Nielsen 10 Anmeld indhold Skrevet February 15, 2009 Halløjsa Jeg var så uheldig at erhverve mig en parkeringsafgift i går aftes her i Malmö (min første i de 2 år jeg har boet her). Jeg tænkte at jeg ville prøve at vente på første rykker, da jeg kører i en firmaleaset bil på danske plader. Jeg har søgt efter erfaringer her på siden, men kan kun finde eksempler med svensk indregistreret biler. Kan jeg være heldig at bøden aldrig finder frem til mig eller kan jeg lige så godt betale den med det samme for at undgå evt. bøvl med rykkergebyr osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 hvis det er en firmabil så kommer rykkeren vel ti lfirmaet??? Og så slipper du vel ikke for at betale Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Fik en P-bøde i vores DK-registrerede bil i Malmö sidste år ved denne tid. "Glemte" at betale og har aldrig fået en rykker. Si'r det bare... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hvis rykkeren kommer over sundet, så slipper jeg ikke, men mit spørgsmål gik nu mere på andres erfaringer for om den overhovedet kommer til Danmark eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 I første omgang kan du lade være med at betale. Du kommer ikke til at betale mere end den oprindelige afgift, hvis der er rykkergebyr på er det i hvert fald ulovligt. ( 1. gang ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Så tror jeg at jeg venter og ser hvad der sker. Det er Parkering Malmö der har udstedt den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kenneth J 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Jeg fik også en p-bøde inde ved Stortorget for et års tid siden, lige da vi var flyttet herover, og jeg stadig havde dansk bil. Den "glemte" jeg også at betale, og har intet hørt sidenhen... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Der var noget om det i sydsvenskan for et par år siden. De følger ikke op på bøderne. kun den anden vej (altså svenske biler i kbh) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 kun den anden vej (altså svenske biler i kbh) Kommer an på hvem der udsteder bøden. Men som udgangspunkt bør man vel betale sine bøder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Men som udgangspunkt bør man vel betale sine bøder? Ikke hvis det er københavns kommune (efter min mening) Efter alle de svinske historier der har været på det sidste, hvor de opkræver bøder til alle mulige der ikke engang har været på Sjælland Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Ikke hvis det er københavns kommune (efter min mening) Efter alle de svinske historier der har været på det sidste' date=' hvor de opkræver bøder til alle mulige der ikke engang har været på Sjælland[/quote'] Der skulle også lægges mærke til den smiley bagefter! Men er fuldstændig enig mht kbh kommune! De er da nogen svin af rang hvad det angår! Direkte pinligt!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Eg Egemarke 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Jeg tror ikke at de tjekker nationaliteten på bilerne når de smider om sig med bødeforlæg. oplevede noget lignenden for 3-4 år siden da jeg fik en rykker på en bøde udstedt i vejle ?????? og på fotodokumentationen kunne man se at det ikke var min Smart fortwo. Dette til trods tog det lidt tovtrækkeri at få det annuleret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Jeg tror ikke at de tjekker nationaliteten på bilerne når de smider om sig med bødeforlæg. oplevede noget lignenden for 3-4 år siden da jeg fik en rykker på en bøde udstedt i vejle ?????? og på fotodokumentationen kunne man se at det ikke var min Smart fortwo. Dette til trods tog det lidt tovtrækkeri at få det annuleret. Jeg har fået et par parkeringsbøder i københavn i svenske biler, og på den strimmel de udskriver, står nationalitet : S og så nummerpladen, med mellemrum melle 3 bokstaver og 3 tal. Så de er gearet til udenlandske biler. Hvor gode de så er til at inddrive dem uden for danmarks grænser ved jeg ikke, for jeg har bare skyndt mig at betale for ikke at ærgre mig for længe/meget over det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Jeg har fået et par parkeringsbøder i københavn i svenske biler, og på den strimmel de udskriver, står nationalitet : S og så nummerpladen, med mellemrum melle 3 bokstaver og 3 tal. Så de er gearet til udenlandske biler. Hvor gode de så er til at inddrive dem uden for danmarks grænser ved jeg ikke, for jeg har bare skyndt mig at betale for ikke at ærgre mig for længe/meget over det De er ganske fortrinlige til at inddrive dem - skal jeg hilse og sige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites