larsk 14 Anmeld indhold Skrevet December 28, 2008 Jeg har bemærket idag, på min vej rundt på de små veje i området, at rigtigt mange er i gang med at klippe hække, styne træer og trimme naturhegn, samt brænde grene og kvas. Det sidste giver påfaldende mange meget rygene bål i området. Er det en tradition at man klipper hæk/hegn og brænder grenene i dag, for jeg har ikke set nogen gøre det de foregående dage. I Dk er det jo noget med at klippe hæk inden skt. Hans, men er der noget her i SE med at det skal ske i mellemdagene/inden nytår? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 28, 2008 Jeg har bemærket idag, på min vej rundt på de små veje i området, at rigtigt mange er i gang med at klippe hække, styne træer og trimme naturhegn, samt brænde grene og kvas. Det sidste giver påfaldende mange meget rygene bål i området. Er det en tradition at man klipper hæk/hegn og brænder grenene i dag, for jeg har ikke set nogen gøre det de foregående dage. I Dk er det jo noget med at klippe hæk inden skt. Hans, men er der noget her i SE med at det skal ske i mellemdagene/inden nytår? Det er det samme i sverige, tror bare dine naoer keder sig her i julen:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2008 Du har nok ret. Jeg var selv ved at blive 'inspireret' af deres aktivitet, og tænkte, hvis de kan have rygene, ildelugtende bål, så kan jeg vel også :p Det virkede bare så udbredt, at jeg tænkte det var et mønster. Og jeg gider ikke få en nabokommentar d. 2. januar om at jeg ikke har klippet etc..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites