Jump to content
EBL

Pinlige svenske firmajulegaver

Recommended Posts

Fra Tv2-Finans' hjemmeside:

Det svenske karrierenetværk Shortcut har samlet en række eksempler på mindre heldige julegaver, som netværkets 70.000 medlemmer har modtaget fra deres chefer gennem tiderne: En cd med chefens kirkekor 5 gratis måltider på McDonald's Den fjollede svenske film Selskabsrejsen på VHS (i 2007) - Hvem ejer en VHS-afspiller i dag? Skohorn med firmaets logo En keramikfigur bestående af to trolde i en eg Et vægur med motiveringen: "Så kan du forhåbentlig møde til tiden" Ét (1) bordtennisbat Mærkeligt bestik, som ingen forstod hvad var, indtil nogen spurgte chefen, der måtte spørge topledelsen En massagedelfin, der roterede og vibrerede En havenisse Slikpose, der havde overskredet mindst holdbar-datoen Hvide tennissokker En grim glasskål lavet af genbrugte edb-skærme - fyldt med uspiselige sukrede mandler, der lignede ørevoks. En palle (!) toiletpapir En advarselskegle Kosmetikprøver, som kunderne havde fået gratis, og som var blevet til overs Madkurv med kødpålæg - modtageren var vegetar Håndklæder - for tredje år i træk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fik et pocket kamera, 8.2Mpix og så udskrev de en fotokonkurrence. Bedste billede vinder et weekendophold i en europæisk by. Det var da en ok gave :)
Du er heller ikke ansat i et "rigtigt" svensk firma vel ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik ingenting i år, men det besluttede vi også selv, tilgengæld havde vi så bedre råd til en stor julefrokost, hvilket jeg synes er bedre:) (også selvom det er den svenske version, hvor man går hjem efter man rent faktisk har spist sin frokost:rolleye:) Tidligere har vi fået et gavekort til et site, hvor der var mange forskellige (mere eller mindre ubrugelige) ting at vælge imellem. Vi fik da forresten julegave fra højere sted på universitetet -en hue. Den er faktisk okay. Men det er vel ikke specielt svensk at give mærkelige julegaver, mon ikke man kunne finde tilsvarede i DK også?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik en gavekasse med vin og slik - ganske lækkert, og så havde vi også en stor julefrokost. Tror det er svært at købe firmajulegaver ind, når man også skal tænke på økonomien. Hvis alle medarbejdere skal have for 500 kr. som er grænsen, så kan det blive meget dyrt, hvis man er mange ansatte. Modsat så får vi så årsbonus også, så julegaven er til at overse, når vi rammer februar kan man ikke få armene ned hehe, så brænder visakortet i lommen sq hehe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Velkommen til Randers' date=' en herlig europæisk by :laugh:[/quote']Tror sgu' mere Palle er tændt på Herning :th2: Vedr. emnet, så havde firmaet i år valgt at lade medarbejderne vælge selv. Der var en seks-syv forskellige "pakker" man kunne vælge imellem - lige fra Skagen-ure til uld-plaid'er og Pilliivuut-skåle, over "den-sædvanlige-vin-med-guf"-pakke osv. Fint nok initiativ, synes jeg egentlig. Derudover stor fest i Odense....for ikke at tale om de andre fester der er løbende. På dét punkt arbejder jeg i en virksomhed med ild i r**** :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja... idag har jeg booket fly og hotel til Barcelona... 25. jan. til 6. feb. ...og' date=' endnu bedre... Jeg skal ikke arbejde, bare observere ...[/quote'] det lyder da ikke dårligt.. det er en lækker by.. Men FUCK de er irreterne de fucking pipfugle de sælger over alt på ramblen...:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den mest pinlige julegave jeg har hørt om i år' date=' var en julegave fra et stort advokatfirma i København. Her modtog de kære ansatte en [b']fridag!! Dagen var bestemt til at være 2. januar :sick:
Det er da ok ? - den har da en brugbar værdi syns jeg, fremfor 2 flasker vin og nogle kedelig vinglas etc griner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er da ok ? - den har da en brugbar værdi syns jeg' date=' fremfor 2 flasker vin og nogle kedelig vinglas etc griner[/quote'] I forhold til hvad de har fået før, så er det meget speget. Det er før set, at ansatte et stykke oppe i hierakiet har fået en forlænget weekend med kone/kæreste til en europæisk storby og hvor de andre har fået et katalog med varer af forskellig art at vælge udfra...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den mest pinlige julegave jeg har hørt om i år' date=' var en julegave fra et stort advokatfirma i København. Her modtog de kære ansatte en [b']fridag!! Dagen var bestemt til at være 2. januar :sick:
Den udgør da en væsentlig højere værdi end firmajulegaverne normalt gør må man sige...men den er en smule kedelig, og der er ikke meget julehygge over den, men langt bedre end en røv at trutte i som var hvad jeg fik :thumbdown Nogle af de andre fik dog trods alt en spand de kunne hoppe i :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne bytte den cd jeg fik i firmajulegave ud med en fridag på en fredag. Forrige års julegave lige så... :rolleyes: Nuvel er jeg da glad for at vi hos os bare for et eller andet, så har svært ved at sætte mig ind i at en "fridag" skulle være det mest pinlige af alle firmajulegaver...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne vælge mellem 3 gaver: 1. en vinterjakke med firmalogo 2. en vin og blandet godt kurv 3. at give den videre til nødhjælp i den 3. verden (hvor firmaet så fordoblede summen) Sjovt nok valgte kun 10% gave 3. mens 65% valgte 2.eren (ifølge onde rygter fordi så få kunne passe jakken i one-size-fits-none). Personligt havde jeg troet at mindst 75% havde valgt 3'eren alene fordi der så tydeligt var signal om at det var ledelsens ønske :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kunne vælge mellem 3 gaver: 1. en vinterjakke med firmalogo 2. en vin og blandet godt kurv 3. at give den videre til nødhjælp i den 3. verden (hvor firmaet så fordoblede summen) Sjovt nok valgte kun 10% gave 3. mens 65% valgte 2.eren (ifølge onde rygter fordi så få kunne passe jakken i one-size-fits-none). Personligt havde jeg troet at mindst 75% havde valgt 3'eren alene fordi der så tydeligt var signal om at det var ledelsens ønske :o
Ja det er jo den kendte "vil-du-selv-have-lidt-til-dig-selv-som-du-egentlig-føler-at-du-har-ret-til-eller-gi'-det-videre-til-fattige-mennesker-hvor-det-ville-gøre-en-så-undelig-meget-størrere-forskel" -problematik. Det dilema og efterfølgende eventuelle som regel dårlige samvittighed står jeg også med hver gang jeg afleverer flasker. Her føles det til tider som om donér-knappen stirer på en, som var det en en-øjet lille fattig negerdrengs bedende blik ......cirka halvdelen af gangene vælger jeg bare at prikke ham i øjet :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den udgør da en væsentlig højere værdi end firmajulegaverne normalt gør må man sige...men den er en smule kedelig' date= Nu har du jo nok selv valgt 3'eren efter som du skriver som du gør, men med mindre du arbejder i Røde Kors, så synes jeg da 10% som sådan er flot. Jeg synes nu ikke folk skal have dårlig samvittighed over at vælge firmagaven til sig selv, frem for at give den videre til andet formål. Jeg mener, det er personligt hvor meget man ønsker at støtte f.eks diverse foreninger osv, det behøver man ikke blive påduttet af sin arbejdsplads eller andre. Fint nok muligheden er der, som sådan, men altså... Folk har vel heller ikke dårlig samvittighed over at de i december ikke sender de første 500 kr til den 3. verden, og så derfor køber nogle mindre julegaver til deres børn :)
Det kommer vel an på hvem man er. Personligt kan jeg få MEGET mere ud af en fridag, end jeg f.eks kan af en kurv med vin og chokolade.. Så i min verden er en fridag langt mere spændende, end en kedelig standard kurv :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gaver til fattige børn ? jeg betaler rigeligt i SKAT, så de kan få min andel fra ulandsbistanden sq :-) Men ideen er fin nok jo, for dem der er til den slags :-) Hvis jeg fik en valgmulighed, gavekasse med chokolade og vin kontra give det til nogle fattige, så ville jeg trods alt nok vælge valg 2 - Men hvorfor er der ingen der støtter hjemløse og fattige i Danmark ? - den slags gaver ser man ikke fremme så meget. Der ville jeg da hellere bruge mine penge, på mit eget land, før jeg giver til et eller andet land i afrika, jeg aldrig har hørt om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men hvorfor er der ingen der støtter hjemløse og fattige i Danmark ? - den slags gaver ser man ikke fremme så meget. Der ville jeg da hellere bruge mine penge' date=' på mit eget land, før jeg giver til et eller andet land i afrika, jeg aldrig har hørt om.[/quote'] Ja der er ca. 185 kr til julegaver pr. børnehjemsbarn, her er der helt klart brug for lidt flere penge. Det er simpelthen for ringe at Danmark, verdens 12 rigeste lande, har råd til at sætte 140 millioner af på 2009 finansloven til støtte for landsdelsorkestre (§21, stk.22), men ikke kan sørge for at de børn der har det hårdt nok i forvejen kan få en ordentlig jul.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cirka halvdelen af gangene vælger jeg bare at prikke ham i øjet
Tsk...tsk... men på den anden side holder du jo øjenafdelingen i live. Jeg arbejder på et hospital. Jeg har snart været der 9 år. Det har været nøjagtigt den samme gave hvert år: Ingenting. Til gengæld har vi lov til selv at arrangere og betale for en julefrokost uden for området i vores fritid. Alle er så bange for at vi skal få noget, for så skriver Ekstrablabbet på forsiden at "Dine penge bruges på personalegoder i stedet for på kræftpatienterne". (Hvorfor skriver de ikke det om IBM/HP/Fona etc.? "Dine computerpenge betaler for medarbejdernes drukfest!") :rolleye: Man skal så lige huske at minde sig selv om at det er et "kald" at arbejde for alles velfærd. :rolleyes: Så hvis I ikke vil have jeres gaver, så sig dog pænt nej tak. Eller giv dem til en gammel-moster i familien som ikke får så meget - eller donér dem til en offentligt ansat (vingaver afhentes gerne). :p Guderne skal vide at vi godt kan bruge dem. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan var det også da jeg arbejde for staten - psykopatisk nærrig arbejdsgiver, alt sammen fordi det er skattepenge. Men mon ikke staten snart fatter at alle de kvalificerede smutter i det private, hvor forholdene for det meste er meget bedre over hele spektret ikke kun julegaver griner.

Tsk...tsk... men på den anden side holder du jo øjenafdelingen i live. Jeg arbejder på et hospital. Jeg har snart været der 9 år. Det har været nøjagtigt den samme gave hvert år: Ingenting. Til gengæld har vi lov til selv at arrangere og betale for en julefrokost uden for området i vores fritid. Alle er så bange for at vi skal få noget, for så skriver Ekstrablabbet på forsiden at "Dine penge bruges på personalegoder i stedet for på kræftpatienterne". (Hvorfor skriver de ikke det om IBM/HP/Fona etc.? "Dine computerpenge betaler for medarbejdernes drukfest!") :rolleye: Man skal så lige huske at minde sig selv om at det er et "kald" at arbejde for alles velfærd. :rolleyes: Så hvis I ikke vil have jeres gaver, så sig dog pænt nej tak. Eller giv dem til en gammel-moster i familien som ikke får så meget - eller donér dem til en offentligt ansat (vingaver afhentes gerne). :p Guderne skal vide at vi godt kan bruge dem. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites