Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Jeps, det var sjovt at få sat nogle hoveder på de forskellige nicks.. Og tak for kage og kaffe :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Ja tak for idag, det var en fornøjelse og tak til BS for at lægge hus til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Og kan ikke huske hvem der var der have kage med. Men den da var sgu god.:D Det var både Gio og Samson der havde kage med. Men den du hentyder til er nok Samson's :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Det var både Gio og Samson der havde kage med. Men den du hentyder til er nok Samson's Kald lige mine præ-fabrikata "kage" igen! Super-hyggeligt at hilse på og få sat ansigter på - både nye og gamle. Jeg smider lidt billeder op senere. Bl.a. lidt man kan lære af (), samt relevant til vores snak om bl.a. brændvidde (Paul). Altid rart at se forskellen på en 17mm på hhv. en 1.0 (fuldformat) og 1.6 (crop) sensor i lidt større format. Tak til Don A for dagens museums-indslag :th2:...er du GAL et lokum af et mellemformat-cam! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Har lavet denne tråd til alle de links vi kom med idag. Lad os få dem samlet.Gamle mand! Du glemte linket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Tak til Don A for dagens museums-indslag :th2:...er du GAL et lokum af et mellemformat-cam! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Takker.. Så må vi se hvad jeg kan finde til næste gang.. Nogen ønsker?? :DJa...nogle props...hvad med Helena Christensen klar til foto-shoot? Omend hun jo nok er mere bag kameraet end foran nu. Spøg til side. Lad os evt. få arrangeret studiet om et stykke tid til et shoot, hvor du kan brillere med noget lækkert lys osv. Så arrangerer BS modellerne. Det var han vist ekspert i, så vidt jeg forstod :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 hehe bare oki.. I kan jo også tage billeder af jeres bil eller motorcykel og få nogen fede nogen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 hehe bare oki.. I kan jo også tage billeder af jeres bil eller motorcykel og få nogen fede nogen..Det var faktisk en fin idé! Ellers ved jeg der er nogle flotte piger hér på debatten. Måske det var noget for dem at stille op? Og lad mig præcisere: Ingen af os hedder Rudy :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 relevant til vores snak om bl.a. brændvidde (Paul). Altid rart at se forskellen på en 17mm på hhv. en 1.0 (fuldformat) og 1.6 (crop) sensor i lidt større format.Ingen efterbehandling, bortset fra resize. Canon EF 17-40 1:4.0 L USM @ 17mm, PAE, ISO200 på EOS 5D Paul: Hvis du så lige poster det tilsvarende billede, som jeg tog med samme linse monteret på dit kamera. Så giver det hele *ahhh*-mening :) EDIT: Her er så Paul's version til sammenligning. Canon EF 17-40 1:4.0 L USM @ 17mm, PAE, ISO400 på EOS 400D (FOVCF 1.6) - 17mm bliver så til 27mm - og så er vidvinklen ikke så wide længere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Så er der lidt billeder af det jeg/nogen tog med mit cam http://s679.photobucket.com/albums/vv160/Fotokageklub/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2009 Som jeg nævnte (og ikke kunne huske navnet på): Super-stock-fotografen fra Århus - Yuri Arcurs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Ja, tak for igår - det var bestemt hyggeligt og lærerigt (har allerede nogle idéer til hvad jeg skal købe til af udstyr). Har oploadet det billede Gio tog med mit kamera til Picasaweb. Som I kan se så nedsætter Picasaweb automatisk alle billeder i størrelse, men man kan klikke på luppen i øverste højre hjørne for forstørrelse af billedet. Ude til højre for billedet er exif-data vist, så I kan sammenligne med Gios. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Har oploadet det billede Gio tog med mit kamera til Picasaweb. Som I kan se så nedsætter Picasaweb automatisk alle billeder i størrelse' date= men man kan klikke på luppen i øverste højre hjørne for forstørrelse af billedet. Ude til højre for billedet er exif-data vist, så I kan sammenligne med Gios.Jeg har lagt billedet ind i min oprindelige post længere oppe, så det er let at sammenligne direkte. Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hvorfor dukker der er ikke en passende lejlighed op, så jeg kan flytte over til jer gutter og gutinder og være med i klubben? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hvorfor dukker der er ikke en passende lejlighed op' date=' så jeg kan flytte over til jer gutter og gutinder[/quote']How the hulen skulle vi lige kunne svare på dét? *gg* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 How the hulen skulle vi lige kunne svare på dét? *gg* Thats a good venning.. Mabye we can use it in anogther debat :rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Holmsteen@mac.com 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej, jeg ved ikke om det er for sent, men jeg vil meget gerne melde mig unden fanen... jeg er nybegynder/amatør fotograf... og er meget interesseret i at kunne mødes indimellem og udveksle idéer og viden... håber i har plads til en Københavner...? Venligst Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Københavner,, ellers tak du.. hehe,. Ej self er der plads. Vi har netop afholdt første møde/kom sammen. Kald det hvad du vel.. OG det gik yders fint hvis du spørg mig. Det er GIO der afholder næste gang så følg med her i tråden, for det er her næste data bliver meldt ud på et tidspunkt. :) Og velkommen til. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Holmsteen@mac.com 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej Martin, tusinde tak for det hurtige og positive svar.... det glæder mig meget og ser frem til næste møde.... :th2: Venligst Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Hej Foto-freaks, har I et bud på, hvor man kan få repareret et Minolta DiMage 7Hi for rimelige penge? Der er gået udu med et eller andet, så lcd'en kun viser sort skærm i stedet for at vise hvad der kommer ind ad linsen . Ellers fungerer resten fint. Man kan bladre igennem billeder man har taget osv. uden problemer... Det var/er et rigtigt fint kamera, selvom det i dag nok mest er en museumsgenstand. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Forresten, så har jeg lige fundet et link frem til forummets såkaldte socialgrupper - om der er nogen der synes det kunne være en god idé at starte såadan én op for os fotonørder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Det ser da ud som om det var rigtig langhåret!!! Det passede desværre ikke ind i min plan for dagen, så jeg returnerer med tung farvestyrings teori næste gang! :) Bare det ikke bliver før efter d. 18 Marts da min MacBook Pro desværre er forsinket i levering og jeg herfra og resten af live forsager alt hvad der har med Windows at gøre! Satte i evt. en lille "hjemme opgave" til eleverne som skulle fremvises næste gang? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2009 Det ser da ud som om det var rigtig langhåret!!! Det passede desværre ikke ind i min plan for dagen, så jeg returnerer med tung farvestyrings teori næste gang! :) Bare det ikke bliver før efter d. 18 Marts da min MacBook Pro desværre er forsinket i levering og jeg herfra og resten af live forsager alt hvad der har med Windows at gøre! Satte i evt. en lille "hjemme opgave" til eleverne som skulle fremvises næste gang? Ja du må lige koordinere med Gio mht noget foredrag noget om farverum osv. Ingen lektier til næste gang :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Forresten' date=' så har jeg lige fundet et link frem til forummets såkaldte socialgrupper - om der er nogen der synes det kunne være en god idé at starte såadan én op for os fotonørder?Gruppe-funktionen er meget begrænset i denne software. Bl.a. er der en del restriktioner på upload af billeder m.h.t. til størrelser og antal. Derudover, så kan du kun poste billeder hvis de er uploadet til dit album i forvejen - og dette kan max indeholde 60 billeder (inkl. førnævnte restriktioner). Med andre ord, så er jeg bange for vi hurtigt bliver trætte af Gruppe-funktionaliteten, sat op imod vores ønsker om funktionalitet og fleksibilitet. Jeg har dog ikke noget alternativt forslag p.t. - andet end at vi holder os til vores tråde i debatten, indtil vi kommer op med et guld-æg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites