Jump to content
testeren

Riksbanken sænker renten til 1%

Recommended Posts

Så er der fest i gaden for alle pendlere med rörlige lån (eller 3mån) :love2: Og dem, der ikke har rörlige lån, kan glæde sig over at den overraskende store sænkning også kommer til at presse den svenske krone yderligere nedaf!. Der er både i pose og sæk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der fest i gaden for alle pendlere med rörlige lån (eller 3mån) :love2: Og dem, der ikke har rörlige lån, kan glæde sig over at den overraskende store sænkning også kommer til at presse den svenske krone yderligere nedaf!. Der er både i pose og sæk!
Det er jo en god dag :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan der pludselig være lange udsigter med at få kronen op igen. Håber ikke alt for mange fik konverteret til € lån?
konverting til euro-lån er uanset ikke noget man gør med en horisont på 2-4 uger... Jeg er fortsat overbevidst om at vi ser 75 i løbet af sommeren. Måske ikke fordi svensk økonomi bliver så meget stærkere, men fordi euroen skal ned. Markedets preference er ikke længere euro, den er kunstig høj og har ingen underliggende økonomi der kan forsvare dagens niveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] Mon ikke. Mit lån er i hvert fald bundet op på STIBOR, som er faldet 60 punkter allerede i dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] 2 to høje herrer kræver ihvertfald at bankerne følger med ned af. http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c02%255c11%255c323884%26SectionId%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Ja, tror egentlig også bankerne følger med med ca 60-80 basispoint, MEN hvordan det påvirker boligpriser og lånemuligheder i Malmø-området er VIRKELIG spændende:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' tror egentlig også bankerne følger med med ca 60-80 basispoint, MEN hvordan det påvirker boligpriser og lånemuligheder i Malmø-området er VIRKELIG spændende:)[/quote'] I Malmö steg villapriserne i januar med hele 14% i forhold til december. Og bostadsrättsprisen gik 3% op i centrum og 2% i Stormalmö. Så det tegner godt, nu hvor renten er faldet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] Tja... Min bank gør ihvertfald http://www.seb.se/pow/wcp/index.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3FDUID%3DDUID_DC554893B9A41029C125755A003BA195%26sitekey%3Dseb.se%26lang%3Dse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere andre gør også: http://hd.se/ekonomi/2009/02/11/sbab-saenker-boraentor/ :th2: Og har man den helt rörlige rente så.. Nordea sänker på torsdagen tremånadersräntan med 0,6 procentenheter till 2,55 procent. Nästa onsdag, den 18 februari, sänks den helt rörliga räntan (som inte erbjuds på nya lån) med 1,0 procentenhet. Räntor på lån med längre löptid än tre månader lämnas oförändrade. :th2::th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wow...så skal Nordea bare se at få sat den rørlige ned' date=' så vi også kan mærke effekten. De har jo, som sædvanlig, ikke specielt travlt :sick:[/quote'] http://www.nordea.se/Om%2bNordea/Nordea%2bs%C3%A4nker%2bbor%C3%A4ntorna/1082682.html?lnkid=Se/frontpage/Borantehojning De sænker også nu ... men spørgsmålet er om 3 måneders er så lav fordi de gerne vil have os væk fra rørlig.. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.nordea.se/Om%2bNordea/Nordea%2bs%C3%A4nker%2bbor%C3%A4ntorna/1082682.html?lnkid=Se/frontpage/Borantehojning De sænker også nu ... men spørgsmålet er om 3 måneders er så lav fordi de gerne vil have os væk fra rørlig.. ?
Og hvorfor er det så lige, at de vil have os væk fra den rørlige? I vores bank er der nu -0,06 i forskel fra 3 mdrs. og vores rørlige rente. Er det værd at skifte til 3 mdrs. for den forskel? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ærger mig stadig over jeg lyttede til min uduelige bankrådgiver og fik fast rente i sommers 08 :( Betaler kassen for mit lån, kontra den rørlige rente.
Uduelige ?? Du mener ikke at vedkomne havde en ide om at renten ville blive sat ned og banken derfor ville gå glip af indtægter ?? Meget kompetent medarbejder ....for banken...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uduelige ?? Du mener ikke at vedkomne havde en ide om at renten ville blive sat ned og banken derfor ville gå glip af indtægter ?? Meget kompetent medarbejder ....for banken...
Heh :) Vores raadgiver i danske bank SE anbefalede os i marts sidste aar at holde en rorlig rente, da den jo nok ville falde hen over sommeren/efteraaret. Damn, jeg var pissed paa hende - lige indtil denne hersens "krise" kom. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sænker Skånes provinsbank også renten eller skal man regne med at Den danske bank lige presser citronen så Peter Pengemand tjener nogle ekstra håndører i sverige? Hvis man har variable lån uden bindingsperiode, er det så nemt at skifte bank med hensyn til boliglån? Skal man betale nogen form for stempel/afgift igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites