Humle 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2010 ! Nogen der har undret sig over Marc Zuckerberg? Hans biks er 315 milliarder værd. Hvis jeg var ham ville jeg sælge lortet og købe en verdensdel.. :D Men hvem skulle han sælge til? Han kan sælge til Google :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2010 Går ikke.... Den Amerikanske Stat har ikke så mange penge....at de kan flytte så meget rundt uden folk lægger mærke til det ;) Han kan sælge til Google :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2010 Hvad bliver det næste...? ;) http://www.dr.dk/pirattv/klip/pirat-aktion-homeview Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2010 Den er gammel :Dhttp://www.youtube.com/watch?v=gYMGkQTpODY Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Jeg tror nu ikke det er et bluffnummer, men benhård business godt støttet af den amerikanske regering... For hvorfor bruge milliarder på efterretning når du bare kan søge i en database som allerede befinder sig i landet... Og det blev så lige virkelighed nu... Skræk på Twitter over USA-ransagning USA skaffer informationer om Wikileaks gennem ransagning af Twitter. Opstandelsen på Twitter var stor, efter at det i weekenden kom frem, at det amerikanske justitsministerium har tvunget Twitter til at udlevere brugeroplysninger. Det skete med en ransagningskendelse, på amerikansk "subpoena", i hånden for næsten en måned siden. Justitsministeriet har blandt andet ønsket betalingsoplysninger, IP-adresser og email-adresser over et år på personer, der har støttet whistleblowerne i Wikileaks. Det er specielt offentliggørelsen af et væld af hemmeligtstemplede dokumenter fra amerikanske ambassader i Cablegate, der har fået USA til at undersøge, om blandt andet Wikileaks-stifter Julian Assange kan stilles foran en dommer i USA for brud amerikansk lovgivning, eventuelt spionage-lovgivningen. Ifølge New York Times går der rygter om, at et nævningeting i al hemmelighed er blevet indkaldt forud for en retssag mod Wikileaks-folkene. Birgitta Jónsdóttir, et islandsk parlamentsmedlem og tidligere frivillig i Wikileaks, er blandt de mistænkte. Det har fået den islandske udenrigsminister, Oessur Skarphedinsson, til at kritisere, at en islandsk politiker tilsyneladende er mistænkt i en kriminalsag. Mistanken er ubegrundet, mener han. "Det er uacceptabelt, at en folkevalgt bliver behandlet på denne måde," siger udenrigsministeren til den islandske statsradio, RUV. Blandt personerne, der er blevet stævnet, er den amerikanske hacker, Tor-udvikler og netaktivist Jacob Appelbaum, Rop Gonggrijp, en hollandsk it-entreprenør og aktivist, og ikke mindst Julian Assange. Stævningen, der ligger til grund for ransagningskendelsen, omhandler også eks-soldaten Bradley Manning, der er anklaget for at have lækket følsomme data fra det amerikanske militær, og WikiLeaks egen Twitter-konto. Den hidtil hemmeligholdte ransagningskendelse er dateret til den 14. december. Twitter forsøgte at få lov til at underrette sine brugere, hvilket en dommer den 5. januar gav den sociale tjeneste lov til. Bloggeren Glenn Greenwald fra Salon.com, der først fik fat på en kopi af stævningen, spekulerer i, om andre internet-firmaer, som Google, Facebook og des lige, på samme vis har fået en anmodning om at udlevere data. I ransagningskendelsen beder justitsministeriet også om betalingsoplysninger, som jo netop ikke er typiske for den gratis Twitter-tjeneste. Wikileaks har derfor opfordret andre tech-firmaer til at anmode retten om lov til at underrette brugere, der må have været mål for ransagningskendelser. Twitter har endnu ikke har svaret på, om firmaet rent faktisk har udleveret de begærede oplysninger. Wikileaks har desuden påstået, at stævningen også rummer krav om emailadresser og IP-adresser på de omtrent 600.000 personer, som følger tweets fra Wikileaks. Ifølge Wikileaks har stævningen en passus (B2), der giver amerikanske myndigheder ret til oplysningerne på followers. Den juridiske tekst er dog noget uklar, og det er derfor langt fra sikkert, at de amerikanske myndigheder rent faktisk har fremsat sådan et krav, og at en dommer ville blåstemple anmodningen i en eventuelt efterfølgende retssag. Kilde: http://crn.dk/nyheder/skraek-pa-twitter-over-usa-ransagning-1.383988.html Med dette i hånden kan de retsforfølge alle både private, virksomheder og det offentlige som bruger tjenester i USA (hvem sagde Google) for ting som overhovedet ikke er kriminelle i deres hjemland... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Jeg gider slet ikek sige hvad sagde jeg..... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Jeg gider slet ikek sige hvad sagde jeg..... :D Nej vel... Og jeg fatter stadig ikke at vores hjemlige medier ikke tager sådanne historier op... Det her er jo krænkende ud over alle grænser for folks privatliv... Men skrive om "nøgen"modeller i burka, kongehusets familieforøgelse og andre utroligt samfundsvigtige historier skal da på forsiden... Men dette kan vel skubbe til nogle af de skeptikere som har huseret i tråden som har refereret til SKYNET og sagt vi skulle finde sølvpapirshatten frem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Måske......men baseret på erfaring, så smider jeg hellere pengene efter en lottokupon.....der er større chancer for at vinde... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 Måske......men baseret på erfaring' date=' så smider jeg hellere pengene efter en lottokupon.....der er større chancer for at vinde... :D[/quote'] Det har du sku nok ret i... folk vil gerne bedrages... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2011 http://www.business.dk/tech-mobil/google-forsoegte-koebe-twitter Ja.....jo mere information man kan hente gratis sååå...... når man ikke må købe det, så må man jo bruge rettens vej til at skaffe information. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Der blev så stille herinde.....plejer da ellers at være en livlig debat når det er IT relateret? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 Der blev så stille herinde.....plejer da ellers at være en livlig debat når det er IT relateret? De er allesammen igang med at folde sølvpapirshatte Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2011 OG har meldt sig ind i Sølvpapirshatteforeningen af 1987..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2011 Der ligger ikke noget i det her vel.....Det er vel ikke et svar på Sveriges forsøg på at nakke Assange.... Basshunter sexåtalas i Skottland Text: Sydsvenskan Publicerad 12 januari 2011 14.21 Uppdaterad 12 januari 2011 14.272011-01-12 14:21:21 Kultur & Nöjen.Jonas ”Basshunter” Altberg åtalas misstänkt för sexövergrepp i Skottland. Vid ett möte med fansen i den skotska staden Kirkcaldy i december ska Basshunter ha tagit grepp om fans och tvingat dem att följa med i sexuella rörelser, hävdas det i åtalet. Jonas Altberg nekar till anklagelserna. – Det påstås ha hänt vid ett fototillfälle, när fans poserar med honom och tar bilder. Allt som händer då är ju bara på lek, så det här är helt vansinnigt. Jonas är hundra procent oskyldig, säger ”Basshunters” manager Henrik Uhlmann enligt Aftonbladet. För att saken ska kunna utredas vidare måste Basshunter ställa upp på en konfrontation, där de anmälande kvinnorna får tillfälle att peka ut honom som den misstänkte gärningsmannen. De påstådda övergreppen ska ha inträffat direkt efter en konsert i den skotska staden. Man synes på en måde det er skide sjovt....at man kan blive tiltalt for seksuelle overgreb fordi man holder om en fan og vrikker lidt med hoften...... Jeg synes den her verden snart er så skide absurd, at jeg ville ønske at der var én der gad trykke på den skide ragnarok knap, så det kun var de stærkeste der overlevede! Så kunne vi sku få renset ud og starte på en frisk.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2011 Ja ja... Man gi'r sig ikke bare lige http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1434408/Datalagring-kan-ge-mangmiljonboter.html Jeg var i England på forlænget weekend - der er det endnu mere... Man skal registrere sig med navn og adresse for at kunne komme på WiFi rundt omkring, på StarBucks, i loungen i lufthavnen, osv... Bzzzzz.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2011 Jeg synes den her verden snart er så skide absurd, at jeg ville ønske at der var én der gad trykke på den skide ragnarok knap, så det kun var de stærkeste der overlevede! Så kunne vi sku få renset ud og starte på en frisk.... Av, så ville vi da komme til at savne dig! Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2011 Tak men du skal ikke regne med at jeg står først i køen af de svage ;) Av, så ville vi da komme til at savne dig! Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2011 Ja det er det jeg mener....men bluff ment på den måde at Google agerer frontend for den amerikanske efterretningstjeneste ligesom Facebook gør det.... I har aldrig tænkt over hvor nemt det er at kortlægge jeres liv på den her måde? De ved alt hvad du laver! Og de bruger det sociale menneskelige gen til at gøre det beskidte arbejde! Nogen der har undret sig over Marc Zuckerberg? Hans biks er 315 milliarder værd. Hvis jeg var ham ville jeg sælge lortet og købe en verdensdel.. :D Men hvem skulle han sælge til? Det er fiktive værdier der reelt set ikke har sin berettighed. For det er et skalkeskjul....for at hive dit netværk ud af dig frivilligt. Du er ikke den eneste med den holdning: Hvis du bruger Facebook udfører du gratis arbejde for de amerikanske efterretningstjenester' date=' mener grundlæggeren af WikiLeaks, Julian Assange[/size'] http://www.computerworld.dk/art/115854/assange-dine-facebook-data-misbruges-systematisk?a=fp_3&i=7 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2011 Nej.....sjovt ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites