mille 10 Anmeld indhold Skrevet February 12, 2009 Ville bare lige fortælle at vi, min kæreste og jeg, lige har været i banken og fået bestilt en IDkort hver uden problemer.. Jeg havde læst her inde at det kunne være temmelig svært at få. Vi gik i banken, Swedbank, og spurgte havd vi skulle ha' med for at få et IDkort hver ? Vi skulle taget pas, personbevis og et billede med. Det gjorde vi og det hele tog 10 min så var det bestilt og vi kan hente det om 4 uger.. Nemt og smertefrit. Vi skulle ikke ha' nogen med der kunne garantere for hvem vi er.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Nemt og smertefrit. Vi skulle ikke ha' nogen med der kunne garantere for hvem vi er.. Har det ikke været jeres bankrådgiver der klarede den del? Sådan var hos mig ihvertfald. Men let og smertefrit ihvertfald! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Ville bare lige fortælle at vi, min kæreste og jeg, lige har været i banken og fået bestilt en IDkort hver uden problemer.. Jeg havde læst her inde at det kunne være temmelig svært at få. Vi gik i banken, Swedbank, og spurgte havd vi skulle ha' med for at få et IDkort hver ? Vi skulle taget pas, personbevis og et billede med. Det gjorde vi og det hele tog 10 min så var det bestilt og vi kan hente det om 4 uger.. Nemt og smertefrit. Vi skulle ikke ha' nogen med der kunne garantere for hvem vi er.. [start Rage] Det kan simpelthen ikke være rigtigt!!!! Mage til inkompetente latterlige ostehapsspisende jønsonner skal man sgu lede længe efter... Jeg har ved 2(!!) forskellige filialer og efterspørge ID kort og fået svaret at det ikke længere var noget de kunne lave og at ordningen var overgået til en statsenhed efter 1. januar, men de kunne ikke fortælle mig hvilken... Deres afvisning var som synkroniseret...! Første gang jeg troppede op havde jeg endda pas, personbevis og billede med.... Simpelthen for latterligt....![/stop Rage] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Ville bare lige fortælle at vi, min kæreste og jeg, lige har været i banken og fået bestilt en IDkort hver uden problemer.. Jeg havde læst her inde at det kunne være temmelig svært at få. Vi gik i banken, Swedbank, og spurgte havd vi skulle ha' med for at få et IDkort hver ? Vi skulle taget pas, personbevis og et billede med. Det gjorde vi og det hele tog 10 min så var det bestilt og vi kan hente det om 4 uger.. Nemt og smertefrit. Vi skulle ikke ha' nogen med der kunne garantere for hvem vi er.. Ditto her. Oxie Swedbank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 [start Rage] Det kan simpelthen ikke være rigtigt!!!! Mage til inkompetente latterlige ostehapsspisende jønsonner skal man sgu lede længe efter... Jeg har ved 2(!!) forskellige filialer og efterspørge ID kort og fået svaret at det ikke længere var noget de kunne lave og at ordningen var overgået til en statsenhed efter 1. januar, men de kunne ikke fortælle mig hvilken... Deres afvisning var som synkroniseret...! Første gang jeg troppede op havde jeg endda pas, personbevis og billede med.... Simpelthen for latterligt....![/stop Rage] Enig, men prøv i Oxie, hvis ikke det allerede er forsøgt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 ^^Har jeg ikke prøvet... Men hvor er det da bare ....argh!!! Men ok, må bare forsøge igen så :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Har det ikke været jeres bankrådgiver der klarede den del? Sådan var hos mig ihvertfald. Men let og smertefrit ihvertfald! Og har du så også rent faktisk modtaget ID-kortet, eller er det stadig undervejs? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Og har du så også rent faktisk modtaget ID-kortet' date=' eller er det stadig undervejs?[/quote']For min del -som er samme historie som BS -ja da, kort modtaget. Der er jo intet nyt under solen. I samtlige andre Idkorttråde er der jo også både gode og dårlige historier om det kort. Stadig er det altså afhængigt af hvem man lige snakker med... same same:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Skatteverket Fra juni kan ID-kort bestilles hos Skatteverket http://www.skatteverket.se/omskatteverket/allmantomskatteverket/skatteverketutfardaridkortfranjuni2009.4.69ef368911e1304a62580009535.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Fra juni kan ID-kort bestilles hos Skatteverket http://www.skatteverket.se/omskatteverket/allmantomskatteverket/skatteverketutfardaridkortfranjuni2009.4.69ef368911e1304a62580009535.htmlDABP burde vise sin Swedbank-fillial nedenstående fra dette link : Hur får jag ett id-kort? Svensk medborgare. Om du är svensk medborgare utfärdar polisen EU-pass och Nationellt id-kort (som är ett id-dokument för resor inom EU) Person som är bankkund. Om du är kund hos Nordea, SEB, Den Danske Bank, Svenska Handelsbanken eller Swedbank kan du vända dig dit. De utfärdar id-kort för sina kunder enligt sina respektive regelverk. Inte svensk medborgare med personnummer. Om du inte är svensk medborgare men har svenskt personnummer kommer du från och med juni 2009 att kunna beställa id-kort hos Skatteverket. OBS! Detta blir möjligt först från och med den 1 juni i år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Der er jo ikke andet for end jeg må derned igen igen igen... Så kan jeg også få aktiveret mit kort, så det er fint nok :D Lige lidt off topic, nogensinde nogen der har besøgt Swedbanks kontor på Regementsgatan 15? Jeg har forsøgt to gange da det skulle være den nærmeste til mig, men jeg kan sgu ikke finde den :D De bruger google maps til at vise hvor den ligger på deres hjemmeside, men der hvor der vises at den skulle ligge er der ikke noget der hedder swedbank...(skulle være i krydset mellem Regementsgatan og Mariedalsvägen) Ej heller hvis man følger gaden finder jeg nummer 15 noget sted... Nokia Maps siger at nummer 15 ligger længere østpå af gaden, men der finder jeg ikke andet end et gatukök :P Man kan se søgesiden her: http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,197032,00.html og så tager man bare malmö... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Lige lidt off topic, nogensinde nogen der har besøgt Swedbanks kontor på Regementsgatan 15? Jeg har forsøgt to gange da det skulle være den nærmeste til mig, men jeg kan sgu ikke finde den :D Har haft lidt det samme problem. Skulle i en swedbank, og fandt en filial i skurup på deres hjemmeside. men da jeg var på stortorget i skurup, var der ingen swedbank:confused: Det viser sig så at denne: http://www.skurupssparbank.se/ ER en swedbank, uden at hedde det. Så det står ingen steder på facaden. Kan du have samme fænomen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2009 Har haft lidt det samme problem. Skulle i en swedbank, og fandt en filial i skurup på deres hjemmeside. men da jeg var på stortorget i skurup, var der ingen swedbank:confused: Det viser sig så at denne: http://www.skurupssparbank.se/ ER en swedbank, uden at hedde det. Så det står ingen steder på facaden. Kan du have samme fænomen? Der hvor de viser det skal ligge på kortet, ligger der ikke umiddelbart nogen pengeinstitutter... Men det kan godt være jeg overser noget, det var derfor jeg spurgte :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2009 Det var ikke min bank rådgiver der ordnede det for hun sidder i en dansk filial.. Det var i Swedbank på Sallerupvägen (den helt ney filial) og det var første gang vi var der..! Kortet venter vi stadig på for der går 4 uger så modtager vi et brev at det kan afhentes i banken Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2009 så kan kortet hentes i banken. en uge før "tid" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MrPong 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Er også lige gået forgæves :( Jeg har lige været i 2 Swedbanker (hvor jeg har konto), og blevet blankt afvist med det samme. Næææææ nej.. jeg skal vente til Juni måned. Den ene afdeling sagde tilmed, at de er stoppet med at lave ID kort nu, for at presse Skatteverket til at lave dem. Tror jeg skal have printet siden ud fra Skatteverket, så banken kan se de bare SKAL lave det ID-kort. Står og skal til køreprøve, og det kan bare ikke vente til juni + 4 uger eller mere *suk*:( Jeg tager derned på lørdag.. og jeg skal nok poste hvad de siger til det. **Edit** Lørdag d.14 marts Så har jeg været i banken med udskriften fra Skatteverket. Blev afvist igen, med at bankens regler er de ikke laver nye ID-kort. Som der står på Skatteverkets hjemmeside "De utfärdar id-kort för sina kunder enligt sina respektive regelverk". Jeg har en ven som har fået lavet ID-kort i Nordea for 3 dage siden, og spurge så bank-gutten, om det virkelig var nødvendigt for mig at skifte til Nordea for at få et ID-kort. Han forklarede så, at Nordea følger deres respektive regler, og udarbejdet nye ID-kort. Jeg trak på skulderen, og sagde jeg så hellere må snakke med Nordea. Han spurgte straks efter mit svenske personnummer, og slog mig op i deres system, og uden at sige noget yderligere, begyndte han at finde blanketten frem til at få lavet et nyt ID-kort ;-) Betalte 400,- SEK og så kan hentes om 4 uger.. Jubiiiii Vil dog sige.. Hvis man ikke står desperat og skal bruge et som mig, så er det nok bedst at vente til 1.juni. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Du får ikke Skatteverket til at lave noget id-kort førend til juni, for de laver slet ikke id-kort endnu, så op på sadlen og prøv en anden bank i stedet. Kan man i øvrigt ikke blot vise dansk pas sammen med et svensk personbevis til køreprøven? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Nu er jeg da helt nysgerrig.. Jeg har været bosat i Sverige siden 2004 nu, til at starte med oppe midt i Sverige, og har endnu ikke haft brug for et svensk ID. Mit danske kørekort har altid været nok, dog til tider har jeg måttet diskutere lidt med de kære damer ved postens udleveringsstælle (eller hvad det nu hedder) for at få dem til at udlevere de pakker jeg har bestilt og betalt for. Hvilke scenarier påkræver svensk ID? Anskaffelse af kørekort vil jeg gætte ud fra denne tråd. Andre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2009 Nu er jeg da helt nysgerrig.. Jeg har været bosat i Sverige siden 2004 nu, til at starte med oppe midt i Sverige, og har endnu ikke haft brug for et svensk ID. Mit danske kørekort har altid været nok, dog til tider har jeg måttet diskutere lidt med de kære damer ved postens udleveringsstælle (eller hvad det nu hedder) for at få dem til at udlevere de pakker jeg har bestilt og betalt for. Hvilke scenarier påkræver svensk ID? Anskaffelse af kørekort vil jeg gætte ud fra denne tråd. Andre? Jeg tror ikke der er noget scenarie der direkte kræver svensk ID. Men det er bare meget nemmere. Der er steder hvor det kræves at du kan legitimere dig med ID med svensk personnr. Jeg render altså ikke rundt med udskriften fra skatteverket hvor mit personnr. og adresse står på, således at jeg kan bruge det sammen med mit danske kørekort hvis det skulle blive nødvendigt. Så jeg har betalt de 350 træpenge det nu engang kostede og fået lavet kortet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Det viser sig så at denne: http://www.skurupssparbank.se/ ER en swedbank, uden at hedde det. Så det står ingen steder på facaden. Kan du have samme fænomen? Nej man skal kunne kende dem på deres gyselige orange logo De burde måske gøre ligesom Skånes Provinsbank, skrive hvem de er en del af... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mille 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2009 Hvis du skal ha' en ny bil skal du bruge svensk id. Det fik vi at vide da vi bestilte den nye bil i januar.. Der er et nummer på id-kortet som skal bruges. En ny lov der trådte i kraft i jan 2009...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2009 Nu er jeg da helt nysgerrig.. Jeg har været bosat i Sverige siden 2004 nu, til at starte med oppe midt i Sverige, og har endnu ikke haft brug for et svensk ID. Mit danske kørekort har altid været nok, dog til tider har jeg måttet diskutere lidt med de kære damer ved postens udleveringsstælle (eller hvad det nu hedder) for at få dem til at udlevere de pakker jeg har bestilt og betalt for. Hvilke scenarier påkræver svensk ID? Anskaffelse af kørekort vil jeg gætte ud fra denne tråd. Andre?Hvis du bruger søgefunktionen, vil du finde tonsvis af tråde relateret til ID-kortet. Der kan du læse at der ikke er konsensus i hvornår du skal bruge ID-kort, men at det afhænger af... tja, hvem der står ved kassen virker det som:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MrPong 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2009 Så der fest! Så har jeg været i banken med udskriften fra Skatteverket. Blev afvist igen, med at bankens regler er de ikke laver nye ID-kort. Som der står på Skatteverkets hjemmeside "De utfärdar id-kort för sina kunder enligt sina respektive regelverk". Jeg har en ven som har fået lavet ID-kort i Nordea for 3 dage siden, og spurge så bank-gutten, om det virkelig var nødvendigt for mig at skifte til Nordea for at få et ID-kort. Han forklarede så, at Nordea følger deres respektive regler, og udarbejdet nye ID-kort. Jeg trak på skulderen, og sagde jeg så hellere må snakke med Nordea. Han spurgte straks efter mit svenske personnummer, og slog mig op i deres system, og uden at sige noget yderligere, begyndte han at finde blanketten frem til at få lavet et nyt ID-kort :) Betalte 400,- SEK og så kan det hentes om 4 uger.. Jubiiiii Vil dog sige.. Hvis man ikke står desperat og skal bruge et som mig, så er det nok bedst at vente til 1.juni. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2009 Så har jeg været i banken med udskriften fra Skatteverket. Blev afvist igen, med at bankens regler er de ikke laver nye ID-kort. Som der står på Skatteverkets hjemmeside "De utfärdar id-kort för sina kunder enligt sina respektive regelverk". Jeg har en ven som har fået lavet ID-kort i Nordea for 3 dage siden, og spurge så bank-gutten, om det virkelig var nødvendigt for mig at skifte til Nordea for at få et ID-kort. Han forklarede så, at Nordea følger deres respektive regler, og udarbejdet nye ID-kort. Jeg trak på skulderen, og sagde jeg så hellere må snakke med Nordea. Han spurgte straks efter mit svenske personnummer, og slog mig op i deres system, og uden at sige noget yderligere, begyndte han at finde blanketten frem til at få lavet et nyt ID-kort :) Betalte 400,- SEK og så kan det hentes om 4 uger.. Jubiiiii Vil dog sige.. Hvis man ikke står desperat og skal bruge et som mig, så er det nok bedst at vente til 1.juni. Bare alene med den behandling havde jeg forladt banken, uanset om han så tilbød at lave det... F***** narhoveder.....! Hvorfor skal det være sådan?!?! Forstår det simpelthen ikke... Nogen forretninger mangler altså noget etikette, mens andre er helt kanon at handle i(Ica maxi ude på Ystadvägen feks) og man bliver modtaget med et smil hver gang... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2009 Enig. Latterligt ud over alle grænser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites