Jump to content
Gio

Foto-nørdernes kaffeklub

Recommended Posts

Guest jxhab

Blitz Nu poster jeg godt nok i arrangement tråden, sorry - men jeg kunne ikke finde den anden tråd eller en passende :) Jeg går og overvejer en Blitz til mit Canon kamera.. Jeg lurer lidt på enten canon speedlite 430ex ii eller sigma EF-530 DG Super.. specielt Sigma blitzen har jeg ingen erfaringer med eller hørt noget negativt eller positivt om. Speedlite, er der massere af gode erfaringer med og mange peger også på storebroren, hvis man vil nogle mere avancerede ting - hvilket jeg er lidt ligeglad med i øjeblikket. så jer canon folk, hvilken flash har i ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så jer canon folk' date=' hvilken flash har i ?[/quote'] 580EX Skulle jeg købe en flash idag...Ja så blev det fra Canons serie igen. DEt er nu engang det bedste samarbejde du får mellem kamera og flash. Derudover kan du tage et kig i denne tråd her http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?t=16885&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=430ex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg har den gamle 430'er - og ville købe 580'eren' date=' skulle jeg handle flash i dag.[/quote'] Ja den overvejer jeg også, men jeg har ikke kunne finde frem til solide argumenter for det, udover den er større og koster mere og har bedre understøttelse for slaves, hvilket jeg ikke får brug for .. hvad ligger der til grund for du ville købe 580?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvad ligger der til grund for du ville købe 580?
Mere power! :) Men, når dét er sagt, så er jeg sikker på at 430'eren er alt rigeligt til dig. 580'eren er også en del større, og mere klumpet at slæbe rundt på - for ikke at tale om når den er mountet. Prisforskellen er jo også til at tage og føle på. Så...go!go!430 :thumbup:http://www.the-digital-picture.com/reviews/canon-430ex-speedlite-flash-review.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Mere power! :) Men, når dét er sagt, så er jeg sikker på at 430'eren er alt rigeligt til dig. 580'eren er også en del større, og mere klumpet at slæbe rundt på - for ikke at tale om når den er mountet. Prisforskellen er jo også til at tage og føle på. Så...go!go!430 :thumbup:http://www.the-digital-picture.com/reviews/canon-430ex-speedlite-flash-review.aspx
Ja det er lige det.. altså prisen betyder ikke så meget for mig, hvis der virkelig er den store forskel i funktionaliteter etc.. men det eneste jeg har kunne læse mig frem til er at den er nemmere at arbejde med når man har studio og behov for slaves etc.. og det må jeg erkende jeg ikke har.. =) så med mindre der var nogle af jer som sagde den er super meget bedre fordi a.b.c etc.. så ville det være nemmere at overveje =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det er lige det.. altså prisen betyder ikke så meget for mig' date=' hvis der virkelig er den store forskel i funktionaliteter etc.. men det eneste jeg har kunne læse mig frem til er at den er nemmere at arbejde med når man har studio og behov for slaves etc.. og det må jeg erkende jeg ikke har.. =) så med mindre der var nogle af jer som sagde den er super meget bedre fordi a.b.c etc.. så ville det være nemmere at overveje =)[/quote']Fordelen ved den, er at du nemmere kan bounce med en kraftigere flash. Og så mener jeg også 580'eren kan dreje 180 grader, så du kan bounce bagud. Men start med en 430EX II - så kan du altid opgradere senere, og bruge 430'eren som slave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Fordelen ved den, er at du nemmere kan bounce med en kraftigere flash. Og så mener jeg også 580'eren kan dreje 180 grader, så du kan bounce bagud. Men start med en 430EX II - så kan du altid opgradere, og sælge mig 430'eren for 500 spän :laugh: (en slave kunne være sjov at ha'...tror jeg)
hehe.. jeg tror i hvert fald det bliver 430EX II'eren det er nok en fin begynder flash og mere end rigeligt til mine behov indtil videre tror jeg.. takker for feedbacken =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hehe.. jeg tror i hvert fald det bliver 430EX II'eren det er nok en fin begynder flash og mere end rigeligt til mine behov indtil videre tror jeg.. takker for feedbacken =)
Nu siger du godt nok at pengene ikke spiller den store rolle. Så køb 580'eren. Den har et højere lede tal, hvilket er mere lys. Du kan aldrig få for meget lys! Jeg ved ikke om 430'eren kan rotere hovedet hele vejen rundt men det kan 580'eren og det vil du blive ked af hvis du ikke kan! Husk når du bestiller at købe en omnibounce med. Stofen laver noget. en anden mulighed er jo du købe 430'eren og når du hurtigt finder ud den er for lille til dig så sælger du den for en slik til mig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender en der har et 5D til salg til 7KILO hvis nogen skulle være indtra. hvis i er så kan jeg her i morgen finde ud af hvad der følger med..
Hvis det er i svenske kr, så napper jeg bare et ekstra :p:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender en der har et 5D til salg til 7KILO hvis nogen skulle være indtra. hvis i er så kan jeg her i morgen finde ud af hvad der følger med..
Jeg har mindst 30 kilo! Spørgsmålet er bare om de skal tages fra røven eller maven :laugh::laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

5D inkl. 24-70 L (må det være) 6000,- dk-spir http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58685871 Hvis tingene ellers virker, så er det dælme et godt tilbud!! Det lyder lidt for godt - men hvis nogle er interesserede, så er det jo bare at tage kontakt til fynboen, og se hvad han siger om sagerne. Og så kan man jo stikke fingeren i jorden bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5D inkl. 24-70 L (må det være) 6000,- dk-spir http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58685871 Hvis tingene ellers virker, så er det dælme et godt tilbud!! Det lyder lidt for godt - men hvis nogle er interesserede, så er det jo bare at tage kontakt til fynboen, og se hvad han siger om sagerne. Og så kan man jo stikke fingeren i jorden bagefter.
Der står ingen steder at objektivet følger med. Men lidt misvisende at vise huset med objektivet på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der står ingen steder at objektivet følger med. Men lidt misvisende at vise huset med objektivet på.
"Canon EOS 5D 12.8 Megapixel With 24" var overskriften. I beskrivelsen stod der også "Included: Kit Lens" - og det hængte jo så ikke sammen med den påmonterede 24-70 L' date=' enig.
Annoncen blev ikke fundet
Nej...noget gik vist galt - eller en eller anden har allerede gjort en god handel :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

....og så var det vist på tide at un-stick'e tråden, inden visse sko begyndte at klemme for meget :laugh: Nu er "klubben" løbet i gang - og så ser vi om vi kan holde liv i den. Jeg glæder mig til på lørdag. Jeg har citronmåne og tigerroulade med :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites