godnathistorie - og så gik strömmen igen - denne gang uden at der var nogen, der pillede ved noget. Det eneste, jeg kan forestille mig, der skete, var at köleskabet "gik igang", som det nu gör. Men så må vi jo bare se, om det sker igen näste gang det "köler" påny. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 her i nat har det kört fint - men da jeg ville tände lyset her til morgen (i samme gruppe) gik det igen. Nu afbrydes det hver gang, vi tänder et eller andet i den gruppe. Kan man håbe, det måske "bare" er köleskabet? og hvordan kan vi finde ud af det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 Kan man håbe, det måske "bare" er köleskabet? og hvordan kan vi finde ud af det? Tja, kan I ikke bare hivet stikket ud i et halv dags tid... det burde det sagtens kunne holde koldt, hvis I ikke åbner det hele tiden.. Og så kan I jo se om spøgeriet holder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 Ellers er der her en anbefaling http://www.elinstallatorenimalmo.se/about.htm Han har lavet meget for os, og han kommer igen i næste uge og skifter vores gamle eltavle til et hpfi relæ. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 Begynder at tror det er i den tarvle den er gal?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2009 tak for alle svarene. Vi prövede i formiddags at sätte köleskabet til en anden "gruppe" og så tände pc'en, og strömmen rög med det samme. Noget tyder på, at det ligger dybere end, det er noget vi selv kan fixe. Efter kl 13, har vi ikke haft ström i rummene - og dette inkluderer blandt andet badevärelset Vi kan ikke få det tilbage ved (som tidligere) at slukke på hovedafbryderen Det er rigtigt träls. Er det noget, man kan få en ud og kigge på allerede mandag/tirsdag? og så modtages anbefalinger gerne og hvad vil det eventuelt koste ekstra at få en ud i morgen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 nå, men vil da lige tilföje en opdatering; Vi var nödt til at få en gut ud i går kl 21,30 da vi ikke havde noget varme heller, og vi kunne ikke bare flytte stikket fra värmecentralen til en anden stikkontakt :( Der var så nået at blive ret koldt, og derfor gik vi ud og checkede, og der var ingen varme! Nå, men han fandt to fejl i hpfi reläet, der kunne have forårsaget brand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Nå, men han fandt to fejl i hpfi reläet, der kunne have forårsaget brand. Var det pga alder eller fejlinstallation? Kunne være fedt hvis du havde lidt mere info.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Nå' date=' men han fandt to fejl i hpfi reläet, der kunne have forårsaget brand.[/quote'] Nu mindes jeg i lige har købt huset. Hvis det er fejl installation fra tidligere så undersøg om i kan tøre regningen af på sælger! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 han sagde, at det var nogle af kobbertrådene, der sad löst, og at vi ikke kunne have forebygget det. Det var "slid". Den anden fejl var to "skinner", der sad forkert foran en skrue i stedet for bagved. så jeg tror desvärre ikke, at det er muligt at få sälger til at betale :( Det kunne ellers väre fint ifh den time-pris, når det er uden for alm arbejdstid ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 han sagde, at det var nogle af kobbertrådene, der sad löst, og at vi ikke kunne have forebygget det. Det var "slid". Han mener sikkert, at ledningernes tilslutning skulle efterspændes, hvilket en standardforbruger ikke selv kan udføre. Sidder ledningerne løse, udvikles der varme og evt. efterfølgende brand. Den slags imødegåes ved at foretage et installationseftersyn, hvor gruppetavlen testes med et varmefølsomt kamera eller termometer. Standardting for enhver elektriker :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites