Jump to content
NUT´Ztoys

Shopping i Lund

Recommended Posts

Novalund-Mobilia i Lund er et stort indkøbscenterområde med de sædvanlige butikker af Jysk, ÖB, Stadium, Citigross, ICA Kvantum, osv. og kan bedst sammenlignes med Mobilia i Malmö. Lunds butikscentrum er derimod en perle af små specialbutikker og vældig hyggelige små gader med alt, hvad hjertet kan begære. Området begynder ved centralstationen og går op til domkirken og Mårtenstorget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Novalund-Mobilia i Lund er et stort indkøbscenterområde med de sædvanlige butikker af Jysk' date=' ÖB, Stadium, Citigross, ICA Kvantum, osv. og kan bedst sammenlignes med Mobilia i Malmö.[/quote']At sammenligne NOVA Lund med Mobilia er, efter min mening...arh...arrrrh! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
At sammenligne NOVA Lund med Mobilia er' date=' efter min mening...[i']arh...arrrrh! :laugh:
Ikke forstået, butikkerne er nogenlunde de samme og dækker nogenlunde samme størrelse i kvadratmeter, når man ser hvordan Mobilia Lund og Nova Lund er vokset sammen i forhold til Mobilia og Ystadvägen i Malmö. Men Mobilia i Malmö har naturligvis ingen Citygross eller MediaMarkt, til gengæld har man så andre elektronikbutikker og supermarkeder Men hvis du er shoppingekspert, kunne du måske formå at uddybe, hvad du mener :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvis du er shoppingekspert' date=' kunne du måske formå at uddybe, hvad du mener :confused:[/quote']Det var ikke for at støde dig - men jeg ytrede bare min egen mening. Og jeg synes bestemt ikke der er noget "hygge" i at futte rundt i Mobilia i Malmö (Mobilia Lund kan jeg ikke udtale mig om...endnu). Nova Lund og de omkringliggende butikker er da så meget mere "shopping centrum", og katalysator for at brænde en tre-fire timer af med shopping-genet i alarmberedskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på samme måde som Gio, Mobilia Malmö er et sted man kommer hvis alt andet er lukket...minder for mig om ishøj centeret (hvis der er noget der hedder det ? ) hvor Nova lund bare er lidt lækre ala fields, dog i noget mindre scala. Og det er på trods at det er mange af de samme butikker. Måske lidt overdrevet sammenligning men alligevel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har det på samme måde som Gio' date=' Mobilia Malmö er et sted man kommer hvis alt andet er lukket...minder for mig om ishøj centeret (hvis der er noget der hedder det ? ) hvor Nova lund bare er lidt lækre ala fields, dog i noget mindre scala. Og det er på trods at det er mange af de samme butikker. Måske lidt overdrevet sammenligning men alligevel[/quote']Tja...det var egentlig ganske godt sammenfattet. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg forstod bare ikke helt, hvad du mente. For mig er de to indkøbsområder i Lund og Malmø nogenlunde lige gode/dårlige, men det afhænger naturligvis også af, hvad man er på udkik efter. Men som nævnt er de fleste kæder repræsenteret i begge områder - Jysk, ÖB, Silvan, Stadium, Elgiganten, and you name it. Det tager 10-15 minutter at gå fra Överskottsbolaget (ÖB) i krydset fra Lantmannagatan/Ystadvägen over til Malmborgs i Mobilia i Malmø, nogenlunde lige så lang tid, som det tager at gå fra Citygross, Mobilia i Lund, til Sova Sängjätten i Nova Lund, og på vejen passagerer man som sagt nogenlunde samme udvalg af diverse butikskæder. Men smag og behag er som bekendt forskellig. Det centrale Lund er efter min bedste overbevisning et meget hyggeligere sted at shoppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men smag og behag er som bekendt forskellig. Det centrale Lund er efter min bedste overbevisning et meget hyggeligere sted at shoppe.
Selvfølgelig. Og Lund er da så meget hyggeligere, helt enig. Shopping-hyggen hænger jo ofte sammen med oplevelsen - og dér kan Mobilia Malmö pakke sammen og traske hjem. Jeg var der vel to eller tre gange, i de 4½ år jeg boede i Malmö...og det var kun fordi jeg ikke kunne undgå det. Og jeg kørte endda forbi hver eneste dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev downtown Lund. Møj vejr men stadig meget hyggeligt. Fik en nærmest surrealistisk bus oplevelse... Jeg glemte selvfølgelig mine svensk kontanter, og da vi skulle have bussen ind til Lund fra forhandleren, var vi lidt på den. Bussen kom, og jeg spurgte om han evt kunne tage DKK eller kort, men det kunne han ikke. Derimod kunne vi bare stige om bord...UDEN AT BETALE....:eek: Er overbevist om, at i KBH var vi blevet efterladt i sneen i industrikvarteret. Så alt i alt en rigtig god dag..:th2: Hilsen Dan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites