Jump to content
michael og carina

Rens/vask af topmadras

Recommended Posts

Vores topmadras trænger til at blver renset/vasket. Nogen der har prøvet dette før og med hvilket resutat. Og kan i Anbefale nogen steder der kan gøre det. Det er en 180x200 der er ca 5cm tyk
Jeg skal indrømme at vi aldrig har renset/vasket vor på de 3 år vi har haft denne seng, simpelthen fordi det ikke er så nemt at gøre. I stedet lar vi den ligge i haven over natten når det er koldt (under 0 grader). Dette dræber de flæste uønskede gæster der inde, samtidigt som evt. lugt forsvinder. Vi har også et andet tøjstykke mellem topmadrassen og sængetøjet. Aner ikke hvad det heder, men det er nemt at vaske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vaskede engang et par topmadrasser (der ikke var mine egne:) ) ved 40 grader i en alm vaskemaskine. Jeg havde taget skumgummiet ud først, så det var kun "betrækket" jeg vaskede. Det resulterede i at betrækket krøb med ca 10% og derefter var det så godt som umuligt at få skumgummiet ind igen. Så den metode kan jeg ikke anbefale :) Jeg tror jeg ville få en proffesionel til at tage sig af det, hvis det var mig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites