Jump to content
testeren

Riksbanken sænker renten til 1%

Recommended Posts

Hej, Jeg har danske bank.se Køre ligenu med en Rörlige og en fast forrentet lån, min lån er delt op i to 50/50 nemlig. Den Faste er på Skuldräntesats: 4,050 % Den Rörlige er på Skuldräntesats: 3,400 % Lånet blev tegnet 1 Dec. 2006, skal jeg ringe og ligge den faste som er en 2 årige aftale om til Rörlige, eller hvad syntes i er smartest at gøre i disse tider, måske skal jeg tegne en ny rörlige rente til de næste 2 år ? Alle input vil være gode at tage med :) /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Caleb. Hvis du laver den 2 årige fast rente om til variabel rente skal du betale renteforskelserstatning til banken. Dit lån er godt nok "udløbet" 1.12.2008, men hvis ikke man reagerer/laver lånet om inden den 1.12.2008 fortsætter lånet med en ny 2-årig periode. Så hvis du opsiger det nu kommer du desværre til at betale ovennævnte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Caleb. Hvis du laver den 2 årige fast rente om til variabel rente skal du betale renteforskelserstatning til banken. Dit lån er godt nok "udløbet" 1.12.2008, men hvis ikke man reagerer/laver lånet om inden den 1.12.2008 fortsætter lånet med en ny 2-årig periode. Så hvis du opsiger det nu kommer du desværre til at betale ovennævnte.
Ej det er sgu noget juks :( Jeg ringer og høre dem ad, tak for din input. /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er fortsat overbevidst om at vi ser 75 i løbet af sommeren. Måske ikke fordi svensk økonomi bliver så meget stærkere, men fordi euroen skal ned. Markedets preference er ikke længere euro, den er kunstig høj og har ingen underliggende økonomi der kan forsvare dagens niveau.
Jfr mit gæt ovenfor. Det starter denne uge, hvor jeg tror vi havner op mod 71 igen. Det kommer flere nøgletal fra eurosonen denne uge, og alle indikationer tyder på at det bliver meget værre end antaget. Flere af landene i EU har begyndende problemer med statsfinanserne, også nogle euro-lande.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jfr mit gæt ovenfor. Det starter denne uge' date=' hvor jeg tror vi havner op mod 71 igen. Det kommer flere nøgletal fra eurosonen denne uge, og alle indikationer tyder på at det bliver meget værre end antaget. Flere af landene i EU har begyndende problemer med statsfinanserne, også nogle euro-lande.[/quote'] det har du sikkert ret i. men det kunne du også ha sagt i sidste uge Den var 71,4000 sidste mandag, 69,3500 i fredags, og her kl. 11:50 ligger den på 68,4600. Jeg gætter den kommer op/ned på 70 i løbe af ugen, og næste uge, og næste uge, og næste uge................................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jfr mit gæt ovenfor. Det starter denne uge' date=' hvor jeg tror vi havner op mod 71 igen. Det kommer flere nøgletal fra eurosonen denne uge, og alle indikationer tyder på at det bliver meget værre end antaget. Flere af landene i EU har begyndende problemer med statsfinanserne, også nogle euro-lande.[/quote'] Modigt gæt! Jeg er sådan set enig i, at hvis markederne fungerede normalt burde en svækkelse af grundlæggende økonomiske faktorer i euro-regionen føre til en svækkelse af euroen overfor den svenske krone. Det ser bare ud til at de grundlæggende faktorer er glemt for tiden og det handler mere om hvor kapitalen flygter hen eller rykker tilbage afhængigt af om der kommer mere eller mindre krise. Mere krise fører lige p.t. til flugt ud af randvalutaerne hen til de store valuaer - dvs. ud af bl.a. svenske og norske kroner og over til euro, Schweizerfranc, yen og dollar. Så jeg tror snarere, at den falder i løbet af ugen - især hvis General Motors går i chapter 11 betalingsstandning og begynder at snakke om at likvidere Saab. Men reelt er det jo 50/50

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jfr mit gæt ovenfor. Det starter denne uge' date=' hvor jeg tror vi havner op mod 71 igen. Det kommer flere nøgletal fra eurosonen denne uge, og alle indikationer tyder på at det bliver meget værre end antaget. Flere af landene i EU har begyndende problemer med statsfinanserne, også nogle euro-lande.[/quote'] Vi kan være helt sikker på at kronen så falder. Dine gæt rammer hver eneste gang med utrolig træfsikkerhed (altså rammer modsat) Nej det er meget sjovt med dine gæt, og jeg kan kun drille fordi jeg slet ikke selv har nogen anelse om hvor vi skal hen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jepp, dårlig start på ugen ift mit gæt. Selvom euroen falder relativt stærkt idag, så har faktisk SEK præsteret at falde endnu mere. Jeg står dog for mit gæt en tid endnu, euroen skal ned.
Hvor falder Euro'en henne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EUR falder mod alle vigtige valutaer' date=' specielt GBP og USD.[/quote']Eftersom de fleste af os herinde spekulerer mest i €, SEK og DKK, så tror jeg forvirringen på dine profetier ville mindskes, hvis vi ikke skulle tvinges til at læse imellem linierne, eller gætte hvilken valuta du lige snakker om :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eftersom de fleste af os herinde spekulerer mest i €' date=' SEK og DKK, så tror jeg forvirringen på dine profetier ville mindskes, hvis vi ikke skulle tvinges til at læse imellem linierne, eller gætte hvilken valuta du lige snakker om :rolleyes:[/quote'] Det er godt Gio, god job. Ikke meget at lave idag eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan sagtens multi-taske. Og du? Forstår ikke din pludselige fornærmede tone...:surprise:
Den er ikke pludselig, jeg er nordmand og som sådan født fornærmet. Det er nemlig svært at ikke være fornærmet når man er verdens bedste og ingen andre ser det! Jeg tror det det er rimelig indlysende for de fleste her inde at når jeg skriver at euroen falder, så er det ikke mod DKK jeg taler om.. Og jeg skrev rimelig tydeligt at det ikke var mod SEK jeg talte om: "Selvom euroen falder relativt stærkt idag, så har faktisk SEK præsteret at falde endnu mere. " Men som sagt - god job.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den er ikke pludselig, jeg er nordmand og som sådan født fornærmet. Det er nemlig svært at ikke være fornærmet når man er verdens bedste og ingen andre ser det!
Nordmand, det forklarer jo det hele :lol:
Jeg tror det det er rimelig indlysende for de fleste her inde at når jeg skriver at euroen falder, så er det ikke mod DKK jeg taler om.. Og jeg skrev rimelig tydeligt at det ikke var mod SEK jeg talte om: "Selvom euroen falder relativt stærkt idag, så har faktisk SEK præsteret at falde endnu mere. " Men som sagt - god job.
Hvorfor er det så indlysende? På det finansielle marked kan det have interesse at fx USD styrkes over for Euro, mens for de fleste herinde, som har deres indkomst i DKK og det meste af deres udgifter i SEK betyder det jo ikke ret meget. Der er det DKK mod SEK og Euro mod SEK, der betyder noget for det på kort sigt har betydning for privatøkonomien. Det er vist kun englændere, som synes, at GBP er en vigtig valuta :rolleyes:. Vigtige valutaer er vel reelt set kun USD og Euro, sekundære er vel GBP, CHF og JPY.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den er ikke pludselig' date=' jeg er nordmand og som sådan født fornærmet. Det er nemlig svært at ikke være fornærmet når man er verdens bedste og ingen andre ser det![/quote']Jo déet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites