abe1979 10 Anmeld indhold Skrevet January 12, 2009 Jeg overvejer at flytte hertil. Byen ser lidt død ud, men er der nogle af jer, der bor der, som har kommentarer til at bo i Oxie? Hvad er godt og hvad er skidt? Er der noget at være opmærksom på? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Dødt er vel som man tager det - man kan også vælge at sige, at her er roligt :th2: Jeg synes, at det er skønt at bo i Oxie, men jeg vil sige, at jo længere man kan bo fra bytorvet desto bedre - dér kan der godt være larm (som nu i julen - men det var dog vist "udenbys bøller". Hvis man vælger en bostadsrät (et rækkehus) kan det være svært af finde parkering til 2 biler, hvis man skal have det - det er vist det mest negative jeg kan finde på at sige. Eller er her som sagt fredeligt og roligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Jeg synes, at det er skønt at bo i Oxie, men jeg vil sige, at jo længere man kan bo fra bytorvet desto bedre - dér kan der godt være larm (som nu i julen - men det var dog vist "udenbys bøller". Vi har købt et hus i Oxie Kyrkby som vi overtager her 2. februar.:th2: Vidste ikke engang at der var et "bytorv". Er det området ved Kirken og Ica du mener? Eller er Oxie og Oxie Kyrkby helt forskellige steder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 Jeg tror han mener Oxie Centrum - inde ved togstationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
L_B_P 11 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 Er selv lige flyttet til Oxie, nyder roen der sammenlignet med Østerbro i kbh og den svenske kr.'s kurs selvfølgelig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 Jeg tror han mener Oxie Centrum - inde ved togstationen. Jeps, det er det hun mener - altså nede ved Coop osv. Jeg kan ikke forestille mig, at der er meget uro oppe ved ICA og deromkring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 Jeps' date=' det er det hun mener - altså nede ved Coop osv. Jeg kan ikke forestille mig, at der er meget uro oppe ved ICA og deromkring[/quote'] sowwy, vidste ikke, at du var en hun ;) Ellers er jeg enig med de andre. Her er stille og roligt og ideelt for börnefamilier. Måske hvis man gerne vil i byen ofte og ellers har brug for at shoppe, når man vil, skal man nok välge et sted i Malmö. Vi boede på Nobeltorget, og der var fint indtil vi fik börn. Ellers et godt sted :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 helt kedeligt er her da ikke. Der er et par spændende individer som synes det giver mening at gå rundt og smadre ruder på biler i Oxie. Vi har fået smadret to gange på et år. Et vennepar også i Oxie har ligeledes fået smadret to gange. skal siges at de fem år jeg havde bil på vesterbro fik jeg ikke så meget som en ridse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Patrykdk 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2009 Det kommer vel end på, hvor i Oxie man bor. Jeg har på fornemmelsen at det er værst omkring torvet? Jeg fik brækket mit benzindæksel op men det skyldes nok, at jeg den gang stadig havde bilen på DK-plader. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
abe1979 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 Hvad er det, der sker på det torv? Er det så slemt og kan jeg sende min kæreste trygt derned og handle f.eks.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 Det kommer vel end på, hvor i Oxie man bor. Jeg har på fornemmelsen at det er værst omkring torvet? Jeg fik brækket mit benzindæksel op men det skyldes nok, at jeg den gang stadig havde bilen på DK-plader. vi bor ude ved golfbanen, så det er da et godt stykke væk fra torvet. De er nu også ganske glade for at smadre ruder på biler med svenske plader... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 Hvad er det' date=' der sker på det torv? Er det så slemt og kan jeg sende min kæreste trygt derned og handle f.eks.?[/quote'] Torvet er "hænge ud"-sted for byens unge - der står tit en hel flok henne foran video-biksen. De snakker og larmer lidt, men jeg - en kylling - har ikke noget imod at gå derned og handle - også efter mørkets frembrud. I julen var der nogen "udenbys" personager, som lavede ravage dernede - skød fyrværkeri af, hev planter op af potter og grene af juletræet, men jeg hører, at de fik anholdt hovedpersonen og at det forøvrigt er nogen, der sådan tager fra sted til sted. De lokale unge, som der så godt kan være et par grupper af dernede, er mest larmende men gør ikke noget - jeg har i hvert fald aldrig oplevet problemer med dem. Så send du bare kærsten i Coop :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 altså, jeg har ikke oplevet noget der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 Min kæreste og jeg overvejer også at flytte til Oxie. Men det afhænger lidt af de offentlige transportmidler. Er det rigtig, at der kun er en afgang i timen mellem Oxie st. og Malmö C? Sådan ser det i hvert fald ud på Skånetrafikkens hjemmeside.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2009 Min kæreste og jeg overvejer også at flytte til Oxie. Men det afhænger lidt af de offentlige transportmidler. Er det rigtig' date=' at der kun er en afgang i timen mellem Oxie st. og Malmö C? Sådan ser det i hvert fald ud på Skånetrafikkens hjemmeside..[/quote'] i myldretiden er der to afgange i timen x.42 og x.12 og så x.15 og x.45 retur mod Oxie Ellers er der busser (gule og grönne) alt efter hvor man bor henne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
davsclaus 10 Anmeld indhold Besvaret January 17, 2009 Tag altid busserne istedet for toget. De kører ofte hvert 10 min. Jeg bor også tæt på en bus holdplads, hvor i mod trinbrættet til toget er 15min gang. Har faktisk aldrig taget toget fra Oxie. Byen er stille og rolig. Men som sagt bilruder kan blive smadret. Min genbo har fået smadret ruden og stjålet bilradioen. Det mest irreterende er at der ikke er en direkte bus linie fra Oxie til Svågertorp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret January 18, 2009 Jeg har boet her i over 4 år, og er glad for det. Der er af og til lidt ballade i byen, men er der ikke snart det alle steder. I fredags synes nogle 10 årige knægte at det var sjovt at smide en raket i min postkasse, og det gav da også et højt knald, men postkassen holdt. Men ellers er det som regel oppe i centret at de hænger ud. Med hensyn til det offentlige er det nemt nok med både tog og bus. Det afhænger lidt af hvilket tidspunkt man pendler på om man skal tage det ene eller det andet. Jeg tar toget om morgenen, men busssen hjem. Gå en tur i byen en dag, og se hvilken del af byen i synes om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2009 Hvad er det' date=' der sker på det torv? Er det så slemt og kan jeg sende min kæreste trygt derned og handle f.eks.?[/quote'] det kan du sagtens vi bor lige op af torvet og jeg synes her er meget fredeligt. Jeg tror de unge keder sig nogle gange men det er meget sjælent jeg høre noget. Vi holder meget af oxie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan 10 Anmeld indhold Besvaret January 25, 2009 Hold dig væk fra centrum. Flyt hellere ud til mig. Vores nabo hus er til salg, og vi savner nogle naboer. :) http://bovision.se/description/description.aspx?banner=1&guid=81400662 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rita 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Man kan sige, at Oxie er delt i 2 "bydele": Oxie Kyrkby og Oxie Centrum. Her er tog fra Centrum og 2 buslinjer ind til Malmö (Bus 1 og 32) Kyrkbyn er et stille område hvor man til tider kan føle sig lidt på landet og der måske er lidt mere støj nede i centrum. Det er ikke "farligt" at handle i centrum, - aner ikke hvor I har det fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rita 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2009 Tag ikke toget fra Svågertorp, men bus 999 fra Södervärn (bus 1 kører direkte) til København. Billigst og går til tiden + der er ALTID siddepladser og dejlig stille til en lur Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
peter_k 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2009 Hej, Vi bor på bagsiden af Oxie Centeret, ved preem tanken. Der ligger en lille klump af villaer der. Vi hører stort set aldrig noget. Jeg kommer ikke så tit i centeret, men det sker da af og til. Der står rigtig nok unge personer i nogle grupper, men jeg har aldrig oplevet nogen problemer med dem. Erfter godt 1 år og 3 mdr. i Oxie, må jeg sige at jeg er meget tilfreds med det. Det eneste jeg kunne tænke mig var at der kom en motorvejs tilkørsel fra hovedvej 101. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
julle 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Hvad er det' date=' der sker på det torv? Er det så slemt og kan jeg sende min kæreste trygt derned og handle f.eks.?[/quote'] det kan du sagtens vi bor lige op af tovet og vi oplever ikke noget balade. men ser dog de smadred ruder om morgen så det må vel være når mørket har lagt sig at de hygger sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JayJay 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2009 Vi har nu boet i Oxie i snart 1 1/2 år og har aldrig oplevet problemer af nogen art. De unge i centret har jeg aldrig oplevet problemer med, de er som alle andre unge i andre centre. Det er et mødested for dem, men de passer sig selv. Oxie er en dejlig rolig by, med alt hvad man skal bruge af supermarkeder, kiosker, golfbaner, hæveautomat, benzin, pizza og en masse grønne områder. Her er mange børnefamilier, så har man børn eller planlægger at få dem, så kommer de ikke til at kede sig. Derudover er der ca. 1000 danskere i byen og en hulens masse søde og venlige svenskere. Ulempen kan være den offentlige transport, som ikke kører som man kunne ønske det. Men kan man leve med det kan jeg kun anbefale Oxie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites