Jump to content
AOG

Bundet i DK

Recommended Posts

Hej Nogen der ved, om man kan "løbe" fra regningen i DK, hvis man f.eks er bundet af en internet aftale med TDC i 6 måneder og så skal flytte til Sverige. Kommer man til at betale for de 6 måneder, eller kan TDC ikke finde en, hvis man er flyttet til Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Nogen der ved, om man kan "løbe" fra regningen i DK, hvis man f.eks er bundet af en internet aftale med TDC i 6 måneder og så skal flytte til Sverige. Kommer man til at betale for de 6 måneder, eller kan TDC ikke finde en, hvis man er flyttet til Sverige?
Mener du det seriøst!!? :rolleye::sick: Betal dine regninger hvis du kan. Ellers lav en aftale om afdrag med TDC - ellers kommer Kronofogden bare efter dig i Sverige. Og "ham" skal man ikke forsøge at løbe om hjørner med. Til ren info, så findes TDC såmænd også i Sverige :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Børster lige afskyen af mig og forsøger at lave et seriøst indlæg. Hvis det blot er binding du vil ud af, så kan de fleste selskaber tales til fornuft hvis man står og skal flytte udenlands, du kan typisk betale hele din binding ud på en gang. Hvis det er fordi du skylder penge du ikke kan betale, så snupper du Gio's råd...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det et krav man svarer seriøst på sådan et indlæg ? jeg mener, manden må jo have skrevet det som en joke, det er bare posted i det forkerte forum:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kommer man til at betale for de 6 måneder, eller kan TDC ikke finde en, hvis man er flyttet til Sverige?
Ja de kan finde dig! Arbejder i et firma i DK hvor vi har 2 danskere fra Oxie som skylder i alt 47.000 dkk....jeg fandt deres adresser på ratsit. Nu er deres sag sendt til Inkasso både i DK og SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja undskyld mig, men nu afbryder jeg så lige glorie pudsningen med den kommentar, at jeg spørger på vegne af en anden, som skal til at flytte til Sverige og lige er blevet bundet det næste halve år af TDC, da han ved en fejl kom til at acceptere et tilbud fra dem, hvor han ikke blev oplyst om, at de ville binde ham det næste halve år. Så manden har reelt ikke gjort brug af dette tilbud endnu, men kan ikke løbe fra det. Jeg selv har boet i Sverige i over 2 år, og så vidt jeg ved, er alle mine regninger betalt i DK dengang. Det handler altså ikke om dårlige betalere, som I så nådigt gerne vil lynche, og når han stiller mig det spørgsmål, så går jeg ud fra, at han sgu nok mener det seriøst, og kunne aldrig drømme om at komme med en så højrøvet kommentar. De grunde han nu engang har for at spørge mig om dette, skal jeg ikke blande mig i (så ren er min glorie vel heller ikke) :scared: Tak til Cici for et konkret svar - jeg giver beskeden videre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja undskyld mig, men nu afbryder jeg så lige glorie pudsningen med den kommentar, at jeg spørger på vegne af en anden, som skal til at flytte til Sverige og lige er blevet bundet det næste halve år af TDC, da han ved en fejl kom til at acceptere et tilbud fra dem, hvor han ikke blev oplyst om, at de ville binde ham det næste halve år. Så manden har reelt ikke gjort brug af dette tilbud endnu, men kan ikke løbe fra det.
Så bruger han vel bare sine 14 dages returret, især hvis det er en fejl :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja undskyld mig, men nu afbryder jeg så lige glorie pudsningen med den kommentar, at jeg spørger på vegne af en anden, som skal til at flytte til Sverige og lige er blevet bundet det næste halve år af TDC, da han ved en fejl kom til at acceptere et tilbud fra dem, hvor han ikke blev oplyst om, at de ville binde ham det næste halve år. Så manden har reelt ikke gjort brug af dette tilbud endnu, men kan ikke løbe fra det.
Vi kan jo ikke andet end antage at spørgsmålet handler om dig da du ikke oplyser andet. Hvordan kommer man til ved en fejl at underskrive en aftale? Hvis du vil have råd, så må du komme med den fulde og sande historie...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det handler altså ikke om dårlige betalere' date=' som I så nådigt gerne vil lynche, og når han stiller mig det spørgsmål, så går jeg ud fra, at han sgu nok mener det seriøst, og kunne aldrig drømme om at komme med en så højrøvet kommentar.[/quote']Jeg er sikker på vores nummere sidder hvor de plejer, og ikke lettes yderligere af vores kommentarer på så dumt et spørgsmål, som du startede tråden med. Normalt siger man "der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar" - men dit var så sandelig da undtagelsen der bekræftede reglen. Hvis man vil finde udveje udenfor lovens rammer, så er Sunddebatten det forkerte sted at spørge! At du tager sådan på vej, kan jeg slet ikke forstå. Du spørger for en ven, og behøver ikke tage skraldet for ham/hende - ej heller skrue flosklerne på, bare fordi du får svar i en tone du finder harsk. Så skulle du måske have startet dit indlæg med at fortælle, at du "har en ven som...". Desuden kan din ven jo heller ikke binde sig for noget han/hun ikke har benyttet sig af - medmindre han/hun har været usandsynlig naiv. Og så er det også stadig spørgsmålet om pågældende "aftale" egentlig holder vand i længden. Hvis du nu skrev lidt mere om situationen og aftalen, så kunne det jo være vi kunne komme med (mindre højrøvede og) gode råd istedet. Vi vil jo gerne hjælpe - men ikke til fusk/klamp/snyd og det der ligner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når I nu så gerne vil have hele historien, så handler det om, at personen troede, at han skulle flytte til Sverige tidligere end det er blevet tilfældet. Derfor havde han opsagt sit abonnement hos TDC, som han iøvrigt ikke var bundet af på givet tidspunkt. Dette blev gjort for et godt stykke tid siden, da de havde oplyst ham om, at opsigelsen først ville træde i kraft 3 måneder efter opsigelsesdatoen. Så skete der en masse ting, som jeg ikke vil komme nærmere ind på, som forhindrede ham i at flytte over som planlagt, og da havde han glemt alt om, at han havde opsagt abonnementet. Pludselig lukker de jo så for telefon og internet, og der havde han ikke nogen ide om, hvornår han kunne flytte fra DK, så han ringede ind til TDC og bad dem åbne abonnementet igen. Det har de så gjort, men har samtidigt bundet ham for et halvt år og siger nu, at det kan han ikke slippe udenom. Han er meget irriteret over TDC's måde at tvangsbinde ham på, og jeg kan vel i og for sig godt forstå, at han så stiller det spørgsmål. Nogle vil mene, at jeg skulle have forklaret alt dette i mit spørgsmål. Andre vil mene, at man godt nok er hurtig til at drage sine egne konklusioner og dømme folk. Sandheden er vel, at der rent faktisk kan være en helt naturlig forklaring på det meste, men man er vel skyldig indtil andet er bevist - eller er det omvendt :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han er meget irriteret over TDC's måde at tvangsbinde ham på, og jeg kan vel i og for sig godt forstå, at han så stiller det spørgsmål.
Din ven har vel fået papir på, at TDC har bundet ham i et halvt år på det abonnement?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har han, og så ringede han også til dem og sagde, at han ikke skulle bindes. Han skulle jo bare have genåbnet sit abonnement. Der fik han så at vide, at det var sådan de gjorde, og nu var han altså bundet 6 måneder frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
da han ved en fejl kom til at acceptere et tilbud fra dem' date=' hvor han ikke blev oplyst om, at de ville binde ham det næste halve år. [b']Så manden har reelt ikke gjort brug af dette tilbud endnu, men kan ikke løbe fra det.
og så ringede han også til dem og sagde' date=' at han ikke skulle bindes. Han skulle jo bare have genåbnet sit abonnement. Der fik han så at vide, at det var sådan de gjorde, og nu var han altså bundet 6 måneder frem.:rolleyes: Nummy hilser :laugh:
Du skriver ét, når virkeligheden ér en anden. Jeg er sikker på de seks måneder står sort på hvidt i aftale-vilkårene. Så er det jo ikke let at komme med gode råd. Din ven har jo, for at få telefon og internet igen, været nød til at sige ja til TDC's "tilbud" - og ergo har han vel også benyttet sig af den underliggende tekniske "vare" sidenhen. Og så er der jo ingen vej udenom, når han var klar over de seks måneders bindingstid. Hans mulighed var at takke nej, og finde alternative muligheder for telefon og net. Disse findes i overflod - og sikkert også med lempeligere vilkår end hos ex-monopolet. Din ven har været bevidst om TDC's vilkår - alternativt haft alle muligheder for at blive klar over dem - og indgået en aftale på disse. Nu vil han så rende fra aftalen, om muligt. Så peger vi fingre - for det er sgu' for dumt. Og undskyld tonen - men den har du selv sat efterhånden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han har afgivet ordren telefonisk eller elektronisk har han som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret jf. loven om fjernsalg - så der kan man slippe udenom, hvis man har gjort opmærksom på dette inden fristen. Derefter hænger man på de vilkår der nu engang gælder... Og undskyldningen, "jamen det vidste jeg ikke" gælder desværre ikke... Har man accepteret nogle vilkår gælder de, uagtet at man måske ikke har læst dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites