PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet February 1, 2009 Nogle som har erfaring med IP Kameraer? Skal have overvåget en mindre butik og syntes det for dyrt at lade Dansikring etc. komme ud og installere!! Nogle specielle krav til PC? Syntes det er smart at man kan gå ind fra en browser og se hvad som sker.... Er lidt usikker på hvor meget man kan gemme på en HD på eks. 500GB?? Er det lige til at sætte op, hvis man ikke er elektrikker?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2009 Er lidt usikker på hvor meget man kan gemme på en HD på eks. 500GB?? Jeg ved ikke så meget om det, men de DVR jeg kender til har en lagerkapacitet på 750 GB. Måske du kan hente mere hjælp i forumet til denne her side: http://www.networkwebcams.co.uk/index.php Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Datski_kille 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2009 Du kan få trådløse IP- cameraer fra dkr. 1200.- - 2995.- + moms Det kræver bare at du har en router. Du kan selv installere eller få mig til at gøre det. Har selv et IP cam stående for at holde et øje på hjemmet når vi er væk. Det er så optil dig selv hvor meget der skal optages og dermed også hvor meget plads der skal bruges på disken. 500 MB skulle gerne kunne holde 1-2 uger efter forholdende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2009 500 MB skulle gerne kunne holde 1-2 uger efter forholdende. Men så optager du vel også kun når der er bevægelse i rummet, eller hvordan får du ellers en rimelig opløsning til at fylde så lidt? Jeg har et selv et kamera der kun optager når der er bevægelse i rummet, desværre bliver det let aktiveret af, skygger eks. en sky der går for solen eller et træ der vejer i vinden og den slags ting, så det optager pænt meget selv om der sådan set ikke sker noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2009 www.axis.com Det virker ganske fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2009 Axis 207MW giver rimelige gode billeder i høj opløsning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2009 Bl.a. AXIS' software kan definere hvilke områder i billedet der skal trigge en optagelse/alarm. Og ja - AXIS-cam's er god kvali Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret February 5, 2009 Uk I England er overvågningsudstyr ekstremt billigt. 1:Kan man uden videre bestille det på nettet, uden diverse skatter, afgifter etc? 2: Hvad med stik/elektronik fungerer det i SE?......Stik er ihvertfald anderledes! Ex: http://www.maplin.co.uk/Search.aspx?criteria=swann&doy=15m12&source=15 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 I England er overvågningsudstyr ekstremt billigt. 1:Kan man uden videre bestille det på nettet, uden diverse skatter, afgifter etc? Det er min errfaring, at det er svært at finde et firma der vil leverer elektronik fra UK til DK/SV via postordre, hvorfor ved jeg ikke, gætter på at det må være noget lovgivningshalløj. Dog ser det ud til at den butik du der har fundet, Maplin rent faktist leverer til Europa, men de pointerer, at man selv er ansvarlig for at betale afgifter m.v. 2: Hvad med stik/elektronik fungerer det i SE?......Stik er ihvertfald anderledes! Ja bortset fra stikket er resten det sammen, så der er der ingen problemer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 I England er overvågningsudstyr ekstremt billigt. Hvis prisen er det primære parameter, hvorfor kikker du så ikke bare prøve www.kinapriser.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Hvis prisen er det primære parameter' date=' hvorfor kikker du så ikke bare prøve [url']www.kinapriser.dk Det er det ikke! Kender du/I nogle som sælger og installerer videoovervågning i Malmø?? (til butik) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Det kan jeg da godt hjælpe dig med hvis det er......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Jeg vil lige bryde ind i debatten her, da jeg har et spørgsmål vedr. ip kameraere. Kan man få et kamara som er direktet tilsluttet ens net linje og uden brug af en anden computer, uploader hvad den optager til f.eks. en ftp server, eller hvordan skal man kunne håndtere backups.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Det kan man godt.....Dog kræver det en router imellem, men ellers intet problem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Hvilke ip kamarer kan det så.? Altså hvilket modeler, da jeg er interesseret i sådanne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Hvilke ip kamarer kan det så.? Altså hvilket modeler' date=' da jeg er interesseret i sådanne.[/quote']Kig primært på Axis' modeller. Dem kan jeg sige god for - både hvad angår opsætning og kvalitet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macpack 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Gio: Jep, kigger på dem.. Men har jeg forstået det rigtigt med axis´s modeler, bliver administeret ligesom en router via dens ip adresse, når den bliver tilsluttet ens switch/router. right? Og i axis´s software kan man som sagt indstille hvor den skal uploade live billeder og filmene hen, ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2009 Gio: Jep, kigger på dem.. Men har jeg forstået det rigtigt med axis´s modeler, bliver administeret ligesom en router via dens ip adresse, når den bliver tilsluttet ens switch/router. right? Og i axis´s software kan man som sagt indstille hvor den skal uploade live billeder og filmene hen, ?Axis' har en lille webserver indbygget, som du bruger til at konfigurere efter - og kan sætte op til at tilgå udefra også, så du kan se hvad der sker live. Og ellers kan de også trigges af bevægelse, og smide eks. jpg's op til eks. en ftp med et vist interval osv osv. Jeg er sikker på de dækker behovet...og mere til :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret May 12, 2009 Så bliver det lige lidt dyre at kameraovervåge sin erhvervsbygning i Sverige... Radiotjänst kräver licens för kameraövervakning Publicerat i dag. 12:56 Radiotjänst kräver att företag med övervakningskameror betalar TV-licens. Men många företag ställer sig frågande till avgiften. – Det är vansinnigt, skärmarna är inte avsedda för TV-tittande, säger Svensk Handels säkerhetschef Dick Malmlund. Skriv utTipsa Textstorlek79 kommentarer5 Bloggar ANNONS: Organisationen Svensk Handel har den senaste veckan mottagit ett tiotal telefonsamtal från upprörda medlemsföretag. – Många ringer och är arga och förbannade. De har blivit uppringda av Radiotjänst och när de sagt att de har kameraövervakning har de fått en räkning på posten. De verkar som om Radiotjänst gjort ett drev den senaste veckan, säger förbundsjuristen Anders Thelin på Svensk Handel. Enligt lagen om finansiering av radio och TV definieras en TV-mottagare som en teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV-program. Lagen gäller även om utrustningen kan användas för annat ändamål. Men Anders Thelin tycker att definitionen är alldeles för vid och otydlig. Han är ytterst tveksam till om kameraövervakningen ska avgiftsbeläggas. – Radiotjänst har valt att tolka lagen så att kameraövervakning ingår men jag undrar om lagstiftaren verkligen menade så från början. Lagen får problem eftersom teknikutvecklingen går väldigt fort. Jag tycker i stället att Radiotjänst borde titta på varje specifikt fall, säger han. Daniel Johansson på Radiotjänsts kommunikationsenhet menar att de endast följer lagen och att den som har kameraövervakning kopplad till en TV ska betala avgiften. – Hur man brukar sin mottagare har ingen avgörande betydelse, det är själva definitionen av en TV-mottagare som avgör. Definitionen är lagstiftad och inget vi kan ändra på, säger Daniel Johansson. Han förnekar att Radiotjänst de senaste veckorna inriktat sig på företag med övervakningskameror. Men berättar att de kontaktar fler företagare i dag än tidigare och då alltid frågar om de har kameraövervakning. – Det är klart att företag utgår från sitt användningsområdet, men vi utgår från definitionen av en TV-mottagare. Det som upprör Dick Malmlund, säkerhetschef på Svensk Handel, mest är att de berörda skärmarna inte används för att titta på tv. – Folk satsar på kameraövervakning för att inte bli utsatta för brott. Det har inget ljud och tittar bara på övervakningsbilder, varför ska de då betala licens? frågar han. Kilde: http://www.dn.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites