Guest PeterK Anmeld indhold Skrevet February 10, 2009 http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_1049515.e24 www.e24.se er faktisk et godt site at holde sig opdateret på..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bankforsakring/artikel_1049515.e24Topic burde nok snarere være "Sådan kan du presse renten ned i 2' date=7%" - men lad nu dét ligge :D Artiklen nævner en vigtig ting: "Belåningsgraden får dock inte vara för hög, är den det riskerar du att bli utan rabatt. Innan krisen tog sitt grepp om finansmarknaderna säger Fredrik Giers att det gick att ha en belåningsgrad på 90 procent och ändå få rabatt på lånet. Nu kan det vara för mycket om man har en belåningsgrad på 60 procent." Good luck i uvejret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Det bør være ganske muligt at presse. Nu ved jeg godt denne artikel skriver om Januar, men dd. jeg har da 2,66% og det endda med en belåningsgrad på 90% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 2.60% her :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 2,64% rörlig i Swedbank. Ifølge Comboloan.se er der andre i Swedbank der er helt nede på 2,18%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Det må da snart være tid til at låse!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Det må da snart være tid til at låse!!? Vent lige en dags tid til du kender rentebesluttet i morgen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Det må da snart være tid til at låse!!? hmm ja måske. Synes bare de lange renter er høje :-( Hvis man nu skal betale over 4% for et bundet lån og de rørlige kommer ned i nærheden af 2% eller måske endda mindre. Nogle prognoser siger de bliver dernede et års tid. Så er det mange penge i difference... ja det er svært at bestemme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Vent lige en dags tid til du kender rentebesluttet i morgen Jo jo...dén havde jeg gennemskuet :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2009 Det er noget svineri som Nordea kører. Høje låste renter, men højere på rørligt (er det ikke et aftale brud et eller andet sted? burde rørlig ikke afspejle resten af markedet, og ikke fastsættes efter bankes velbefindende? :)) http://www.nordea.se/Privat/Boende/K%C3%B6pa%2bbostad/Bor%C3%A4ntor/201844.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2009 Så fulgte renten på vores bolån hos Skånes Provinsbank endelig med markedet nedad (2,650 %). Nogen der kan prale af at være røget under 2% ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret March 3, 2009 1.85% pr. 1 marts :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2009 Martin 1.85 % hvem er det hos ? Det er sgu ok nice, vi har pt 2.11 % tror jeg i swedbank Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret March 3, 2009 Skånes Provinsbank Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2009 Så fulgte renten på vores bolån hos Skånes Provinsbank endelig med markedet nedad (2,650 %). Nogen der kan prale af at være røget under 2% ? :) Jeg kan klare en blank 2'er hos Swedbank siden 19/2-09 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomasha 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2009 Renterne yderligere ned - bliv i fuldt rørlig rente At den rørlige rente ikke er kommet lige så langt ned som renterne på løn med 3-mdr. til 1-2 år skyldes ganske simpelt, at de helt korte pengemarkedsrenter holdes oppe pga. den uro der er på de finansielle markeder. Så Norde og andre holder ikke renterne kunstigt oppe, men deres korte funding er bare dyrere for tiden. Vores forventninger (i Handelsbanken) er, at denne krise bliver længere og dybere end det der er priset ind i markederne nu, så vi tror, at både de korte og lange renter kommer til at aftage yderligere så snart markedet indser, at en vending i økonomien ikke lige er om hjørnet. Spændet mellem de helt korte renter og de lange renter virker dog stadig ret stort og jeg holder mig helt 100% i fuldt rørlig rente da vi har klare forventninger om, at de kommer til at holde sig lavt i lang tid. Dette skyldes dog også, at vi sandsynligvis skal flytte i hus indenfor 2-3 års tid og med den tidshorisont kan det ikke betale sig at binde, for den rørlige vil blive ved med at være lavere end renter ved binding i denne tidshorisont. Vi forventer, at Riksbanken på det kommende møde til April vil sætte renten yderligere 50 bps ned, så den rørlige skulle gerne nærme sig 2% eller derunder. Det efterfølgende møde kommer der yderligere 50 bps og så er renteinstrumentet løbet tør for ammunition. Held og lykke med jeres finansielle beslutninger:-) Mvh. Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2009 Øh hvad mener du? Nordea har da lavest rente på rørlig og højere på bundne renter- præcis som alle andre banker? Jeg betaler - som du ser på dit link . 2,3 % lige nu hos Nordea på mine bolån. Det er noget svineri som Nordea kører. Høje låste renter, men højere på rørligt (er det ikke et aftale brud et eller andet sted? burde rørlig ikke afspejle resten af markedet, og ikke fastsættes efter bankes velbefindende? :)) http://www.nordea.se/Privat/Boende/K%C3%B6pa%2bbostad/Bor%C3%A4ntor/201844.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2009 Øh hvad mener du? Nordea har da lavest rente på rørlig og højere på bundne renter- præcis som alle andre banker? Jeg betaler - som du ser på dit link . 2,3 % lige nu hos Nordea på mine bolån. Nej, for du har jo ikke rigtig rörlig rente.. Din er fast i 3 md. Os der har den rigtige rörlige rente, som kan ændres fra dag til dag betaler som standard 2,75% lige nu (medmindre man kan få den forhandlet ned). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Hmm jeg talte nu med min rådgiver for 3 ugers tid siden for at høre om jeg kunne kom ud af mine lån fra dag til dag (for at flytte det til DK hurtigt når kursen var lav) og hun sagde at jeg har rørlig rente. Jeg må lige på kontoen og kigge hvad min rente er. Nej' date=' for du har jo ikke rigtig rörlig rente.. Din er fast i 3 md. Os der har den rigtige rörlige rente, som kan ændres fra dag til dag betaler som standard 2,75% lige nu (medmindre man kan få den forhandlet ned).[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites