Jump to content
Juliana

Skimmelsvamp - råd søges

Recommended Posts

Takker Gio ... Der er ikke andet at gøre, end at forsøge sig frem. Forstår bare ikke at vores boligselskab siger man må max. åbne vinduer i 10-15 min. Nu ligger vi godt nok ud til en trafikeret gade, så måske er det på grund af snavset, men den vil jeg hellere gøre rent end skimmelsvampen. Takker Gio for svaret. :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Juliana, Nu ser jeg denne her tråd lidt for sent, så måske mit indlæg blot bibringer unødig ængstelse, i så fald beklager jeg, men om ikke andet for andre læseres skyld, så vil jeg lige nævne at: Man som gravid aldrig rode med at fjerne skimmelsvamp. Indånding af sporer er mistænkt for at kunne give defekter på ufødte børn. Læs evt. mere her: http://moldblogger.com/q-a-does-mold-affect-pregnancy/ og her http://www.moldinspector.com/mold-pregnancy.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Juliana, Nu ser jeg denne her tråd lidt for sent, så måske mit indlæg blot bibringer unødig ængstelse, i så fald beklager jeg, men om ikke andet for andre læseres skyld, så vil jeg lige nævne at: Man som gravid aldrig rode med at fjerne skimmelsvamp. Indånding af sporer er mistænkt for at kunne give defekter på ufødte børn.
Rolig nu! Juliana, du behøver ikke være nervøs i dit tilfælde (går udfra dit problem ved vinduet, er i hjørnerne på væggen, hvis du har vækst midt på en væg har du måske et problem som Mohlin nævner). Altså, prøv lige at gå ud i jeres badeværelse allesammen og kig efter noget sort i fugerne mellem klinkerne og se om der ikke også er noget orange og/eller sort forneden på badeforhænget... Det er altså ganske normalt forekommende (fordi der er meget fugtigt i længere tid) og ikke farligt for helbredet på nogen måde!!! Det er nok mere farligt at indånde klordampene fra rengøringsproduktet! Der findes altså skimmelsvampesporer overalt i luften året rundt og det er ikke nogen risiko for gravide heller. Det er desuden begrænset med sporer (konidier for at være korrekt) der findes i den vækst Juliana har, det er nok mest mycelie mm. (har dog ikke set billeder af væggen ved vinduet). Ja, skimmelsvampe kan udgøre en potentiel helbredsrisiko, meeen ro på, det er nok de færreste gravide som kommer i kontakt med skimmelsvampe i det omfang som evt. er et problem -man behøver jo ikke stikke snotten ned i det heller vel;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer vel også an på hvor meget gravid man er. Julianne er vist MEGET gravid' date=' så nogen snak om misdannelser er ikke på tale. Apropos gravid, Sanne J. Hvad blev det ?[/quote']Det blev en dreng -d.26/1 dagen inden termin. Og Ystad BB var rigtig godt som du sagde:) Så ja, jeg har været i kontakt med skimmelsvampe igennem hele min graviditet (men jeg inhalerer aldrig:D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke !! Stort tillykke med ham. Dagen inden terminen, så blev det jo nästen på hans födselsdag :rolleye: Det var aldrig lykkedes mig, alle mine er födt länge efter, så godt gået :thumbup: Dejligt at du syntes om Ystad, men hvem gör ikke det. Så i har det ikke kedligt derhjemme, med baby og aktiv hund, haha.

Det blev en dreng -d.26/1 dagen inden termin. Og Ystad BB var rigtig godt som du sagde:) Så ja, jeg har været i kontakt med skimmelsvampe igennem hele min graviditet (men jeg inhalerer aldrig:D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

EBL og SanneJ Takker for jeres svar også. Synes nu heller ikke det er godt at gå og indånde det klorprodukter, men noget skulle jeg gøre, da jeg ku se der kom mere og mere af det. Nu har jeg så en uge tilbage, til min termin og håber, at det har ingen indflydelse fået for mit barn. Grunden til at jeg begyndte at slåse med det nu, er at jeg skal fremleje min lejlighed når vi flytter til sverige og ønsker selvfølgelig ikke at dem der skal bo her skal leve med det. Også vil jeg se om den hjælper bare for noget tid eller om der skal andre hjælpemidler til. Da jeg var i føtex idag fandt jeg en produkt som er beregnet specielt mod skimmelsvamp. Så hjælper den Klorin ikke vil jeg prøve med den. Men jeg løfter meget ud .... og sprøgter ikke mere lige p.t. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Nej Men gaderne i Danmark er brolagt med det!!!!! Find det i Danmark, det findes mig bekendt ikke i sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites