Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 ADVARSEL! Meget langt indlæg i to dele. Spring over hvis du hader lange indlæg. ;) Hmm.... tre bøger jeg havde læst i mine yngre år, gjorde det fuldstændig AF MED min uvidenhed om Mellemøstens historie, politik og kultur. Foruden at læseoplevelsen var uovertruffen - var det noget af det tætteste på virkeligheden, idet forfatteren til de første to var samtidig en højt respekteret krigskorrespondent, som har tilbragt sine voksne år i verdens alle brændpunkter inkl. Mellemøsten. Forfatteren til den sidste bog var selveste Israels premierminister, der i sin bog beskriver hele sin lange vandring fra sin fødeby Kiev i Ukraine og til Jerusalem, hvor forfatteren blev begravet i december 1978. Det er kun undtagelsesvis (hvilket jeg beklagelsesvis ikke kunne opdrive), at man gennem avisartikler - overhovedet kan gøre sig håb om at modtage lødig information om historiske begivenheder, som førte til vor tids konflikter. At følge nyhedsstrømmen via radio, tv og presse kan højst føre til, at de fleste står af på et eller andet tidspunkt og enten opgiver at finde hoved og hale i det hele - eller - trætte af forvirringen - slutter sig til det holdnings-segment, der ligger deres personlige politik/race sympatier/antipatier nærmest. 1. "Hadji" af Leon Uris 2. "Exodus" af Leon Uris 3. "Mit liv" af Golda Meir Ikke at jeg er særlig uenig med dig' date=' i det der jeg vurderer er din grundholdning (vurderet ud fra dit valg af litteratur/forfattere). Men jeg er dybt uenig i det markant synspunkter du har på nyheder. [/quote'] Nyhederne er (i min optik) kun så pålidelige, som dem der observerer begivenhederne, forstår dem i overensstemmelse med deres personlige forudsætninger, indlever sig i det observerede i forhold til deres egne erfaringer (inkl. div. f.eks. personlige traumaer, projektioner, indbildninger, vildfarelser, subjektivitet osv.), for derefter at skrive en rapport, redegørelse eller artikel, hvor den pågældende begivenhed fremstår som en afbildning af forfatterens eget grundholdning. Det kan man ikke løbe fra. Kun en maskine kan være ubetinget objektiv. Min holdning til nyhedstrømmen og dennes pålidelighed er efterhånden præget af både skuffelse og træthed. Jeg har levet så mange år nu, hvor frikadellerne og husførelse var altså ikke det emne, der havde overskygget mit udsyn til omverden på noget tidspunkt. Jeg har derfor lyttet, set, oplevet og forholdt mig til adskillige, adskillige og atter adskillige bølger af emnebestemte nyheder, hvilke med mellemrum - Sune - med mellemrum har gentaget sig i en nærmest ens form, indhold, holdning og følelsesregister. Specielt i forhold til Mellemøsten. Jeg kan med ro i sindet forsikre om, at de aktuelle nyheder fra Mellemøsten, retorikken og omverdenens reaktion endsige kommentarer samt politiske analyser - har jeg nærmest ordret - hørt, set og læst MANGE (om)gange før! Så, når jeg erklærer højt og tydeligt, at jeg ikke kan sætte mit lid til nyhedsstrømmen - er det begrundelsen. Selvfølgelig kan man ikke forsvare at fremture om, at man kan lære alt om den evigt verserende konflikt ved at læse tre bøger, hvoraf kun den ene er en direkte dokumentar skrevet af et levende menneske, midt i begivenheder. De to øvrige (bøger) er derimod en fiction, dog bygget op på historisk korrekt canvas, hvilke jeg senere kun kunne få bekræftet og i overensstemmelse med adskillige historiske kilder, langt fra alle udarbejdet af jøder. Derfor min anbefaling (af bøgerne). At jeg var i forvejen påvirket af en personlig oplevelse, som gjorde mig særlig opmærksom på netop konflikten i Mellemøsten - kan man have delte meninger om og derfor drage mine ord i tvivl. Det må jeg leve med. På den anden side er jeg overbevidst om, at havde flere mennesker oplevet, hvad jeg har oplevet i 1966 - havde den almindelige debat ude i samfundet og i medier - set ganske anderledes ud i dag. Der er to ting, der havde indflydelse på dannelsen af min "grundholdning". Man kan vist rolig kalde det for et brat opvågen midt i en teenagetid, hvor man ellers ikke interesserer sig stort for andet end udseendet, forelskelse og drenge. Måske netop derfor havde oplevelsen ændret mig for altid af to grunde: den første er, at jeg var totalt uforberedt på den uendelige chok over, hvad vi mennesker er i stand til. Den anden grund = et ræsonnement omkring min egen fremtid baseret på at min tabte uskyld dvs. min tabte tillid til, at blot fordi man er et menneske blandt andre mennesker - kan man altid regne med at blive behandlet ordentligt, retfærdigt, solidarisk - alene af denne ene grund, at vi jo alle er mennesker på planeten Jorden. Da jeg var 14 år tog min far mig med på en uges tur til Auschwitz. Han mente, min far, at man kun kunne hindre historiens farlige gentagelser i fremtiden, ved at kende til fortiden. Fem dage tilbragt i lejrens forskellige afsnit, med en snakkesalig forhenværende fange som guide - har ændret mit syn på verden og mennesker forever. Senere, der jeg blev voksen - registrerede jeg nyheder, politiske analyser osv. udpræget rationelt og følelserne omkring det hørte og sete - de kom kun frem forklædt som forundring og forvirring over den manglende logik, når man på den ene side kommenterede en begivenhed som værende uretfærdig over for en part, mens den anden part - nød ikke samme hensyn og forståelse, da jeg jo kendte fra tidligere, hvad der var foregået forud for det ene og det andet. Præcis som endnu en ny omgang af Israel-hetzen udfolder sig i dag. Som det gjorde før og som det sikkert kommer til at gentage sig igen, i det uendelige og til den dag den sidste jøde forsvinder fra planetens overflade..... Fortsættes i næste indlæg... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Fortsat fra forrige indlæg... Hvis jeg lever længe nok til at opleve jødernes endeligt - bliver det interessant at se hvilket næste folkeslag kommer i søgelyset som kandidat til afløsning af jøden i rollen som folkeslagenes prygelknabe. Det ligger dog fast, i overensstemmelse med tegnene på himmel og jord, at det ikke bliver muslimer. Ikke i næste omgang i hvert fald. Først langt senere får de bank af kineserne og det bliver Islams endeligt. Jeg kan runde af med en totalt politisk u-korrekt tilståelse, ;) hvilken samtidig er en opsummering af de indtryk, som er blevet formidlet til mig (og andre) gennem nyhederne fra Mellemøsten i tidens løb, tilbage til år ca. 1975 - året for fødsel af min søn, hvorved jeg blev ekstraopmærksom på den fremtid, der ligger ud over min egen levetid..... Det er denne opmærksomhed tillige med min oplevelse af de politiske vingesus, der i dag resulterer i at jeg tør erkende hinsides al (min) tvivl, at antisemitismen er lige så aktuelt et fænomen i dag, som det altid har været. At den findes og fortsætter - bag forskellige forklædninger, hvoraf denne flammende "retfærdige harme" er antisemitismens hyppigste udtryk. Jeg bliver yderligere bestyrket i min mistanke (for at sige det mildt) af det himmelråbende fravær af tilsvarende "retfærdige harme" i forhold til f.eks. Ataturks udrensning af de græske mindretal i Smyrna og langs kysten til det Egæiske hav, folkemord i Kambodja, Uganda, Dafour, Zimbabwe m.v. Hvad gør Israel så meget værre end Røde Khmer eller Janjaweed-militser, at den "retfærdige harme" tier dèr, selv om millioner af menneskeliv er gået tabt og fortsat tabes? Hvor er denne "retfærdige harme" når flere millioner kristne forfølges og adskillige tusinde mister livet hvert år på grund af deres tro mens vi, i skrivende stund, er her på Øresundsdebatten.... Der må derfor eksistere en forskel mellem vores indstilling til Palæstina/Israel-konflikten og vores indstilling til de øvrige konflikter... Ataturk, Saloth Sar (Pol Pot), Idi Amin, Janjaweed-militser , Rober Mugabe har alle det tilfælles, at de er ikke..... jøder. De går fri fordi vi ikke hader dem, som vi hader jøder. Derfor giver vi os "god tid". Derfor har de frit spil og kan handle, som det behager dem, til lyden af vores tavse "retfærdige harme"! Jeg mener ikke, at menneskenes forbrydelser mod andre mennesker skal negligeres og forblive ustraffet. Heller ikke begået af Israeler. På ingen måde. Men når jeg observerer, at de samme hensyn, love og regler - som ellers er blevet til med det formål, at sikre hinanden mod overgreb - IKKE gælder ligeligt for begge parter i en konflikt og at den eneste alternativ "man" tilstår den part som forsvarer sig er overgivelse = selfdestruction, mens den anden part høster ubetinget politisk og anden støtte ad libitum - kan jeg ikke andet end opfatte dette forskel/misforhold som værende et udtryk for en underliggende latent antisemitisme, når man betragter omverdens (konsekvente) reaktioner i et langtidsperspektiv back and forward. Når vi ser selvforsvar som værende angreb, og når vi reelt støtter den part som er svorne antisemitter i fuld gang med at udøve deres antisemitiske tiltag over for den semitiske stat - vi ikke tilstår samme ret til selvforsvar, som vi ellers så rundhåndet øser af over for alle andre..... Og når vil forbigår med tavshed årenes tusindvis af raketnedslag over 100% civile områder og først begynder vi at røre på os, når det raket-trætte folk omsider begynder at værge for sig - ja, så kalder jeg det for et antisemitisk politisk mønster, der kun har meget lidt med politik at gøre. Til syvende og sidst er der ikke noget nyt under solen. Antisemitismen eksisterer siden antikken og har øjensynlig en eller anden funktion, hvor en samling mod en "fjende" sikrer de "allierede" mod at bekrige hinanden.... Det er antisemitismens formål, mener jeg. Og netop derfor befinder vi os alle i en overhængende fare den dag - jøderne ikke er her mere, til at tage imod de raketter, der ellers ville komme til at regne over os selv (metafor og dog...). Derfor mener jeg, at antisemitismen er ekstremt farlig for alle, ikke kun for jøder. Og hvis denne fare skal afvæbnes, er vi nødt til at erkende antisemitismen i alle vore samfund. Uden erkendelse ingen løsning. Tre nordmænd (forhåbentlig ikke-jøder ;) ) har skrevet en mursten af en bog om netop dette emne. Jeg er rimelig imponeret over resultatet. Det er lige før, at jeg faktisk mener, at denne bog burde være en del af det obligatoriske pensum i de ældste klasser i folkeskolen..... hvis vi skal kunne komme antisemitismen til livs, ikke for jødernes, men for vores egen skyld. Vi kan ikke (i dag) vide, hvilket folkeslag bliver "jøden" næste gang. Derfor. Jødehad. Antisemittismens historie fra antikken til i dag Af Trond Berg Eriksen, Håkon Harket, Einhart Lorenz Denne bog er ikke politisk. Hverken forkyndende eller prædikende. Ingen lufter sine personlige holdninger og overbevisning. Det er reelt, kronologisk pure history enhver læser kan selv forholde sig til. Forskning.no anmelder bogen under overskriften Det evige jødehad Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Denne bog er ikke politisk. Hverken forkyndende eller prædikende. Ingen lufter sine personlige holdninger og overbevisning. Det er reelt, kronologisk pure history enhver læser kan selv forholde sig til. Ikke politisk !? - hmmmm... det er der vist delte meninger om...., bl.a er bogen blevet kritiseret for at bruge kilden jøden Alain Finkielkraut til sin beskrivelse af antisemitisme i Frankrig, en mand som store dele af det 'interlektuelle Frankrig' ligger afstand til på grund af hans racistiske holdninger. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Ikke politisk !? - hmmmm... det er der vist delte meninger om....' date=' bl.a er bogen blevet kritiseret for at bruge kilden jøden Alain Finkielkraut til sin beskrivelse af antisemitisme i Frankrig, en mand som store dele af det 'interlektuelle Frankrig' ligger afstand til på grund af hans racistiske holdninger.[/quote'] Det bekræfter faktisk min pointe.... ;) Jeg regner heller ikke med, at folk blot overgiver sig uden sværdslag til (selv)erkendelsen af (eller anklagen), at der i deres land eksisterer antisemitisme. Er man først gået i deffensiv, er alle argumenter lige gode eller det modsatte. Desuden er manden kendt for, at have trådt på adskillige ligtorne.... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Nåååå ja' date=' så er det da også helt ok, at smide det oprindelige folk på dören, så de kan bo i flygtningelejre i lande, der ikke vil have dem [/quote'] Er det ikke politisk ukorrekt at tale om oprindelige folk i disse multietniske tider ? eller må man godt - men kun hvis der tales om palæstinensere eller indianere ? Måske var det godt hvis de fik deres egen stat så de oprindelige folk i Sverige og Danmark ikke havde så meget ballade med dem Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Jeg kan godt se at der er et område hvor vi ikke rigtig kan blive enige, så lad os bare være enige om at være uenige. Ikke at jeg har tænkt mig at svare/kommentere hele dit indlæg - og jeg ved også godt at paranoide mennesker også kan have fjender - og jeg afviser heller ikke på nogen måde at danmark er befolket af både racister og antisemitister - men for mig at se så skyder du lidt over målet i din definition af den verdensomspændende antisemitisme, og din iver efter at gøre Israels gøren og laden stueren. Uretfærdigt eller ej så er der 'altid' en tendens i nordeuropæisk opinionsdannelse, til at holde med den svage part i en konflikt, og derfor er det i denne sag Israel der får på puklen. På samme måde som at der altid er verbale hug til USA, uanset hvilken konflikt de nu har fået sig rodet ind i. Og med et forholdsmæssigt drabstal der i denne konflikt ligner 1:200 så skal Israel nok ikke regne med at dette ændrer sig ret meget foreløbigt. Og så lige for at runde dine oplevelser i 1966, hvor lang tid synes du 'verden' skal føle kollektiv skyld over for jøderne pga. anden verdenskrig? Og synes du så ikke samtidig vi skulle projektere noget af den skyld over på de stakkels russere, dem døde der da 30 mio. af under krigen? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 ..og din iver efter at gøre Israels gøren og laden stueren. Uretfærdigt eller ej så er der 'altid' en tendens i nordeuropæisk opinionsdannelse, til at holde med den svage part i en konflikt, og derfor er det i denne sag Israel der får på puklen. Ups! Jeg har vist spildt min tid. Du skuffer mig sørme (ja, ja, det er mit problem, det ved jeg godt ;) )... Hvor ser man "iver" i det jeg skrev? Jeg har en holdning, der er min egen. En holdning jeg selv havde opbygget ved at forholde mig til hele billedet - historisk og aktuelt. Over mange, mange år. Ikke mindst fordi i min optik er ikke palæstinensere, men Israel, der er den svage part i konflikten. Så svag, at de har ikke anden udvej end at forsvare sig. Kunne jeg forestille mig et alternativ til Israels aktuelle handlemåde - havde jeg nok også set på det som du. Hvad kan man gøre anderledes, som man ikke allerede har afprøvet og.... mislykkedes med? Så, i stedet for at fordømme et folks ret til at forsvare sig - bare fordi du ser dette folk som værende "stærkt" - kunne du måske foreslå et bedre, vandtæt alternativ til en løsning af problemet, som både palæstinenserne og israelerne kunne gå ind for? Vel at mærke en løsning, der samtidig rummer en universel garanti for, at denne løsning ikke bliver brudt af nogen af parterne? Og så lige for at runde dine oplevelser i 1966' date=' hvor lang tid synes du 'verden' skal føle kollektiv skyld over for jøderne pga. anden verdenskrig? Og synes du så ikke samtidig vi skulle projektere noget af den skyld over på de stakkels russere, dem døde der da 30 mio. af under krigen?[/quote'] Det er sg. skuffende igen! Hvorfor kopierer du en alment (mis)brugt, billig forenkling og har endda den frækhed at tilskrive den mig? Har du overhovedet gennemtænkt hvad jeg skrev? Not? Hvad får dig til at tro, at der er en skyldfølelse, som driver mig? Hvorfor skulle jeg føle skyld over, at tyskere havde slået 6 millioner ihjel i koncentrationslejre? Det overlader jeg til dem.... For mig handler det om noget helt andet.... Måske burde du lige vende din reaktion fra deffensiv og 180 grader mod noget helt andet - et indsigt i årsagerne til, at jøderne holder så fast i det eneste sted på kloden, hvor de mener, de hører hjemme. Havde de haft en hjemstat før verdenskrigen brød ud - havde vi ingen Holocaust og de 6 millioner ville dø en naturlig død i deres egne senge. Jøderne er så udmærket godt klar over, at den time som bliver statens Israels sidste - er også den sidste time for verdens jøder. Det er hvad jeg har lært i Auschwitz om det som driver jøden i dag. Derudover giver jeg ellers et stort rundt nul for denne omkostningsfri "nordeuropæisk opinionsdannelse" hvis drivhustempererede livsbetingelser, erfaringer og normer ligger så langt fra de forhold den ser sig berettiget til at bedømme - at denne "opinion" kunne lige så godt stamme fra en anden planet. Hvis det virkelig er din hensigt, at kappes om hvem har lidt og tabt mest, hvor og hvorfor - f.eks. "de stakkels russere, dem døde der da 30 mio. af under krigen?" og hvis det virkelig interesserer dig - opret en ny tråd og se hvad der kommer ud af det. Her hører det ikke hjemme. Tilføjelse: Mon der ikke nu kommer nogle kvikke "retfærdig harme"-indlæg, når tråden igen tipper til fordel for de forurettede. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Man kunne jo spørge sig selv om det rent faktisk ikke bare er et spil for galleriet om magt i gazastriben..... For de laver vist alt muligt andet end at slås for sagen de høje herrer i Hamas... http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1107469.ece Så de bruger da bare dumme uskyldige mennesker uden indhold i tilværelsen, til at dø for en sag de end ikke selv tror på, men lever godt af...... Der kan man bare se..... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Du skuffer mig sørme Ikke at jeg skal bestemme hvordan du skal debattere, men jeg synes faktisk du klarer dig meget bedre når du ikke er personlig. Ikke mindst fordi i min optik er ikke palæstinensere' date=' men Israel, der er den svage part i konflikten.[/quote']Vi har i denne konflikt at gøre med to parter, den ene sender små raketter mod den anden, og den anden invaderer så den ene.... og så mener du at det er landet der har magten til at invadere modstanderen som det passer dem, og som har magten til at påføre skader og død i et omfang som raketter på ingen måde kan hamle op med, der i det meste af verden opinionsmæssige bør anses for at være den svage part.... med risiko for at blive personlig mener jeg faktisk at du her gør dig dummere end du er, eller så fornærmer du bare mit intellekt. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 og så er det slut med nödhjälp ind i Gaza fra i går http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2009/01/2009181482839688.html John Ging, the head of Unrwa in Gaza, said the casualties in Thursday's convoy attack were Palestinian civilian contractors hired to bring supplies from the crossing points. "They were co-ordinating their movements with the Israelis, as they always do, only to find themselves being fired at from the ground troops," he told Al Jazeera. "We've lost confidence. We have been reassured continuously over the last number of days that these incidents will not reoccur, and I have taken that in good faith because of the humanitarian imperative. "We want to believe we are safe here ... but the bottom line is that I've lost confidence in the Israeli side and that needs to be restored urgently, and it is their duty to restore this confidence," Ging said. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 John Ging' date=' the head of Unrwa in Gaza, [...'] "We want to believe we are safe here ... but the bottom line is that I've lost confidence in the Israeli side and that needs to be restored urgently, and it is their duty to restore this confidence," Ging said. John Ging ligger skylden på Israel, men siger også at han ikke ved hvem der skød. At Hamas kunne stå bag kan ikke udelukkes endnu. Ging acknowledged, however, that he could not be absolutely certain that the attacks came from IDF forces, telling a reporter who asked whether other combatants may have been responsible, "There is a conflict going on." Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2009 Ikke at jeg skal bestemme hvordan du skal debattere' date=' men jeg synes faktisk du klarer dig meget bedre når du ikke er personlig. [/quote'] Havde tonen i dit indlæg været mindre følelsesladet/irriteret, havde jeg nok kunnet undgå personlig tiltale. :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Endnu en ensidig fordømmelsesdemonstration Dansk Palæstinensisk venskabsforening arrangerer en demonstration på Rådhuspladsen d. 13 Januar, under parolen "Stop angrebene mod civilbefolkningen i Gaza. Stop Israel nu! Stop blokaden af Gaza" Min ærlige mening er at jeg ikke vil deltage i en ensidig fordømmelsesdemonstration mod Israel. Hvis parolen var "Stop angrebene mod civilbefolkningen på begge sider og stop raketterne", så var det noget andet. Kort sagt en demonstration der ikke også fordømmer Hamas som part i konflikten er bare ensidig og har intet med fred at gøre. Mød op hvis i vil. Nu er beskeden givet videre. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Min ærlige mening er at jeg ikke vil deltage i en ensidig fordømmelsesdemonstration mod Israel. Hvis parolen var "Stop angrebene mod civilbefolkningen på begge sider og stop raketterne"' date=' så var det noget andet. Kort sagt en demonstration der ikke også fordømmer Hamas som part i konflikten er bare ensidig og har intet med fred at gøre.[/quote'] Enig! Det bliver interessant at se, om denne demonstration vil forløbe som tilsvarende demonstration gjorde for en uge siden (d. 3. januar) i Amsterdam, hvor parlamentspolitikere fra venstrefløjspartier havde deltaget sammen med palæstinensere og råbte slagord i kor: “Hamas! Hamas! Giv jøderne gas!” Kilde nr. 1: Netherlands: "Hamas, Hamas, Jews to the gas" Kilde nr. 2: "Gå tilbage til ovnene! (Go Back to the Oven)" Kilde: Hvor var de i 70-erne, da kong Hussein af Jordan havde taget livet af over 20.000 palæstinensere på bare 3 dage? Eller da Hafez Asad fra Syrien beordrede udslettelse af 25.000 palæstinensere i byen Hama på under en uge? Har nogen demonstreret mod Jordan og Syrien dengang? Nope! Har nogen demonstreret mod Israel dengang? Jo! Er det så solidaritet og medfølelse, der ligger til grund for demonstrationerne nu? Eller er det i virkeligheden en gemen, velorganiseret antisemitisme anført af muslimske aktivister og sympatisører? Man bliver det man støtter! Støtter man antisemitter - har man bekendt sit eget kulør. Her kan man ikke engang støtte sig til påstanden om, at palæstinensere og andre araber jo ikke er antisemitter, men "bare" politiske modstandere, vel? Det ville være til at dø af grin over, selv for sympatisørerne. Derfor støtter man antisemitter - er man selv antisemit. Så enkelt kan det siges. Jeg er selv svoren socialist, men det er nu slut med at stemme på venstrefløjen! Ladet an på en prøve, kravler fascisten/antisemitten frem og ud i dagslyset. Det kan jeg ikke støtte. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Dansk Palæstinensisk venskabsforening arrangerer en demonstration på Rådhuspladsen d. 13 Januar Der blev afholdt en i Århus i går .... hvordan gik den? Min ærlige mening er at jeg ikke vil deltage i en ensidig fordømmelsesdemonstration mod Israel. Hvis parolen var "Stop angrebene mod civilbefolkningen på begge sider og stop raketterne"' date=' så var det noget andet. Kort sagt en demonstration der ikke også fordømmer Hamas som part i konflikten er bare ensidig og har intet med fred at gøre.[/quote'] Jeg er helt enig, Hamas' raketter og angreb mod civile bebyggelser kan ikke retfærdiggøres, og hvis der ikke kommer et "fordømmende" ord mod Hamas fra Morgens, Villy eller Frank så er det indirekte opbakning af Hamas' handlinger. "Stilhed ER samtygge" :( Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Der blev afholdt en i Århus i går .... hvordan gik den? http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090109/AAS/559082722/1002 Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090109/AAS/559082722/1002 *Suk* Jamen så må vi jo sættes vores lid til Mogens, Villy og Franke til at fortælle omverdenen at vi ikke støtter terrorister..... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Fordømmelsesdemonstration i Norge uvikler sig voldligt Endnu en ensidig europæisk fordømmelsesdemonstration af Israel har udviklet sig voldeligt. Det norske dagbladet skriver om at der bliver skudt fyrværkeri og kastet med flasker og sten foran den israelske ambasade i Oslo. Dette sker kun 2 dage efter en lignende demonstration i Oslo udenfor stortinget, hvor en ældre norsk mand blev overfaldet fordi han bar et israelsk flag, derudover måtte kampklædt politi bruge så meget tåregas at det også gik ud over politikerne inde på selve stortinget. Ved den lejlighed blev 32 personer anholdt. Video fra demonstrationen d. 8/1 Tilføjelse: Endnu en video der viser hvordan en ægte norsk politibil skal smadres. Den har godt nok intet at gøre med Israel. Men den var et nemt offer. http://www.youtube.com/watch?v=6Uh6ULRnuEM Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 75 anholdte i København lørdag! I forbindelse med en pro-israelsk demonstration, blev 75 anholdte, da 50 propalæstinensiske ballademagere ikke kunne forholde sig i ro. Vi ser på følgende billede "heltene" der kæmpede for deres venner i Gaza. Bl.a. ved at hive en mor og hendes barn ud af deres bil. Som man kan se af smilene på billedet, var stemningen god og humøret højt. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 I forbindelse med en pro-israelsk demonstration' date=' blev 75 anholdte, da 50 propalæstinensiske ballademagere ikke kunne forholde sig i ro. Vi ser på følgende billede "heltene" der kæmpede for deres venner i Gaza. Bl.a. ved at hive en mor og hendes barn ud af deres bil. Som man kan se af smilene på billedet, var stemningen god og humøret højt. Det er fa'me utroligt! De her knejte er ikke et hak bedre end Hooligans/Casuals .. de skal bare have skyggen af en grund for at tænde af. Hmm .. mon det kan betale sig at sælge israelske flag og zippobenzin på rådhuspladsen her på tirsdag? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Hmm .. mon det kan betale sig at sælge israelske flag og zippobenzin på rådhuspladsen her på tirsdag? så skulle det da väre for at sälge dem flag der på en eller anden måde eksploderer kraftigt når man sätter ild til dem .. eller udvikler dödeligt giftig gas når de bränder Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Fred igennem demokratisk internetafstemning? Hamas' militære gren, kaldet Ezzedeen Al Quassam, har i bedste internetstil sat en lille afstemning op på deres hjemmeside. Højst overraskende er det kun et mindretal der mener at det er smart med forsat kassam raketskyderi mod Israel. Man kan også stemme på at Hamas skal "tage det roligt" - måske var det noget? Derudover er der meget andet derinde, såsom alle martyrene. For uvidende vesterlændinge vil følgende måske være en nyhed. En martyr behøver ikke at dø i kamp mod sin fjende. Martyren kan også dø tragisk ved drukning under en tur til stranden sammen med vennerne. Dette betyder vel at martyriet ikke behøver at være voldeligt? Bare du tror på sagen, arbejder for den, og en dag dør gammel i din seng, så kan du sagtens være martyr. God nyhed for de mange, der ikke just vil sprænge sig selv i luften. Dog synes jeg ikke at Hamas oversælger denne "bagdør" til martyriet, måske af frygt for at miste kanonføde? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 Martyren kan også dø tragisk ved drukning under en tur til stranden sammen med vennerne? Det skulle de gøre noget mere. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2009 IDF skød ikke mod FN Konvoj og så er det slut med nödhjälp ind i Gaza fra i går http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2009/01/2009181482839688.html For et par dage siden, var den store forargelsesnyhed at en FN lastbil med nødhjælp var blevet ramt af ild fra en Israelsk tank, hvilket dræbte en person og sårede to andre. I dag har IDF (Israel Defence Forces) fundet de to sårede palæstinensere i det israelske Barzilai hospital i Ashkelon, hvor de bliver behandlet for skudsår, som ikke stammer fra en tank. Israel nægter at det var deres ild og kan ikke sige hvem der skød, men udelukker ikke at der kan være tale om Hamas snigskytter. FN ser ud til at acceptere forklaringen. "On this basis, UN staff movements suspended yesterday will resume as soon as possible. The UN will keep the safety and security of its staff under constant review," the UN statement said. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2009 Nok også det Israel er igang med...Altså at drive dem i Middelhavet....:D Det skulle de gøre noget mere. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites