Jump to content
cbpwr

"Svine billig" husleje ???

Recommended Posts

Hejsa. Jeg synes min husleje (eller min afdrag til banken) er svine billig alså dem som skal falde her den 27/1. Er der noget galt eller er det rente nedsænkning? Jeg har 4 lån hvad angår bolig Lån Skuld 1-REVERSLÅN I SEK 67.565,00 SEK 2-HYPOTEK 400.000,00 SEK 3-HYPOTEK 400.000,00 SEK 4-HYPOTEK 273.508,00 I dec betalte jeg på 1: 919,00sek 2: 1.733,00sek 3: 1.733,00sek 4: 1.716,00sek - det er ialt 6101sek. Men de penge som skal falde her den 27/1 er meget mindre iflg min netbank hedder ydelserne nu: 1: 776,00sek 2: 955,00sek 3: 955,00sek 4: 1.180,00sek det giver ialt 3866sek. Har nordea lavet en mega fejl her, det lyder jo underligt ????? Men hvis det er korrekt, klager jeg ikke, specielt ikke med den fine kurs på den sek lige nu :) Men må hellere vente med at gælde mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Hejsa. Jeg synes min husleje (eller min afdrag til banken) er svine billig alså dem som skal falde her den 27/1. Er der noget galt eller er det rente nedsænkning? Jeg har 4 lån hvad angår bolig Lån Skuld 1-REVERSLÅN I SEK 67.565,00 SEK 2-HYPOTEK 400.000,00 SEK 3-HYPOTEK 400.000,00 SEK 4-HYPOTEK 273.508,00 I dec betalte jeg på 1: 919,00sek 2: 1.733,00sek 3: 1.733,00sek 4: 1.716,00sek - det er ialt 6101sek. Men de penge som skal falde her den 27/1 er meget mindre iflg min netbank hedder ydelserne nu: 1: 776,00sek 2: 955,00sek 3: 955,00sek 4: 1.180,00sek det giver ialt 3866sek. Har nordea lavet en mega fejl her, det lyder jo underligt ????? Men hvis det er korrekt, klager jeg ikke, specielt ikke med den fine kurs på den sek lige nu :) Men må hellere vente med at gælde mig :)
Min rörlig rente er faldet fra 5,17% til 3,7%, så den er god nok i dit tilfælde!!! Længe leve finanskrisen og at Danmark ikke valgte Euroen:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal bare lige høre mht din rente. Har du rørlig på alle dine lån eller kun toplånet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det havde nu ellers varet smart nu med den losning som nogle i dk har hvor renten kun kan falde' date=' aldrig stige. Men den har de nok ikke her.[/quote'] Det skal du ikke være ked af. Lån baseret på Rentefald/Rentedyk giver godt nok en garanti for ikke stigende rente, men det koster i form af et spread (0.6/1.2) og vil man ud af det koster det 105 for Rentedykslånet. Rentefald bliver iøvrigt genforhandlet efter 10 år, hvor renten faktisk godt kan stige... Nope, alt i alt, er det simplere med variabelt forrentede lån, især i et marked som det svenske, hvor kursgevinster åbenbart ikke er noget boligejerne skal nyde godt af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det skyldes Nordea er en amatørbiks. Du har nemlig betalt 5,32% for hele december, selvom de ændrede renten 8/12 og senere den 17/12. Den kompenseres du så for i januar.... Dvs februar bliver højere igen. Mener jeg estimerede mig frem til ca 1000 sek pr 1,5 mio sek for et fuldt rørligt lån hos Nordea.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det skyldes Nordea er en amatørbiks. Du har nemlig betalt 5,32% for hele december, selvom de ændrede renten 8/12 og senere den 17/12. Den kompenseres du så for i januar.... Dvs februar bliver højere igen. Mener jeg estimerede mig frem til ca 1000 sek pr 1,5 mio sek for et fuldt rørligt lån hos Nordea.
hmmm... mange bække små.... mon ikke det har været en smart manøvre for at have en bedre bundlinie 2008, eller er jeg bare paranoid?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
hmmm... mange bække små.... mon ikke det har været en smart manøvre for at have en bedre bundlinie 2008' date=' eller er jeg bare paranoid?[/quote'] Jeg vil sværge på de kan finde ud af at gøre det når renten stiger, jeg er næsten 100% sikker, men jeg har til vane at smide alle papirer ud fra banken. Deres argument er de allerede har adviseret den betaling 27/12 inden renten falder og det kan ikke bare ændres..og at jeg jo kompenseres. Men jeg kompenseres jo ikke for 'tabet' ved at de holder mine penge i deres rentebærende kasser i en måned...... Ja, jeg HAR diskuteret det med dem, og jeg er sikker på den ikke holder i retten hvis man gider køre sagen....for mig er det 1000 kr der forskydes. Det betyder ik en skid for min økonomi, men en hel del for Nordea's....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil sværge på de kan finde ud af at gøre det når renten stiger' date=' jeg er næsten 100% sikker[/quote'] Jeg er helt enig, det er lidt ligesom benzinpriserne... de falder langsomt, men går hurtigt op...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan du komme frem til 1000 kr. for 1,5 mill? Som jeg kan regne det ud er det ca. Bolån 1 000 000 kr 3,59 % = 2 992 kr Bolån 1 000 000 kr 5,60 % = 4 667 kr Det vil sige ca. 1600 kr. for en rente nedsættelse på 2 % for hver 1 mill. Beløbet er brutto og i SEK. Jeg har brugt denne side: www.seb.se. Gå ind under" Låna till ditt boende" og "Bolån" og så er der en brun firkant "Räkna på ditt nya bolån" Der kan man ændre renten og se forskellen. For nemhedens skyld hvis I andre skal prøve. Så tag udgangspunkt i et hus, under 5 år gammelt, ændre driftomkost til 0, skriv huset pris til 2 mill og lån 1 mill.(dvs med kontantindsats på 1 mill)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan kan du komme frem til 1000 kr. for 1,5 mill?
Gætter på det er fordi Trine har brugt nogle andre rentesatser og vigtigst af alt, fordi renten ikke er gået direkte fra den høje sats til den lave, men er blevet sænket over 3 gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Gætter på det er fordi Trine har brugt nogle andre rentesatser og vigtigst af alt' date=' fordi renten ikke er gået direkte fra den høje sats til den lave, men er blevet sænket over 3 gange.[/quote'] Jeg lavede sådan en simpel trappe i henhold til Nordea's renteændringer i December... dvs de første 8 dage betalte jeg 5,32%, de næste 9 3,90% og de sidste 3,75%. Mindes jeg ramte noget der lignede 1000 sek men beregningen ligger på min arbejdspc. Der er MEGET simple antagelser om rentekonventioner..... Det var bare et fingerpeg, men passer ok med at det de mener jeg skal betale i januar er ca 1000 sek for lavt i forhold til hvad jeg havde forventet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites