Jump to content
BS

Hjælp til oplader...

Recommended Posts

Har en MP3 afspiller, Creative Zen Micro. Har "forlagt" opladeren et sted og har derfor fundet en anden frem som jeg havde til min HTC mobil. Samme mini usb stik. Så jeg tænke den er fin! Men ak nej. Af en eller anden årsag kan mobil laderen ikke lade MP3 afspilleren helt op. Det er et helt nyt batteri der sidder i. Når jeg sætter MP3 afspilleren til computeren kan den lade helt op. Kan det være fordi der ikke er nok power på mobil laderen? Jeg kan ikke finde nogen steder hvor meget knald der er på en original lader fra Creative men den lader jeg har yder, 5V-1A LPS. Batteriet som sidder i har følgende. 3,7V Li-ion 680mAh Er der nogen der ved noget om sådan noget? Evt er bedre på google end jeg er og kan finde specs på en Creative lader?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan de manglende ampere være årsagen til den ikke oplader helt?
Uden at gøre mig klogere end jeg er på emnet :p, så er ampere gange volt lig med elektrisk effekt, og alt andet lige (5 volt og samme modstand), burde en lader med 2,4A levere mere effekt end en lader med 1A :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uden at gøre mig klogere end jeg er på emnet :p' date=' så er ampere gange volt lig med elektrisk effekt, og alt andet lige (5 volt og samme modstand), burde en lader med 2,4A levere mere effekt end en lader med 1A :)[/quote'] Kan heller ikke huske så meget fra mine fysik timer men fik fat i creative support igår og laderen originalt yder 5v 1A så jeg forsøger et eller andet med den lader jeg har. Men mange tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En USB-port på en pc afleverer max. 500mA, sammen med de 5V. Det hænger jo ikke sammen med:

Når jeg sætter MP3 afspilleren til computeren kan den lade helt op.
Så burde de nævte opladere jo snildt kunne oplade dimsen. Hmm...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har samme enhed, du kan lige få model nummeret hvis du vil søge efter en erstatning. Model No: SCP0501000P Som du selv har fundet ud af, så kan den levere 5V, og 1000mA Hvis du skal bruge flere oplysningen så skriver du bare. Dette kunne være nyttigt: http://www.allpinouts.org/index.php/Creative_SCP0501000P_MP3_player_charger Siger noget om at der vist skal være 3.3v på en ekstra pind, i forhold til en "alm." usb lader. Kunne være derfor din anden lader ikke fungere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har en MP3 afspiller, Creative Zen Micro. Har "forlagt" opladeren et sted og har derfor fundet en anden frem som jeg havde til min HTC mobil. Samme mini usb stik. Så jeg tænke den er fin! Men ak nej. Af en eller anden årsag kan mobil laderen ikke lade MP3 afspilleren helt op. Det er et helt nyt batteri der sidder i. Når jeg sætter MP3 afspilleren til computeren kan den lade helt op. Kan det være fordi der ikke er nok power på mobil laderen? Jeg kan ikke finde nogen steder hvor meget knald der er på en original lader fra Creative men den lader jeg har yder, 5V-1A LPS. Batteriet som sidder i har følgende. 3,7V Li-ion 680mAh Er der nogen der ved noget om sådan noget? Evt er bedre på google end jeg er og kan finde specs på en Creative lader?
Jeg mener at kunne huske at Creative kräver at drivers til enheden er installeret för den begynder at lade enheden op, derfor kan du ikke bruge din lader, MP3 afspilleren kan helt ikke snakke med den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mener at kunne huske at Creative kräver at drivers til enheden er installeret för den begynder at lade enheden op' date=' derfor kan du ikke bruge din lader, MP3 afspilleren kan helt ikke snakke med den.[/quote']Say what? For at lade den op via stikkontakten, altså udenom pc'en, så skal du da ikke bruge en driver til noget som helst :rolleyes: Desuden skriver Brian jo også at den lader - men ikke helt, når den ryger i via stikkontakten. Kun i PC'en vil den lades helt op. Så at du skal bruge en driver til din stikkontakt er en and :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mener at kunne huske at Creative kräver at drivers til enheden er installeret för den begynder at lade enheden op' date=' derfor kan du ikke bruge din lader, MP3 afspilleren kan helt ikke snakke med den.[/quote'] Den driver, skal den så installeres i stik kontakten? :D Men på computeren er det rigtigt den skal bruge en driver og den er installeret og det virker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men som update kan jeg nævne at af en eller anden årsag så kan jeg nu lade helt op via stik kontakten nu. Hvad der er gjort anderledes? Ingenting. Så tak for de bud der er kommet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg så fået ladet den op 2 gange på normal vis og inat da den skulle lade gjorde den samme nr igen. Den blev kun ladet op 1/3. Kan det være det helt nye batteri der er galt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg så fået ladet den op 2 gange på normal vis og inat da den skulle lade gjorde den samme nr igen. Den blev kun ladet op 1/3. Kan det være det helt nye batteri der er galt?
Kort svar: Ja. Der sidder sikkert noget elektronik i som fejler. Få det byttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites