samson 10 Anmeld indhold Skrevet January 10, 2009 Er der nogen der kan hjælpe med at kaste lidt lys over hvilke regler/love der gælder for hastigheden i et villakvarter? Det drejer sig om et ældre "sølvbryllups-kvarter" med en ca 4 m bred vej, med 1 m fortov på hver side, hvor vi desværre oplever at nogle enkelte kører med en helt uforholdsmæssig høj hastigt. Da vi pænt beder vedkommenden sætte farten ned, kvitteres der med at "man må køre 50km/t!!". På vejen som er ca 150m lang, bor der 5 børnefamilier med børn i alderen 0-10, og desuden et utal af katte og hunde. Hvad er vores muligheder hvis vi stadig vil holde os på den rigtige side af loven? Har vedkommende ret?! Må man virkelig køre 50km/t i så tæt-bebygget boligområder? Jeg mente at have set en tråd om noget lignende herinde tidligere, men jeg har søgt og søgt uden held... Jasper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Med mindre der er skiltet med andet, så glæder 50 km/t. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Med mindre der er skiltet med andet' date=' så gælder 50 km/t.[/quote'] Jep. Hvis I mener at det ikke er sikkerhedsmæssigt forsvarligt at tillade så høje hastigheder på den strækning, så bør I nok skrive til kommunen eller vägvärket og bede dem komme ud og vurdere det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Er der nogen der kan hjælpe med at kaste lidt lys over hvilke regler/love der gælder for hastigheden i et villakvarter? Det drejer sig om et ældre "sølvbryllups-kvarter" med en ca 4 m bred vej, med 1 m fortov på hver side, hvor vi desværre oplever at nogle enkelte kører med en helt uforholdsmæssig høj hastigt. Da vi pænt beder vedkommenden sætte farten ned, kvitteres der med at "man må køre 50km/t!!". På vejen som er ca 150m lang, bor der 5 børnefamilier med børn i alderen 0-10, og desuden et utal af katte og hunde. Hvad er vores muligheder hvis vi stadig vil holde os på den rigtige side af loven? Har vedkommende ret?! Må man virkelig køre 50km/t i så tæt-bebygget boligområder? Jeg mente at have set en tråd om noget lignende herinde tidligere, men jeg har søgt og søgt uden held... Jasper I det kvarter hvor jeg bor må man kun køre 30 og det står der klart og tydeligt ved indkørslen til området. Ellers er de gamle i området hurtige til at notere hvem der tror det er en racerbane! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Ellers er de gamle i området hurtige til at notere hvem der tror det er en racerbane!Dén lader vi tale for sig selv, Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Med mindre der er skiltet med andet' date=' så glæder 50 km/t.[/quote'] Ja, det gør det jo som udgangspunkt altid, men jeg syntes bare at have læst om nogle andre (måske i Svedala) der også havde denne slags problemer, og et svar der blev givet gik på at "der i tæt-bebyggede områder såsom villaveje generelt galt en lavere hastighed, 30-40km/t.."? Jeg betragter ikke min bekymring som urimelig eller baseret på noget jante-lovs halløj, og jeg holder ikke generelt øje med hvad andre går og laver. Men det her er overskider bare min grænse for hvad jeg syntes er almindelig sund fornuft... Tak for begge jeres svar... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Ja, det gør det jo som udgangspunkt altid, men jeg syntes bare at have læst om nogle andre (måske i Svedala) der også havde denne slags problemer, og et svar der blev givet gik på at "der i tæt-bebyggede områder såsom villaveje generelt galt en lavere hastighed, 30-40km/t.."? Jeg betragter ikke min bekymring som urimelig eller baseret på noget jante-lovs halløj, og jeg holder ikke generelt øje med hvad andre går og laver. Men det her er overskider bare min grænse for hvad jeg syntes er almindelig sund fornuft... Tak for begge jeres svar... Ville sku gerne se den der overSKIDER dine grænser:D:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Dén lader vi tale for sig selv' date=' Thomas [/quote'] Hmm er du ikke lidt for frisk idag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 I det kvarter hvor jeg bor må man kun køre 30 og det står der klart og tydeligt ved indkørslen til området. Ellers er de gamle i området hurtige til at notere hvem der tror det er en racerbane! Det skilt har jeg da aldrig set før. og det sidste sving ned til dig kan man da snildt køre med 65km/t Heldigvis på vores lille lukkede vej passer alle godt på når der køres. Forstår godt din bekymring Samson Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hmm er du ikke lidt for frisk idag?Klart! Det er lørdag... :p Her hvor jeg bor (Flyinge), er der netop blevet skiltet ned til 30 km/t på vejen igennem byen - og denne nedsættelse gælder så også på de tilstødende veje. Og jeg synes folk er ret gode til at overholde dette. Der er så lige den lokale knallert-bande, som tror det er et test-track for deres vold-tunede mopeder om aftenen. Man kan ikke få alt på et sølvfad, desværre. Jeg kan fint følge Samson, og synes han skal tage kontakt til Vägverket. Evt. med en bunke samtykkende underskrifter fra resten af beboerne i området. Svenskerne plejer at være ret lydhøre overfor sådan noget, og Vägverket skulle sikkert tage henvendelsen ganske seriøst. Prøv! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Ville sku gerne se den der overSKIDER dine grænser :D Der kan I se hvor ophidset jeg er..! Kan ikke engang stave af bare arrigskab ;) Heldigvis på vores lille lukkede vej passer alle godt på når der køres. Desværre er vores vej ikke lukket (blind) men er en typisk villa-kvarter vej, med masser af små kryds med højrevigepligt, parkede biler og legende børn på kryds og tværs Jeg kan fint følge Samson, og synes han skal tage kontakt til Vägverket. Evt. med en bunke samtykkende underskrifter fra resten af beboerne i området. Svenskerne plejer at være ret lydhøre overfor sådan noget, og Vägverket skulle sikkert tage henvendelsen ganske seriøst. Prøv! Det må jo så være næste skridt... (efter en håndfuld partisaner-søm, nænsomt strøet foran hendes indkørsel i nat...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 jeg spurgte min körelärer en dag, jeg körte på en meget lille vej med "skymt sikt" (hvor man ikke kan se, om der kommer nogen rundt om hjörnet etc), og hun svarede 50/t, men tilföjede "alt efter omständighederne". så ja, ifölge loven må de godt köre 50 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites