Juff 10 Anmeld indhold Skrevet January 15, 2009 Elitesoldater er de altså ikke..... ..... http://www.liveleak.com/view?i=057_1232020509 indeholder ingen vold. ( og ja, det er tragisk hvad der foregår i gaza.. Dette indslag er helt neutralt og omhandler kun det sjove i deres udførsel/dokumentation af opgaven ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 Elitesoldater er de altså ikke..... ..... Nej de er terrorister. Hvad er det sjove ved det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 Nej de er terrorister. Hvad er det sjove ved det? undskyld... ;).. det punkt havde jeg glemt at tage forbehold for........ Det er jo lidt individuelt om de er terrorister eller ej... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 Elitesoldater er de altså ikke..... ..... http://www.liveleak.com/view?i=057_1232020509 indeholder ingen vold. ( og ja, det er tragisk hvad der foregår i gaza.. Dette indslag er helt neutralt og omhandler kun det sjove i deres udførsel/dokumentation af opgaven ) Er jeg den eneste der ville ønske at begge raketter gik af eller bare affyrede ca. 4 minutter inde i filmen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 Nej....Aller helst måtte de gerne eksplodere på rampen......:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 Militær taktik jaja det er lidt i stil med denne: http://www.fmft.net/archives/001463.html Fine eksempler på militær forståelse :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2009 jaja det er lidt i stil med denne: http://www.fmft.net/archives/001463.html Fine eksempler på militær forståelse :D "The nautical theme is ever popular as is seen by this militiaman wearing a stylish Kapok life jacket. It wont stop a bullet but it sure looks Boo-yaa!" hahah snak lige om at misforstå "lifejacket" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Hmmmmmmmmmm.. People who describe themselves (or are described by their supporters) as "freedom fighters" tend to be called assassins, rebels, or terrorists by others. This leads to the aphorism "One man's terrorist is another man's freedom fighter". During the Cold War, the term freedom fighter was used by the United States and other Western Bloc countries to describe rebels in countries controlled by communist states or otherwise under the influence of the Soviet Union, including rebels in Hungary, the anti-communist Contras in Nicaragua, UNITA in Angola and the multi-factional mujahideen in Afghanistan, as well as rebels in Indian-administered Kashmir. Although the label freedom fighter is associated with specific groups, freedom fighters are seen as people who are using physical force in order to cause a change in the political and or social order. This is done in response to oppression or perceived oppression by a internal or external body. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 En terrorist er en person, der medvirker til at udføre terrorhandlinger. Det behøver ingen nærmere definition. Alle kan se forskellen på terrorhandligner og krigshandlinger. Hvis man støtter terroristernes politiske mål og metoder, sådan som den såkaldte venstrefløj i Vesten gør i stor udstrækning, så kan man jo give dem kælenavne som frihedskæmpere eller andet. Desuden kan man medvirke til at få t-ordet til at forsvinde ved at bruge det uegentligt - altså kalde alt og alle terrorister. Eller man kan sprede det budskab, at "terrorist" egentlig bare er en nedsættende betegnelse, som USA's allierede hæfter på nogle, de ikke kan lide. Målet er naturligvis at gøre terror til et legitimt politisk middel ved at udviske grænsen til militære handlinger. Men terrorist er ikke et skældsord - det er en teknisk betegnelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Til Biz's citat During the Cold War, the term freedom fighter was used by the United States and other Western Bloc countries to describe rebels in countries controlled by communist states or otherwise under the influence of the Soviet Union, including rebels in Hungary, the anti-communist Contras in Nicaragua, UNITA in Angola and the multi-factional mujahideen in Afghanistan, as well as rebels in Indian-administered Kashmir. Although the label freedom fighter is associated with specific groups, freedom fighters are seen as people who are using physical force in order to cause a change in the political and or social order. This is done in response to oppression or perceived oppression by a internal or external body. Så vil jeg også citere George Carlin (RIP): "Fire fighters fight fire and crime fighters fight crime ... what does freedom fighters fight?" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JakobH 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Frihedskæmper, terrorist, ulovlig kompetanter, fanatister eller gale menneskers værk. Uanset hvad disse mennesker kæmper for, så vil de altid blive stemplet som frihedskæmpere og terrorister. For hvad de er, kommer da helt an på hvem der kigger på dem? For hvor mange herinde ville turde tage ind den 4 maj og spørge hvorfor vi hylder de der pokkers terrorister der huserede i dk under 2 verdenskrig? Næ nej, de var modstandsfolk! Frihedskæmpere som gav det mest værdifulde de havde for at forsvare landets værdier. Hvis du derimod spurgte en tysker, så ville han jo nok ikke sige det helt samme om dem vi kalder frihedskæmpere. Personligt synes jeg selv de gjorde et fantastisk stykke arbejde og jeg har den dybeste respekt for disse mennesker, uanset om de var terrorister, modstandsfolk eller frihedskæmpere. Men faktum er at folk bliver det som man gerne vil se dem være. Undtagen Elitesoldater, for hvor pokker så det proff ud da de stod i den spidse ende af raketten og hoppede på rampen for at få den til at stå fast :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 De danske frihedskæmpere var ikke terrorister, for de udførte ikke terrorhandlinger. Hamas er en terroristorganisation, fordi den udfører terrorhandlinger. Terror er ikke noget skældsord, men en teknisk betegnelse. Det er ikke så svært at afgrænse, hvis det er det, man vil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Frihedskæmper, terrorist, ulovlig kompetanter, fanatister eller gale menneskers værk. Uanset hvad disse mennesker kæmper for, så vil de altid blive stemplet som frihedskæmpere og terrorister. For hvad de er, kommer da helt an på hvem der kigger på dem? For hvor mange herinde ville turde tage ind den 4 maj og spørge hvorfor vi hylder de der pokkers terrorister der huserede i dk under 2 verdenskrig? Næ nej, de var modstandsfolk! Frihedskæmpere som gav det mest værdifulde de havde for at forsvare landets værdier. Hvis du derimod spurgte en tysker, så ville han jo nok ikke sige det helt samme om dem vi kalder frihedskæmpere. Personligt synes jeg selv de gjorde et fantastisk stykke arbejde og jeg har den dybeste respekt for disse mennesker, uanset om de var terrorister, modstandsfolk eller frihedskæmpere. Men faktum er at folk bliver det som man gerne vil se dem være. Undtagen Elitesoldater, for hvor pokker så det proff ud da de stod i den spidse ende af raketten og hoppede på rampen for at få den til at stå fast :-) hold da op du er da en helt speciel slags tosset!! sammenligne hamas med de danske frihedskämpere er da nok den dummeste sammenligning nogensinde... påvis en eneste handling under 2 verdenskrig hvor danske frihedskämpere har angrebet civile mål enten i dk eller i tyskland? ja find evt bare et tilfälde hvor deres aktioner overhovedet har berört civile .. en eneste situation hvor de har brugt civile som menneskeskjold.. og nej spörger du en tysker kalder de dem sjovt nok også for modstandsfolk for de slog aldrig civile ihjel og spörger du verhmachtsfolk så blev de faktisk anset for nogle af tyskernes mest värdige modstandere under 2 verdenskrig og de så bestemt ikke på dem som terrorister mener du seriöst at frihedskämpere der udelukkende går efter militäre mål kan sidestilles med folk der gladeligt slår uskyldige civile börn, kvinder og mänd ihjel? så burde du smutte til palästina og bo for så er du da lige så forskruet som dem der ender som selvmordsbombere i tel aviv Hamas ville nok vinde en del mere sympati hvis de udelukkende gik efter IDF mål og ikke hovedsageligt slog civile ihjel med bomber i civile busser osv!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2009 Hvad er israelerne så? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JakobH 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 Hvad er israelerne så? Lige min pointe!!!! Hvis man støtter israelerne så er det heltene, og støtter man hamas så er israelerne skurkene. Jeg er herved blevet belært om at jeg er tosset og støtter en terroristisk fanatisk gruppe hvis eneste formål er at slå kvinder, børn, hospitaler og små søde hundehvalpe med sløjfer i pelsen ihjel, men hva pokker.... det kan jeg godt leve med, jeg er blevet kaldt værre ting her i livet..:p Og jeg har faktisk tænkt mig at tage derned... altså ihvertfald et stykke af vejen, gør lige holdt i sankt johann for at stå på lidt ski først en uges tid, men derefter kunne det være man skulle tage på lidt solferie:laugh: Der var også den mulighed jeg bare prøvede at belyse, at folk er det man vil gøre dem til. Vi er det helt enige om at de tosser der ikke brugte landingsstellet den 11 september for år tilbage er terrorister, men spørg du dem der sympatisere med dem, så er det sgu frihedskæmpere. Nu ved jeg godt nogle vil sige de er også bare syge i bøtten og en masse i den boldgade, men det ændre ikke ved at der faktisk er mennesker der synes de er frihedskæmpere. Som ikke kan se det forkerte i at slå en masse uskyldige mennesker ihjel i et land som de end ikke kan finde på en globus. Og det er sjovt at der slet ikke bliver kommenteret til det stykke hvor jeg faktisk skriver at jeg har stor respekt for modstandsfolkene, ser man kun det man gerne vil se?? hov, jeg havde også glemt jeg var forskruet... min bedre halvdel nikker anerkende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 Hvad er israelerne så? som jeg har skrevet i mange andre tråde er de lige gode om hele den konflikt den ene part er ikke et hak bedre end den anden ... men at sammenligne danske modstandsfolk med hamas terrorister og selvmordbombere er fandme det dummeste i verdenshistorien... det viser bare at man absolut ingenting ved og slet ikke har hjerne nok til overhovedet at burde udtale sig om nogetsomhelst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 Og det er sjovt at der slet ikke bliver kommenteret til det stykke hvor jeg faktisk skriver at jeg har stor respekt for modstandsfolkene, ser man kun det man gerne vil se?? ... ja det er virkeligt dyb respekt at sammenligne dem med börne og kvindemordere det kan jeg godt se... ffs det er da det dummeste jeg nogensinde har hört .. ved du overhovedet hvad de danske modstandsfolk lavede under krigen? eller dumt spörgsmål selvf. ved du ikke det så havde du ikke kommet med den tåbelige sammenligning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites