Jump to content
Hanne

100 % finansiering i Sverige

Recommended Posts

Guest Trine

Nu ved jeg ikke om du har opdaget den verdensomspændende finanskrise ... Jeg tror du skal være heldig hvis du kan nøjes med 10% i udbetaling.....eller overhovedet kan få lov til at låne til en bolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Vi fik finansieret vores hus 100% af Handelsbanken Staffanstorp - ligeledes gjorde vores vennepar.
Men hvornår fik I gjort det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved jeg ikke om du har opdaget den verdensomspændende finanskrise ... Jeg tror du skal være heldig hvis du kan nøjes med 10% i udbetaling.....eller overhovedet kan få lov til at låne til en bolig.
rolig nu.. De stopper vel ikke med at låne penge ud til bolig. Men nok mere til mere usikkre investeringer..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
rolig nu.. De stopper vel ikke med at låne penge ud til bolig. Men nok mere til mere usikkre investeringer..
...boliger kan godt være en usikker investering...men jo mange får nej i banken til lån af bolig, der er langt højere krav til din økonomi end der har været tidligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...boliger kan godt være en usikker investering...men jo mange får nej i banken til lån af bolig' date=' der er langt højere krav til din økonomi end der har været tidligere.[/quote'] Hørte i nyhederne igår at i en bank i DK kræver de et rådigheds beløb på 12k når de faste udgifter er betalt før der kunne lånes 2 mill.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi fik vores boligkøb 100% finansieret hos Swedbank. Toplånet i Sverige og bundlånet i Danmark. Vi henvendte os til Swedbank i Danmark.
Jeg har været inde på deres hjemmeside og der står at man skal have 10 % egenbetaling før man søger om et boligbevis hos dem??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har været inde på deres hjemmeside og der står at man skal have 10 % egenbetaling før man søger om et boligbevis hos dem??
Det er standard i Sverige - men banker er som købmandsforretninger - de er til at handle med. Men krise og andet taget i betragtning, så er det ikke så nemt som det har været tidligere. Ring til dem, eller bedre endnu, aftal et personligt møde. Så kan du få svar på alle dine spørgsmål. Husk budget og lønsedler m.m.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Præcis hvad? Jeg svarede blot på TS' spørgsmål.
I fik det finansieret før det gik helt galt med finanskrisen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordea

Nogen der kender steder der yder 100% finansiering til køb af bolig i Sverige?? Jeg ved at i Sverige kræver de mindst 10 % udebtaling. Hvad nu hvis man ikke har dem' date=' så kan man bare ikke købe eller hvad???[/quote'] Vi har lige købt hus, med 100% finansering, lånet blev taget d.1/1-2009 i Nordea. Så det kan godt lade sig gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har lige købt hus' date=' med 100% finansering, lånet blev taget d.1/1-2009 i Nordea. Så det kan godt lade sig gøre[/quote'] Er det Nordea i DK?? Hvordan er jeres lån så, kan du fortælle det, hvordan de er opdelt og hvilken renter? Så vidt jeg ved så er det nemlig billigst at optage svensk lån fordi deres renter er meget lavere end danske. De tager ca. 3-4 % variabel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...boliger kan godt være en usikker investering...men jo mange får nej i banken til lån af bolig' date=' der er langt højere krav til din økonomi end der har været tidligere.[/quote'] Enig, men hvis man har et godt job, kan man jo stadig godt låne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Enig' date=' men hvis man har et godt job, kan man jo stadig godt låne.[/quote'] Ja, det har jeg aldrig sagt man ikke kan, det jeg siger er at kravene er skærpet. Og at nogle vil opleve de får nej........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' det har jeg aldrig sagt man ikke kan, det jeg siger er at kravene er skærpet. Og at nogle vil opleve de får nej........[/quote'] Sådan har det altid været. Som du siger er der blot skærpede krav. Det vil i praksis blot sige at man kan låne mindre end tidligere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det skal man temmelig sikkert, men vi havde ingenting, da vi gik til dem i starten af 2007, så de lånte os 100% :) Vi ringede til dem og sagde, vi havde kig på bolig i Sverige, og om de kunne hjælpe os. Vi fik stablet et møde på benene, og de kiggede på vores økonomi - og vupti så lånte de os alle pengene. Kiggede ikke så meget på deres hjemmeside andet end, jeg så de tilbød en pendlerpakke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites