Jump to content
CAC

40 tommers fladskærm, hvad skal jeg vælge?

Recommended Posts

Så er er jeg begyndt at overveje om mit 14 år gamle tv ikke snart skal udskiftes :) Jeg leder efter en LCD skærm, på ca. 40-42 tommer, naturligvis med mpeg4 og full HD Prisen skal være max 10.000 sek, og så vil jeg jo gerne høre fra alle de dem her på forummet der jo ved en hel masse om den slags, samt hvor sådan en fætter skal købes På forhånd tak for input og anbefalinger :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

samsung le40-a557 Hej CAC Har kun hørt godt om denne eisa vinder 2008/2009 http://www.samsung.com/dk/news/newsRead.do?news_group=productnews&news_type=consumerproduct&news_ctgry=tv&news_seq=10330 den fås for kun 7999, sek Gear havde den oppe imod nogle af konkurrenterne hvor den vandt..Nej det er ikke den mest nørdede test,men burde kunne give den alm. bruger en idé om tv´et :)........... Den er dog ikke den bedste på lyddelen, men der er jomange som kører lyden over anlægget ;) http://media.ncom.dk/index.php/video/id=812

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo den gode gamle diskution om full hd på tv under 45-46 tommer - om det overhovedet giver mening eller er et marketing stunt. Hvis du ikke skal koble en PS3 på til spil - er der så en grund til at kaste 2-3000 ekstra i bøssen for noget man ikke kan se? Jeg står præcis i samme situation p.t. som dig og leder lidt efter et godt tilbud. Der er faktisk en masse brand name HD-ready 42" skærme til omkring 6000-8000 svenske alle steder. Full HD starter første ved en 8000 og op. Jeg har kigget lidt ved Siba - og afventer seneste Media Markt reklame, da de syntes rimelig tit at have slagtilbud. Men de har ingen priser eller lign på deres hjemmeside, så det er sgu lidt irriterende. /Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der en grund til at du vil begrænse dig til LCD? Jeg ville mene at Panasonic PZ80E er et af de bedste køb i den prisklasse og størrelse :) Der er selvfølgelig kun god mening i Full HD i den størrelse hvis man skal have en computer på, ellers er det bare lir og løjer... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Sony vi har købt et Sony KDL 40 W2000 , jeg ved ikke hvad de står i nu men vi gav 11 000 dkk. Tv har Full HD og man kan se forskel, når man afspiller en BD film. Hvad der er mere vigtigt er at tv'et har en rigtig god digital tuner så at tv modtagelsen er virkelig god, billederne er skarpe og med minimalt tracking. Tv'et fungerer godt sammen med PS3 og hjemmebygget HTPC. Jeg kan godt anbefale det. Tjek forøvrigt generelt på prisjakt, du kan søge i hele EU. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=121287

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vi har købt et Sony KDL 40 W2000 , jeg ved ikke hvad de står i nu men vi gav 11 000 dkk. Tv har Full HD og man kan se forskel, når man afspiller en BD film. Hvad der er mere vigtigt er at tv'et har en rigtig god digital tuner så at tv modtagelsen er virkelig god, billederne er skarpe og med minimalt tracking. Tv'et fungerer godt sammen med PS3 og hjemmebygget HTPC. Jeg kan godt anbefale det. Tjek forøvrigt generelt på prisjakt, du kan søge i hele EU. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=121287
Vi valgte samme model, og jeg er enig i at man godt kan se forskel - især når PS3'eren får lov til at vise spil eller film. Det billede man får ud af det får næsten CD-kvalitet til at virke grynet. Og glem ikke at de samtidig er miljøvenlige! Modellen vil formentlig hedde KDL 40W4500 nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene. Den der Sony ser rigtig lækker ud, men den er nu lidt for dyr for mig. @ Juff - jeg havde slet ikke tænkt på lyden, men jeg er glad for at du gør opmærksom på det, det ville nok irritere mig at købe et fjernsyn hvor lyden er dårlig. @ Thomas - Full HD tænkte jeg bare at det nok en fordel i det lange løb, og at bdet var det forkerte sted at spare, og jeg kunne godt finde at koble computeren til den, og så gik jeg bare ud fra at det var en fordel Hvis vi nu er flere der leder efter et fjernsyn i den prisklasse, var der så en ide i at købe den samlet?? Man kunne sikkert få lidt rabat eller noget oveni på den konto. Jeg kan forstille mig at danske dollars + finanskrise kan motivere til nogle gode priser :laugh: Ellers nogle gode input derude??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...