Sannie 10 Anmeld indhold Skrevet February 16, 2009 Hej. Er der nogen der ved om man skal melde sig ud nede på den svenske kommune, når man flytter tilbage til Danmark. Eller om man bare kan gå på det danske folkeregister og melde sin adresse tilbage? -Sannie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Hej. Er der nogen der ved om man skal melde sig ud nede på den svenske kommune, når man flytter tilbage til Danmark. Eller om man bare kan gå på det danske folkeregister og melde sin adresse tilbage? -Sannie Du skal ikke melde ud nogle steder. Du melder flytning på folkeregisteret i DK og de giver besked til Sverige. Fungerer altså på samme måde som når man flytter fra DK til S. /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Du skal ikke melde ud nogle steder. Du melder flytning på folkeregisteret i DK og de giver besked til Sverige. Fungerer altså på samme måde som når man flytter fra DK til S. /Jolin tsk tsk.. her er så hvad skatteverket mener. http://www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/flyttaut.4.18e1b10334ebe8bc80001591.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 tsk tsk.. her er så hvad skatteverket mener. http://www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/flyttaut.4.18e1b10334ebe8bc80001591.html Hmm du har ret. Det står "Om du flyttar till ett annat nordiskt land är det inflyttningslandets bestämmelser som avgör om du blir registrerad som inflyttad till det landet. Du ska anmäla flyttning till Skatteverket." Men spørgsmålet er om det overhovedet er nødvendigt. Nå, det er det jo nok hvis det står der /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Men spørgsmålet er om det overhovedet er nødvendigt. Nå, det er det jo nok hvis det står der /Jolin Jo da, Skatteverket vil skam have besked, når man fraflytter SE. Hvis de ikke får det, kan man være sikker på at høre fra dem kort efter sin flytning:rolleye: Man kan jo spørge sig selv, om de overhovedet har læst den Nordiska Överenskommelse:cool: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Tq_19 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 det er nok med folkeregister giver besked, for de nordiskelande giver hinanden besked. Det fik jeg at vide sidste uge da jeg tog til folkeregister. Spurgte lige også hos skatteverket, de gav dem os ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 Kan kun sige at jeg skulle medbringe et "udflytterbevis" fra Danmark til svenske skatteverket, da jeg kom til sverige. Jeg formoder at det er det samme den modsatte vej. Du kan ikke blive registreret i et land, før de er sikre på at du ikke længere er registreret i det "gamle" land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 Kan kun sige at jeg skulle medbringe et "udflytterbevis" fra Danmark til svenske skatteverket, da jeg kom til sverige. Jeg formoder at det er det samme den modsatte vej. Du kan ikke blive registreret i et land, før de er sikre på at du ikke længere er registreret i det "gamle" land. Nu bruges det dersens flyttebevis ikke mere - stoppede vist januar 2007. Du rykker bare tilbage til DK og melder dig - Skatteverket opdager det jo nok før eller siden på den ene eller anden måde. Du kan jo sådan set være ligeglad hvad de har af regler bare DK registrerer dig som indflyttet. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 den går altså ikke man skal hente et udflytter bevis på skatteverket og så melde det i den danske kommune.. min bror har prøvet at flytte tilbage til dk og der er åbenbart lavet noget forfærdeligt rod i det et eller andet sted. så han står stadig som boende i sverige, selvom han rent faktsik ik har boet her i et år. og det nytter ikek noget at han har meddelt det på den danske kommune. han skal endnu engang op og hente et udflytter bevis på skatteverket og aflevere i den danske kommune han er flyttet til.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2009 Jo da' date=' Skatteverket vil skam have besked, når man fraflytter SE. Hvis de ikke får det, kan man være sikker på at høre fra dem kort efter sin flytning:rolleye:[/quote'] Okay...?! Jeg har ikke hørt fra dem endnu! Jeg har boet 2 måneder i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2009 Okay...?! Jeg har ikke hørt fra dem endnu! Jeg har boet 2 måneder i DK. Så har Skatteverket måske fattet pointen og læst på lektien;) For mit eget vedkommende kom der et brev et par uger efter, jeg havde flyttet min folkereg.adr. Jeg ved andre herinde, har modtaget samme brev. Jeg havde en diskussion med det kære "Verk", men ikke helt uventet holdt de på, at der skulle indsendes en ¨änmälan", så det fik de og jeg fik fred:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites