Jump to content
Don A

Slut med Saab??

Recommended Posts

ja det er en trist historie, men hva pokker nu bli´r det bare billigere herover sverige... FEDT JJUUUHHHUUU:lol:

Jeg syntes sgu det er nogen oki flotte biler de har lavet ( vel om mærke de sidste modeller- ikke de gamle :) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan Saab ikke stå selv, så må de falde..... Er det ikke et bæredygtigt koncept, så må de bukke under..... Det skal skatteyderne ikke betale for...
Enig. Håber dog ikke Opel skal lide samme skæbne, nu hvor jeg netop har købt min Corsa OPC, for man er vel på herrens mark i forbindelse med garantireparationer osv. :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan Saab ikke stå selv, så må de falde..... Er det ikke et bæredygtigt koncept, så må de bukke under..... Det skal skatteyderne ikke betale for...
Hørt. Hvorfor skal regeringen og skatteyderner drages ind i en underskuds forretning. Saab kommer ALDRIG til at tjene penge. Som en alm. bilproducent kræves der mere end 2 modeller for at kunne overleve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Saab er topmålet af kedeligt forudsigeligt design..... Det er helt vildt!! Om så en Saab bliver 20 år gammel, kan man uden at blinke se det er en Saab.... Så lidt er der sket på 20 år.....:sick:
En SAAB fra 1989 er ved at ruste væk. En SAAB fra 2009 tyve år ud i fremtiden, burde bestemt ikke have dette problem. Så lidt er der da sket. :th2: Desuden synes jeg bestemt ikke deres 9.3 AERO kan sammenlignes med 9000CS o.l. fra 1989. Faktisk, så synes jeg de nyere SAAB'er har deres helt egen karma. Noget som mange andre store bilmærker stadig ser langt efter, selvom de sælger en masse biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt syntes jeg at de nye saab'er ser bedre ud en audi-- Men det er jo smag og behag. Og de sage i tv at garentien ikke forsvant? ved jeg så ikke hvordan det gøres så den ikke forsvinder. Og at man stædigvæk ville lave reservedele til dem..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej da..... Nu er jeg bare begyndt at sætte meget pris på gode køreegenskaber og så lav vægt som muligt..... Har meget svært ved at acceptere at jeg kan køre fra den nye RS6'er i min egen. Men det er nok fordi den har taget ca 300kg på siden sidst.....:( Det er ganske enkelt sindssygt at en A6'er vejer det samme som den helt gamle S-klasse gjorde....En bil vi skældte og smældte på fordi den var så stor og tung. Med alle de eksotiske materialer vi har idag, så burde en RS6'er ikke veje en dag over 1500kg. Men hvad nytter det, når de fine forsæder vejer over 50 kg stykket.....:sick:

Sure rønnebær' date=' hva?? :laugh:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det nu enden? Jeg tror Saab har et par es i ærmet endnu. http://ing.dk/artikel/96381-saabs-rekonstruktion-indledes-i-morgen Selv synes jeg at de gamle 900'er og de nyere 9-3'ere har masser af charme. 9000 og 9-5 er mere blød hats biler (med masser af krafter), men de er stadig dejlige :) Og hvis Saab går ned med Volvo i hælene, så går bilmarkedet da i retning af det danske og norske, dvs. dyrere biler og højere afgifter. Svenskerne kaster rigeligt med penge efter eksportvarer som det er (jvf. svensken selv).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Ja lad falde hvad ikke kan stå, i Danmark viste det sig at da B&W lukkede så opstod der alligevel nyere og mere bæredygtigt virksomheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor??? Det er da ikke Volvos skyld at afgifterne er lave i Sverige??? Og lad falde, hvad der ikke kan stå.....:D
Lad falde hvad der ikke kan stå er fint nok, og det skal da også gælde for Saab. Personligt tror jeg ikke at brand'et får lov til at dø. Det er bare et spørgsmål om hvordan det overlever. Men hvis det er holdningen så skal alt også falde: banker, nationale økonomier, folks købekraft, kort sagt Darwinistisk udvælgelse inden for økonomien. Saab bør ikke reddes af den svenske stat, men jeg tror at det er i den svenske befolknings interesse at de ikke mister yderligere i deres bil industri. Hvis Saab ryger er der Volvo tilbage, og de skulle heller ikke klare sig for godt. Og det er netop den svenske bil industri som sikrer lave priser. Hvis bilerne bliver produceret i landet, så bliver svenske kroner brugt på jobs i Sverige, og ikke på bilfabrikker i Tyskland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites