Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 603 på 34 timer.......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Hvor mange af alle jer, der udtaler jer om Saab, har egenligt prøvet at eje en? Blandt de knapt 30 biler jeg har haft i min tid som bilejer, er Saab 9-5 klart en af de bedste. Den står sig helt klart i konkurrencen med både Mercedes og BMW. Så kan vi godt blive enige om at designet nok bør udskiftes mere ende for hvert 12-13 år, men udover det, kører den fortrinligt. Håber Saab overlever, for jeg kunne sagtens finde på at købe Saab igen, næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 Jeg har ejet 3: Den første, den sidste og den eneste..! Jeg ved ikke hvilke Mercedes'er og BMW'er du har prøvet efter din 9-5'er, men i mine øjne er der STOR klasseforskel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
drez27 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 jeg har ejet 3: Den første, den sidste og den eneste..! Jeg ved ikke hvilke mercedes'er og bmw'er du har prøvet efter din 9-5'er, men i mine øjne er der stor klasseforskel! hørt!!! Saab sucks! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cici_Barn 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 Saab sucks, men hellere Saab end Toyota eller Skoda.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 hørt!!! Saab sucks! Det eneste ved Saab der suger er indsugningen til Turboen, som gør at familiebilen på 1,8 ton, med hele familien ombord, overhaler BMW, Audi og Mercer på stribe, når man kører sydover ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 Det eneste ved Saab der suger er indsugningen til Turboen' date=' som gør at familiebilen på 1,8 ton, med hele familien ombord, overhaler BMW, Audi og Mercer på stribe, når man kører sydover ;) [/quote'] Det har jeg aldrig oplevet . Troede ikke, at Saab'er måtte udføres af Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 Saab sucks' date=' men hellere Saab end Toyota eller Skoda..[/quote'] hovsa.... den vil jeg gerne have uddybet :) ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 Det er jo heller ikke noget problem, når de holder stille på en rasteplads og er igang med at slappe af...... De når jo betydeligt længere på kort tid end Saab'en.......:D Det eneste ved Saab der suger er indsugningen til Turboen' date=' som gør at familiebilen på 1,8 ton, med hele familien ombord, overhaler BMW, Audi og Mercer på stribe, når man kører sydover ;) [/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
drez27 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 Det eneste ved Saab der suger er indsugningen til Turboen' date=' som gør at familiebilen på 1,8 ton, med hele familien ombord, overhaler BMW, Audi og Mercer på stribe, når man kører sydover ;) [/quote'] det er så ikke lige sket for mig, og jeg køre ellers Audi.. eller gjore... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2009 en ny saab kan ikke måle sig med en bmw... ganske givet körer de fint men nöj der er meget knirkende plastik i sådan en saab 9-3 .. udoverd et har jeg i 2 saab 9-3 formået at knäkke säderne fordi jeg lige skulle ha noget i lommen og strakte benene .. af alle de mange bmw og mercedes jeg har kört i har jeg aldrig oplevet lign... udover det lyder deeres motorer som en pint kat når man gir dem lidt täsk.. så at påstå at saab kan måle sig med bmw ... sort af alle jer, der udtaler jer om Saab, har egenligt prøvet at eje en? Blandt de knapt 30 biler jeg har haft i min tid som bilejer, er Saab 9-5 klart en af de bedste. Den står sig helt klart i konkurrencen med både Mercedes og BMW. Så kan vi godt blive enige om at designet nok bør udskiftes mere ende for hvert 12-13 år, men udover det, kører den fortrinligt. Håber Saab overlever, for jeg kunne sagtens finde på at købe Saab igen, næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 603 på 34 timer.......:D 7522 registered Saab rescuers after 94 hours Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Volvo får stats-garanteret et lån på 5 milliarder...Saab får en r** at trutte i. Underligt land jeg bor i, til tider. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Bedre lobbyister?????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 "Orsaken till att Volvo ges tummen upp medan Saab hittills fått tummen ner förklarar Hägglund med att Volvos ägare Ford "har gett klara besked om att de tar fullt ägaransvar och garanterar kapitalströmmarna till Volvo PV tills de hittar en ny ägare". Så har inte varit fallet med Saabs ägare General Motors." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Men til SAAB er jo allerede givet det svar, at der er lukket for pengekassen, indtil der kommer klarhed over hvem der ejer SAAB efter en rekonstruktion. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 "Orsaken till att Volvo ges tummen upp medan Saab hittills fått tummen ner förklarar Hägglund med att Volvos ägare Ford "har gett klara besked om att de tar fullt ägaransvar och garanterar kapitalströmmarna till Volvo PV tills de hittar en ny ägare". Så har inte varit fallet med Saabs ägare General Motors."Jeg har skam læst artiklen' date=' Nils. Men tilsyneladende læser du, ganske mod hvad vi er vant til, ikke mellem linierne . Men det behøves jo nok heller ikke, når "Ford [i']lover" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Saab er et dårligt papir - fem milliarder til det foretagende er med statsgaranti tabt, men Maud Olofsson kan ikke sidde og sige på landsdækkende, at statens penge ikke skal skydes ind i en dødssejler. Volvo har et helt andet potentiale for at komme helskindet gennem krisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Saab er et dårligt papir - fem milliarder til det foretagende er med statsgaranti tabt' date=' men Maud Olofsson kan ikke sidde og sige på landsdækkende, at statens penge ikke skal skydes ind i en dødssejler. Volvo har et helt andet potentiale for at komme helskindet gennem krisen.[/quote'] Ford har jo garanteret en pengestrøm til Volvo og har sagt at Ford beholder ejerskabet af Volvo... derimod har GM jo ikke kommet med noget konkret udspil om det endelige ejerskab af SAAB efter rekonstruktion og har heller ikke valgt at garantere for det lån som SAAB skulle have. DET er hele forskellen, og Maud Olofsson kunne jo næppe have handlet anderledes. Jeg tvivler på at nogen af deltagerne på dette forum (mig selv inklusive) har den fornødne indsigt til at kunne give et fornuftigt bud på om SAAB eller Volvo har det der skal til for at overleve på kort og længere sigt, eller hvor stort deres potentiale er. Men, Volvo og SAAB har været på banen siden hhv. 1927 og 1937, så de har jo vist sig at være ganske overlevelsesdygtige... på tværs af finanskriser, oliekriser, verdenskrige, skiftende ejere og skiftende regeringer. Hvis begge kollapser, bliver man som ny-patriot jo nødt til at køre i Koenigsegg :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Ford har jo garanteret en pengestrøm til Volvo og har sagt at Ford beholder ejerskabet af Volvo... derimod har GM jo ikke kommet med noget konkret udspil om det endelige ejerskab af SAAB efter rekonstruktion og har heller ikke valgt at garantere for det lån som SAAB skulle have. DET er hele forskellen, og Maud Olofsson kunne jo næppe have handlet anderledes. Jeg tvivler på at nogen af deltagerne på dette forum (mig selv inklusive) har den fornødne indsigt til at kunne give et fornuftigt bud på om SAAB eller Volvo har det der skal til for at overleve på kort og længere sigt, eller hvor stort deres potentiale er. Men, Volvo og SAAB har været på banen siden hhv. 1927 og 1937, så de har jo vist sig at være ganske overlevelsesdygtige... på tværs af finanskriser, oliekriser, verdenskrige, skiftende ejere og skiftende regeringer. Hvis begge kollapser, bliver man som ny-patriot jo nødt til at køre i Koenigsegg :D Hehe Koenigsegg som folkeje og som stationcar med 3 store elglys på fronten. Kunne dælme være underholdende :D Jeg tror dog at forskellen på Saab og Volvos overlevelse ligger i hvordan moderorganisationen behandler dem. Indtil 90'erne (mener jeg) var Saab og Volvo på svenske hænder, nu er begge på US hænder og GM overvejer helt at sælge SAAB. Den bli'r svær :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Jeg tror dog at forskellen på Saab og Volvos overlevelse ligger i hvordan moderorganisationen behandler dem. Indtil 90'erne (mener jeg) var Saab og Volvo på svenske hænder, nu er begge på US hænder og GM overvejer helt at sælge SAAB. Den bli'r svær :( Med min begrænsede viden, ville jeg jo nok ikke købe SAAB, men nok hellere investere i japanske bilproducenter ... men, nu er jeg jo ikke international finansmand-of-mystery, så det kan jo tænkes at der er nogen der har regnet den ud, og bare venter på at skidtet bliver sat til salg til en billig pris :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 ... så det kan jo tænkes at der er nogen der har regnet den ud' date=' og bare venter på at skidtet bliver sat til salg til en billig pris :P[/quote'] Man kunne håbe at Mazda købte SAAB. Det ville være en våd drøm for mig :D Men ja, det er jo nok ikke utænkeligt at der er nogen som vil prøve at profitere på SAAB brandet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
drez27 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Saab sucks' date=' men hellere Saab end Toyota eller Skoda..[/quote'] ja den eneste forskel der er, at toyota´en altid køre... kedelig bil men den køre altid... kunne være man skulle overveje en lexus....hmmm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
drez27 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 en ny saab kan ikke måle sig med en bmw... ganske givet körer de fint men nöj der er meget knirkende plastik i sådan en saab 9-3 .. udoverd et har jeg i 2 saab 9-3 formået at knäkke säderne fordi jeg lige skulle ha noget i lommen og strakte benene .. af alle de mange bmw og mercedes jeg har kört i har jeg aldrig oplevet lign... udover det lyder deeres motorer som en pint kat når man gir dem lidt täsk.. så at påstå at saab kan måle sig med bmw ... sort lige der er jeg helt enig michael... samlign saab med bmw og mercedes tsk tsk... nåh ja det er derfor det går så skide godt med saab... det er nok fordi de måler sig lig så godt med de tyske konkurrenter...NOT:tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2009 Mon det bliver norsk nu.:) http://www.automotorsport.se/news/17872/ska-norska-staten-k%C3%B6pa-saab/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites