Jump to content
jacobe

Melodifestival 2009

Recommended Posts

Danmark sender en genert, ukarismatisk og totalt ukendt ung mand, som ikke kan synge live, afsted til Rusland - hvem sender Sverige? Bliver det mon:

• Emilia
  • Alcazar
  • Lili & Susi
  • Jennifer Brown
  • Markoolio
  • Amy Diamond
  • Velvet
  • E.M.D.
  • Mikael Rickfors
  • BWO
  • Agnes

...eller et af de andre svenske top-navne??? Det starter imorgen :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det starter imorgen
Med indledende runder, del-runder, semifinaler og finaler og bla bla bla. De er tossede! :rolleye: Gad vide hvem der bliver sacked først, og bliver KFC i tredje in - hvis ikke FG vælter :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man må sgu sige de kan det lort, svenskerne... de får jo hvert enkelt show til at ligne den store internationale finale - seks gange! :) Men jeg kunne ikke helt undlade at løfte det ene øjenbryn af deres afstemningssystem. Der er MANGE afstemninger i hvert show... så jeg lavede lige et sjovt regnestykke: Den "billige" afstemning koster SEK 3,95 pr. gang at deltage i. Der er 4 afstemninger i hver deltävling. Det koster altså en person SEK 15,80 at stemme i allesammen. Og der er ialt 4 deltävlinger = SEK 63,20. Så er der 2.chancen, ialt 6 afsteminger = SEK 23,70 Og til sidst finalen, hvor man må gå ud fra der igen er mindst 4 afstemninger = SEK 15,80. Det vil sige... det koster en person alt ialt SEK 102,70 at deltage i alle afstemninger. Vel at mærke UDEN at give et ekstra bidrag til Radiohjälpen. De siger så, at der er 3 millioner seere, og det skal da nok passe. Men man kan nok ikke gå ud fra, at alle 3 mil. seere deltager i alle afsteminger. Så jeg har skudt lavt, og gættet på at I HVERT FALD 100.000 seere gør. Det giver ialt mindst... SEK 10.270.000,- !!!! Og SÅ forstår man jo godt, hvordan SVT har råd til så flot et show! :D Nåh! En anden lille ting...: i dette dyneløfter-land, hvor det tilsyneladende kan lade sig gøre at få oplysninger om alt og alle, såsom folks årsindtægt, ejeren af en given bil osv... kan man så også få Emilias telefonnummer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, man må sgu sige de kan det lort, svenskerne... de får jo hvert enkelt show til at ligne den store internationale finale - seks gange! :) Men jeg kunne ikke helt undlade at løfte det ene øjenbryn af deres afstemningssystem. Der er MANGE afstemninger i hvert show... så jeg lavede lige et sjovt regnestykke: Den "billige" afstemning koster SEK 3,95 pr. gang at deltage i. Der er 4 afstemninger i hver deltävling. Det koster altså en person SEK 15,80 at stemme i allesammen. Og der er ialt 4 deltävlinger = SEK 63,20. Så er der 2.chancen, ialt 6 afsteminger = SEK 23,70 Og til sidst finalen, hvor man må gå ud fra der igen er mindst 4 afstemninger = SEK 15,80. Det vil sige... det koster en person alt ialt SEK 102,70 at deltage i alle afstemninger. Vel at mærke UDEN at give et ekstra bidrag til Radiohjälpen. De siger så, at der er 3 millioner seere, og det skal da nok passe. Men man kan nok ikke gå ud fra, at alle 3 mil. seere deltager i alle afsteminger. Så jeg har skudt lavt, og gættet på at I HVERT FALD 100.000 seere gør. Det giver ialt mindst... SEK 10.270.000,- !!!! Og SÅ forstår man jo godt, hvordan SVT har råd til så flot et show! :D Nåh! En anden lille ting...: i dette dyneløfter-land, hvor det tilsyneladende kan lade sig gøre at få oplysninger om alt og alle, såsom folks årsindtægt, ejeren af en given bil osv... kan man så også få Emilias telefonnummer?
Snäller snäller, så tror jeg du skal op på godt 2 mill stemmer !! Selv stemte vi en gang, Victoria mente at rock tøsen Nina skulle vinden, men.... det a der vist ikke andre der skulle, så det var jo godt, så slap jeg for at stemme flere gange :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Penge går til velgørende formål.... Så SVT får altså ikke pengene....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Penge går til velgørende formål.... Så SVT får altså ikke pengene....
SVJV ikke helt korrekt - der er to forsk. telefonnumre man kan ringe ind og stemme på: det ene (billige) nummer, samt det andet (dyre) nummer, og ved at ringe på sidstnævnte giver man samtidigt penge til Radiohjälpen. Hvis du ved noget andet, så ret mig gerne. Der er iøvrigt nationalt ramaskrig over netop afstemningssystemet, læs blot dagens aviser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der var nogle rigtigt gode sange. Synd at Nina og Marie gik ud, selv om de havde nogle gode sange. Alcazar var måske ikke verdens mest originale melodi, men de var et fedt og festligt arrangement. Os så er Tessan i lårkort altid et hit:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
De siger så, at der er 3 millioner seere, og det skal da nok passe. Men man kan nok ikke gå ud fra, at alle 3 mil. seere deltager i alle afsteminger. Så jeg har skudt lavt, og gættet på at I HVERT FALD 100.000 seere gør. Det giver ialt mindst..SEK 10.270.000,- !!!!
På et sent tidspunkt i udsendelsen nævnte hun, at 700.000 stemmer var modtaget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Okay, hørte jeg ikke lige, men det er jo så alene SEK 2.765.000,- på første aften :) :rolleye:
250 medarbejdere on tour er ikke gratis i drift...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der var 3.300.000 seere den lørdag !
Jep, hørte godt hun lige nævnte det, og hørte også hun nævnte til slut, at de havde slået stemme-rekorden iaften: over 812.000 stemmer. Gange min. 3,95.... altså mindst 3,2 millioner SEK. Radiohjälpen havde alene fået over 1 million. Det er sgu vildt :) Men nok om det! Hold fast, hvor har Måns en stærk sang! Ville blive ualmindeligt overrasket, hvis den ikke holder hele vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep' date=' hørte godt hun lige nævnte det, og hørte også hun nævnte til slut, at de havde slået stemme-rekorden iaften: over 812.000 stemmer. Gange min. 3,95.... altså mindst 3,2 millioner SEK. Radiohjälpen havde alene fået over 1 million. Det er sgu vildt :)[/quote'] Jeg synes specielt det er sjovt når nu Dominika Peczynski sad og hånede festivalen i Nyhetsmorgon i søndags og sagde ingen gad at se det mere, fordi nu var det blevet corny igen. Så sætter de seer-rekord og hvem er det nu der er til grin, Domenika ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ikke nogen der var i Malmø Arena igår ? Det var meget sjovt at prøve at være med til, men jeg synes ikke lyden var god. Det er da vist ikke "The official brand of live music" de har siddende i loftet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg tror jeg gav SEK 400,-. Er det så slemt ?
Ren foræring i mine øjne - jeg må ha ramt noget forkert i min søgning dengang, for da var der ikke en billet under 1.700 kr :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det finaleaften, og jeg må indrømme, at det ikke just er alle mine favoritter, som endte med at komme i finalen. Jeg plejer at være rimelig skrap til at gætte vinderen, men i år er jeg fandme meget i tvivl! Men: Jeg tror, at Måns Zetterløw vinder. Jeg håber, at Emilia vinder (men jeg tror det ikke). Det ville dog ikke ærgre mig, hvis Molly Sandén vinder. Jeg tror bestemt ikke, at hverken Agnes, Sofia, Alcazar, Malena Ernman, H.E.A.T. eller EMD vinder. Jeg er bange for, at Sarah Dawn Finer vinder. Og jeg ser fandme aldrig Melodifestivalen igen, hvis Caroline af Ugglas vinder! :eek::scared::mad: Iøvrigt synes jeg ikke om, at melodierne allerede er udgivet, og har kunnet høres hele ugen i radioen, det kan sagtens blive en afgørende faktor, hvilken melodi folk har hørt mest og har fået på hjernen. Jeg hører meget Mix Megapol, og de har voldspillet flere af numrene, specielt Sarah Dawn Finer, mens andre er blevet ignoreret. Andre radioer har sikkert spillet helt andre numre. Men nu får vi jo se...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter heller ikke Jeg fatter heller ikke det med Uglas damen :confused: Og hende der Sarah er vel heller ikke så fantastisk. Men fatter nok ikke meget, syntes at Amy Diamon der forfärdelig, fatter ikke at folk kan falde i svime over hende. Hun kan bare ikke synge. Tilgengäld kan hende der synger lidt opera agtigt godt have en chance. Synd at HEAT ikke havde et bedre nr med. For de kan jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites