Skumhest 10 Anmeld indhold Skrevet January 29, 2009 Halløjsa folkens, for ~16 måneder siden købte jeg min A4 TDI 1.9, gået 9600km. Den blev her nu, ~3400 km senere, underkendt på besiktningen med for højt K-värde (1.8, grænse 0.6) - det, jeg gætter mig her, svarer til røggastest (= den smider for meget lort ud i atmosfæren) Nuvel, efter at have fulgt diverse "kør den varm"/"hæld rensevæske i motoren" råd med liden effekt (den steg til 2.3 ved den sidste) kørte jeg den på værksted hos Din Bil, Audi (- ingen anden ville tage den, thi det er jo diesel). De er nu, efter 3 dage, kommet frem til at den er chiptrimmet og de kan ikke finde andet, derfor vil de meget gerne have lov til at skifte delene ud med original dele for at få det til at gå iorden (.. de garantere så ikke, at det er det, de kære mennesker). Se, jeg købte jo en uchippet bil, der stod ikke i annoncen at den var chippet og der står ikke i salgs aftalen at den er chippet. Jeg har jo købt den hos en autoriseret Audi forhandler, så er der nogen der ved om jeg kan rive dem rundt for at have solgt mig "noget forkert" og/eller kende nogen jeg kan snakke med det om? Mvh, Daniel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 jeg tror ik du kan lade handlen gå tilbage men jeg tror godt du ka få dem til at æde regingen hvis du truer dem nok med advokat fordi de har solgt dig en chippet bil.. dog må den være dårligt lavet også siden den ik går igennem syn, min a41.9tdi 130hk gik direkte igennem syn 2 gange endda med 185hk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 Oj, ja, den er svær, jeg ville i hvertfald skrive et brev til den audi forhandler der har solgt dig bilen uden at true med noget i først omgang, bare at gøre dem opmærksom på problemstillingen og bed dem tage stilling til hvad de mener der skal gøres, sådan helt åben, afhængig af svaret ville jeg tage action ud fra det. Dit problem er at det er dig der står med bevisbyrden, du skal jo bevise at den sad i da du købte den, og det ikke er dig der har sat den i eller leget med elektronikken, ellers kan de jo bare påstå at det er dig selv der har gjort det. Det vil hjælpe dig yderliger hvis du har overhold dine service på originalværksteder. Men jeg ville lægge den helt åben op til at begynde med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 Kan denne ECU-"optimering" ikke re-optimeres? Jeg mener - den må jo være lavet dårligt, siden den sviner som den gør. Så burde man vel kunne få den gennemtestet og optimeret hos en specialist. Alternativt læsse det oprindelige motorprogram på - så burde den prut vel være slået, nydt og udluftet? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skumhest 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 ... Men jeg ville lægge den helt åben op til at begynde med. Tak for svarene, allesammen. Det er også planen, at lægge den op til dem uden at blæse det op til noget vidre. Tak for rådet Gio, men nu er det "sat iværk" med dele der bliver hentet hjem fra tyskland etc .. Desuden, ifølge dinbil, er den åbenbart skruet så hårdt at den ikke ville, lovligt, blive godtkendt under alle omstændigheder. Jeg er selvfølgelig let at binde en historie på ærmet, men .. ak ja. /D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 dete r jo langtfra sikkert at det er chippen der laver balladen .. som audi jo tydeligt selv siger .. k värden kan ofte afhjälpes med et nyt luft filter og olieskift.. dvs et lille service .. i mange andre tilfälde er det katalysatoren eller en lambdasonde der laver bövl i det .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 der jo 2 måde og chippe sådan en bil på, der er den gammeldags måde hvor de går ind i styreboxen og lodder chippen ud og fixer en ny, så vil du kunne se mærker efter papegøjetang på skruerne som holder styreboxen sammen, da sådan en A4 bruger knækskruer som ikke kan løsnes igen på normalvis, eller de ka ha gjort det via OBD, men uanset hvordan det lavet burde audi bar ku smide deres software opdateing i dianosestikket og indlæse et nyt styreprogram og så den standard igen... havde jeg haft din orig fil ku jeg ha lavet den standard på 5min via OBD Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites