Jump to content
Rikke Rost

www.piratpartiet.se

Recommended Posts

Så har det første firma indrømmet at USA har presset dem til at afbryde samarbejdet med Wikileaks... http://crn.dk/nyheder/USA-pressede-Paypal-til-at-droppe-Wikileaks-1.380190.html Man er ikke dømt for noget, men alene faldet i unåde med styret så derfor bliver man smidt ud og forhindret i at lave det man gør... Vidste man ikke bedre skulle man tro det var Kina med den slags metoder...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det måtte jo komme Putin kalder vesten for nogen hyklere når de kritiserer Ruslands demokrati: http://www.berlingske.dk/verden/putin-wikileaks-sag-viser-vestens-hykleri - Hvis det er åbent demokrati, hvorfor har de så skjult Assange i et fængsel? Er det demokrati?, svarede Putin Det værste er jo at han har har fuldstændig ret i dette her tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det måtte jo komme Putin kalder vesten for nogen hyklere når de kritiserer Ruslands demokrati: http://www.berlingske.dk/verden/putin-wikileaks-sag-viser-vestens-hykleri - Hvis det er åbent demokrati, hvorfor har de så skjult Assange i et fængsel? Er det demokrati?, svarede Putin Det værste er jo at han har har fuldstændig ret i dette her tilfælde.
Når Rusland har skyts til at kritisere vores pressefrihed, så er den helt gal... Men ja, manden har ganske ret... Jeg hørte desuden denne her igår:
Havde det været i Kina det var sket, havde vi kaldt manden en dissident og givet ham Nobels fredspris

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Go' ide! Det her kommer til at gøre ondt på svensken...... for der er i princippet tale om højforræderi fra centrale dele af magteliten, deriblandt Carl Bildt. Jeg tror det her starter en lavine....
Jeg tror det bliver fejet ind under gulvtæppet, som det plejer når der er lort i den på allerøverste etage... Du skal et stykke ned i systemet før der er nogen som bliver slæbt for en dommer for noget som helst...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har nok ret... http://www.berlingske.dk/verden/julian-assange-sat-i-isolationscelle Overflyttet i isolation og nu kan de ta' livet af ham uden vidner...

Jeg tror det bliver fejet ind under gulvtæppet, som det plejer når der er lort i den på allerøverste etage... Du skal et stykke ned i systemet før der er nogen som bliver slæbt for en dommer for noget som helst...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har nok ret... http://www.berlingske.dk/verden/julian-assange-sat-i-isolationscelle Overflyttet i isolation og nu kan de ta' livet af ham uden vidner...
Jeg har altid ret ;) Og nu er USA ved at være klar med deres anklageskrift, så de kan få ham udleveret... Så svenskerne er bare brugt til at trække tiden... http://politiken.dk/udland/ECE1139757/advokat-usa-snart-klar-med-spionanklager-mod-wikileaks-stifter/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet flere lækager fra Cablegate sagen... Og det er grim læsning... Det dokumenterer hvordan den amerikanske regering har bestilt lovgivninger i Sverige (og fået dem gennemført), samt hvad deres planer er for fremtiden... Specielt sidste punkt hvor de vil indføre censur ved at gøre teleselskaberne ansvarlige for hvad der sker i deres net er skræmmende... Kommer de igennem med den kan vi vinke farvel til et frit internet... Regeringen støtter dette ved at true selskaberne med at hvis de ikke selv indfører det kommer der lov om det... Derudover er det interessant at se hvordan USA udtrykker sig negativt som Piratpartiet, og i samme sætning sige at de kæmper for grundlæggende medborger rettigheder... Hvordan kan en regering som går i krig i andre lande under påskud af at vil indføre demokrati og befri befolkningen for undertrykkelse være imod et parti som kæmper for grundlæggende medborger rettigheder... Artiklen er en smule lang da der er en gennemgang af nogle af de informationer som er kommet frem, men læs det - og overvej hvilket parti du vil stemme på næste gang... Forhåbentlig bliver det ikke de partier som agerer skødehund for USA, og vil krænke dine rettigheder... https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=32340

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der kan se hvad Google har gang i??? De har din mail, de håndterer dine søgeord, de har DNS service, altså pakketrafik og de har google analytics.... Hvad mere skal man bruge for at overvåge folk?? Ingen kan stort set eksistere uden mail nu om dage.... Nogen der sagde bigbrother!???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er med rette at man har frygt for hvad der sker.... jo mere centralisering af datastrømme, jo nemmere ved at blokerer for trafik og penge. Når man sammenholder det med det indlæg Anders kom med om IPRED og FRA, så er det jo lige til højrebenet. Google er blevet langt større end Microsoft og har langt større magt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg skal sige det, er jeg egentlig mest forundret over, at der endnu ikke er nogen i efterretningsvæsenet, som har misbrugt adgangen til stort set alle e-mails, til at lave insider trading med værdipapirer. Eller modtage "belønning for analyser" fra diverse markedsdeltagere eller lign. Der må jo ligge en masse information, som kan misbruges, hvis bare man ved hvordan. Det foregår måske allerede - der er bare ikke nogen, som er blevet opdaget endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du være HELT sikker på at det foregår! Folk bliver bare gjort kolde eller betalt for at holde kæft. I krisetider kan alle betikkes, bare pengene er store nok...

Hvis jeg skal sige det, er jeg egentlig mest forundret over, at der endnu ikke er nogen i efterretningsvæsenet, som har misbrugt adgangen til stort set alle e-mails, til at lave insider trading med værdipapirer. Eller modtage "belønning for analyser" fra diverse markedsdeltagere eller lign. Der må jo ligge en masse information, som kan misbruges, hvis bare man ved hvordan. Det foregår måske allerede - der er bare ikke nogen, som er blevet opdaget endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er med rette at man har frygt for hvad der sker.... jo mere centralisering af datastrømme, jo nemmere ved at blokerer for trafik og penge. Når man sammenholder det med det indlæg Anders kom med om IPRED og FRA, så er det jo lige til højrebenet. Google er blevet langt større end Microsoft og har langt større magt!
Men det sjove i den sammenhæng er at Microsoft stadig bliver set som den farligste af alle, mens Google bliver set som "The Good Guys"... I dagens verden er viden om folks gøren og laden på nettet guld værd... Derfor er Google den ubestridt største magtfaktor på nettet... Og folk lader sig gladeligt lokke ind i deres spind med "gratis" services... Den forretningsstrategi som Google har lagt for dagen er en af de klogeste vi har set til dato... For folk kan ikke gennemskue hvad prisen er, og der bliver intet gjort fra centralt hold for at oplyse folk om det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja, vi må jo se hvad der kommer frem når Wikileaks frigiver de cables de har på bankerne (som ligner at gå udover Bank Of America).... Rygterne vil vide at de oplysninger vil underminere bankernes ret til tvangsauktioner i USA, da de vil dokumentere at bankerne ikke er de faktiske ejere af skøderne... Forholder det sig sådan bliver det en bombe under det finansielle system i USA... Og vil give god mening hvorfor den finansielle verden (VISA, Mastercard, Bank of America, NETS, PostFinance for at tage nogle eksempler) er så ivrige for at kværke Wikileaks...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og ja... Google er et stort bluffnummer for at få folk til at kanalisere deres kommunikation indover amerikanske servere. Hvorfor bruge en masse krudt på krig, når folk kommer selv og med Google Streetview, er det en legitim måde at kortlægge alt på og gøre det nemmere at foretage smertefrie operationer steder hvor man ikke kunne komme før ubemærket.....

Men det sjove i den sammenhæng er at Microsoft stadig bliver set som den farligste af alle, mens Google bliver set som "The Good Guys"... I dagens verden er viden om folks gøren og laden på nettet guld værd... Derfor er Google den ubestridt største magtfaktor på nettet... Og folk lader sig gladeligt lokke ind i deres spind med "gratis" services... Den forretningsstrategi som Google har lagt for dagen er en af de klogeste vi har set til dato... For folk kan ikke gennemskue hvad prisen er, og der bliver intet gjort fra centralt hold for at oplyse folk om det...
Tja, vi må jo se hvad der kommer frem når Wikileaks frigiver de cables de har på bankerne (som ligner at gå udover Bank Of America).... Rygterne vil vide at de oplysninger vil underminere bankernes ret til tvangsauktioner i USA, da de vil dokumentere at bankerne ikke er de faktiske ejere af skøderne... Forholder det sig sådan bliver det en bombe under det finansielle system i USA... Og vil give god mening hvorfor den finansielle verden (VISA, Mastercard, Bank of America, NETS, PostFinance for at tage nogle eksempler) er så ivrige for at kværke Wikileaks...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja og ja... Google er et stort bluffnummer for at få folk til at kanalisere deres kommunikation indover amerikanske servere. Hvorfor bruge en masse krudt på krig' date=' når folk kommer selv og med Google Streetview, er det en legitim måde at kortlægge alt på og gøre det nemmere at foretage smertefrie operationer steder hvor man ikke kunne komme før ubemærket.....[/quote'] Jeg tror nu ikke det er et bluffnummer, men benhård business godt støttet af den amerikanske regering... For hvorfor bruge milliarder på efterretning når du bare kan søge i en database som allerede befinder sig i landet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det jeg mener....men bluff ment på den måde at Google agerer frontend for den amerikanske efterretningstjeneste ligesom Facebook gør det.... I har aldrig tænkt over hvor nemt det er at kortlægge jeres liv på den her måde? De ved alt hvad du laver! Og de bruger det sociale menneskelige gen til at gøre det beskidte arbejde! Nogen der har undret sig over Marc Zuckerberg? Hans biks er 315 milliarder værd. Hvis jeg var ham ville jeg sælge lortet og købe en verdensdel.. :D Men hvem skulle han sælge til? Det er fiktive værdier der reelt set ikke har sin berettighed. For det er et skalkeskjul....for at hive dit netværk ud af dig frivilligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites