cphstreetwear 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2010 har arb fuldtid i kbh de sidste 5 aar og pendler daglig over broen fra malmo central! tar toget 2 gange daglig og det er altid fucking forsinket,hoejtaler virker ikke,for lidt vogne paa tog saettet osv! dsbfirst er en fucking skandale!!!!toer ikke taenke paa hvor mange andre toge der er forsinket i loebet af dagen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2010 Jeg har nu oplevet at det har kørt til tiden.. Mindst én gang.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2010 Er ved at flytte domænet eod.dk så hvis forsinkelsessiden ikke virker så giv gerne besked. DNS burde være opdateret indenfor 12 timer af denne post Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 24, 2010 Er ved at flytte domænet eod.dk så hvis forsinkelsessiden ikke virker så giv gerne besked. DNS burde være opdateret indenfor 12 timer af denne post Hovedlinket til databasen (http://eod.dk/forsinkelser/) virker. Men opdateringsmakroen (http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php) ser ud til at køre i en uendelig løkke eller lignende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret August 25, 2010 opdateringsmakroen (http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php) ser ud til at køre i en uendelig løkke eller lignende. Ja det har jeg godt lagt mærke til. Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor. Må være en setting i PHP jeg overser, for da jeg havde det hos Surftown virkede det bare. Det jeg brugte for at undgå at den kører i en uendelige uløkke var at holde styr på det i en session, men det nye sted, kommer den med advarsler om at der kommer output før header og at den derfor fejler. Har ikke rigtig haft tiden til at grave dybere i det, men jeg mistænker at det er noget PHP konfiguration jeg overser på den nye VPS jeg hoster det på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2010 Der er også problem med bogstaverne æ, ø, å, og ä og ö i databasen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2010 Så fik jeg langt om længe taget mig sammen til at afsætte tid til at kigge på de problemer der har været med http://eod.dk/forsinkelser/ samt http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php Nogen problemer med noget tegnsætning og et skjult tegn der havde sneget sig ind i starten af scriptsne, som gjorde at PHP brokkede sig over at der allerede var sendt data til browseren. Jeg har rettet op på de stationsnavne som jeg kunne se var indtastet mens fejlen har været. Jeg har ikke rettet op på bemærkningerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Godt gået Briped! - ser ud til at virke :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 16. oktober offentliggøres i øvrigt den nye køreplan fra Skånetrafiken, der træder i kraft til december 2010. Spændt på at se, hvordan Citytunneln ændrer på minuttallene for Øresundstoget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 16. oktober offentliggøres i øvrigt den nye køreplan fra Skånetrafiken' date=' der træder i kraft til december 2010. Spændt på at se, hvordan Citytunneln ændrer på minuttallene for Øresundstoget.[/quote'] Bliver mere spændende at se om toegne kommer til at overholde tiderne! :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2010 Bliver mere spændende at se om toegne kommer til at overholde tiderne! :P Ha, det kommer ikke til at ske, så længe materiel og jernbaneskinner og signaler er de samme, og så længe der står DSB First på siden af togene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Hvad er der sket her: Dato Fra Til Plan.afg. Plan.ank. Eg.ank. Forsinkelse 2010-09-30 Malmö C København H 12:42 13:17 Aflyst 00:20 2010-09-30 Malmö C København H 13:02 13:37 Aflyst 00:20 2010-09-30 Malmö C København H 13:22 13:57 Aflyst 00:20 2010-09-30 Malmö C København H 13:42 14:17 14:28 0:11 En hel times aflysninger efterfulgt af 11 minutters forsinkelse, 71 minutters forsinkelse totalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Ha' date=' det kommer ikke til at ske, så længe materiel og jernbaneskinner og signaler er de samme, og så længe der står DSB First på siden af togene.[/quote'] Nu er en af årsagerne til forsinkelserne jo OGSÅ signalet ved östervärn og skinnerne på den gamle kontinental bane, så den faktor ændrer sig trods alt. Nu mangler vi bare at få styr på cirkuset omkring Kastrup og flaskehalsen ved Nørreport Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Jeg tror togene blev aflyst ved kastrup eller noget i den stil. For togene kørte i hvert fald til Svågertorp, og hvis man skrev Kastrup som endestation kom der også tider frem der. Men skev man København H som endestation stod de som "aflyst". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Ja, det er tilsyneladende en ny praksis at aflyse forsinkede tog, når de er kommet over broen ved ankomst til Kastrup, og så lade passagererne skifte til andre tog på Kastrup. En anden ny praksis er at de såkaldte train managers elektronisk skanner alle månedskort fra Skånetrafiken, hvis de ellers når at komme igennem toget. På den måde sikrer man sig tilsyneladende mod falske månedskort, ligesom ens rejsemønster som passager jo lagres elektronisk hos Skånetrafiken, hvilket nok er et modtræk mod folk, der indsender reklamationsblanketter, selv om de ikke har været omfattet af en forsinkelse på det pågældende tog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Ja, det er tilsyneladende en ny praksis at aflyse forsinkede tog, når de er kommet over broen ved ankomst til Kastrup, og så lade passagererne skifte til andre tog på Kastrup. En anden ny praksis er at de såkaldte train managers elektronisk skanner alle månedskort fra Skånetrafiken, hvis de ellers når at komme igennem toget. På den måde sikrer man sig tilsyneladende mod falske månedskort, ligesom ens rejsemønster som passager jo lagres elektronisk hos Skånetrafiken, hvilket nok er et modtræk mod folk, der indsender reklamationsblanketter, selv om de ikke har været omfattet af en forsinkelse på det pågældende tog. De elektroniske scannere er nu ikke nogen ny praksis. Dem brugte de også før "Jojo" tiden hvor det var de gamle kort med magnetstribe. Ved billetkontrol kunne man komme ud for at skulle aflevere sit kort, og togføreren kørte så kortet igennem en scanner. Et noget større apparat end det de går rundt med i dag dog Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Men nu scanner de alle kort og som jeg kan forstå det, skal de helst nå igennem togsættet når de kører over broen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Men nu scanner de alle kort og som jeg kan forstå det' date=' skal de helst nå igennem togsættet når de kører over broen[/quote'] Sammenlagt kan jeg tælle på 1 hånd hvor mange gange en togfører scannede kortet og ikke bare kiggede på det, siden de indførte JoJo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Men nu scanner de alle kort og som jeg kan forstå det' date=' skal de helst nå igennem togsættet når de kører over broen[/quote'] Det er langtfra alle togførere der har scanner. Tror dog det er meningen at de alle skal have det, men jeg ved det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2010 Ja' date=' det er tilsyneladende en ny praksis at aflyse forsinkede tog, når de er kommet over broen ved ankomst til Kastrup, og så lade passagererne skifte til andre tog på Kastrup.[/quote'] Ja det er noget lort, men jeg synes faktisk mere om denne ide, end at sidde og vente 20 minutter foran KBH H før mit tog kan komme ind pga. ophobende forsinkelser. Desuden er forbindelses mulighederne fra Kastrup ganske okay :) (PS: ville jeg være lige så tolerant hvis jeg sad i toget? nej :) ) Logisk i et overvågningssamfund, men medmindre svensk lov afviger meget fra normen så skal de informere om at de indsamler data om ens rejsemønster. Intet sted på mit kort eller lign. står der noget om at de logger min data. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2010 Sydsvenskan havde en artikel forleden med interessante oplysninger: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1254468/Fler-far-sitta-pa-Oresundstagen.html Og man kan læse mere i magasinet Job & Magt her: http://www.exakta.se/x-online/oresundsinstituttet/2010/job_magt_nr3_2010/#/38/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2010 Logisk i et overvågningssamfund, men medmindre svensk lov afviger meget fra normen så skal de informere om at de indsamler data om ens rejsemønster. Intet sted på mit kort eller lign. står der noget om at de logger min data. På reklamationsblanketterne står der, at "rätt till ersättning bortfaller helt om oriktiga uppgifter lämnas. Ditt ärende registreras i enlighet med PUL." Mener også, at der står noget lignende på Skånetrafikens hjemmeside, hvis man registrerer sit JoJo-kort. Og der var da også nogen her på forum, som erfarede, at det ikke går at reklamere for en forsinket togrejse, hvis man fx i samme tidsrum har skannet sit kort om bord på en bus. Man kan trods alt kun være et sted ad gangen, og Skånetrafiken har åbenbart større tiltro til deres elektroniske systemer, end en tro- og love-erklæring fra en utilfreds passager. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2010 Og man kan læse mere i magasinet Job & Magt her: http://www.exakta.se/x-online/oresundsinstituttet/2010/job_magt_nr3_2010/#/38/ Lund C - Kastrup 14 minutter ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2010 Lund C - Kastrup 14 minutter ??Minus fjorten minutter kontra nuværende rejsetid - total rejsetid 31 min pr. 12 dec. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2010 P...der var da også nogen her på forum' date=' som erfarede, at det ikke går at reklamere for en forsinket togrejse, hvis man fx i samme tidsrum har skannet sit kort om bord på en bus...[/quote']Yup. Det var mig der havde prøvet det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites