Jump to content
Eg Egemarke

Svindel med bopæl i Sverige

Recommended Posts

Personligt er jeg heller ikke meget for tanken om at anmelde sin nabo, for det leder mine tanker hen på STASI, og det så jeg helst ikke ske i det land jeg bor i. Men med det sagt, så vil jeg sige at hvis der står tilstrækkeligt mange mennesker på den dør og det SKRIGER af fusk, så skal de bare meldes. Er man så nærrig, overmodig eller bare generelt dum at man ikke overvejer at det virker mistænkeligt, så har man også fortjent det. Såfremt der ikke er noget snyd, så sker der jo ingen skade. Hvorfor burde man så melde fuskeren? Fordi hvis der ikke bliver sat nogle eksempler, så opdager de andre snydere ikke at der er en konsekvens. Så længe de bliver ved med at snyde, jo længere bliver SKAT og alle de offentlige instanser nød til at være større. Dvs. enten betaler vi mere i skat, eller får mindre for vores penge fordi det skal gør til "fuskjægere". Personligt ville jeg gerne ligge ved busstoppestedet på DTU med en CO2 drevet hardball riffel (eller bare en riffel med gummikugler) og uddele straf til folk der smadre cykler på vej hjem fra byen. Så kunne de fa'me lære det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal vi ikke lige ha' på plads hvor meget den danske stat snydes for ? Lad os forestille sig at man vil købe en brugt bil og har 100.000kr til rådighed. Hvis jeg køber en brugt bil i SE til 100.000DKK, så får den danske stat ingenting i registreringsafgift. Hvis jeg køber en brugt bil i DK til 100.000DKK, så får den danske stat .... ta-daaaa.... ingenting i registreringsafgift. Skal vi ikke blive enige om at der ikke skal betales registreringafgift 2 gange ? Altså, den danske stat bliver snydt for et fyrsteligt beløb svarende til vægtafgiften. At det så ikke er lovligt at købe en bil i SE og køre i DK, ja.. det er så en anden historie, men... Det kan altså ikke bringe mit pis i kog.
Nu ser du jo også lidt forkert på det. Hvis du vælger samme bil, samme årgang stand,udstyr,km osv Så vil bilen på Danske Plader være væsentlig dyrer end den Svenske hvis man ser på to biler der koster det samme ?, ja så vil den Danske bil være væsenlig ældre,kørt flere km,dårligere stand osv. så jo den danske stat vil blive snydt selv om bilerne måske koster det samme, hvis du køber den med Svenske plader på, så får du en nyere bedre bil, det er selvfølgelig noget værd, du vinder og staten taber endtil du bliver taget. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad jeg vil gøre er at lytte, da jeg selv har stort set den samme opfattelse. Stasi Nejtak, betale for at andre skal løbe frihjul Nejtak. Den er svær denne her. Uanset hvad jeg gør er det forkert for nogen og rigtigt for andre :confused: men lad nu endelig argumenterne flyve, vi kan kun blive klogere :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo
men lad nu endelig argumenterne flyve, vi kan kun blive klogere :rolleye:
Det er jeg ikke sikker på, efter indlæggene at dømme tyder alt på det modsatte, jeg har af samme årsag undladt at kommentere noget som helst. :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Proff fusk ?

Personligt er jeg heller ikke meget for tanken om at anmelde sin nabo, for det leder mine tanker hen på STASI, og det så jeg helst ikke ske i det land jeg bor i. Men med det sagt, så vil jeg sige at hvis der står tilstrækkeligt mange mennesker på den dør og det SKRIGER af fusk, så skal de bare meldes. Er man så nærrig, overmodig eller bare generelt dum at man ikke overvejer at det virker mistænkeligt, så har man også fortjent det. Såfremt der ikke er noget snyd, så sker der jo ingen skade. Hvorfor burde man så melde fuskeren? Fordi hvis der ikke bliver sat nogle eksempler, så opdager de andre snydere ikke at der er en konsekvens. Så længe de bliver ved med at snyde, jo længere bliver SKAT og alle de offentlige instanser nød til at være større. Dvs. enten betaler vi mere i skat, eller får mindre for vores penge fordi det skal gør til "fuskjægere". Personligt ville jeg gerne ligge ved busstoppestedet på DTU med en CO2 drevet hardball riffel (eller bare en riffel med gummikugler) og uddele straf til folk der smadre cykler på vej hjem fra byen. Så kunne de fa'me lære det :D
Det er lige præcis sådan der jeg har det , Jeg ville ikke blande mig i det hvis personen "boede" der alene, men når idioten ikke alene fusker med adressen, men ovenikøbet har venner til at betale 100% af hans/hendes udgifter til lejligheden og måske endda bizz'en, så syns jeg det er at gå over stregen.... Det er måske dobbelmoralskt, men jeg syntes at det er mere "acceptabelt" hvis personen ved hvad risiko de tager, og betaler for en lejlighed og lån osv selv... (det lyder sikkert mærkeligt) Men når de tager skridtet videre, og vil ha andre til at ha adresse der, og tager sig betalt så han/hun ingen udgifter har til lejligheden, så syns jeg det er at gå over stregen.... Håber det er forståligt det jeg har skrevet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville holde snuden for mig selv (i øvrigt enig med MC Manden). Pas på der ikke er en emsig borger der kigger dig selv over skulderen når du får lavet sort arbejde, eller måske laver sort arbejde. Det er fedt at snyde, MEN MEGET dumt at blive opdaget! Med din pågældende nabo, kan du næsten være sikker på at, han bliver opdaget af SKAT, det er kun et spørgsmål om tid. Og så tror jeg at hele korthuset vælter for dem alligevel. Jeg er selv af den overbevisning at vi ALLE på et eller andet tidspunkt i vort liv har lavet eller fået lavet noget der er på kant med skattelovgivning eller eks. forsikringslovgivningen. Så moralen i MIN verden er at alle er banditter indtil de har modbevist andet. Lad skat, toldere og politi om at lege dynelyftere. Så er der også job til dem i fremtiden, og altså flere skattekroner til staten. Tænk hvis vi skulle være med til at betale undestøttelse til en, som vi selv har gjort arbejdsløs fordi vi selv har stukket ham. Det er lidt lige som når du smider noget ud af dit bilvindue på landevejen. Her er du også med til at holde hjulene igang hos nogle medmennesker, gjorde du det ikke var der jo ikke arbejde til flere hundrede medarbejder i eks. NCC, kommuner og deslige! Bare min holdning!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er lidt lige som når du smider noget ud af dit bilvindue på landevejen. Her er du også med til at holde hjulene igang hos nogle medmennesker, gjorde du det ikke var der jo ikke arbejde til flere hundrede medarbejder i eks. NCC, kommuner og deslige!
Så du mener bare, man skal smide cola dåser, affaldsposer, papkasser ud af vinduet mens man kører??? Det var da en underlig holdning. Så mener du måske også, at man sagtens kan smadre en butiksrude og stjæle fra butikken? Det er jo med til at holde andre mennesker i gang, forsikringsfolk, politi, glarmestre osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så du mener bare' date=' man skal smide cola dåser, affaldsposer, papkasser ud af vinduet mens man kører??? Det var da en underlig holdning.[/quote'] Jeg indrømmer at jeg ofte har smidt et papkrus, servietter eller papirsposer ud af vinduet. Dette er organisk nedbrydeligt. En coladåse kan jeg jo få pant for, så der er ingen grund til at smide penge ud af vinduet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg indrømmer at jeg ofte har smidt et papkrus, servietter eller papirsposer ud af vinduet. Dette er organisk nedbrydeligt. En coladåse kan jeg jo få pant for, så der er ingen grund til at smide penge ud af vinduet.
Selvom det er organisk nedbrydeligt, så behøver man da ikke smide det ud af vinduet. Er det virkeligt så svært at tage tingene med, når man stopper bilen. Smider du også papirskrus og servietter på Strøget? Eller hele Sunddebaten kan måske komme forbi og smide biologisk nedbrydeligt affald på din grund? :lol:
Det er menigngsløst hærværk/tyveri du her taler om. Men jeg kunne nok finde på at smadre din rude hvis du ville lege stikker overfor mig, fordi du havde set mig kaste et papbæger ud af vinduet på min bil.
Jeg behøver vist ikke sætte ord på, det du skriver ovenfor :scared: Men jeg tror ikke, der er nogen, som vil finde på at ringe til politiet, hvis man ser et papirskrus komme ud af vinduet på en bil - politiet har jo andre ting at tage sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nu hvis din nabo sidder og læser dette?? Betaler du skat af din indtægt som du har har på udlejning af din autocamper?? Starter man på at angive folk for socialt bedrageri, hvor stopper man så. Skal man ind på det gamle kommunistiske system med angivere i boligblokke, skal vi holde øjne med om naboens gæster, kører derfra berusede, hvis der har været fest?? Her på debatten er der masser, som reklamerer med arbejde udføres, skal vi angive dem til skattevæsnet, for at finde ud, om de nu også betaler skat af den indkomst, de nu måtte have for noget arbejde udført for en af os?? Hvor mange har ikke taget en kuglepen med hjem fra arbejde, er det ikke i princippet tyveri? Hvor mange har ikke prøvet på at smugle?? Står vi og angiver hinanden i lufthavnen, når vi går forbi tolderne?? Skal vi det? Vi har alle forskellige moralbegreber, og hvad du finder acceptabelt, gør jeg måske ikke. og vi kan være lige gode mennesker af den grund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke så svært at håndtere en bagatelgrænse. Jeg er ikke nervøs for at vi er på vej mod et samfund, hvor alle angiver alle - det nogle lidt upræcist kalder Stasi-samfundet - for det er der ikke noget, der tyder på. Der er større risiko for, at vi får et samfund, hvor ingen behøver at angive nogen, for staten ved allerede alt. Men størst risiko er der måske for en udvikling henimod et samfund, hvor ingen anmelder kriminalitet - enten af frygt eller fordi man er solidarisk med kriminelle. Sådan et samfund er et tabersamfund. Jeg vil ikke bo i et tabersamfund. Derfor ville jeg måske anmelde sådan et større snyderiarrangement - hvad det nu går ud på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En vennetjeneste af en VVS ven som lægger varme i gulvet er en ting. At en som går på bistand eller invalidepension og arbejder mellem 30-40 timer som arbejdsmand er socialt bedrageri. At man taber noget affald fordi det blæser meget er radikalt forskelligt for folk der systematisk smider affald over det hele fordi det ikke er praktisk at gemme det. Er det er spørgsmål om manglende respekt og ansvarfølelse overfor det samfund vi lever i og vores medmennesker generelt? Hvis det hele koger ned til spørgsmålet om hva' fa'en har DK/SE nogensinde gjort for mig, så tror jeg lige man skal sammenligne sin og sine børns situation med f.eks. situationen i Chad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Drejede det sig om f.eks. seksuelt misbrug af børn ville jeg uden tvivl anmelde, bare på mistanken. Polske arbejdere som balancerer på en tagryg uden nogen form for sikkerhed kunne jeg også finde på at anmelde. (har faktiskt gjort det) At den danske stat går glip af lidt håndører pga. snyderi med registreringafgiften er selvfølgelig uheldigt, men ikke noget jeg anser for alvorligt nok til at anmelde. Fatter så bare ikke at nogen gider leve i evig angst for myndighederne pga. en bil.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var problemet egentlig ikke at det var een person der bøjede et par regler lidt, men en hel horde af navne hvor der ikke er plads til flere beboere på postkassen, jeg har overvejet ud fra denne diskussion at sende spørgsmålet forbi "monopolet" på P3 lørdag formiddag. Jeg har sådan set besluttet mig for ikke at spille politimand, men ville egentlig gerne have belyst problemet. Da den slags er med til at mistænkelig gøre min egen gøre og laden med en fx svensk registreret bil, og de spøgefulde bemærkninger fra kollegaer der ikke ved bedre, om rabatplader og skatte undragelse :th2: som de fleste vel kan nikke genkendende til.:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg har overvejet ud fra denne diskussion at sende spørgsmålet forbi "monopolet" på P3 lørdag formiddag. Jeg har sådan set besluttet mig for ikke at spille politimand' date=' men ville egentlig gerne have belyst problemet.[/quote'] Hehe fedt. Det skal jeg høre - så må vi håbe Annette Heick er med denne gang, så hun kan afblæse flere myter om danskere i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites