Jump to content
Gio

Foto-nørdernes kaffeklub

Recommended Posts

Det var både Gio og Samson der havde kage med. Men den du hentyder til er nok Samson's
Kald lige mine præ-fabrikata "kage" igen! :laugh: Super-hyggeligt at hilse på og få sat ansigter på - både nye og gamle. Jeg smider lidt billeder op senere. Bl.a. lidt man kan lære af (:rolleyes:), samt relevant til vores snak om bl.a. brændvidde (Paul). Altid rart at se forskellen på en 17mm på hhv. en 1.0 (fuldformat) og 1.6 (crop) sensor i lidt større format. Tak til Don A for dagens museums-indslag :th2:...er du GAL et lokum af et mellemformat-cam!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Takker.. Så må vi se hvad jeg kan finde til næste gang.. Nogen ønsker?? :D
Ja...nogle props...hvad med Helena Christensen klar til foto-shoot? Omend hun jo nok er mere bag kameraet end foran nu. Spøg til side. Lad os evt. få arrangeret studiet om et stykke tid til et shoot, hvor du kan brillere med noget lækkert lys osv. Så arrangerer BS modellerne. Det var han vist ekspert i, så vidt jeg forstod :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe bare oki.. I kan jo også tage billeder af jeres bil eller motorcykel og få nogen fede nogen..
Det var faktisk en fin idé! Ellers ved jeg der er nogle flotte piger hér på debatten. Måske det var noget for dem at stille op? Og lad mig præcisere: Ingen af os hedder Rudy :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
relevant til vores snak om bl.a. brændvidde (Paul). Altid rart at se forskellen på en 17mm på hhv. en 1.0 (fuldformat) og 1.6 (crop) sensor i lidt større format.
Ingen efterbehandling, bortset fra resize. Canon EF 17-40 1:4.0 L USM @ 17mm, PAE, ISO200 på EOS 5D 25ozxgp.jpg Paul: Hvis du så lige poster det tilsvarende billede, som jeg tog med samme linse monteret på dit kamera. Så giver det hele *ahhh*-mening :) EDIT: Her er så Paul's version til sammenligning. Canon EF 17-40 1:4.0 L USM @ 17mm, PAE, ISO400 på EOS 400D (FOVCF 1.6) - 17mm bliver så til 27mm - og så er vidvinklen ikke så wide længere. 301cx04.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tak for igår - det var bestemt hyggeligt og lærerigt (har allerede nogle idéer til hvad jeg skal købe til af udstyr). Har oploadet det billede Gio tog med mit kamera til Picasaweb. Som I kan se så nedsætter Picasaweb automatisk alle billeder i størrelse, men man kan klikke på luppen i øverste højre hjørne for forstørrelse af billedet. Ude til højre for billedet er exif-data vist, så I kan sammenligne med Gios.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har oploadet det billede Gio tog med mit kamera til Picasaweb. Som I kan se så nedsætter Picasaweb automatisk alle billeder i størrelse' date= men man kan klikke på luppen i øverste højre hjørne for forstørrelse af billedet. Ude til højre for billedet er exif-data vist, så I kan sammenligne med Gios.
Jeg har lagt billedet ind i min oprindelige post længere oppe, så det er let at sammenligne direkte. Tak :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Københavner,, ellers tak du.. hehe,. Ej self er der plads. Vi har netop afholdt første møde/kom sammen. Kald det hvad du vel.. OG det gik yders fint hvis du spørg mig. Det er GIO der afholder næste gang så følg med her i tråden, for det er her næste data bliver meldt ud på et tidspunkt. :) Og velkommen til. Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Foto-freaks, har I et bud på, hvor man kan få repareret et Minolta DiMage 7Hi for rimelige penge? Der er gået udu med et eller andet, så lcd'en kun viser sort skærm i stedet for at vise hvad der kommer ind ad linsen :mad:. Ellers fungerer resten fint. Man kan bladre igennem billeder man har taget osv. uden problemer... Det var/er et rigtigt fint kamera, selvom det i dag nok mest er en museumsgenstand. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da ud som om det var rigtig langhåret!!! Det passede desværre ikke ind i min plan for dagen, så jeg returnerer med tung farvestyrings teori næste gang! :) Bare det ikke bliver før efter d. 18 Marts da min MacBook Pro desværre er forsinket i levering og jeg herfra og resten af live forsager alt hvad der har med Windows at gøre! Satte i evt. en lille "hjemme opgave" til eleverne som skulle fremvises næste gang?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ser da ud som om det var rigtig langhåret!!! Det passede desværre ikke ind i min plan for dagen, så jeg returnerer med tung farvestyrings teori næste gang! :) Bare det ikke bliver før efter d. 18 Marts da min MacBook Pro desværre er forsinket i levering og jeg herfra og resten af live forsager alt hvad der har med Windows at gøre! Satte i evt. en lille "hjemme opgave" til eleverne som skulle fremvises næste gang?
Ja du må lige koordinere med Gio mht noget foredrag noget om farverum osv. Ingen lektier til næste gang :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forresten' date=' så har jeg lige fundet et link frem til forummets såkaldte socialgrupper - om der er nogen der synes det kunne være en god idé at starte såadan én op for os fotonørder?
Gruppe-funktionen er meget begrænset i denne software. Bl.a. er der en del restriktioner på upload af billeder m.h.t. til størrelser og antal. Derudover, så kan du kun poste billeder hvis de er uploadet til dit album i forvejen - og dette kan max indeholde 60 billeder (inkl. førnævnte restriktioner). Med andre ord, så er jeg bange for vi hurtigt bliver trætte af Gruppe-funktionaliteten, sat op imod vores ønsker om funktionalitet og fleksibilitet. Jeg har dog ikke noget alternativt forslag p.t. - andet end at vi holder os til vores tråde i debatten, indtil vi kommer op med et guld-æg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites