Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Lidt søgt argumentation' date=' synes jeg, men en jøde slog altså en anden jøde ihjel. En [b']politisk ekstremist må man formode. Med hensyn til den religiøse ekstremisme, så var morderen ikke ekstremistisk nok, for så ville han jo ikke have dræbt sit medmenneske. :) Ja det var måske ikke helt så velargumenteret, det giver jeg dig ret i - men jo man kan selvfølgelig kalde det politisk ekstremisme, men dog slog han Rabin ihjel, fordi Rabin ville overgive besatte områder som den ekstemistiske jøde så som hellige for jøder, så det kan jo gradbøjes om det var politisk eller religiøst - men jeg tror for religøse ekstremister, så gør de ikke noget de slår mennesker af samme overbevisning ihjel, så længe det målet rager højere end det enkelte menneskeliv, det kan man jo se på mange af de terrorangreb der har været fortaget igennem tiden - hvis de ikke måtte slå ligemænd ihjel, så ville der måske være færre drab i religionens navn, ihvert fald terror - for der findes jo mange eksempler på islamistiske ekstremister, som også har slået tilhængere af samme religion ihjel, fordi de befandt sig på det forkerte sted. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Det er altså ikke for at lyde tvær' date=' men jeg forstår altså ikke den store strøm af dine indlæg - mange af dem er jo billedeserier og artikler som du referere fra, hvor nogle af dem selvf. giver mening i henhold til tråden - men andre er altså lidt mystiske? :)[/quote'] Du har helt ret jxhab. Meget af det jeg skriver er egentlig bare mine egne reflektioner. Det er mest fordi jeg er træt af de fleste mellemøstdiskusioner, med den obligatoriske opremsning af alt det historiske i konflikten. Så jeg prøver med min strøm af indlæg at give et unuanceret øjebliksbillede af konfliktens europæiske dimension. Primært med fokus på hvordan europa typisk lader sig føre af en propalæstinensisk retorik, der ikke gøre meget andet end at give diverse palæstinensiske grupper et pusterum inden den næste krig, istedet for at satse på den famøse varrige fred, som kan lade sig gøre. Derfor må Europa også forholde sig mere end kritisk til sin egen ofte ensidige position i denne konflikt. Mange af de europæiske demonstrationer har ikke været fredsdemonstrationer, der opfordrer begge parter til besindighed, men snarer en ensidig fordømmelse af Israel. At Europæiske politikere lytter til den slags er sørgeligt, fordi de simple argumenter vinder. Israel er ikke engle og jeg har aldrig hævdet at de var det. Men det nytter ikke at være humanitær støttende over for en befolkning der så absolut tror at sende nytteløse og primitive raketter mod civile er nogen løsning for noget som helst. Hvad er mit forslag så? Ja, jeg synes overraskende nok at Hamas skal indstille sig på en ny våbenhvile med Israel og derved opfylde Israels hovedmål med sin militæraktion, nemlig at sikre hverdagen for dets borgere i det sydlige Israel. Det er stadig uklart for mig hvad Hamas vil have tilgengæld, udover Israels totale ødelæggelse. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hvad er mit forslag så? Ja, jeg synes overraskende nok at Hamas skal indstille sig på en ny våbenhvile med Israel og derved opfylde Israels hovedmål med sin militæraktion, nemlig at sikre hverdagen for dets borgere i det sydlige Israel. Det er stadig uklart for mig hvad Hamas vil have tilgengæld, udover Israels totale ødelæggelse. JA! Jeg synes du rammer hovedet på sømmet og det er skam heller ikke fordi jeg ikke synes det er god læsning - jeg tror bare nogle herinde tolker det som dine egne holdninger og ikke referencer - men du har helt ret i ovenstående, for hvorfor skal Israel finde sig i at Hamas for det første selv siger de vil bryde våbenhvilen og samtidig så går igang med at sende raketter indover grænsen, som de jo stadig gør på tråds af Israels invasion.. En anden ting jeg ikke forstår, hvorfor bliver dem der bor i Gaza ikke sure på Hamas over at Hamas er med til at gøre livet mere surt for de lovlydige palistinænere i Gaza området???? Jeg tænker bare, hvis målet er fred, så kræver det vel at begge parter stiller op til forhandling - og hvis Hamas gik ud og sagde "Okay vi stopper med raketterne", mon så ikke også Israel ville stoppe med at gå efter Hamas og tage uskyldige menneskeliv med i farten. Jeg mener i hvert fald ikke kun man skal pege fingre af Israel - Hamas ved jo de står midt i et valg og derfor er tvunget til at vise handlekraft - samtidig så skal Hamas sikkert også overfor Fatah og folk i Gaza vise hvorfor man har stemt på Hamas.. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Du er en idiot Michael, det vises desværre alt for tydeligt i dine indlæg. Hvis Bush selv sagde at krigen var en fejl, og hele verdenen fandt ud af at krigen mod Irak er bygget op på ren svindel og humbuk, hvis det er og har været så indlysende hvad USA har udrettet i Irak indtil videre at det ikke er feset ind og er blevet behandlet som en slags oplysning af de 2 hjerne celler du har så mener jeg at du har et problem. Men jeg ser ingen ide i at diskuttere med en flok racistiske idioter som ingen ting fornuftigt har at sige andet end at ønske død og ødelæggelse på andre mennesker, det vises klart i denne tråd og har været meget tydeligt fra starten af.. Det er derfor jeg ikke gad at involver mig i denne diskussion fra starten af. Det eneste land der har brugt WMD siden invasionen af Irak er paradoksalt nok USA, Fosfor / Napalm blanding blev kastet over indbyggerne i Fallujah http://www.denmarkonline.dk/krigsforbrydelse-usa-beskod-falluja-med-fosfor-granater-og-napalm-200545 Så da du kigget ned i TOMME Sarin kasser, gelmte du så at kigge efter de granater med Fosfor der faldt ned i Fallujah ? Kan du dokumenter at du var i Irak, og så ned på Tomme Sarin kasser? (Hvem siger at du ikke lider af Bush syndromet) Og hvem siger at de har indeholdt Sarin, er du bio analytikere måske? Hvor har Saddam hussein gjort af Weapons of mass delussion! har han brændt lortet af.. USA har været 5 år i Irak og ikke fundet så meget som 1 sand korn bevis på at der er eller har været kemisk våben i Irak. Hvis det ifølge din logik ikke er bevis nok på at Irak ikke havde WMD, så er der ingen der kan modbevise at du er en pædofil hvis jeg anklaget dig for det, du har jo værktøjerne til at kunne gøre det, jeg går udefra at du har noget mellem benen! Nu hvor jeg tænker over det bliver jeg sgu i tvivl. Din opdragelse har åbenbart lært dig at hade Islam og Muslimer så meget at du som den individ du nu engang er, ikke engang er i stand til at rationalisere og bruge den almen og fornuftig logik som du som et menneske, hvis man overhovedet kan kalde dig for et menneske burde besidde? Læs yderligere her, hvis din 2 hjerne celler kan klare oplysningen "Hvid fosfor er et kemisk stof. Hvis den hvide fosfor rammer mennesker, så har stoffet nogenlunde samme virkning som napalm, der under Vietnam-krigen blev kendt for sin ødelæggende virkning. Som napalm brænder hvid fosfor gennem huden og standser ikke, før det når knoglerne - og ifølge nye oplysninger var det præcis, hvad irakiske civile blev udsat for under den amerikanske hærs angreb på den irakiske oprørsby, Falluja, i november 2004. " Jeg kan fremvise Video der viser herlighederne ved brug af denne type kemisk våben, som USA tog i brug Parodoksalt nok i Irak imod oprørne, nu skulle man måske lige huske hvorfor Imperialist / Zionist riget USA med dets allieret angreb Irak, og ikke glemme hvem det er der er den største Støtter til terrostaten Israel !? Sikke en herlig blanding af tosse anstalter, og som også går under navnet "demokratiske" lande her i sunddebat lol kan du dokumentere at de ikke har haft de våben? nej!! historien fortäller tydeligt at det har de de brugte det mod kurderne og at jeg har set det med egne öjne har overbevist mig .. jeg har ingen lyst tilladelse eller trang til at bevise en skid overfor en tåbe som dig der danner sin mening udfra hvad medierne siger jeg danner mine udfra personlig erfaring kan du sige det samme? har du väret i irak eller afghanistan under krigen? har du nogensinde väret i krig? hvis ikke så hold din uvidende tumpedumme käft lukket med dine mediedannede meninger og kom tilbage når du rent faktisk har en mening om noget du har set eller oplevet med egne öjne .. at kalde mig en idiot gör ikke at du har mere ret i din mening .. tvärtimod er det bare dig der fremstår som en tåbelig nar når du sviner folk til der fortäller om deres oplevelser når du ikke selv har väret der!! og hvis fosfor er et WMD så er alm krudt det også og så bruger ALLE WMD´s selv jägere !! men for at selv en tåge som dig kan fatte det kan jeg fortälle dig at det ikke var amerikanere der gjorde dette fund! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article132615.ab og hvis du vil kan jeg godt paste en masse andre links til dokumenterede fund af nervegasser i irak og afghanistan der er fundet 4 forskellige slags nervegas over 500 forskellige steder i irak så dine påstande fra memri tv og al jazeera om at der ikke er fundet den slags i irak kan du stoppe op det sted der er höjest på dig når du plukker jordbär ... og når nu du er så meget i tvivl om hvad MWD er så er nervegas en af tingene man betegner som WMD og fosfor er ikke ... klovn og det er da sjovt at den ene side ikke må önske folk döde men den side som du tydeligt holder med gerne må og endda prädiker det i börnetv.. ffs "terrorstaten israel" det er da idioti i den störste form, de er lige gode om det de 2 parter men jeg ved godt hvilken af de 2 befolkninger jeg helst ville väre foruden ... jöderne har sjovt nok aldrig önsket alle danskere döde pga en latterlig tegning een mand havde tegnet og at kalde mig racist eller pädofil fordi jeg sviner ekstremiske islamister til er fandme det dummeste jeg nogensinde har läst ... sorry Gio men blev nödt til at svare og til forskel fra palästinenserne tager jeg gerne den konsekvens det måtte ha!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Spøg til side. Kære SanneJ' date=' det store problem i verden er ikke religion men én religion. Den begynder på i og slutter på slam. Efter jeg er begyndt at opsøge viden om den, har jeg fået en mere og mere negativ indstilling til den.[/quote'] Og det er nøjagtigt hvad jeg kan sige om kristendommen, det var så der jeg startede med at opsøge viden, da det er min egen baggrund, og har derfor fået en meget negativ instilling til denne -islam kommer jeg til senere, men jeg kan vist ikke blive mere negativ end jeg er ang. religion:) Håber du også en dag opsøger mere viden om kristendommen -og at du aldrig behøver VÆLGE en religion (det var dog en uhyggelig tanske), er sikker på du kan klare dig aldeles udemærket uden som selvstændigt tænkende individ;) Mere enige bliver vi vist ikke, men lad os håbe vi aldrig selv kommer til at sende vores sønner i krig for at forsvare gud og fædreland:rolleye: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 JA! Jeg synes du rammer hovedet på sømmet og det er skam heller ikke fordi jeg ikke synes det er god læsning - jeg tror bare nogle herinde tolker det som dine egne holdninger og ikke referencer - men du har helt ret i ovenstående, for hvorfor skal Israel finde sig i at Hamas for det første selv siger de vil bryde våbenhvilen og samtidig så går igang med at sende raketter indover grænsen, som de jo stadig gør på tråds af Israels invasion.. Jeg tilslutter mig Markowitchs udtalelse, om der er så meget mere end vi går og tror. En anden ting jeg ikke forstår' date=' hvorfor bliver dem der bor i Gaza ikke sure på Hamas over at Hamas er med til at gøre livet mere surt for de lovlydige palistinænere i Gaza området????[/quote'] Nok ca. samme årsag til hvorfor gamle mennesker fra provinsen stemmer på f.eks. dansk folkeparti. De får kun deres informationer igennem de danske medier. Jeg antager at i Gaza By findes der Israelsk progaganda, Den iranske jihad mickey mouse, lidt tv fra Egypten og Al jazira (staveplade) og så ellers hvad der bliver fortalt til fredagsbønnen og den propaganda der bliver kørt internt på Gazastriben. Jeg tvivler på at der bliver sagt mange gode ord om Israel i Gaza, og jeg tvivler ligeledes på at det er størstedele af Gazaborgerne som får lov til at se hverdagen i Israel (og dem som gør, føler måske mere harme end forståelse) osv. osv. osv. =( Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Vores problem her i Vesten er, at vi aner i virkeligheden ikke, hvad der reelt tales, vises og skrives om i de tyrkiske, persiske og arabiske medier. Vores egen befolkning - public opinion - ved kun det, som det behager vores, mere eller mindre politiserende journalister at meddele os om tingenes tilstand. Det er da noget af det mest indlysende, og som man alt for ofte stöder på, når man diskuterer sådanne sager. Det er også det eneste, jeg er enig med dig i. Hvor mange herinde har mulighed for at se for eksempel al Jazeera - (og forstå det?) - ikke ret mange gätter jeg på. Nu er det sådan (som I også sikkert ved) at det er et af de medier, som bliver anset som sagligt i den arabiske verden og som i disse dage sender -jeg-ved-ikke-hvor-mange timer live fra Gaza - og man ser uskyldige börn, der er levet dräbt i en FN-skole!!!!! og for så lige at bruge en af de danske kilder: FN-mand: Ingen bevæbnede i bombet skole http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/01/07/152713.htm Det hele er sgu så tragisk - og at der så er nogle, der välger at tage krigen herop og skyde efter de to israelere i Odense, det fatter jeg simpelthen ikke. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hvor mange herinde har mulighed for at se for eksempel al Jazeera - (og forstå det?) - ikke ret mange gätter jeg på. Hvis man kan forstå engelsk, så har de en engelsksproget udgave af kanalen ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hvis man kan forstå engelsk' date=' så har de en engelsksproget udgave af kanalen ;)[/quote'] Det ved jeg godt ;) - men de sender ikke altid det samme. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Det ved jeg godt ;) - men de sender ikke altid det samme. nej det er svärt at slippe afsted med at sige hvadsomhelst når hele verden pludseligt kan forstå det Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Så sent som i 2004 bar en 12-årig knægt en t-shirt i USA med teksten: "Homosexuality is a sin, Islam is a lie, abortion is murder. Some issues are just black and white". Lærerne bad ham ikke at have t-shirten på i skolen, hvorpå forældrene sagsøgte skolen! De vandt selvfølgelig:sick: sagen -ikke pga. retten til ytringsfrihed, men retten til religionsfrihed! Og argumenterede med at de havde ret til at være kristne! -Det er f#nme skidt! Så indse nu hvad religion gør ved menneskeligheden;) Hej Sanne, nu hvor du forståeligt nok ikke kan lide den t-shirt som den 12-årige dreng bar i skole, så er denne her måske mere i din smag, den opsummerer hvis meget godt dine og en del af de andres argumenter i denne debat mens andres argumenter i dene her diskussion vist bedre reflekteres af denne her t-shirt Se flere af samme slags på www.cafepress.com/ - stedet med de klart fedeste/sjoveste t-shirts P.s. Den 12-årige drengs t-shirt kommer iøvrigt fra http://www.OperationSaveAmerica.org Ha' en god aften alle sammen ! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 På t-shirt'en står der: "You loose all credibility when you kill more children than the people you are calling terrorists". På sin vis nikker jeg allerede, men t-shirt'en symboliserer også en ensidig forsimplet holdning til den slags konflikter. For der står garanteret ikke følgende på ryggen af den: "You loose all credibility when you use civilians as human shields". Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hvor mange herinde har mulighed for at se for eksempel al Jazeera - (og forstå det?) - ikke ret mange gätter jeg på. Nu er det sådan (som I også sikkert ved) at det er et af de medier, som bliver anset som sagligt i den arabiske verden og som i disse dage sender -jeg-ved-ikke-hvor-mange timer live fra Gaza - og man ser uskyldige börn, der er levet dräbt i en FN-skole!!!!! og for så lige at bruge en af de danske kilder: FN-mand: Ingen bevæbnede i bombet skole http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2009/01/07/152713.htm Uskyldige børn.... findes på begge sider. Også I Sderot palæstinensere havde beskudt med raketter de sidste mange år. Glem ikke hvad er ÅRSAGEN til denne elendighed. " Det lader til, at du udelukkende koncenterer dig om nogle børn, mens andre børn - jo, dem er det sørme lige meget med, eller hva`? Ved du hvad man kalder denne type "forskelsbehandling" du hermed udøver - i politik? Eller i antropologi? Ingen af svarmuligheder er særlig flatterende, skal jeg hilse og sige. Hvad med de 42% af samtlige israelske OG palæstinensiske børn, omkring 35.000 børn som lever deres hverdag i Israel langs grænsen til Gaza? Ved du, at disse børn allerede nu lider af Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) pådraget dem af det palæstinensiske HAMAS` raketter over civile beboelser og institutioner, hvor man ellers end ikke ser skyggen af israelske soldater! Dem, som en gang er ramt af Post-Traumatic Stress Disorder - de kommer til at bære den med sig for resten af livet. Vel at mærke ikke et normalt liv, men et liv med et ødelagt psyke førende til alskens sygdomme og tidlig død. Hvad med disse uskyldige børn? Og hvordan kunne Israelerne have forhíndret disse raketter i at falde og ramme - inden krigen var brudt ud? Hvordan? Terror related Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD): The Israeli Experience" Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Børn er krigens ofre Dag 12 i konflikten, en raket affyret fra et civilt område i Gaza. Hamas kan og vil. Civilbefolkningen deltager med glæde som menneskeskjold for Hamas. Hvis ikke, hvor er protesten mod Hamas så? De mange civile tab er meget kedelige. Palæstinenserne har større tabstal end Israel, men det gør ikke Hamas til konfliktens moralske vindere. Det viser blot at Israel er bedre til at beskytte sine borgere. Man kunne antage at Hamas raketterne er ufarlige fordi der ikke er mange civile tab på Israelsk side. Dog viser israeliske videoer omfattende sikkerhedsforanstaltninger af skoler, børnehaver og legepladser. F.eks. betonrør og betonkasser smart integreret som en del af lejepladsen, hvor børnene kan nå at flygte hen på de 15 sekunder det tager en Hamas raket at nå sit mål. På følgende video vises også en skole som har fået bygget et ekstra stærkt tag. Mon om mægtige Hamas overhovedet har gjort det samme i Gaza? Når de nu så betænktsomt bruger civile områder som base for sin befrielseskamp? Video der viser Sderot's beskyttelse af civile anlæg. Filmen er produceret af beboerne selv, før Hamas våbenhvile sluttede, som en appel til verdenen. Israelsk propaganda video der illustrerer igennem barneleg, hvor lidt tid man har fra en raket affyres til den rammer. Sjov video med alle de mange andre ting man kan nå på 15 sekunder Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Hej Sanne' date=' nu hvor du forståeligt nok ikke kan lide den t-shirt som den 12-årige dreng bar i skole, så er denne her måske mere i din smag, den opsummerer hvis meget godt dine og en del af de andres argumenter i denne debat [/quote']Suk, hvis det virkelig skal väre nödvendigt at skäre det ud i pap, så ligger det egentlige problem jo IKKE i at en eller anden dreng går rundt med en eller anden t-shirt, men hvad og hvordan sagen udviklede sig, dvs. de VOKSNE menneskers og samfundets handlinger i det retslige efterspil! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Man kunne antage at Hamas raketterne er ufarlige fordi der ikke er mange civile tab på Israelsk side. Dog viser israeliske videoer omfattende sikkerhedsforanstaltninger af skoler, børnehaver og legepladser. F.eks. betonrør og betonkasser smart integreret som en del af lejepladsen, hvor børnene kan nå at flygte hen på de 15 sekunder det tager en Hamas raket at nå sit mål. På følgende video vises også en skole som har fået bygget et ekstra stærkt tag. Mon om mægtige Hamas overhovedet har gjort det samme i Gaza? Når de nu så betænktsomt bruger civile områder som base for sin befrielseskamp? Fordi levende tilfredse Palæstinenserne, fører ikke krig og bakker op om Hamas. Derfor har Hamas en interesse i at der dør nogen: Hele familier der dør vinder international harme mod Israel og døde enkeltpersoner har sikkert familie som bliver kommende "martyrer" for Hamas for at hævne deres kære (eller jeg antager de er langt mere modtagelige over for Hamas' budskaber). Israel har en anden vinkel, deres borgere er mere værd fordi på trods af al den materielle støtte som Israel får, så er de stadig et endeligt antal af Israelere der kan bruge al den isenkram. OG derudover så har israelerne jo også midlerne til at selv bygge disse beskyttelsesrum, det tror jeg sku ik' størstedelen har på Gaza =( "Det koster bønder at spille skak" og jeg er sikker på at der sidder nogle kyniske skakspillere på hver sin side. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 kan du dokumentere at de ikke har haft de våben? nej!! historien fortäller tydeligt at det har de de brugte det mod kurderne Historien fortæller at England med støtte fra USA fik blokeret en resolution i FN mod Saddam hussein, dengang Halabja blev bombet med kemisk våben og Iran fik skylden for dette Angreb som skete under Irak-Iran krigen. Prøv at læse historien igen... En omm'er Så lad mig høre din lang forklaring for baggrunden af denne handling, hvorfor en så demokratisk og ikke Islamisk land som England bloker for sådan en resolution? Og endda giver Iran skylden for dette Gas angreb!? og at jeg har set det med egne öjne har overbevist mig .. jeg har ingen lyst tilladelse eller trang til at bevise en skid overfor en tåbe som dig der danner sin mening udfra hvad medierne siger jeg danner mine udfra personlig erfaring kan du sige det samme? har du väret i irak eller afghanistan under krigen? har du nogensinde väret i krig? hvis ikke så hold din uvidende tumpedumme käft lukket med dine mediedannede meninger og kom tilbage når du rent faktisk har en mening om noget du har set eller oplevet med egne öjne .. Inden du åbner din mund, skulle du måske selv prøve at danne dig et indtryk der er anderledes end den retorik der bliver slynget rundt i barrakerne lige inden et angreb på en given fjende som jeg har lagt mærke til at du tydeligvis lider under. FOR det første har jeg været i IRAK i krigen i 1991, og set med egen øjne Irak-Iran krigen, jeg har også været i Irak i 2004 og 2005, og set det død og ødelæggelse, samt den tåbelige og uciviliseret måde amerikanerne opføre sig på i gaderne i Baghdad over for den civile befolkning, jeg har oplevet begge krige på tæt hold, du skal ikke fortælle mig hvad du har set med egne øjne... Din typer har efterhånden nul troværdighed i min verden, alle ved at USA brugte 9/11 som påskud til at angribe Irak, som jo i sig selv er fuldstændig hul i hovedet da ingen af kaprerne eller den CIA fabrikeret AL-Qaida kommer fra Irak, 17 af de 19 fly kaprere var Saudi Arabere. De fabrikeret en masse løgne om WMD, på trods at de ikke havde en skid bevis på at der fandtes noget af det, og selvom Irak har eller havde WMD så er der tonsvis af lande der også har det, men det er ikke sagens kerne.. FN vil ikke godkende et angreb på Irak, der fandtes ikke beviser for at Irak havde WMD. Medlemmerne altså de lande hvor deres ledere har en vis selvstændighed og ikke bare vil være "halen på hunden" kunne godt se hvad USA havde gang i, og de vil ikke godkende sådan en Resolution da der tydeligvis var mangel på beviser, og det viste tiden også efter selve invasionen. Den Kaos der fulgte med den Amerikanske besættelse vil ikke blive rettet op på, ikke engang i vores leve alder. at kalde mig en idiot gör ikke at du har mere ret i din mening .. tvärtimod er det bare dig der fremstår som en tåbelig nar når du sviner folk til der fortäller om deres oplevelser når du ikke selv har väret der!! Jeg kalder en spade for en spade og en skovl for en skovl.. ;) og hvis fosfor er et WMD så er alm krudt det også og så bruger ALLE WMD´s selv jägere !! og når nu du er så meget i tvivl om hvad MWD er så er nervegas en af tingene man betegner som WMD og fosfor er ikke ... klovn Jeg Gentager JA hvid fosfor er en KEMISK våben og nej, det krudt jæger bruger sammenspiller ikke med din hud og brænder helt ned til din knogler via en kemisk reaktion, der bliver aktiveret når stoffet rammer din Hud. Hvis din holdning til HVID FOSFOR er ovenstående, så findes der ikke Kemisk eller Biologisk våben i denne verden! men for at selv en tåge som dig kan fatte det kan jeg fortälle dig at det ikke var amerikanere der gjorde dette fund! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article132615.ab Jeg har skimmet denne "reference" som svare lidt til SE & Høre, men lad gå... "Samtidigt sa han att det var för tidigt att bekräfta om det verkligen var frågan om förbjudna stridsmedel." "I kväll meddelade talesmän för alliansen att ett tidigare fynd vid en annan anläggning utanför Bagdad – som utpekats som misstänkta stridsmedel – inte var annat än bekämpningsmedel" Bekæmpnings middel, ahaaa.. Det er så KEMSIK VÅBEN, men hvid fosfor er ikke! den skal jeg lige studse lidt mere over. og hvis du vil kan jeg godt paste en masse andre links til dokumenterede fund af nervegasser i irak og afghanistan ... USA har Parodoksalt været den der har brugt kemisk våben i Irak, over to omgange, første gang da de invaderet Irak i luft havns angrebet lige udenfor Baghdad, hvor forlydender kom frem om at den Republikanske Garde havde angrebet amerikanerne og gen erobret lufthavnen, amerikanerne var tvunget til at tilbagetrække sig, herefter blev lufthavnen bombet med en stof... Her blev de Irakiske soldater sendt hjem i ligposer hvor deres hud havde brændt fast på deres skeletter, på det tidspunkt vidste man ikke hvad for et våben USA havde brugt, men man blev klogere da USA brugte denne kemiske våben IGEN i Fallujah Nov. 2004, her blev det dokumenteret filmet og AMERIKANSKE soldater har stået frem og forklaret hvordan denne kemisk våben blev brugt mod områder de havde svært ved at indtage med normale konventionelle våben! Der er en video på nettet hvor 2 amerikanske soldater som har deltaget i krigen i Irak, og specifikt Fallujah angrebet klart fortæller hvordan det kemiske våben blev brugt. og det er da sjovt at den ene side ikke må önske folk döde men den side som du tydeligt holder med gerne må og endda prädiker det i börnetv.. ffs "terrorstaten israel" det er da idioti i den störste form, de er lige gode om det de 2 parter men jeg ved godt hvilken af de 2 befolkninger jeg helst ville väre foruden ... jöderne har sjovt nok aldrig önsket alle danskere döde pga en latterlig tegning een mand havde tegnet Jeg personligt er i mod at man indoktriner børn had på den måde, men Israeler er altså ikke meget bedre. Hvad bosætter forældrer fortæller deres børn om at Jøder er guds udvalgte folk, de har ret til at tage det jord fra Palæstinenserne mm. Nogen områder i Jerusalem har man endda overtaget dele af palestinensernes hjem, således at en jødisk familie er flyttet ind i stuen og en af soveværelserne, godt beskyttet af den demokratiske sikkerheds styrke, og der bliver kastet brand bomber mod Palestinensernes børne soveværelser for at få dem til at forlade deres hjem, så din ensidig zionistisk indoktrinering som kommer fra Memritv. må du lige udvide lidt mere, så du får en mere nuanceret billede af det der forgår dernede... Det er Palestinenserne der blev fordrevet fra deres land og ikke jøderne, det er meget vigtigt at huske det. og at kalde mig racist fordi jeg sviner ekstremiske islamister til er fandme det dummeste jeg nogensinde har läst ... Når du fornærmer en profet så fornærmer du ikke kun ekstremistiske muslimer, du fornærmer alle muslimer, bare lige for at understrege dette, desuden er det klart i din indlæg at du lider af racisme over for folk med muslimsk baggrund. sorry Gio men blev nödt til at svare og til forskel fra palästinenserne tager jeg gerne den konsekvens det måtte ha!! Den dag du kan tage en tiene del af den konsekvens palæstinenserne lider under pga. den besættelse terror staten fører mod dem, er den dag du skal indlægges på en psykatrisk afdeling, og det er ikke kun dig der vil blive nødt til at blive indlagt her på sunddebat hvis man kom ud for noget lign. :) Jeg vil samtidig over for dig og Gio understrege at det her er min sidste indlæg i denne debat, du er velkommen til at svare på denne indlæg men der kommer inge svar fra min side. Det er åbenbart for følsomt et emne for mig, og det er svært for mig at holde hovedet koldt over for de talrige indlæg som jeg finder ret frastødende. Som en god gammel arabisk sprog siger, den der har fået stukket hånden i vand, kan ikke side stilles med den der har fået hånden stukket ned i brændende olie. Groft sagt, så er det værste der har overgået danmark at man valgte at sætte en 50øres afgift på Dankort hævninger, den dag den almene danske borger oplever tortur, forfølgelse, lemlæstelse, og fordrivelse er nok først den dag man desværre kan sætte sig i Palæstinensernes fødder. Hygge :th2: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Suk' date=' hvis det virkelig skal väre nödvendigt at skäre det ud i pap, så ligger det egentlige problem jo IKKE i at en eller anden dreng går rundt med en eller anden t-shirt, men hvad og hvordan sagen udviklede sig, dvs. de VOKSNE menneskers og samfundets handlinger i det retslige efterspil![/quote'] Ok så misforstod jeg dig Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Som en god gammel arabisk sprog siger, den der har fået stukket hånden i vand, kan ikke side stilles med den der har fået hånden stukket ned i brændende olie. Groft sagt, så er det værste der har overgået danmark at man valgte at sætte en 50øres afgift på Dankort hævninger, den dag den almene danske borger oplever tortur, forfølgelse, lemlæstelse, og fordrivelse er nok først den dag man desværre kan sætte sig i Palæstinensernes fødder. Hygge :th2: Ja, jeg synes også det var synd da de fjernede Saddam fra magten, ham og hans sønner har altid behandlet sit folk ordentligt. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Din typer har efterhånden nul troværdighed i min verden, alle ved at USA brugte 9/11 som påskud til at angribe Irak, som jo i sig selv er fuldstændig hul i hovedet da ingen af kaprerne eller den CIA fabrikeret AL-Qaida kommer fra Irak, 17 af de 19 fly kaprere var Saudi Arabere. Er Al-Qaeda nu en amerikansk organisation? Det tror jeg kommer som noget meget nyt for mange... Nogen områder i Jerusalem har man endda overtaget dele af palestinensernes hjem, således at en jødisk familie er flyttet ind i stuen og en af soveværelserne, godt beskyttet af den demokratiske sikkerheds styrke, og der bliver kastet brand bomber mod Palestinensernes børne soveværelser for at få dem til at forlade deres hjem, så din ensidig zionistisk indoktrinering som kommer fra Memritv. må du lige udvide lidt mere, så du får en mere nuanceret billede af det der forgår dernede... Du glemmer da selvmordsbomberne, der i ny og næ dukker op i Israel og dræber uskyldige. Det glemmer du da at nævne i dit "nuanceret" billede. Det er Palestinenserne der blev fordrevet fra deres land og ikke jøderne, det er meget vigtigt at huske det. Men stadigvæk, Israel er blevet dannet via en FN delingsplan... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Men stadigvæk, Israel er blevet dannet via en FN delingsplan... Nåååå ja, så er det da også helt ok, at smide det oprindelige folk på dören, så de kan bo i flygtningelejre i lande, der ikke vil have dem Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Nåååå ja' date=' så er det da også helt ok, at smide det oprindelige folk på dören, så de kan bo i flygtningelejre i lande, der ikke vil have dem [/quote'] Det siger jeg bestemt ikke, men hvorfor skyder man så ikke skylden på dem, der stemte for den FN resolution (Danmark var et af de lande, der bla. stemte for, mens de fleste arabiske lande stemte imod - ikke underligt nok i den her sag). Men det er jo den evindelige historie om igen, hvor jøderne på den ene side jo siger, at de var i det område, der hedder Israel i dag, allerede på Kong Salomons tid, mens palæstinenserne også siger, at de var tilstede der. Begge ting er jo korrekt, men religion spiller jo desværre en faktor her. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 det kunne jeg ikke have sagt bedre - er helt enig med dig! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Og man undrer sig SLET ikke HVORFOR de ikke vil ha' dem??? Palæstinenserne er ikke vellidt uanset hvor de kommer..... Der er ballade i kølvandet alle steder hvor den befolkningsgruppe er repræsenteret. Nåååå ja' date=' så er det da også helt ok, at smide det oprindelige folk på dören, så de kan bo i flygtningelejre i lande, der ikke vil have dem [/quote'] Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2009 Og man undrer sig SLET ikke HVORFOR de ikke vil ha' dem??? Palæstinenserne er ikke vellidt uanset hvor de kommer..... Der er ballade i kølvandet alle steder hvor den befolkningsgruppe er repræsenteret. Lidt ligesom at når du deltager i en tråd er der en stor sandsynlighed for at den går off topic og op i hat og briller i stedet ;) Palæstinenserne blev sat på gaden af deres "udlejer", og har været brugt som en politisk brik i 60 år. Det er jo ikke just overraskende at de ikke giver fem flade for resten af det såkaldte "verdenssamfund". Vi ligger som vi har redt (vesten, hams og israel). Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites