testeren 10 Anmeld indhold Skrevet February 11, 2009 http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=30511 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Så er der fest i gaden for alle pendlere med rörlige lån (eller 3mån) Og dem, der ikke har rörlige lån, kan glæde sig over at den overraskende store sænkning også kommer til at presse den svenske krone yderligere nedaf!. Der er både i pose og sæk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Wow...så skal Nordea bare se at få sat den rørlige ned, så vi også kan mærke effekten. De har jo, som sædvanlig, ikke specielt travlt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Så er der fest i gaden for alle pendlere med rörlige lån (eller 3mån) Og dem, der ikke har rörlige lån, kan glæde sig over at den overraskende store sænkning også kommer til at presse den svenske krone yderligere nedaf!. Der er både i pose og sæk! Det er jo en god dag :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Nu kan der pludselig være lange udsigter med at få kronen op igen. Håber ikke alt for mange fik konverteret til € lån? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Nu kan der pludselig være lange udsigter med at få kronen op igen. Håber ikke alt for mange fik konverteret til € lån? konverting til euro-lån er uanset ikke noget man gør med en horisont på 2-4 uger... Jeg er fortsat overbevidst om at vi ser 75 i løbet af sommeren. Måske ikke fordi svensk økonomi bliver så meget stærkere, men fordi euroen skal ned. Markedets preference er ikke længere euro, den er kunstig høj og har ingen underliggende økonomi der kan forsvare dagens niveau. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Lige p.t. bander man sit fastforrentede lån langt væk - med en rente på 5,8 % :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 ...kan glæde sig over at den overraskende store sænkning også kommer til at presse den svenske krone yderligere nedaf!. Tror I vi kommer til at se den svenske krone under kurs 68 igen...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Tror I vi kommer til at se den svenske krone under kurs 68 igen...?Det ser sådan ud...ganske snart, endda. Status på den aktuelle handel for et minuts tid siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere svenske medier, stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] Mon ikke. Mit lån er i hvert fald bundet op på STIBOR, som er faldet 60 punkter allerede i dag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] DnB Nor har da sænket renterne https://dnbnor.svenskfast.se/Campaign/Templates/Page____1814.aspx 3 mån. er på 2.38% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] 2 to høje herrer kræver ihvertfald at bankerne følger med ned af. http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c02%255c11%255c323884%26SectionId%3DEttan%26menusection%3DStartsidan%3BHuvudnyheter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Ja, tror egentlig også bankerne følger med med ca 60-80 basispoint, MEN hvordan det påvirker boligpriser og lånemuligheder i Malmø-området er VIRKELIG spændende:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Ja' date=' tror egentlig også bankerne følger med med ca 60-80 basispoint, MEN hvordan det påvirker boligpriser og lånemuligheder i Malmø-området er VIRKELIG spændende:)[/quote'] I Malmö steg villapriserne i januar med hele 14% i forhold til december. Og bostadsrättsprisen gik 3% op i centrum og 2% i Stormalmö. Så det tegner godt, nu hvor renten er faldet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere svenske medier' date=' stiller spørgsmåltegn til om bankerne overhoved vælger at sænke udlånsrenten:confused:[/quote'] Tja... Min bank gør ihvertfald http://www.seb.se/pow/wcp/index.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3FDUID%3DDUID_DC554893B9A41029C125755A003BA195%26sitekey%3Dseb.se%26lang%3Dse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Flere andre gør også: http://hd.se/ekonomi/2009/02/11/sbab-saenker-boraentor/ :th2: Og har man den helt rörlige rente så.. Nordea sänker på torsdagen tremånadersräntan med 0,6 procentenheter till 2,55 procent. Nästa onsdag, den 18 februari, sänks den helt rörliga räntan (som inte erbjuds på nya lån) med 1,0 procentenhet. Räntor på lån med längre löptid än tre månader lämnas oförändrade. :th2::th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Swedbank sænker også renterne fra i morgen: http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,2700_m49_711476,00.html Det er så både 3 måneders og 1-års renterne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Wow...så skal Nordea bare se at få sat den rørlige ned' date=' så vi også kan mærke effekten. De har jo, som sædvanlig, ikke specielt travlt [/quote'] http://www.nordea.se/Om%2bNordea/Nordea%2bs%C3%A4nker%2bbor%C3%A4ntorna/1082682.html?lnkid=Se/frontpage/Borantehojning De sænker også nu ... men spørgsmålet er om 3 måneders er så lav fordi de gerne vil have os væk fra rørlig.. ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 http://www.nordea.se/Om%2bNordea/Nordea%2bs%C3%A4nker%2bbor%C3%A4ntorna/1082682.html?lnkid=Se/frontpage/Borantehojning De sænker også nu ... men spørgsmålet er om 3 måneders er så lav fordi de gerne vil have os væk fra rørlig.. ? Og hvorfor er det så lige, at de vil have os væk fra den rørlige? I vores bank er der nu -0,06 i forskel fra 3 mdrs. og vores rørlige rente. Er det værd at skifte til 3 mdrs. for den forskel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Oversigt over de 7 banker, som har sænket deres renter. Og med hvor meget. http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c02%255c11%255c323898%26SectionId%3DPrivatekonomi%26menusection%3DPrivatekonomi%3BPrivatNyheter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Ærger mig stadig over jeg lyttede til min uduelige bankrådgiver og fik fast rente i sommers 08 :( Betaler kassen for mit lån, kontra den rørlige rente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Ærger mig stadig over jeg lyttede til min uduelige bankrådgiver og fik fast rente i sommers 08 :( Betaler kassen for mit lån, kontra den rørlige rente. Uduelige ?? Du mener ikke at vedkomne havde en ide om at renten ville blive sat ned og banken derfor ville gå glip af indtægter ?? Meget kompetent medarbejder ....for banken... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Uduelige ?? Du mener ikke at vedkomne havde en ide om at renten ville blive sat ned og banken derfor ville gå glip af indtægter ?? Meget kompetent medarbejder ....for banken... Heh :) Vores raadgiver i danske bank SE anbefalede os i marts sidste aar at holde en rorlig rente, da den jo nok ville falde hen over sommeren/efteraaret. Damn, jeg var pissed paa hende - lige indtil denne hersens "krise" kom. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
zabel 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2009 Sænker Skånes provinsbank også renten eller skal man regne med at Den danske bank lige presser citronen så Peter Pengemand tjener nogle ekstra håndører i sverige? Hvis man har variable lån uden bindingsperiode, er det så nemt at skifte bank med hensyn til boliglån? Skal man betale nogen form for stempel/afgift igen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites