Jump to content
Kim

Hvad betaler I i rente i banken?

Recommended Posts

Hej med jer Banker er jo altid til at prsee på renten og jeg synes det kunne være interessant om vi startede en tråd, hvor vi kan sammenligne hvor meget vi betaler i rente. Jeg lægger ud: Vi har et rørligt villalån og fra i morgen tidlig (1/1-09) betaler vi 3,25% i rente og det er i Danske Bank/Sånes Provinsbank her i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med jer Banker er jo altid til at prsee på renten og jeg synes det kunne være interessant om vi startede en tråd, hvor vi kan sammenligne hvor meget vi betaler i rente. Jeg lægger ud: Vi har et rørligt villalån og fra i morgen tidlig (1/1-09) betaler vi 3,25% i rente og det er i Danske Bank/Sånes Provinsbank her i Sverige.
Vi har også et rørligt villalån hos Skånes Provinsbank, men hvordan tjekker jeg i grunden den aktuelle rentesats? :flov: Har tjekket via netbanken, men jeg ka' sgu'et find' det. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Frederik I du kan endnu ikke se din nye rente fra den 1. januar. Den kan du først se under "post" omkring den 17 til 19 januar, hvor du får et elektronisk kontoudtog i din indbakke. Skriv til din bankrådgiver og få oplyst hvad renten er på dit/dine lån nu. Det sender også et signal om at du holder øje med tingene. God fornøjelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige været møllen igennem med at skifte bank fra Handelsbanken i Vellinge til Nordea i Höllviken. Primært for at spare penge på forsikringer gennem Vesta. Vi fik handlet dem ned i 0.4 procent point rabat på 3 mdr's renten, hvilket betyder 3.10% fra 1.jan. Desværre tilbyder Nordea ikke længere den helt rørlige rente. /Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Frederik I du kan endnu ikke se din nye rente fra den 1. januar. Den kan du først se under "post" omkring den 17 til 19 januar, hvor du får et elektronisk kontoudtog i din indbakke. Skriv til din bankrådgiver og få oplyst hvad renten er på dit/dine lån nu. Det sender også et signal om at du holder øje med tingene. God fornøjelse.
Takker. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4' date='95% bundet 6,5 år endnu....[/quote'] Da jeg kørte med bundet rente lavede jeg et exel ark for at se om det kunne svare sig (endte ud med 3500.- sparet da lånet udløb). Har du lavet noget lign på dit lån indtil nu?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5' date='16 på rørligt hele januar også :-( det sutter at der er 60 dages bindingstid på rørlig i Swedbank.[/quote'] Har også Swedbank og ja, den med 60 dages bindingstid er sku irriterende men til gengæld dumper vores rente for vildt 1. feb. Er glad for at have rörlig så man kan vente og vente med at låse til rette øjeblik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har også Swedbank og ja' date=' den med 60 dages bindingstid er sku irriterende men til gengæld dumper vores rente for vildt 1. feb. Er glad for at have rörlig så man kan vente og vente med at låse til rette øjeblik.[/quote'] Men ved du hvordan de kommer frem til vores rente? Da mit lån blev oprettet fik jeg det til 0,16% under listeprisen for rørlig rente. Men da jeg så fik ny rente 1.dec. hed den 5,16 mod deres listepris på 5,73

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg kørte med bundet rente lavede jeg et exel ark for at se om det kunne svare sig (endte ud med 3500.- sparet da lånet udløb). Har du lavet noget lign på dit lån indtil nu?
Nix, men har sparet penge det seneste års tid... sikkert ikke så mange, og som det ser ud nu kommer jeg til at betale extra ift. rørlig... Kanske jeg sku give banken et ring, for at få tal på hvad en konvertering ville koste kontra hvad der evt. er sparet ved en fast rente over 4 år (til 4%) Umiddelbart gør dette: Kan jag lösa mitt räntebundna bolån? Svar: Ja, men du får betala s k ränteskillnadsersättning som kreditgivaren tar ut för att täcka sina kostnader. Ränteskillnadsersättningen är avdragsgill med 30 procent i deklarationen. at jeg tvivler på at det kan svare sig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har også et rørligt villalån hos Skånes Provinsbank' date=' men hvordan tjekker jeg i grunden den aktuelle rentesats? :flov: Har tjekket via netbanken, men jeg ka' sgu'et find' det. :rolleyes:[/quote'] I netbanken klikker du på dit lån og vælger så fanen vilkår. Danskebanks officielle rørlige rente (den de påstår ikke eksisterer hvis man kikker på www.danskebank.se eller på www.comboloan.se) er p.t. 3,65% og den kan ses her Sammenholder man comboloan og bankens uofficielle officielle rentesats for den rørlige rente, kan man se at det åbenbart er muligt at forhandle sig til -0,65% på den rørlige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et 2-årigt på 4,2% der udløber 28/2 og så har vi et 3mdr. rørligt på 3,54% (0,05 rabat var det allerbedste vi kunne få :-( ) på huset som vi tegnede 15/12. Lidt surt når renten formentlig falder igen i februar. Begge lån er hos Claes i SEB Malmö. Nogen af jer andre der har en anden sats? Vi vil jo gerne konvertere til DKK og så senere tilbage - men det går lidt sløvt med at få ham, og andre, med på det. Er der andre af jer der iøvrigt havde SEB i DK, som blev til Roskilde Bank så så er blevet til Arbejdernes Landsbank (Landemærket)? Så skal I, sagde min rådgiver i går, forvente at få et brev snart om at finde en anden bank da de ikke vil have kunder i udlandet. Det lyder jo noget mærkeligt, og gælder i hvert fald for erhvervskunder i første omgang, hvor jeg er blevet tilbageført til Roskilde Bank, og så skal finde mig en anden bank. Det galt så også for min kone der har været kunde i AL siden hun var lille pånær de sidste 2 år med SEB. Dog kan kan de ikke kyle folk på gaden sådan lige, så man har tid til at finde en anden bank inden 2-4 år til RB er afviklet helt. Godt Nytår :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har et 2-årigt på 4,2% der udløber 28/2 og så har vi et 3mdr. rørligt på 3,54% (0,05 rabat var det allerbedste vi kunne få :-( ) på huset som vi tegnede 15/12. Lidt surt når renten formentlig falder igen i februar. Begge lån er hos Claes i SEB Malmö. Nogen af jer andre der har en anden sats? Vi vil jo gerne konvertere til DKK og så senere tilbage - men det går lidt sløvt med at få ham, og andre, med på det. Er der andre af jer der iøvrigt havde SEB i DK, som blev til Roskilde Bank så så er blevet til Arbejdernes Landsbank (Landemærket)? Så skal I, sagde min rådgiver i går, forvente at få et brev snart om at finde en anden bank da de ikke vil have kunder i udlandet. Det lyder jo noget mærkeligt, og gælder i hvert fald for erhvervskunder i første omgang, hvor jeg er blevet tilbageført til Roskilde Bank, og så skal finde mig en anden bank. Det galt så også for min kone der har været kunde i AL siden hun var lille pånær de sidste 2 år med SEB. Dog kan kan de ikke kyle folk på gaden sådan lige, så man har tid til at finde en anden bank inden 2-4 år til RB er afviklet helt. Godt Nytår :-)
Spøjst ... jeg har ikke fået en sådan melding ... men den kan selvfølgelig komme...... jeg har ingen bankpræferencer alligevel .. det er jo bare en skide lønkonto...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil gerne høre hvordan det går med at konvertere? Jeg har Nordea i Danmark i tale for at konvertere, men hvis SEB selv vil være med til det, så er det jo en fin aftale. Jeg tvivler dog på de skulle være interesserede i at konvertere det når det er så åbentlyst at de vil tabe på det i det lange løb!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi overvejer kraftigt at binde, for at skabe lidt stabilitet i en økonomi "på grænsen" :) Men når jeg så kigger på den her liste så undrer jeg mig over hvordan denne sætning skal forstås
Rörlig ränta finns inte till nyförsäljning.
Menes der at det ikke er muligt at tegne rörlig rente ved et nyt boliglån, eller skal det tolkes sådan at hvis jeg binder mit lån nu, så kan jeg ALDRIG få rörlig rente igen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Menes der at det ikke er muligt at tegne rörlig rente ved et nyt boliglån, eller skal det tolkes sådan at hvis jeg binder mit lån nu, så kan jeg ALDRIG få rörlig rente igen ?
Jeg tror ikke, at Nordea mfl. tilbyder en ægte rörlig rente mere, det mindste er 3 måneders bindingstid, som de så kalder 3 måneder rörlig. Der findes dog sikkert nogen, der tilbyder en ægte rörlig stadig. Jeg vil mene, at hvis du binder dit lån nu, så vil du ikke kunne få en ægte rörlig rente igen ved Nordea.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De har gjort det for at beskytte de nye husejere..... Kommer i ned omkring 3% ville jeg låse lånet i så lang en periode som muligt. Det svarer stort set til den årlige inflation og derved vil det i princippet være et gratis lån... Set på langbanen tror jeg kun på at renten stiger og det hænger sammen med at ressourcer bliver mindre og det der er tilbage skal deles ud til de højest bydende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Hos Danskebank.se har jeg delt min bolig lån op i en rörlige rente og en der er fast forrentet lån Den faste ligger ligenu på: 4,05 % Den rörlige ligger på: 3,65 % Jeg fik tegnet mine lån d. 1 dec. 2006, det kunne være man skal aftale nye forhandlinger med banken ? /Caleb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Hos Danskebank.se har jeg delt min bolig lån op i en rörlige rente og en der er fast forrentet lån Den faste ligger ligenu på: 4,05 % Den rörlige ligger på: 3,65 % Jeg fik tegnet mine lån d. 1 dec. 2006, det kunne være man skal aftale nye forhandlinger med banken ? /Caleb
Den rørlige faldt i dag til 3,55% Den er dog stadig væsentlig over eks. det 1årige faste, hvilket jeg læser som at DDB forventer at renten falder yderligere. For at I ikke skal falde i svime over mit renteforudsigelsesintellekt skal jeg gerne indrømme at jeg faktisk har læst lige netop det på denne side ;-) Bostadsfinansiering (pdf): Analys av ränteläget. De aktuelle renter kan ses her https://www.danskebolan.se/DanskeBolanVaraRantor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites