michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 nu bliver vi så bare manipuleret til noget andet......:d ja at köbe pokemon og build a bear!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Ja og CO2 forureningen......Hvis man kan kalde det at ånde ud for noget kriminelt....:D Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Helsingborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Krig I burde skamme jer!! Der er uskyldige mennesker der bliver dræbt og så sidder I jeres varme stuer og intellektualiserer jer til at det nok er deres egen skyld fordi de er muslimer. Føj for den lede !!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 men det er jo ikke särt at palästinensiske börn er tossede med de börneprogrammer de har og hvorfor er kujonen ikke inde og hive den store kat i halen? og når man ser dette bliver man så stolt af at vi er det land i verden der stötter palästina mest i form af ökonomisk stötte og nödhjälp Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 I burde skamme jer!! Der er uskyldige mennesker der bliver dræbt og så sidder I jeres varme stuer og intellektualiserer jer til at det nok er deres egen skyld fordi de er muslimer. Føj for den lede !!! ja for den mening du danner dig i din varme stue er jo meget mere rigtig!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Nå for pokker.....Det er slet ikke synd for jøderne?? De er altså slet ikke mennesker..... Men det gør ikke noget at de bliver bombarderet med raketter??? Og ærligt talt.....Tror verden ville være et betydeligt fredeligere sted at være uden dem. I burde skamme jer!! Der er uskyldige mennesker der bliver dræbt og så sidder I jeres varme stuer og intellektualiserer jer til at det nok er deres egen skyld fordi de er muslimer. Føj for den lede !!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Det er trist' date=' at du bare vil smide alting ned i en stor bøtte, der hedder religion, for der er grader i helvede - varmest der, hvor Muhammed er, har jeg hørt. Og det ER sgu ikke ligeså slemt at gå med en dum t-shirt, som at hjernevaske børn til at ønske sig martyrdøden og kalde jøder for aber og svin, der skal slås ihjel, for ikke at tale om at sende sine børn afsted på udflugt med sprængstoffer bundet om maven. Just imagine. (...there's no heaven, above us only sky)[/quote']Og det er trist at en intelligent person som dig ikke ved mere om mekanismerne bag religion:( Det undrer mig du ikke ser min pointe. At mennesket i det 21. århundrede ikke er kommet videre.... Det tegner ikke godt for fremtiden.. "When one man suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffers from a delusion it is called religion!" (R.M. Pirsig) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 Og det er trist at en intelligent person som dig ikke ved mere om mekanismerne bag religion:( Det undrer mig du ikke ser min pointe. At mennesket i det 21. århundrede ikke er kommet videre.... Det tegner ikke godt for fremtiden.. "When one man suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffers from a delusion it is called religion!" (R.M. Pirsig) Din pointe er, at al religion er dum. Min er at noget religion er dummere end andet. Det synes jeg er så indlysende. Zen er da helt uskadeligt f.eks. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2009 FNs guide gennem afspæringerne Et af FN's mange kontorer er leveringsdygtig i flere sæt meget detaljerede kort over de palæstinensiske områder, komplet med afpæringer og hospitaler og alt muligt andet. http://www.ochaopt.org/?module=displaysection§ion_id=96&format=html Der er også et direkte link til en bog (!?) der viser alle afspæringer og kontrolposter man kommer forbi, når man er ude og gå en lille tur i Palæstina. PDF på 12 Mb. http://www.ochaopt.org/documents/Map_Booklets_April_2008_A3_Web.zip Bevægelsesfriheden er noget... snørklet. Er der nogen der kan sige hvorfor Ægyptens Rafah grænseovergang har været lukket siden 2007? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Et af FN's mange kontorer er leveringsdygtig i flere sæt meget detaljerede kort over de palæstinensiske områder' date=' komplet med afpæringer og hospitaler og alt muligt andet. [/quote'] Det er altså ikke for at lyde tvær, men jeg forstår altså ikke den store strøm af dine indlæg - mange af dem er jo billedeserier og artikler som du referere fra, hvor nogle af dem selvf. giver mening i henhold til tråden - men andre er altså lidt mystiske? :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Din pointe er' date=' at al religion er dum. Min er at noget religion er dummere end andet. Det synes jeg er så indlysende. Zen er da helt uskadeligt f.eks.[/quote']Og så kan vi diskutere hvad der er religion og hvad der er filosofi:) I denne tråd har mit primære angreb også været på de vestlige religioner, som har samme oprindelse og i bund og grund ikke er så forskellige fra hinanden. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Og så kan vi diskutere hvad der er religion og hvad der er filosofi:) I denne tråd har mit primære angreb også været på de vestlige religioner' date=' som har samme oprindelse og i bund og grund ikke er så forskellige fra hinanden.[/quote'] Men det ville da være at afvige en smule fra konfliktens natur. Det er jo ikke en religionskrig. Religion er i bedste tilfælde et værktøj, en belønning og, for nogen, et tilflugtssted. Det er langt mere jordlige værdier der er på spil i denne konflikt. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Og så kan vi diskutere hvad der er religion og hvad der er filosofi:) I denne tråd har mit primære angreb også været på de vestlige religioner' date=' som har samme oprindelse og i bund og grund ikke er så forskellige fra hinanden.[/quote'] Når vi nu snakker om religion, så kan jeg varmt anbefale at man ser filmen Religious, som blandt andet går i benene på kristendommen og en smule på islam. http://www.imdb.com/title/tt0815241/ Personligt, så synes jeg ikke religion er noget problem, så længe det ikke er ens religion der styre en. Religion er sikkert fint nok for nogle, men den bliver et problem, hvis den skal diktere hvordan man levere, reagere osv. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 ligesom så mange andre i tråden sagde jeg min mening.. at du ik er enig gör det jo ikke til idioti!! og ned på hvilket niveau? at sige sin mening om ekstremistiske muslimer? det er der vidst flere der allerede har gjort i denne tråd!! og hvordan er det lige at du VED at der ikke var WMD´s i irak? har du väret der? var du der för invasionen eller efter? eller bygger du det på at de at de bare ikke fandt dem? .. mangel på beviser er ikke det samme som uskyld!! at tro DET er idioti.. alene det faktum at saddam har brugt den slags våben för mod egne landsmänd viser jo bare at han har haft dem... invasionen af irak var ingen overraskelse for verden og nok heller ikke for saddam.. hvis jeg vidste politiet kom om et par dage så ville jeg nok fjerne og eller destruere alle ulovligheder jeg har i hjemmet!! jeg har stået i irak og kigget på nedgravede tomme beholdere som har indeholdt sarin .. så jeg er ikke et öjeblik i tvivl om at han har haft den slags ... men klart du VED det jo !! tv2 news har selv fortalt dig det !! hurra for idiotiet og udover det har jeg ikke mange hjerneceller mellem örerne nej .. men det er der sjovt nok ingen der har örerne sidder for lavt.. Du er en idiot Michael, det vises desværre alt for tydeligt i dine indlæg. Hvis Bush selv sagde at krigen var en fejl, og hele verdenen fandt ud af at krigen mod Irak er bygget op på ren svindel og humbuk, hvis det er og har været så indlysende hvad USA har udrettet i Irak indtil videre at det ikke er feset ind og er blevet behandlet som en slags oplysning af de 2 hjerne celler du har så mener jeg at du har et problem. Men jeg ser ingen ide i at diskuttere med en flok racistiske idioter som ingen ting fornuftigt har at sige andet end at ønske død og ødelæggelse på andre mennesker, det vises klart i denne tråd og har været meget tydeligt fra starten af.. Det er derfor jeg ikke gad at involver mig i denne diskussion fra starten af. Det eneste land der har brugt WMD siden invasionen af Irak er paradoksalt nok USA, Fosfor / Napalm blanding blev kastet over indbyggerne i Fallujah http://www.denmarkonline.dk/krigsforbrydelse-usa-beskod-falluja-med-fosfor-granater-og-napalm-200545 Så da du kigget ned i TOMME Sarin kasser, gelmte du så at kigge efter de granater med Fosfor der faldt ned i Fallujah ? Kan du dokumenter at du var i Irak, og så ned på Tomme Sarin kasser? (Hvem siger at du ikke lider af Bush syndromet) Og hvem siger at de har indeholdt Sarin, er du bio analytikere måske? Hvor har Saddam hussein gjort af Weapons of mass delussion! har han brændt lortet af.. USA har været 5 år i Irak og ikke fundet så meget som 1 sand korn bevis på at der er eller har været kemisk våben i Irak. Hvis det ifølge din logik ikke er bevis nok på at Irak ikke havde WMD, så er der ingen der kan modbevise at du er en pædofil hvis jeg anklaget dig for det, du har jo værktøjerne til at kunne gøre det, jeg går udefra at du har noget mellem benen! Nu hvor jeg tænker over det bliver jeg sgu i tvivl. Din opdragelse har åbenbart lært dig at hade Islam og Muslimer så meget at du som den individ du nu engang er, ikke engang er i stand til at rationalisere og bruge den almen og fornuftig logik som du som et menneske, hvis man overhovedet kan kalde dig for et menneske burde besidde? Læs yderligere her, hvis din 2 hjerne celler kan klare oplysningen "Hvid fosfor er et kemisk stof. Hvis den hvide fosfor rammer mennesker, så har stoffet nogenlunde samme virkning som napalm, der under Vietnam-krigen blev kendt for sin ødelæggende virkning. Som napalm brænder hvid fosfor gennem huden og standser ikke, før det når knoglerne - og ifølge nye oplysninger var det præcis, hvad irakiske civile blev udsat for under den amerikanske hærs angreb på den irakiske oprørsby, Falluja, i november 2004. " Jeg kan fremvise Video der viser herlighederne ved brug af denne type kemisk våben, som USA tog i brug Parodoksalt nok i Irak imod oprørne, nu skulle man måske lige huske hvorfor Imperialist / Zionist riget USA med dets allieret angreb Irak, og ikke glemme hvem det er der er den største Støtter til terrostaten Israel !? Sikke en herlig blanding af tosse anstalter, og som også går under navnet "demokratiske" lande her i sunddebat lol Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Svært emne....men Jeg er nød til at påpege, at denne tråd er på vej ud på et sidespor og risikerer at gå til de evige jagtmarker, såfremt kursen bliver mere og mere racistisk og bygget på person-angreb. Det må kunne lade sig gøre at diskutere som voksne mennesker, uden at lade personlige følelser tage så meget over, at der skal "min er større end din" og deslige ind i diskussionen. Tæl til ti, eller gå ud og rul en snemand, hvis følelserne begynder at koge grundet et indlæg! Og sæt jer så ned bagefter, og forfat et voksent og sagligt indlæg. Er dette umuligt, så rul en snemand mere - og ta' et kig på Husdyr-tråden istedet....eller noget andet mindre ophidsende. Jeg VED at vi har fat i et emne der, om noget, er kildent af kaliber. Men vi forlanger også bare, at emnet behandles med den respekt og saglighed det fortjener - og ikke ender op i en mindre nabokrig. På forhånd tak. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Du er en idiot Michael, det vises desværre alt for tydeligt i dine indlæg. Men jeg ser ingen ide i at diskuttere med en flok racistiske idioter som ingen ting fornuftigt har at sige andet end at ønske død og ødelæggelse på andre mennesker, det vises klart i denne tråd og har været meget tydeligt fra starten af.. Det er derfor jeg ikke gad at involver mig i denne diskussion fra starten af. Kammertonen!! Fordi du mener, at nogen er kravlet ned på et lavt niveau, behøver man da ikke selv kravle under niveauet og beskylde folk for at være en flok racisiske idioter. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Wow! Fantastisk du har fundet filmen' date=' kan du ikke poste et direkte link. Det bliver herligt at se hvordan Hizbollah prøver at gøre alt hvad de kan for at rede de to sårede soldater.[/quote'] Som sagt, kan du selv google dig frem til den. Har du overvejet at blive stand up komiker egentlig ? Det er Hezbollahs ret at angribe en nation der besætter dem, der er ingen der siger at de skal angribe Israel kun på det stykke jord som de har besat, for slet ikke at tale om de tusindvis af gidsler som Israel har taget da de invaderet Libanon, det var sgu ikke bag Israels grænse de blev taget mester, endnu engang en debat hvor rationalisering og logik mangler, og hvor ensidigt synspunkt på tingene er at finde.. Og mekanismen bag denne holdning er en tosset racistisk had mod en religion og intet andet. Altså... Israel er en stat der invader Libanon, tager tusindvis af gidsler stadigvæk besætter en del af Libanon, men man må ikke som modstandsbevægelse gå over deres grænse og afhente to stk. soldater fordi det er "kidnapning" og gidsel tagning i følge din bog ? Kan du fortælle mig hvor mange gange Israel har brudt grænsen til Libanon med overflyvninger af jet jager, beskydning af civile ind i Libanon, overtrådt Libanesisk farvande med deres søværn inden Hezbollah gik over grænsen for at "afhente" de 2 soldater for derved at få befriet de massevis af Libanesisk fanger der bliver holdt indespærret i terror staten Israel, og som blev taget som gidsler under Israels besættelse af Libanon dybt inde i landet? Hamas er ikke stor, det kan vi vist hurtigt blive enige om, ihvertfald ikke hvis du sammenligner dem med krigs maskinen i Israel, og tallene snakker for sig selv i Gaza, for hvert dræbte Israeler er der over 100 dræbte Palestinensiske Civile, at indlede en krig fra Land, Vand og luften mod en så tæt befolket område er fuldstændig forrykt, og ud af porpotioner.. Antal drab på civile taler for sig selv. Hamas vandt den demokratiske valg i Palestina, Fatah TABTE, Israel støttet Fatah fordi de ikke vil have at Hamas overtager magten, selvom de er blevet demokratisk valgt, derfor støttet de Fatah som blev banket ud af Gaza da de prøvet at overtage styret ved magt, de kunne dog godt overtage i Vestbredden da vestbredden er under israels "hule hund", det var Gaza ik og derfor blev det sparket ud. Den dag i dag ser langt de fleste Palæstinenser på organisationen Fatah som en lidt forræderisk parti der kom til magten i Vestbredden ved hjælp af Israel. Hmmm du har måske ret, det er dagen i morgen det gælder... Hvor mange palæstinenser tror du der bliver dræbt i løbet af dagen i morgen så ? 40 blev mejet ned af Israelske granater mens de gemte sig i en FN skole bygning i går. Nåår nej det er jo historie nu. Israel kendte til GPS kordinaterne for denne bygning, kan du bortforklare den? Kan du så fortælle mig hvordan upræcise Hezbollah våben kan dræbe 40 Israelser, og MEGET PRÆCISE Israelske våben kan dræbe 1200 Libanesisk Civile, hvordan kan de Præcise våben gang på gang lande på civile anlæg ? Det er måske fordi dumme hezbollah gemmer sig i skoler, olie rafinnarier, under broer, under veje, i lufthavnen og hjem hos helt almindelig mennesker, fordi ellers vil Israel ikke angribe disse mål.. Og derfor døde der 1200 civile, helt og alene fordi Hezbollah gemmer sig bag dem, eller under dem! Når organistationer som Amnesty kalder Israel handlinger mod Libanon for en krids forbrydelse, så er det nok fordi de er blevet truet og intimideret af hezbollah's lange arm, man skal heller ikke glemme at Amnesty er en ultra muslimsk og højre ekstremistisk islamisk organisation der har til sinde at under minere de demokratiske stater i vesten, og deres menneskelige love og holdninger. ik os !? Jaa ehmmm, rav til dem send dem på flugt dræbe dem, sulte dem, omringe dem i Gaza så de ingen mad og humanitært hjælp kan få i 2 år, og når de beskyder dig med fyrværkeri raketter så eliminer dem, fordi man er jo nødt til at beskytte sine borgere, som kommer primært fra Europa for at bo i områder og lande som Palæstinenser er blevet fordrevet fra ved magt, og terror... Nice! Nasrallah er klogere end Israel, og mere modig.. Han sendte dem på flugt fra det meste af Libanon, nu mangler han bare at få den sidste stykke jord tilbage fra besætterne på den anden side, vi skal heller ikke glemme at den "internationale samfund" ikke vil sidde og se til mens terror bliver udfoldet mod den palæstinensiske befolkning, og derfor skal denne "internationale" samfund handle i ledtog med USA's handling og dets allieret i Irak og Afghanistan, vi kan ikke sidde tilbage og kigge på et land som Israel med WMD fører en krig mod en civil befolkning efter at have omringet dem og nægtet dem humanitært hjælp i over 2 år, alene af den grund at de ikke vil lade en demokratisk valgt regering komme til magten. Nåår ja for fanden, vi ringer lige og advare dem at nu bomber vi altså jeres familier, i har 20 sekunder om 10-9-8-2-1 bombe bombe. Vi sagde det jo !? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Med risiko for at træde på Gios advarsel.... Du er en idiot Michael' date=' det vises desværre alt for tydeligt i dine indlæg.[/quote']Uanset om det er det du mener, så synes jeg også at du burde lære at omgås andre mennesker med bare et minimum af høflighed, men det er måske ikke et kapitel i Das Kapital og Maos lille røde? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Hey Markowitch, Blot til din orientering, ikke for at kommenter den lange cirkus du har startede her, men operationen hvor 2 Israelske soldater fra besættelses styrken døde i Libanon er / var ikke nogen likvidering, men de døde under transport / tilfangetagelsen da de begge var hårdt såret efter kamp med Modstands bevægelsen - Hezbollah i syd Libanon. I øvrigt har Nasrallah mange gange sagt, og fortalt at han ingen problemer har med jøder, men han og resten af den arabiske verden har et problem med Zionismen, i hans bog er Zionismen og jødedom to forskellige ting. Du blander ting sammen, og spreder en masse Israelske propoganda, prøv venligst at finde den rigtige sandhed og ikke den sandhed du får serveret fra Jøden Robert Murdoch's-FoxNews, og den Israelske Haaretz./Caleb Den rigtige sandhed? Er din sandhed mere rigtig end Markowitchs? Hvad med at gå direkte til kilderne og selv finde ud af, hvad der egentlig rører sig i de mennesker, der betaler for det isenkram, der er den egentlige årsag til den aktuelle konflikt. Det er storpolitik - Caleb. Og i storpolitik gælder alle knæb. Også flertungetale, som da Erdogan havde fordømt Israel for dette uhyrlige terroristiske overgreb på civil befolkning - i samme sekund med, at han selv sønderbombede kurderne i sit eget land... Det var så nu, men vi skal heller ikke glemme Armenien, vel? Hvilken sandhed er den rigtige så, iflg. din definition? Vores problem her i Vesten er, at vi aner i virkeligheden ikke, hvad der reelt tales, vises og skrives om i de tyrkiske, persiske og arabiske medier. Vores egen befolkning - public opinion - ved kun det, som det behager vores, mere eller mindre politiserende journalister at meddele os om tingenes tilstand. Jeg har for længst opgivet at sætte mit lid til vores egen presse og når jeg hører Ole Sippels rustne stemme bag et tv-dokumentar - vender det sig i mig af hans kvalmende budskaber, der i den grad er farvet af, at manden (og andre) reelt TROR på, at det palæstinensiske folk og deres arabiske, tyrkiske og persiske brødre - føler, handler samt taler samme politiske sprog som os. DET GØR DE IKKE! De har en helt anden agenda og en fuldstændig modsat vores - politisk "teknik". Deres interesse samler sig, indtil videre om Israel, men tag ikke fejl - det handler ikke om religion. Først handler det om at udradere det eneste fungerende demokrati i regionen, så det, for guds skyld ikke kommer til at brede sig til nabolandene. Dernæst handler det om, at når opgaven er fuldført - er der ikke længere noget til hinder for, at den samlede arabiske verdens opmærksomhed og tiltag kan gå videre til næste punkt på Muhammeds dagsorden: at gå i flæsket på Vesten. Det er jo så småt begyndt.... Femte Kollonnerne er allerede i stilling og jødeforfølgelserne fra og med Mellemøsten og i den vestlige verden - er ligeledes begyndt. Og således bliver parolen om at udryde jøderne i Palæstina og alle andre steder, hvor de findes - levende. Det kan sgu ikke nytte noget at skrige op om "konspirationsteorier" og politisk paranoia. Man bør blot sætte sig en smule ind i Islam og ikke mindst - vahabismen - den afart af Islam, Saudi Arabien vedkender sig - for at ikke kunne andet end indse, hvor det bærer hen. Verdens herredømme. Det eneste, som endnu sinker Islams-krigere i at folde deres aktiviteter helt ud - er Israel. Den dag alle jøder er enten udryddet eller assimileret fuldstændig i andre folkeslag og staten Israel ikke eksisterer mere, godt hjulpet på vej mod havet af vores egne, blåøjede, naive drivhus-politikere uden viden og indsigt i andet, end deres egne personlige projektioner.... og vores befolkninger, som vitterlig bilder dem ind, at hvis de blot er samarbejdsvillige - skal de nok overleve - kommer vi til at opleve en verden, vi lige så lidt kan forestille os i dag, som vi kan forestille os det som sker rundt om os nu, og hvor vi kun forstår det - vi selv kan identificere os med, på baggrund af vores egne, personlige erfaringer med livet og andre mennesker. I vores personlige lille ego-verden findes INGEN levedygtig reference til andre, som lever, tænker og fungerer anderledes end os. At vi kender til andre folkeslag, religioner og kulturer, er langt, langt fra nok til også at kunne sætte os ind i de mekanismer, som driver dem frem. Og vi vil derfor altid halte bagefter begivenhederne, fordi vi altid forsøger at forstå og løse politiske problemer i de fjerne egne, langt væk fra hvor vi selv bor - på vores måde dvs. gående ud fra, at alle andre agerer og reagerer som os selv. Det gør de ikke! Og så længe vi ikke ønsker (eller er i stand til) at indse denne forskel, der findes mellem os og "dem" - vil vi tabe og vi vil tabe stort. For os er livet noget man bør bestræbe os på at beskytte. For "dem" er livet noget man anvender til at opnå et mål. For os er livet overordnet. For "dem" er livet underordnet. For os er døden frygtindgydende. For "dem" er døden en enkelbillet til Paradis. Hvis man vel at mærke dør jihadkrigerens martyrdød, hvorfor der reelt foregår en handel med kadidater til selvmordsaktioner, hvor familierne derefter modtager en livsvaring pris for den døde martyr, samtidigt med at familien reelt havde sikret deres barn en gloværdig martyrdød og en lykkelig tilværelse i Paradiset hos profeten. Alle er glade. Undtagen ofrene for attentatterne, deres pårørende og deres samfund. Noget, som gjorde et uudslettelig indtryk på mig for mange år siden - under tilsvarende konflikt, en af mange jo... var ord der kom fra Golda Meir citeret i en rapport fra Mellemøsten: (frit efter hukommelsen), der vil IKKE komme en fredelig løsning på konflikten mellem palæstinensere og Israel, så længe palæstinensere elsker deres børn mindre, end de hader Israel. Hvilket jo fortsat er i den grad aktuelt, når man ser de obligatoriske menneskeskjolde Hamas gemmer sig bag. Mens vi, af en eller anden mystisk grund fordømmer ikke Hamas` konsekvente strategi i at anvende menneskeskjolde og derved (til)lader vi Hamas at spille på vores vesterlandske følelser præcis som det behager dem. Derfor er der intet at undre sig over, at muslimerne i virkeligheden foragter os helt ind til benmarven og med en intensitet vi slet ikke har forudsætninger for at (op)fatte. Og hermed kan jeg runde af med at henvise til en hjemmeside enhver af os blåøjede vesterlandske nyttige idioter kun kan have godt af at nærstudere.... MEMRITV.ORG Forkortelsen MEMRI står for Middle East Media Research Institute, grundlagt i 1998 i Washington DC, USA. Der er også et oprindeligt segment af hjemmesiden MEMRI.ORG, men her er der vist kun adgange via baren på MEMRITV.ORG, hvor man kan finde de forskellige segmenter opdelt efter faste temaer oversat til engelsk - altså det som pressen skriver i de forskellige lande i Mellemøsten eller tæt ved. Meget interessant. MEMRI.ORG er blevet oprettet med det formål (som de selv skriver om dem selv) "at bygge bro over den sproglige kløft mellem Mellemøsten og Vesten, ved at oversætte, og studere arabiske, iranske og tyrkiske medier, skolebøger og religiøse prædikener. Hovedkvarter ligger i Washington, DC og har filialer i Bagdad, Tokyo og Jerusalem, og en stab på over 70 forskere arbejder rundt omkring på kloden. Resultater af deres forskning er oversat til engelsk, tysk, fransk, italiensk og spansk med en abonnent liste på over 75.000." CalebLarue? Jeg har sagt (skrevet) hvad jeg mener og hvorfor. Selv om jeg quotter dit indlæg - er mit svar ikke adresseret til dig. Du ved nemlig udmærket godt, hvad jeg mener. Det er straks mere usikkert, hvad de øvrige, urene som jeg, får ud af det, hvis det ikke direkte bliver en frygtmættet negation, hvilket jeg tror det bliver. Så du kan fortsat sove trygt CalebLarue. Du bliver ikke gennemskuet. Og jeg er bare en gammel kone, som i den grad bekymrer sig om det liv og skæbne hendes barn skal have del i længe efter at hendes aske er spredt ud over den smukke verden, vi ikke er kloge nok til at bevare for alle. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Uanset om det er det du mener, så synes jeg også at du burde lære at omgås andre mennesker med bare et minimum af høflighed, men det er måske ikke et kapitel i Das Kapital og Maos lille røde? Jeg er høflige over for dem der er høflige i deres omgangstone, folk med racistiske og anti muslimske holdninger, der har en bizart menneske syn og som sidder nærmest og gnider sin hænder sammen i glæde over at palæstninser nu får hvad de fortjener, på trods af det kæmpe stor civile tab kan jeg sgu ikke være høflig overfor. Fint nok, men hvorfor er du her så stadig? Jeg sagde ikke at ALLE herinde har den holdning, hvis det er hvad du har forstået så har du misforstået mig. Der er mange mennesker herinde der er fornuftige og som er høflige i deres omgangstone med andre medlemmer på sunddebat. "Imperialist / Zionist riget USA".... kan du sige det fire gange i træk uden at komme i bukserne? Hvad tror du selv du opnår her på siderne med den form for retorik? Jeg opnår vel det samme som en masse andre tror at de kan opnå med deres retfærdiggørelse af det død og ødelæggelse der falder over mennesker i Gaza, hvorfor har min "retorik" alene provokeret dig til at skrive i indlægget og ikke nogen af de andre's klart racistiske indlæg Hr. Sune ? Michael viste alt for tydeligt fra starten sin racistiske holdninger, derfor har jeg med alt ret lov til at svare tilbage fra samme skuffe, høflighed har jeg over for mennesker der selv er høflige over for andre. Forhåbentligt er der ikke noget stødende ved denne indlæg over for dig ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Jeg er høflige over for dem der er høflige i deres omgangstone' date=' folk med racistiske og anti muslimske holdninger, der har en bizart menneske syn og som sidder nærmest og gnider sin hænder sammen i glæde over at palæstninser nu får hvad de fortjener, på trods af det kæmpe stor civile tab kan jeg sgu ikke være høflig overfor.[/quote'] Bare for at forebygge CalebLarue` evt. spidse kommentarer til mit indlæg.... Jeg er ikke muslim, hvorfor jeg nødvendigvis må så være.... anti-muslim? Jeg er udelukkende interesseret i den politiske aspekt af konflikten i Mellemøsten, og de konsekvenser udfaldet af denne konflikt vil medføre for resten af verden. I modsætning til muslimerne, som betragter mig som uren - væmmes jeg IKKE ved dem som mennesker og jeg "gnider ikke" hænder fordi nogen dør i konflikt noget sted i verden. Heller ikke i Palæstina. Skulle det falde dig ind at beskylde mig for racisme, fordi du er uenig med mig, vil det sige mere om dig, end det vil sige om mig. Bare så du ved det. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Du er en idiot SanneJ, det vises desværre alt for tydeligt i dine indlæg. Er det ikke sådan, man får ret, når man ikke har det. :D Spøg til side. Kære SanneJ, det store problem i verden er ikke religion men én religion. Den begynder på i og slutter på slam. Efter jeg er begyndt at opsøge viden om den, har jeg fået en mere og mere negativ indstilling til den. Hamastalsmanden Fathi Hamad: "For det palæstinensiske folk blev døden en industri, hvor kvinder udmærker sig, og det gør alle mennesker i dette land: De ældre udmærker sig, jihadkrigerne udmærker sig, og børnene udmærker sig. På den måde skabte de et menneskeligt skjold af kvinder, børn, ældre og jihadkrigerne mod den zionistiske bombemaskine, som om de sagde til den zionistiske fjende: Vi ønsker døden, som I ønsker livet." Sådan taler en god kristen mand. Nej, det er umuligt. Sådan taler en islamist med fast grund under fødderne i sin religion. Kristendommen bliver rutinemæssigt malet til pulver i en endeløs strøm af kritik, og så opstår den i en ny form. Her i Nordeuropa og i USA er den religiøse kultur som bekendt overvejende PROTESTantisk. Vi er brokkehoveder, der piller alting fra hinanden dels for at se, hvad der er indeni og dels for bare at ødelægge - overskuddet til at gøre det kommer fra kristendommen selv, for den gør mennesket suverænt både i forhold til samfundet, men også i forhold til religionen selv. Samtidig et andet sted: Islam er, hvor den var i jernalderen. En muslimsk Martin Luther ville være en umulighed, for ikke at snakke om en Søren Kierkegaard. En islamisk ekstremist behøver ingen nærmere præsentation, men hvad er en kristen ekstremist - altså en der går til den yderste konsekvens af sin tro? Er det ikke sådan en som Frans af Assisi, der går rundt med et fjollet smil og snakker kærligt med fuglene og blomsterne? Jeg er ikke kristen, men HVIS jeg skulle vælge, så ved jeg godt. Anina: Enig i alt, hvad du skriver, men verden er jo helt forandret efter vi har fået internet. Hvem lytter til Ole Sippel i dag? Det er rystende at tænke på, hvor meget sludder, vi fik i hovedet, dengang vi ikke kunne tjekke informationerne. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Tq_19 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 I Tyrkiet er der en masse kurder og ingen siger de skal gå ud af landet eller forsvinde. De lever som helt alm. mennesker og er accepteret for længst af befolkning. Dem der ikke er accepteret er teoristerne pkk som vil have en del af landet og gør oprør og dræber en masse soldater. Selvfølgelig prøver tyrkerne at bekæmpe disse teorister, men de er aldrig ude efter den kurdiske befolkning. I Tyrkiet lever der en masse mennesker som er kristne, ikke troende, muslimer og jøder. De lever faktisk i fred og ro sammen. Jeg oprettede denne led pga. jeg blev så ked af det jeg så i tv´et. Jeg følte at ingen reagerede, folk sad bare og så på. Det er rart at høre andres meninger. Jeg er selv muslim, men jeg mener ik der er nogen der skal dø. hverken jøder, kristne eller muslimer. Det hele handler mere om magt kamp. Alle kan leve med hvad de tror på, at tro på noget giver en livskræft. Jeg tror på hvis jeg gør gode gerninger og behandler mennesker ordentligt, ja så har jeg måske en chance for at komme i himlen. Ja, ok ik ved at bombe andre mennesker!!!!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 En islamisk ekstremist behøver ingen nærmere præsentation, men hvad er en kristen ekstremist - altså en der går til den yderste konsekvens af sin tro? Er det ikke sådan en som Frans af Assisi, der går rundt med et fjollet smil og snakker kærligt med fuglene og blomsterne? Jeg er ikke kristen, men HVIS jeg skulle vælge, så ved jeg godt. . Mjah det er nu ikke altid helt så enkelt.. Tag nu bare mordet på Yitzhak Rabin som jo bekendt blev dræb af en af "sine egne" som jo også må betegnes som ekstremist (altså ham der slå Rabin ihjel) .. Der er ingen tvivl om der sikkert i dag er flere der slår ihjel i koranens navn, lige som "vi" kristne gjorde engang - men om det så er fordi oplysningen er dårligere i mellemøsten og folk tror mere på imamer og præster end de tror på samfundsudviklingen og hvad de ser med egne øjne, er svært at sige. Jeg tror bare heller ikke løsningen er at isolere Islam for det skaber nok flere fundamentalister end det skaber fred i verden, netop på grund af at man ved hjælp af oplysning, medier osv kan nå ud til den del af befolkningen som tror fast og holdent på deres religion fremfor at følge med i udviklingen. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2009 Mjah det er nu ikke altid helt så enkelt.. Tag nu bare mordet på Yitzhak Rabin som jo bekendt blev dræb af en af "sine egne" som jo også må betegnes som ekstremist (altså ham der slå Rabin ihjel) .. Lidt søgt argumentation, synes jeg, men en jøde slog altså en anden jøde ihjel. En politisk ekstremist må man formode. Med hensyn til den religiøse ekstremisme, så var morderen ikke ekstremistisk nok, for så ville han jo ikke have dræbt sit medmenneske. :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites