dannemare 21 Anmeld indhold Skrevet January 17, 2009 Indlæg flyttet til egen tråd: Blev stoppet af en MC imellem Tårnby og lufthavnen....Kørte 110 på gps'en og han mente jeg havde kørt mindst 120..... Jeg er lidt usikker på, om dagens GPS'er er helt præcise. Jeg siger det, fordi jeg af politiet engang blev noteret for 136 (E20 v/Lockarp), mens nålen stod præcis på 140 (fartpilot). Jeg skyder på, at politiet samtidig har fratrukket et par km/t. Altså kan jeg vel konkludere, at nålen (i bmw'en) højst viser 1,5% for meget, right? Vores nyindkøbte GPS (samt en kammerats lidt ældre GPS) siger til gengæld 133, når nålen står præcis på 140 (fartpilot). Så hvem måler forkert? Polisen eller GPS'erne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 Det ved jeg ikke, men jeg ved at de ikke bruger gps til deres målinger og deres udstyr skal kalibreres rimeligt tit for at vise rigtigt. En GPS bruger 6-7 sat's for at triangulere din hastighed.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 politiets radar/laser er klart mere nöjagtige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 min gps siger lige præsis det samme som der står på mit spidometer. +/- 2km/t Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2009 politiets radar/laser er klart mere nöjagtige Hvorfor? Hvordan? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2009 Hvorfor? Hvordan? Det har garanteret noget at gøre med bølgelængden på laserlys kontra radiobølger - samt afstand fra måler til måleobjekt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites