Jump to content
Kim

Import forsikring på bil

Recommended Posts

Hej Der kom nye regler om at forsikringsselskaber nu tilbyder en import forsikring på biler, som man henter i udlandet. Er her nogen som kan anbefale nogle forsikringsselskaber, som tilbyder denne importforsikring, så jeg har min nye bil forsikret hele vejen hjem fra Tyskland. Mvh Kim PS. Jeg har søgt, men har ikke fundet noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

No problem Du kan få en importforsikring hos vesta Det der sker er at du henvender dig til deres kundeservice, jeg anbefaler at skrive en mail til dem. Skriv at du ønsker en 30 dages forsikring på en bil du skal hente i udlandet. Skriv reg nummeret på bilen og hvornår den skal gælde fra, dvs hvornår du køber bilen. Så giver de dig en pris på en helforsikring (de tilbyder ikke trafik eller halvforsikring på disse) Hvis du accepterer så skal du forudbetale beløbet ind på deres konto (de giver dig et ref nummer), når det er registreret sender de dig en bekræftelse som du så kan tage med. Regn med en arbejdsuge for alt dette. Forsikringen gælder dog fra når de har registreret betalingen, så du kan i princippet tage afsted uden at have papirerne, men er sku rart at have hvis man bliver stoppet. Jeg betaler 12000 om året i helforsikring og jeg skulle give 2600,- for de 30 dage så det er altså noget dyrere end den forsikring du senere vil betale, tror bare de tager mere for det fordi der er en større risiko mv. Du er velkommen til at sende en PM hvis du har nogen spørgsmål udover det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg betaler 12000 om året i helforsikring og jeg skulle give 2600' date='- for de 30 dage så det er altså noget dyrere end den forsikring du senere vil betale, tror bare de tager mere for det fordi der er en større risiko mv.[/quote'] Trygg-Hansa giver samme service, også til en overpris i forhold til en alm. forsikring. Men hos dem får du resten af de 30 dage refunderet når du starter en almindelige forsikring. Det vil sige at hvis du har sørget for en besigtningstid mm. kan du nøjes med den dyre importforsikring i nogle få dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for input Hej med jer Tak for jeres input. Løsningen blev at jeg ringede til insplanet.se og bad dem om at finde en forsikring til mig. Jeg fik en super behandling og en forsikring MED maskinskade til 2.350 SEK for den første måned. Når jeg har fået nummerplader på bilen, ringer jeg til dem igen og de arrangerer en god pris på en normal forsikring (plus de stopper importforsikringen, så jeg kun betaler de dage jeg bruger den). Det er vist ret unikt at der er maskinskade forsikring på bilen, når man importerer en bil fra Tyskland. På onsdag smutter jeg til en lille by mellem Hamburg og Bremen og henter min nye bil:-) Det blev en Mercedes R320 CDI i den lange udgave med automat, læder, navigation, to soltage, xenon og 4-hjuls træk og plads til 6 personer. V6 diesel med 224 hk og et moment på 510 nm. Hvis I fra torsdag morgen, ser en glad mand på Øresundsbroen i en sort udgave af ovenstående bil på tyske eksportplader, så er det mig:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

. lyder som en fin løsning mht til de første 30 dage, vær dog lige opmærksom på at insplanet ikke altid giver de bedste priser man kan få. Det tilbud de kom med til mig på bilerne og hjemforsikring var samlet set 55.000 dyrere pr år end det jeg betalte i forvejen.. fantastisk jeg kan ikke huske om vesta har maskinskade i de 30 dages forsikring men det lyder nu helt fint, tror ikke der er så meget at spare mellem de forskellige på lige netop denne forsikring. Men tillykke med bilen ihvertfald!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites