Jump to content
Gustaf

Visum til usa med uppehållskort

Recommended Posts

Præcis;) Vi er helt enige, tror du misforstår mig. Når det så er sagt, kan jeg kun komme i tanke om ét tilfælde i alle de år jeg har været på en ambassade, hvor en person med visum er blevet sendt retur:) Jeps, helt enig. Man skal være i besiddelse af en returbillet eller billet til videre destination:)
Ok, beklager... misforstod dit indlæg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som regel er der tale om reciprok aftaler landene i mellem, så det vil være lige så omstændigt for en amerikaner at søge visum til Rusland:sad:
Det er temmelig besværligt også for en dansker. Når man skal til Rusland på turistvisum skal man have en invitation fra det hotel, man skal bo på. Ydermere kræver de vist bevis for at hotel regningen er betalt (altså på forhånd). Vist meget besværligt (var heldigvis sekretæren som ordnede det dengang jeg var i Skt. Petersborg for 1½ år siden på ekskursion med firmaet). Men det var lidt off topic.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' jeg har jo - grundig som jeg er :-) allerede anskaffet mig alle dokumenter. [/quote'] Ja, med god forberedelse, undgår man oftest de store problemer:th2: Ja kedelig sag, men hvis en visumansøger giver ukorrekte oplysninger eller fortier ting, der ville have haft negativ indflydelse på udstedelse af visum (også selv om de øvrige papirer er ok), så ved man også, at man løber en risiko;) Det skal lige tilføjes, at det ikke var en indrejse til USA, men andet 3.land.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er temmelig besværligt også for en dansker. Når man skal til Rusland på turistvisum skal man have en invitation fra det hotel, man skal bo på. Ydermere kræver de vist bevis for at hotel regningen er betalt (altså på forhånd). Vist meget besværligt (var heldigvis sekretæren som ordnede det dengang jeg var i Skt. Petersborg for 1½ år siden på ekskursion med firmaet). Men det var lidt off topic.
Det kan godt være vi DK-statsborgere synes det er besværligt og meget omstændigt, men det er for intet at regne i forhold til, hvad andre statsborgere kan blive udsat for. Selvfølgelig også afhængig af, hvilke aftaler der ligger landene imellem:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil se, hvordan folk får annulleret deres visa og årsagerne, så er det bare at tænde for tv'et og se den australske dokumentarserie, der hedder Grænsevagterne, der vises på svensk tv 9 og dansk tv2. Der er massevis af eksempler:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites