webnadiya 10 Anmeld indhold Skrevet February 14, 2009 Hej. Er det mig som er mærkelig eller er der noget helt forkert her? Har fået dagis plads til min dreng på 1 år. Men der hvor han har fået plads er alle børnene fra 2½ til 5 år....spurgte dem om ikke der var mindre børn men det var der ikke lige nu? Kan bare ikke se min søn på 1 år med "store" børn fra 2½ til 5....der er da meget stor forskel på hvordan man leger når man er 1 og hvordan man leger når man er 2½? Har lidt en tanke om han sidder der blandt de store og bliver trampet ned? Det er jo ikke sådan at min søn har ene ret på en pædagog....så de kan jo ikke holde øje hele tiden, hvorfor tilbyder de sådan en plads? hende ved pladsanvisningen sagde..nå ja så må han jo vente med at få venner til han bliver større! Hm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 de fleste dagis'er er bygget op med börn fra 1-5 år - og så kan man risikere, at der på et tidspunkt ikke er nogle 5-årige eller i jeres tilfälde 1-årige. Der kan jo komme til at starte andre små börn i de näste par måneder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 hende ved pladsanvisningen sagde..nå ja så må han jo vente med at få venner til han bliver større! Hm. Og hvad kan man lige bruge sådan en arrogant dumsmart bemærkning til når man står i den situation... Har desværre også selv oplevet svenske offentlige ansatte have den dér "jeg er gud og taler til dig som det passer mig"-attitude... Forstår godt din tanke, og man tør jo ikke sige nej tak, når det tilsynladene er så svært at få en plads.. Skal selv være en del af "lotteriet" med den lille, om 6 mdr. Jasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Jeg kan godt forstå dig, men jeg tor ikke du skal bekymre dig. Min datter er 6 år og der er rigtigt mange små på hendes afdeling, og om hun elsker at tage sig af dem, så der er rigtig mange som hjælper med de små. Og der er ikke nogle der bliver trumlet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Jeg kan godt forstå dig' date=' men jeg tor ikke du skal bekymre dig. Min datter er 6 år og der er rigtigt mange små på hendes afdeling, og om hun elsker at tage sig af dem, så der er rigtig mange som hjælper med de små. Og der er ikke nogle der bliver trumlet :)[/quote'] enig :) har selv samme oplevelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej Webnadiya, Ja - det er klart man har sine tanker - men jeg synes, præcis som Miriam og hpn ikke du skal bekymre dig for meget. Da vores datter begyndte i dagis i efteråret var hun også den eneste og yngste... sådan er det jo også gerne når vi som danskere med dansk barsel er nødt til at starte tidligere på job. Dit barn kommer naturligvis til at være interessant for de større børn (især de større piger - som meget gerne vil kysse og kramme :)) - men et lille barn lærer også hurtigt at sige fra. Og det er jo bare super! Desuden er pædagogerne - ihvertfald hvor vores datter er - gode til at fortælle de større børn at nu må de stoppe. Og at et kys og et kram rækker. Her i det nye år er der så indskoling af hele 5 småbørn i min datters dagis - så det er jo helt fint... pludselig bliver hun helt stor i forhold til ;) Held og lykke - jeg er sikker på det skal gå fint. Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jenny 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hör om det är många som ska börja förskoleklass i augusti, isåfall blir det ju några 1åringar till då! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vagn16 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Mget opmærksomhed Hej, Vil bare stille mig op i rækken, måske bagerst i køen, af folk (piger) der har sagt at det ikke behøver at være dårligt... Vi har vores søn på en dagis hvor alle de andre er meget større, men til gengæld har han en hær af piger der nærmest slås om at "passe" ham. De kommer med legetøj til ham, kører ture med ham, snakker med ham, leger med ham... og de bliver helt vilde når vi afleverer ham... og når vi henter ham igen får vi historier om hvad de har lavet i løbet af dagen... Nu frygter vi den dag hvor der kommer en ny "baby" ind... vi må håbe, at han finder sig i at blive nr. 2! ;-) Pelle Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites