TDC 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2009 To whom it may amuse...?? På dansk ?? " til hvem det må forlyste*, letter omskrivning af den alt for brugt FYI "For your information" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2009 To whom it may amuse...?? På dansk ?? Tjae, til den der finder det underholdende....f.eks. Beklager hvis ikke lige stavekontrollen var sat op til korrekt engelsk Tilæg: ...Eller grammatikken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2009 Tjae, til den der finder det underholdende....f.eks. Beklager hvis ikke lige stavekontrollen var sat op til korrekt engelsk aha :) Så er jeg med.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2009 Jeg går bare stædigvæk og venter på goecker eller kamerahuset får 5D II hjem.. husker jeg faktis ikke.. ved bare de ikke er på lager nogen steder i verden.. ikke engang hos BH Photo i New york Det har de da.. http://www.bhphotovideo.com/c/product/484816-REG/Canon_0296B113_EOS_5D_Digital_Camera.html Nej de har ikke... http://www.bhphotovideo.com/c/product/583953-REG/Canon_2764B003_EOS_5D_Mark_II.html Så må man jo bare købe den linse med i det kit jeg linker til' date=' hvis man meget gerne vil have et 5D.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 humm gio. mig der er blevet blind eller er den ikke på siden mere.?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 humm gio. mig der er blevet blind eller er den ikke på siden mere.??Desværre - i mellemtiden er den så gået på lager hos Amazon.co.uk :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Så pyt da... Jeg hopper da lige ind i den her med lidt amatør videnskab. Jeg er ikke den store fotograf, men en die-hard Adobe bruger gennem de sidste 15år. Oprindeligt uddannet scannerfører, men var så en tur over Imacon (idag Hasselblad) som scanner supporter. Desuden har jeg en del viden om bla. processering af billeder ved f.eks. scanning men også generel korrektion (selvom det ikke er så aktuelt for alle jer non-analoge nørder! :)) Dvs Photoshop / Lightroom / Illustrator integration osv. Jeg skal da gerne vidergive min viden hvis det kunne være til interesse, specielt om hvor let det er at skabe et billede med det bredest omfang. Ved også en del om farvestyring som jo er en essentiel men ofte overset del af enhver fotografs setup! Har selv været scannerfører på flere større fotobogs projekter bl.a. Kirsten Klein - Irland lidt KRass Clement og Marianne Grøndahl. Scannet og behandlet alt på Robert Farber - Farber Nudes, Bent Rej - The Rolling Stones, og senest Tage Andersen - Enthusiasm fotograferet af Bent Rej Jeg har et snoldet Sony kamera som må gøre sig til jeg har råd til andet, men for mig er det ikke kvaliteten, men motivet der gør forskellen. Jeg har nok en lidt mere abstrakt indgang til det jeg vil fotografere og spekulerer ikke så meget i teknikken! Jeg kigger lige på d. 14, så kan jeg jo også ligge min klamme hånd på dit grej Brian! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 OT: jeg må nok hellere holde mig til fodbold og metal - måske en ny kommende "sticky" klub her på debatten :D Det sidste kunne være en god ide. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Tilmeldt og håber at kunne trække niveauet ned Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Så pyt da... Jeg hopper da lige ind i den her med lidt amatør videnskab. Jeg er ikke den store fotograf, men en die-hard Adobe bruger gennem de sidste 15år. Oprindeligt uddannet scannerfører, men var så en tur over Imacon (idag Hasselblad) som scanner supporter. Desuden har jeg en del viden om bla. processering af billeder ved f.eks. scanning men også generel korrektion (selvom det ikke er så aktuelt for alle jer non-analoge nørder! :)) Dvs Photoshop / Lightroom / Illustrator integration osv. Jeg skal da gerne vidergive min viden hvis det kunne være til interesse, specielt om hvor let det er at skabe et billede med det bredest omfang. Ved også en del om farvestyring som jo er en essentiel men ofte overset del af enhver fotografs setup! Har selv været scannerfører på flere større fotobogs projekter bl.a. Kirsten Klein - Irland lidt KRass Clement og Marianne Grøndahl. Scannet og behandlet alt på Robert Farber - Farber Nudes, Bent Rej - The Rolling Stones, og senest Tage Andersen - Enthusiasm fotograferet af Bent Rej Jeg har et snoldet Sony kamera som må gøre sig til jeg har råd til andet, men for mig er det ikke kvaliteten, men motivet der gør forskellen. Jeg har nok en lidt mere abstrakt indgang til det jeg vil fotografere og spekulerer ikke så meget i teknikken! Jeg kigger lige på d. 14, så kan jeg jo også ligge min klamme hånd på dit grej Brian! :) Ja så kan vi jo passende bruge min skærm som "test pilot" til skærm kalibrering. Hold kæft hvor har jeg egentlig mange gode forslag til den her dag som vi kan fortsætte med ud i fremtiden. Men det hører i mere om på dagen. Det kommer også an på seriøsiteten i det hele. Det får vi at se. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Vi er 12 tilmeldte nu og jeg tror jeg sætter et max på 15 ialt. Så er der mulighed for at sidde nogenlunde samlet i stuen og kunne deltage aktivt i debatten. De tilmeldte er indtil videre. BS Gio Don A samson Blue Bird JNG spiff Frakkel spinner larscph larsk Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Jeg kigger lige på d. 14' date=' så kan jeg jo også ligge min klamme hånd på dit grej Brian! :)[/quote']Godt at få dig lidt væk fra Tollarp-bøheren :th2:...og jeg låner gerne din kalibreringshardware en dags tid senere :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Tilmeldt og håber at kunne trække niveauet ned Ditto.. Lad os trække det ned i fællesskab ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Desværre - i mellemtiden er den så gået på lager hos Amazon.co.uk :th2: hehe.,.. Only 1 left in stock--order soon. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Så er vi 12 tilmeldte og et spændende program er under udvikling. Mere info følger Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Mere info følger Lyder lækkert. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2009 Så er vi 12 tilmeldte og et spændende program er under udvikling. Mere info følger hvem er den 12 ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 hvem er den 12 ? Min Bror, Allan Faktisk er vi 12½. Den halve er Furland der tjekker vagtplan om han har fri :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 Tænkte om vi skulle fremstille lidt kopper til kaffeklubben? Så er mit forslag her ihvertfald :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 heeh.. Så Laver jeg en termokande ud af den her https://webshop.kamerahuset.dk/catalog/product_info.php/products_id/1698?osCsid=3b06c276c3f0bd1a15c044495aadd00f Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 Ved også en del om farvestyring som jo er en essentiel men ofte overset del af enhver fotografs setup! Ja, det er også min store akilleshæl. Har hørt mangt og meget om hvordan en grafiker arbejder, såsom man bærer neutrale farver sidder i neutralt rum og kalibrerer sin skærm hver 14. dag. Mit spørgsmål er om man virkelig arbejder på denne måde? I så fald er det lidt omstændigt som amatørfotograf, at kunne lave nogen ordentlig processering af sine billeder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 Så er mit forslag her ihvertfald :DEt mockup du har lavet, eller...? Jeg foretrækker nu røde eller grønne ringe på min kaffekop :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 Et mockup du har lavet, eller...? Jeg foretrækker nu røde eller grønne ringe på min kaffekop :D Nej blot et billede jeg faldt over :) Men det er kun røde ringe der dur' :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 Nej blot et billede jeg faldt over :) Men det er kun røde ringe der dur' :DCanon's grønne ringe (Diffractive Optics) skulle kunne en del. Men ja - at tage konkurrencen op mod røde er en hård én. Enig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2009 http://www.canon.com/camera-museum/tech/l_plant/f_index.html :) se hvor de laver lineser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites