Jump to content
zabel

Svensk ID kort - Igen! - Noget nyt?

Recommended Posts

Nye regler Som jeg forstod det dengang da vi flyttede til sverige sidste år, ville det blive lettere at anskaffe sig id kort i 2009. Netop derfor ventede jeg til 2009 med at overveje at anskaffe mig det, pga. mine ovenævnte problemer med min bank. Men kan det virkeligt være rigtigt at der er sket ... ... ...INGENTING?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skatteverket Det er ser ud til at det er skatteverket der skal lave de nye ID kort. Men tror at besluttet er gäldende fra 1 Jan, men först träder i kraft til sommer. Sådan läser jeg det. Så skal man bruge et för. Ja, så man få fat i en med Svensk ID der kan intyge for en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå, det lyder smart. De vil lave en liste over identitetsgivende papirer, som kræves for at få udfærdiget et kort, og så gælder det nationalt som ID. Mon ikke kombination af dansk pas, dansk kørekort og svensk cprnummer vil være passende? Hvis det bliver sådan, så anskaffer jeg gerne et :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke Er det ikke lettere at gå i banken sammen med naboen der kan skrive for dig? Bare nysgerrig.

Nå, det lyder smart. De vil lave en liste over identitetsgivende papirer, som kræves for at få udfærdiget et kort, og så gælder det nationalt som ID. Mon ikke kombination af dansk pas, dansk kørekort og svensk cprnummer vil være passende? Hvis det bliver sådan, så anskaffer jeg gerne et :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det ikke lettere at gå i banken sammen med naboen der kan skrive for dig? Bare nysgerrig.
Æhh. :o Seriøst, så kender jeg ikke mine naboer særligt godt. Og slet ikke nok til det. Jeg bor desuden ca 4 mil fra min bank, så det er noget af en nabotjeneste at bede om :sad: Kort sagt, så har jeg ikke rigtigt nogle 'indfødte', jeg ville bryde mig om at bede om den tjeneste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så forstår jeg Ja, så forstår jeg. Man skal nu ikke väre indfödt, bare have et Svensk ID kort:lol:

Æhh. :o Seriøst, så kender jeg ikke mine naboer særligt godt. Og slet ikke nok til det. Jeg bor desuden ca 4 mil fra min bank, så det er noget af en nabotjeneste at bede om :sad: Kort sagt, så har jeg ikke rigtigt nogle 'indfødte', jeg ville bryde mig om at bede om den tjeneste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Din bankdame/mand .. kan også bare gøre det for dig ... så svært er det heller ikke...
Tjeps, men min bankdame har mammaledigt, og min nuværende 'handläggare' har jeg aldrig mødt eller talt med, så deeet..... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blev da afvist i SIBA Mobilia, da jeg ville betale med mit svenske bankkort + danske kørekort. Kortene skulle åbenbart være fra samme land :love2: Tog så mit danske kort frem og spurgte om det var ok, det var det. Gav hende dog aldrig kortet, de skulle fandeme ikke ha' mine penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skrevet i en anden tråd at min kæreste og jeg har for små 2 uger siden været i banken og bedt om et IDkort. Vi fik at vide at det eneste der kræves er at vi kom med pas, person nummer bevis og et billede. Det gjorde vi og det tog ca 10 min så var det ordnet. Der går så 4 uger så får vi et brev med posten om at vi kan hente det i banken.. Hurtig og meget nemt..!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så let går det desværre langtfra altid, hvilket masser af indlæg om det emne herinde kan bevidne - men fra juni er der altså håb om, at man kan slippe for alle de problemer og simplethen troppe op på Skatteverket med sit danske pas og få udstedt et svensk id-kort:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites