jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2009 Sad lige og kiggede kompensationsgivende forsinkelser for de sidste 2 dage (1-2. oktober 2009), og tallene er jo syge... 42 kompensationsgivende forsinkelser bare for de 2 dage. Det er forsinkelser eller aflysninger+forsinkelser der giver 25+ minutters forsinkelse til København H. Hvad fanden sker der? Jeg kan til dels forstå de 22 kompensationsgivende forsinkelser der kom i går d. 2. oktober 2009, men hvor kommer de 20 fra der var d. 1. oktober 2009? http://eod.dk/forsinkelser/index.php?history=3 Rejsegarantien gjaldt ikke i går ved de Obama-relaterede forsinkelser. De havde varslet det i tide. Så jeg syntes du skal fjerne dem fra eod.dk så folk ikke kommer til at søge på dem forgæves. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2009 Rejsegarantien gjaldt ikke i går ved de Obama-relaterede forsinkelser. De havde varslet det i tide. Så jeg syntes du skal fjerne dem fra eod.dk så folk ikke kommer til at søge på dem forgæves. Som jeg har forstået det, er det kun forsinkelser i de timer hvor broen lukkede, at forsinkelser ikke gælder. Nu kan jeg ikke lige huske tiderne, men jeg tror kun omkring 4 af de 22 forsinkelser fra d. 2. oktober er indenfor den periode hvor broken var lukket. En del af forsinkelserne var eftermiddag/aften som var længe efter påstyret var overstået. Desuden så skal Skånetrafiken/DSB Last nok afvise evt. kompensationskrav, og det eneste vi har brugt/tabt er lidt papir, blæk og tid (udover den tid som vi var forsinkede). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2009 Som jeg har forstået det' date=' er det kun forsinkelser i de timer hvor broen lukkede, at forsinkelser ikke gælder. Nu kan jeg ikke lige huske tiderne, men jeg tror kun omkring 4 af de 22 forsinkelser fra d. 2. oktober er indenfor den periode hvor broken var lukket. En del af forsinkelserne var eftermiddag/aften som var længe efter påstyret var overstået. [/quote'] Det var også kun de Obama-relaterede forsinkelser jeg henviste til. De opslåede tider var vejledende, da ingen jo kunne forudse noget som helst. Og som jeg ser det er der bestemt tale om mere end 4 forsinkelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2009 Som jeg har forstået det, er det kun forsinkelser i de timer hvor broen lukkede, at forsinkelser ikke gælder. Nu kan jeg ikke lige huske tiderne, men jeg tror kun omkring 4 af de 22 forsinkelser fra d. 2. oktober er indenfor den periode hvor broken var lukket. En del af forsinkelserne var eftermiddag/aften som var længe efter påstyret var overstået. Desuden så skal Skånetrafiken/DSB Last nok afvise evt. kompensationskrav, og det eneste vi har brugt/tabt er lidt papir, blæk og tid (udover den tid som vi var forsinkede). Jeg vil antage at det også gælder alle efterfølgende forsinkelser så mon ikke de mener at Obama Majure gælder fra 7:30 til 14:00 eller deromkring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Jeg skal lige høre jer ad. Medio aug. til primo sep. kørte jeg over broen med Skånetrafikens Øresundskort. Jeg har sendt 5 rejsegaranti-foldere til Skånetrafiken, 3 af dem i slutning af aug, og de sidste 2 i begyndelsen af sep. Jeg har intet hørt fra dem endnu. Har I andre der sendte ind nogenlunde samtidig modtaget kompensation endnu? Det længste jeg har ventet med DSB er maks 14 dage, og det var her i sommers da de var "pressede". Normalt er det 10 dage eller derunder. Men okay, de modtager måske også en del mindre ansøgninger i form af lavere øresundskort-salg. Men 6 uger (indtil videre) hos Skånetrafiken er normalt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2009 Du må desværre nok være lidt tålmodig endnu. Jeg har lige fået nogle billetter som var fra slutningen af Juli Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2009 Grrrrrrrrrr Natten mellem lørdag og søndag skulle min mand med den planlagte afg. kl. 04:03 fra Hovedbanegården mod Malmö. Denne afg. blev på skærmene hele tiden rykket med 5 - 10 min. Det endte med, at det første tog mod Malmö kørte kl. 05:23 Der havde i mellemtiden været et tog der kørte til Kastrup. Adspurgt kunne personalet på dette tog ikke oplyse hvad der var sket med afg. kl. 04:03, og at passagererne skulle holde øje med skærmen!!!!!!! Blot til orientering Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 12, 2009 Jeg blev gjort opmærksom på en afgang som ikke helt stemmer, så derfor har jeg fjernet den fra EOD.dk/forsinkelser . Det drejer sig om: Dato: 2009-10-07 Forsinkelse: 00:29 --------------------------- Afgang: København H Planlagt: 14:02 Egentlig: 14:05 --------------------------- Ankomst: Malmö C Planlagt: 14:37 Egentlig: 15:06 --------------------------- Godståg stannat på bronDet ligner, ud fra tidspunkterne, at det er "Malmö C til København H" og ikke som der er angivet "København H til Malmö C", men det kan personen der oplevede den evt. selv lige rette og tilføje igen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 Hej. Jeg har ikke benyttet mig af rejsegarantien:eek:, endnu og det er selvom at jeg har kørt med det lo***tog i 2½ år, men nu er det slut med det:thumbup:. Jeg køre til lund, hvordan kan jeg finde ud hvornår toget kom dertil? Verden går længere end til Malmö, i oversigten står der kun ankomst til Malmö og de har jo for vane at toget skal stå stille på perron i 10 min inden det køre vidre, på den måde kan de sagten "nå" at komme under de 25 min der er grænsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2009 Hej. Jeg har ikke benyttet mig af rejsegarantien:eek:, endnu og det er selvom at jeg har kørt med det lo***tog i 2½ år, men nu er det slut med det:thumbup:. Jeg køre til lund, hvordan kan jeg finde ud hvornår toget kom dertil? Verden går længere end til Malmö, i oversigten står der kun ankomst til Malmö og de har jo for vane at toget skal stå stille på perron i 10 min inden det køre vidre, på den måde kan de sagten "nå" at komme under de 25 min der er grænsen. På rettidighedsoversigten hos DSB ( http://stat.dsb.dk/cgi-bin/broker?_service=default&_program=dsbdata.system.wwwhtml.scl&kompdata=dsbweb.kmp_e_1&metadata=dsbweb.tofInter&appid=tof_start ) kan du godt vælge Lund som station. Bemærk dog at den ikke vil vise eks. Kbh > Lund da der ikke er "direkte tog mellem København og Lund". Derfor må du vælge eks. Malmø>Lund når du vil se om toget ankom rettidigt til Lund. Som du selv skriver er der normalt 10 min ml. togene, så toget der eks. ankommer xx:18 til Malmø, er det der fortsætter xx:28 osv. Men pas på med at stole blindt på oversigten. Der er flere tilfælde hvor vi har konstateret direkte forkerte tal. Altså helt hen i vejret, som om det er data fra en anden dato end der står. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Oversigten over kompensationsgivende forsinkelser får til tider nogen Lund relaterede forsinkelser. Det er dog ikke så mange som Malmö C - København H og Svågertorp - Lufthavnen, da de 2 ruter er nogen jeg holder sådan semi-automatisk opdateret, så længe jeg husker det. /Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2009 Spændende! Har modtaget et brev fra Skånetrafikken hvor de afviser en reklamation for en forsinkelse d. 14. juli 2009. Begrundelsen var at de kunne se jeg havde taget bussen i Malmö i forsinkelsestidsrummet. Og så lige et fun fact. Jeg har siden d. 22. oktober 2009 forsøgt at registrere ALLE forsinkelser, uanset størrelse. Her er et hurtigt udtræk: [COLOR="Purple"]SELECT[/COLOR] [COLOR="Red"]SEC_TO_TIME[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]SUM[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR][COLOR="Red"]TIME_TO_SEC[/COLOR][COLOR="Magenta"]([/COLOR]delay[COLOR="Magenta"])))[/COLOR] [COLOR="Purple"]FROM[/COLOR] delayHistory [COLOR="Purple"]WHERE[/COLOR] date [COLOR="Purple"]BETWEEN[/COLOR] [COLOR="Green"]"2009-10-22"[/COLOR] [COLOR="Purple"]AND[/COLOR] [COLOR="Red"]NOW[/COLOR][COLOR="Magenta"]()[/COLOR]Resultat (HH:MM:SS): 69:26:00. Det er næsten 3 dages konstant forsinkelse over de sidste 8 dage. Det er muligt at der et par enkelte overlappere, hvis jeg har tilføjet en forsinkelse manuelt, hvilket jeg kun gør hvis der er en aflysning+en 5+ minutters forsinkelse. Nu jeg tænker over det, jeg husker ikke at registrere aflysninger, andet end hvis det er manuelt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2009 Spændende! Har modtaget et brev fra Skånetrafikken hvor de afviser en reklamation for en forsinkelse d. 14. juli 2009. Begrundelsen var at de kunne se jeg havde taget bussen i Malmö i forsinkelsestidsrummet. Big Brother Is Watching You! Og i endnu højere grad med de nye Jojo-kort (og Rejsekortet, når det engang kommer til Danmark), som man jo kan registrere personligt, og hvor det således bliver muligt for trafikselskabet at følge dit rejsemønster langt mere detaljeret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Togforsinkelser til folket :) Hey guys. Sry, jeg har været usynlig herinde, har bare haft meget at se til. Skriver lige nogle oplevede forsinkelser, som jeg tænkte, I kunne bruge - hvis de nu ikke fremgik af stats-siden :) Posterdem også på BriPeds side (eod). 7.1.10: Tog 11:02 fra Malmö C forsinket 30 mins ved ankomst til Malmö. Afgangen 11:22 (som stod på perronen før det foregående) blev ved ankomst til Ørestad forsinket yderligere. Planlagt ankomst: 11:30. Aktuel: 12:10. 25.1.10: Tog fra Kastrup 17:36 med ankomst Svågertorp 17:48/49 kun ét togsæt, og overfyldt tog gjorde, at toget blev endnu mere forsinket på stationen, da alle ville med, men der simpelthen ikke var plads til dem. Vedhæfter billeder. Efterfølgende afgang (17:56) var seks minutter forsinket ved ankomst til Kastrup og ankomst til Svågertorp hed derfor 18:17. Værsågod :) Synes ellers, jeg denne måned har været heldig med togene - ud over disse to ikke oplevet forsinkelser på mere end fem minutter :O Ved godt, det er mig, der for en sjælden gangs skyld har været heldig - ikke, at DSBLast endelig har fundet ud af, hvordan en togdrift bør drives :) Kærlighed, Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Flere billeder fra den 25.1.10 :) Værsågod :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Det morer mig altid når jeg hører over højttaler anlægget at mellemgangene skal være fri for bagage pga sikkerheden. Har dog bemærket at denne meddelse kun kommer når toget en sjælden gang er halvtomt:laugh: Reglen gælder åbenbart ikke når det drejer sig om togsæt som er så overproppet som billederne foroven viser og alle jævnligt oplever. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Artikel fra Broens propaganda magasin med direktøren for det hele inden DSBlast startede op og gav os det vi ville ha: tog til tiden (eller noget): http://www.oeresundsbron.com/object.php?obj=19b72afd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2010 Direktøren for Worst er forlængst gået, han holdt kun i små 2 måneder http://www.business.dk/transport/dsb-chef-stopper-efter-kystbane-fiasko Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2010 34-minutters forsinkelse tilføjet til eod - 30.1.10: Er ikke sikker på forsinkelsen. 19:22 havde tekniske problemer og da klokken blev 19:39, gik jeg over i toget .42. Det ankom først til Hovedbanen 20:31 pga. forsinkelser undervejs, men ved ikke, om det andet tog fik løst sine problemer og overhalede os og kom ind, før det. .42 gjorde. DSB's stats-side har jo ingen oplysninger om tog i weekenden :S Gav dem også skældud, og gjorde endnu en gang DSBLasts arbejde for dem, men tror ikke, det hjalp. Søg, hvis I vil, ellers lad være. Vi var flere, der gik over i det .42, men ikke mange :( Mange hilsener, Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2010 Jeg glemmer efterhånden at opdatere forsinkelseslisten, så hvis nogen keder sig kan de jo lige åbne denne side: http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php Lade den opdatere færdig og så lige foretage en manuel opdatering til sidst (for at vise tiderne). Så er det ellers bare at klikke på de røde felter for at tilføje en forsinkelse. Det er så automatisk som jeg har gidet at lave det, mest for at man kunne lave lidt kontrol inden de blev tilføjet til listen. /Brian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
marryshelly 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2010 Hej Jeg glemmer efterhånden at opdatere forsinkelseslisten, så hvis nogen keder sig kan de jo lige åbne denne side: http://eod.dk/forsinkelser/updateDelays.php Lade den opdatere færdig og så lige foretage en manuel opdatering til sidst (for at vise tiderne). Så er det ellers bare at klikke på de røde felter for at tilføje en forsinkelse. Det er så automatisk som jeg har gidet at lave det, mest for at man kunne lave lidt kontrol inden de blev tilføjet til listen. /Brian Hej, jeg er kommet til at taste en forkert dato, kan du slette den senest post med den lange tekst på din side Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2010 Hej' date=' jeg er kommet til at taste en forkert dato, kan du slette den senest post med den lange tekst på din side[/quote'] Nævn lige hvilken det drejer sig om på billedet her (bare nævn hvilket id). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2010 Jeg VED at nedenstående er forkert. 12:02 afgik først 12:20 og ankom til ørestad 20 min forsinket. 12:22 afgik først omkring 12:30. Bare lige til påmindelse om at man kan ikke altid stole på infoen fra DSB's database, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thenicegirl 10 Anmeld indhold Besvaret July 24, 2010 Den "nye" rejsetidsgaranti? Kiggede lige på vor kære bripeds side - 82 forsinkelser inden for de sidste 30 dage?! :O (har btw tilføjet en forsinkelse fra d. 23.7.10) Og hvordan ved vi så, at den fucking "nye" rejsetidsgaranti giver kompensation for alle disse 82 forsinkelser? De røber jo sjovt nok ikke reglerne for, hvordan vores kontante kompensation udregnes HADER, HADER, HADER den fra januar "nye" rejsetidsgaranti! ARGH! Any thoughts on this subject from you guys? With love (and just an ounce of hate towards Last as well), Lise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret July 25, 2010 Kiggede lige på vor kære bripeds side - 82 forsinkelser inden for de sidste 30 dage?! :O (har btw tilføjet en forsinkelse fra d. 23.7.10) Og hvordan ved vi så, at den fucking "nye" rejsetidsgaranti giver kompensation for alle disse 82 forsinkelser? De røber jo sjovt nok ikke reglerne for, hvordan vores kontante kompensation udregnes HADER, HADER, HADER den fra januar "nye" rejsetidsgaranti! ARGH! Any thoughts on this subject from you guys? With love (and just an ounce of hate towards Last as well), Lise. Det står kort beskrevet på dsbdirst.dk Beregning af kompensation: DSBFirst Pendler Rejsetidsgaranti tager udgangspunkt i togenes rettidighed. Det vil sige tog, der ankommer indenfor 4,59 minutter efter planlagt ankomst. Hvis antallet af rettidige tog, i perioden dit kort er udstedt til, er mindre end det fastsatte mål på 92 procent, har du ret til kompensation. Målet for rettidighed for DSBFirsts tog er fastsat til 92 procent i 2010 og det gælder for alle tre pendlerstrækninger. Kompensationen beregnes automatisk og udbetales ved kortets udløb til din NEMkonto, hvorfor det er nødvendigt at oplyse dit danske CPR-nummer. Men ja det er en svinestreg at man ikke længere kan få billetter, men i stedet skal nøjes med de lattrerlige håndører man kan få. Jeg køber kort i Sverige nu og får således billetter igen. Eneste ulempe ved de billetter er at man til stadighed skal diskutere med buschaufører, og sågar billet-kontrollører i busserne, om hvorvidt en svensk garanti-billet er gyldig i en dansk bus eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites