poppelvig 10 Anmeld indhold Skrevet January 10, 2009 Vi er ved at planlægge en weekend tur til Paris, vores datter på 1 år har ikke noget pas og spørgsmålet er så om hun kan skrives i vores danske pas eller om hun skal have sit eget danske eller svenske pas? Nogen der har erfaringer med det og kan hjælpe med at svare på mit spørgsmål? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hvor er hun født og har hun dansk personnummer?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per Birk 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hun skal have eget pas men du kan godt vente Siden 1. oktober 2004 skal børn under 15 år have deres eget pas medmindre de inden nævnte dato er indskrevet i forældrenes pas. Så umiddelbart ja hun skal have sit eget pas. Men foregår rejsen i bil kan barnet rejse på sit svenske identitetskort eller sit danske sundhedskort, da rejsen foregår indenfor EU over land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Vi er ved at planlægge en weekend tur til Paris, vores datter på 1 år har ikke noget pas og spørgsmålet er så om hun kan skrives i vores danske pas eller om hun skal have sit eget danske eller svenske pas? Nogen der har erfaringer med det og kan hjælpe med at svare på mit spørgsmål? Vi har lige fået lavet danske pas til en af vores børn fornyeligt, det tog ca. 3 uger at få dem fra konsulatet i Malmö. Blanketten til udfyldelse kan du både downloade eller hente selv på Store Torv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poppelvig 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hvor er hun født og har hun dansk personnummer?? Hun er født i hvidovre, men har ikke noget dansk personnummer. hun er 1 år gammel. Ud fra de svar der er kommet her vil jeg næsten tro at hun skal have et svensk pas. Hun fik et cpr nummer da hun blev født, men når man idag prøver at søge på det i cpr registret så findes det ikke. Alene det bør vel tale for at hun skal have lavet et svensk pas eller hur?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poppelvig 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Vi har lige fået lavet danske pas til en af vores børn fornyeligt' date=' det tog ca. 3 uger at få dem fra konsulatet i Malmö. Blanketten til udfyldelse kan du både downloade eller hente selv på Store Torv.[/quote'] I har fået lavet et dansk pas i sverige?? Det kan jeg ikke helt få til at hænge sammen, hvilken hjemmeside er det man kan downloade blanketten fra? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hvis begge forældre er danske så er det dansk pas. I kan også se på jeres fødselsattest at der står han/hun sikkert er dansk statsborger. Man kan få lavet dansk pas på konsulatet på Stortorget. Da vi fik lavet til vores barn gik der kun en uge. Et barn behøver ikke et dansk cpr nummer for at få dansk pas. Der vil blot stå XXXX i de sidste fire cifre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
poppelvig 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hvis begge forældre er danske så er det dansk pas. I kan også se på jeres fødselsattest at der står han/hun sikkert er dansk statsborger. Man kan få lavet dansk pas på konsulatet på Stortorget. Da vi fik lavet til vores barn gik der kun en uge. Et barn behøver ikke et dansk cpr nummer for at få dansk pas. Der vil blot stå XXXX i de sidste fire cifre. Nå okay super, så hiver vi hendes fødselsattest frem og går ned på konulatet. Kan vi også fornye vore egne pas dernede? Eller skal vi til kommunen i dk for at gøre det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Nå okay super, så hiver vi hendes fødselsattest frem og går ned på konulatet. Kan vi også fornye vore egne pas dernede? Eller skal vi til kommunen i dk for at gøre det? det kan du også godt få gjort på stortorget på konsulatet. Men ring lige inden, for der er nogle papirer fra skatteverket I skal have med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2009 Pas Som der helt rigtigt bliver skrevet så er det bare Dansk pas der gälder da barnet er Dansk statsborger. Men det er da nok lettere at trampe op på hvilken som helst Danske kommune som helst og få lavet det der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2009 Sundhedskort Hvad mener du med Dansk sundhedskort? Siden 1. oktober 2004 skal børn under 15 år have deres eget pas medmindre de inden nævnte dato er indskrevet i forældrenes pas. Så umiddelbart ja hun skal have sit eget pas. Men foregår rejsen i bil kan barnet rejse på sit svenske identitetskort eller sit danske sundhedskort, da rejsen foregår indenfor EU over land. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Er ret sikker på at du kan vælge selv om det skal være dansk eller svensk pas, men jeg ville altid vælge det samme som resten af famillien da jeg godt kan forstille mig problemer i nogle lande med at forklare hvorfor den ene har et andet pas end resten. Du kan se her hvor og hvordan i får et dansk, men det ser ud til at være meget billigere i en dansk kommune. http://www.ambstockholm.um.dk/da/menu/Borgerservice/Pas/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Siden 1. oktober 2004 skal børn under 15 år have deres eget pas medmindre de inden nævnte dato er indskrevet i forældrenes pas. Så umiddelbart ja hun skal have sit eget pas. Men foregår rejsen i bil kan barnet rejse på sit svenske identitetskort eller sit danske sundhedskort, da rejsen foregår indenfor EU over land. Ville også gerne vide hvad du mener med det danske sundhedskort Arbejder dit barn i danmark ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Ingen valg Man kan ikke välge, passet fölger statsborgerskabet Er ret sikker på at du kan vælge selv om det skal være dansk eller svensk pas, men jeg ville altid vælge det samme som resten af famillien da jeg godt kan forstille mig problemer i nogle lande med at forklare hvorfor den ene har et andet pas end resten. Du kan se her hvor og hvordan i får et dansk, men det ser ud til at være meget billigere i en dansk kommune. http://www.ambstockholm.um.dk/da/menu/Borgerservice/Pas/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2009 Er ret sikker på at du kan vælge selv om det skal være dansk eller svensk pas, men jeg ville altid vælge det samme som resten af famillien da jeg godt kan forstille mig problemer i nogle lande med at forklare hvorfor den ene har et andet pas end resten. Du kan se her hvor og hvordan i får et dansk, men det ser ud til at være meget billigere i en dansk kommune. http://www.ambstockholm.um.dk/da/menu/Borgerservice/Pas/ ja, jeg er enig med Skallstorp - der er ikke frit valg. og hvad angår prisen, når man så skal lägge togbillet/brobillet oveni, så er det ikke billigere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2009 Vi har lige fået lavet danske pas til en af vores børn fornyeligt' date=' det tog ca. 3 uger at få dem fra konsulatet i Malmö. Blanketten til udfyldelse kan du både downloade eller hente selv på Store Torv.[/quote'] Har du et link til den download EBL.. ? synes kun jeg kan google deres adresse stortorget 13 og email Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites