larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2011 Jeg vil tillade mig at reklamere lidt for dette fremragende arrangement: http://www.facebook.com/events/178365722256334/ PhotoMeetup Copenhagen - jeg var der sidste år og det var HELT kanon, super inspirerende og sjovt. Syntes du det er spændende at lege med modelfoto - hvad enten det er som fotograf eller model - så er det arrangementet for dig :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2011 Efter 10 dages ekspeditionstid hos svenske Posten (!) dukkede mit Tokina 11-16 mm f/2.8 AT-X Pro DX objektiv op --- nøi dog hvor den er bred sådan en :) Ejendomsmægler billeder i en ruf og så kan man lave håndholdt baby-fotos også... Hehe.. Glæder mig til at få det prøvet lidt rigtig af! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2011 Åh, det har jeg også tänkt på at köbe. Hvorfra bestilte du og til hvilken pris (slutpris)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2011 Det er købt på e-bay fra en forhandler i Hong Kong. Det blev beklageligvis ramt af Tullverket så slutprisen endte med at være hvad det koster hos kamerahuset i DK - that's life. Men det virker super lækkert, dejlig lysstærkt (dog ingen VR) - og får i øvrigt flotte anmeldelser "overalt". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2011 Har set en del fotos taget med det, her bl.a. (hvor man kan söge på forskellige kombinationer af kameraer, objektiver, lukkertider etc.) og er ret vild med det. Det er vist rimelig tungt men netop et super objektiv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 2, 2011 Ja netop! Det kan ét eller andet - det var også efter at have luret bl.a. der at jeg besluttede mig for at dét måtte jeg eje. Det er rigtig nok lidt tungt i hånden i forhold til at det er relativt kort, men til gengæld virker det meget solidt og godt bygget. Ikke noget plastic-gevind her. Monteret på mit Nikon D90 virker det ikke tungere end det Nikon 18-105 mm kit-objektiv jeg har. Så nu er det bare lige at få trænet lidt med det :) Men first impression: Det er fedt og super skarpt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 6, 2011 AH - lige et af den lokale kirke, også taget med Tokina objektivet... Utrolig så spooky der kan se ud midt i kirketiden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2012 Hvis nogen af jer er på udkig efter en billig slave-flash så tag et kig på den her http://www.expertreviews.co.uk/gadgets/277273/yongnuo-yn460-hotshoe-flashgun Den kan købes til under GBP 25 på ebay - må siges at være value for money. Der medfølger fod og den har indbygget bounce-card og diffuser. Flash'en er 100% manuel indstillet - men som de skriver i anmeldelsen er det nok ikke det store problem til off-camera brug. Indbygget lys sensor så den kan trigges af kamera flash'en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2012 Nogle gode forslag til en reperatør. Har et EOS 40D hus som er i udu. Købt for et godt stykke tid siden, garantien er selvfølgelig udløbet. Når jeg tænder kameraet kan jeg se på billeder osv. Men skal jeg tage et foto, går kameraet i sort ( intet billede bliver taget heller ). Batteriet er testet for spænding no probs. Er det bare at gå ned til den nærmeste fotoforretning, el. skal man tage kontakt med CANON? el. har i et endnu bedre forslag? PS. kameraet er meget lidt brugt (ca. 1000 billeder ). og har vel ligget stille i 1½ år inden fejlen opstod. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2012 Nogle gode forslag til en reperatør. Er det bare at gå ned til den nærmeste fotoforretning, el. skal man tage kontakt med CANON? el. har i et endnu bedre forslag?http://www.intervision.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2012 Takker Gio, prøver at tage fat i dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2012 Nogle gode forslag til en reperatør. Har et EOS 40D hus som er i udu. Købt for et godt stykke tid siden, garantien er selvfølgelig udløbet. Når jeg tænder kameraet kan jeg se på billeder osv. Men skal jeg tage et foto, går kameraet i sort ( intet billede bliver taget heller ). Batteriet er testet for spænding no probs. Er det bare at gå ned til den nærmeste fotoforretning, el. skal man tage kontakt med CANON? el. har i et endnu bedre forslag? PS. kameraet er meget lidt brugt (ca. 1000 billeder ). og har vel ligget stille i 1½ år inden fejlen opstod. Prøv evt. at nulstille kameraet og opdatere firmware hvis der noget tilgængeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 - Nu kan det sgu også være lige meget, har haft indbrud, Bye laptop, kamera, tøj, tasker mm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 - Nu kan det sgu også være lige meget' date=' har haft indbrud, Bye laptop, kamera, tøj, tasker mm.[/quote'] Pis osse! Men en oplagt mulighed at få opdateret sit grej Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Men en oplagt mulighed at få opdateret sit grejJa - du har jo selv prøvet hele turen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Jeg vil gerne deltage mere i sociale ting omkring fotografi i Skåne, men orker ikke at læse 500+ indlæg i den samme tråd. 54 sider med indlæg, 45.000+ visninger ... måske er det på tide at lave denne tråd om til sit eget forum? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Ja - du har jo selv prøvet hele turen ;) Oh yes :/ Der var det rart at kunne handle told og moms frit! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Föremål Ålder 0-1 år 1-2 år 2-3 år 3-4 år 4-5 år 5-6 år Klockor 100 85 75 65 55 40 Cyklar 100 85 65 55 45 40 Glasögon 100 85 65 50 40 30 Skid- och golfutrustning 100 85 65 50 40 20 Cd-skivor, dvd-skivor, dvd-fi lmer, tv-spel 50 50 50 50 40 30 Kameror 100 75 65 50 40 30 Radio, stereo, tv 100 75 65 50 40 30 Videobandspelare, dvd-spelare, videokameror 100 75 65 50 40 30 Digitalkameror, digitala videokameror, GPS 100 65 55 40 30 20 Bah mit kamera er bare 20 % værd :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2012 Til den evige religionskrig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2012 Til den evige religionskrig Fedt lavet og som alle jo ved er Canon jo The good guys :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2012 Fedt lavet og som alle jo ved er Canon jo The good guys :) Yeah - det er fedt lavet... And I love beeing bad with my Nikon :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2012 Yeah - det er fedt lavet... And I love beeing bad with my Nikon :p Når du en dag bliver voksen..... :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Kom lige til at tænke på jer drenge ;-) fra http://xkcd.com/1014/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Kom lige til at tænke på jer drenge ;-) fra http://xkcd.com/1014/ Hehe :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2012 Så kom LightRoom 4 ud - og Adobe har endda valgt at sænke prisen med 50% - så nu er den næsten nede i noget der ligner mobilapp-priser .... :) Den ser i øvrigt spændende ud med ændringerne i fremkalder modulet. Indbygget fotobog er også fikst, men er der nogen af jer som har prøvet Blurp? Jeg har prøvet dem en enkelt gang, og jeg syntes altså slet ikke kvaliteten af billederne kunne måle sig med Pixums bøger på fotopapir. Der var tydelig raster i billederne. LR 4 review - http://www.dpreview.com/articles/7481161037/lightroom-4-review Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites