Jump to content
PJKB

50" Plasma - Hvilket skal jeg vælge??

Recommended Posts

Panasonic TH-50PX8 måske 9999,- sek http://www.netonnet.se/?iid=se116093 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294684 ) designet må være en smagssag :rolleyes: Ellers kan du altid tage et smut forbi media-markt, de har tit nogle ret så gode tilbud .... netonnet har også en fysisk butik ved arlöv, segerundellen.. Men skynd dig inden de bliver ulovlige :rolleyes:http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhverv/epn/article1108553.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, teknologien udvikler sig med stormskridt, men har behovet og pladsen til en stor skærm nu, så man må jo bare se i øjnene at en investering på ca 10.000sek i en 50" plasma, intet er værd om 2-3 år udover at den nytteværdig skærmen har.......Men sikkert usælgelig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var ellers noget af en forskel! :D Igen, så viser det bare, at man skal se sig for derude. Sharp'en skulle desuden være et ret udemærket panel, faktisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligger desværre over angivet pris... Men overvej en Pioneer - super sort niveau og lavt strømforbrug (mest standby) Var ude og kigge lidt i weekenden og kan være det er muligt at få en demo eller ældre skærm godt ned i pris... (2008 modellen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men overvej en Pioneer - super sort niveau og lavt strømforbrug (mest standby) Var ude og kigge lidt i weekenden og kan være det er muligt at få en demo eller ældre skærm godt ned i pris... (2008 modellen)
13000 sek :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var ellers noget af en forskel! :D Igen' date=' så viser det bare, at man skal se sig for derude. Sharp'en skulle desuden være et ret udemærket panel, faktisk.[/quote'] Ja de skulle gøre det rigtig, er desværre lidt overset på disse kanter... Men de har som de andre jo også forskellige paneler og modeller. Den her skulle gøre det temmelig godt :rolleyes:http://geco.dk/product.asp?product=1080

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men overvej en Pioneer - super sort niveau og lavt strømforbrug (mest standby) Var ude og kigge lidt i weekenden og kan være det er muligt at få en demo eller ældre skærm godt ned i pris... (2008 modellen)
Jeg så et par af Pioneer's KURO-paneler i Media Markt i Lund den anden dag. Flot billede! Og de er jo, om nogen, gode til dynamik i farverne. (læs: sort er sort!) De koster så også bare derefter. ;) De havde også Panasonic's PXxx til fornuftige priser. Billedet er ret godt på dem. Designet kan man så diskutere :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det...

13000 sek :)
Ja det er helt korrekt, men man lander altid på et dyre produkt end man havde i tankerne... http://www.kelkoo.se/sbs/127101/19530008.html Koster lige 6 dkk klik mere, men så har han også et super som kan bruges i mange år, og reelt kunne være en skilling værd om 2 hvis han vil have andet. (hvis linket ikke virker er det en Pioneer PDP 5090 - den nye - til ca. 22 sek klik)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg så et par af Pioneer's KURO-paneler i Media Markt i Lund den anden dag. Flot billede! Og de er jo' date=' om nogen, gode til dynamik i farverne. (læs: sort er [i']sort!) De koster så også bare derefter. ;) De havde også Panasonic's PXxx til fornuftige priser. Billedet er ret godt på dem. Designet kan man så diskutere :o
De have et kuro i Lund den da jeg var der på tilbud. men til mere end 13.000sek., Jeg er mest til billederørs tv lidt endnu, Syntes fladskærms tv er pænt meget bag efter ( med minder det self er HD man sidder og ser )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke enig...

De have et kuro i Lund den da jeg var der på tilbud. men til mere end 13.000sek., Jeg er mest til billederørs tv lidt endnu, Syntes fladskærms tv er pænt meget bag efter ( med minder det self er HD man sidder og ser )
Beklager, men køber man det der skal til udover selve tv'et er jeg dybt uenig... Magen til tosse flimmer skal man lede længe efter selv på et 100hz... En ordentlig skærm (eks. Pioneer) og digitalt signal hele vejen med "ikke bilka" kabler :fight: så står det klart pænere... Men bevares der skal også bestilles lidt først. Har selv rj45 indgang i lejl. og kører tv via hdmi kablet op til skærmen og det står sgu bedre end på en beovision6000 eller andet... (også min gamle sony;)) Men bevares, man skal købe til det behov og kr. man nu vil, men hvis man først går lidt igang skal man sgu få skiftet så det spiller!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har selv rj45 indgang i lejl. og kører tv via hdmi kablet op til skærmen og det står sgu bedre end på en beovision6000 eller andet... (også min gamle sony;))
Hvad har dit netværksstik med dit HDMI-signal at gøre? Mener du "TV via Internettet", eller har du fået for meget kaffe? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis!

Hvad har dit netværksstik med dit HDMI-signal at gøre? Mener du "TV via Internettet"' date=' eller har du fået for meget kaffe? :rolleyes:[/quote'] Yes, der kommer ET signal ind og så fordeles signalet via en boks i et skab i gangen. Sidder så 2 stik i hvert rum som man selv kan bestemme hvad der kommer ud af - så fra det går et netværkskabel over til en modtager boks og hmdi op til tv'et. Reelt gør dette tuner funktionen overflødig, men det bedste tv billede fås dog stadig med reelle tv skærme. Overstående er vejen frem :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var ellers noget af en forskel! :D Igen' date=' så viser det bare, at man skal se sig for derude. Sharp'en skulle desuden være et ret udemærket panel, faktisk.[/quote'] Ja .. der ligger nemlig sharp paneler i de fleste skærme :D minus et par japanere..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja .. der ligger nemlig sharp paneler i de fleste skærme :D
Sharp, Samsung og Philips (LG) er de tre største producenter af paneler til fladskærme, jeps. Og disse findes i noget nær 95% af verdens produktion af flade. Bare sådan ren FYI :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ophæng Som de fleste andre i svensk nybyggeri, har vi 1-lags gibs vægge så jeg er lidt i tvivl om det kan bære en 50kg 50" TV............?? Men igen har nogle gode plugs/expanders som skulle kunne bære 25kg pr. stk! Nogle gode anbefalinger vedr. ophæng??? Evt. hvilke type ophæng

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående ophæng kommer det jo an på hvad du ønsker af det... Skal det vinkle og hvor meget eller?? Hvis det bare skal hænge helt flat fås ophæng som er ca 3 lister (2 på tv og 1 i væg) de kan blive meget flade, men husk der ska være plads til dine stik(nogle peger nedaf og andre vertikalt). Kig lidt her http://www.vogels.com/pages/consumer/products/placement.aspx?classification=80 , men ellers så jeg de havde tæt på alle ophæng i mediamarkt/malmø... Der vil sandsynligvis være alu.lister i væggen med x cm afstand, kan disse rammes (måle udstyr fås i bauhaus) kan væggen klare en del(alternativt brug alle huller i ophænget til skruer ind i væggen). Mange ophæng skal have 2-4 skruer, 4 skruer vil give dig 100 kg - og bør virke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pioneeren er fed nok og lige nedsat, findes også med mpg4 tuner. Mener til omkring 19k i dk. Den vi har er der også sat tuner i, dvs en conax cam i siden, og du slipper for din canal digital box :) De fleste mener billedet står fantastisk. Og som flere andre siger, SORT ER SORT Men Pris og kvalitet hænger sammen, vi har også Sonys nye LCD 200hz, og ved siden af en Pioneer LCD 100hz, vil sige Pioneer'en står IKKE dårligere, men også nogle lunde samme pris, selvom det kun er en 37" og Sony'en er 40" Pioneers design er simpelt, og flot efter min mening, og fjernbetjeningerne federe end de plastic man får hos Sony. Har du råd så snup en Pioneer 50"er - skal du modtage DANSK tv via antenne, få den med MPG4 ellers er det surt efter 2012. Det skulle også undre mig hvis Svenskerne blev i MPG2, mon ikke også de ryger over i 4'eren senere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

50" tv Jeg kiggede på en ikke 50" men 42" Tv Skærm og fandt ud af at Elgiganten er til at "prutte" med, kig på en skærm og spørg om ikke de har en "demo" eller lignende, så som at en kunde har haft en skærm hjemme og fundet den for stor, så kan du få skærmen heeeelt ned. Vi gjorde det med et 42" TV der stod til 9995,00 Skr og fik det ned på 7500,00 Skr. De er sultne i øjeblikket. Vh Johnzie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites