Juliana 10 Anmeld indhold Skrevet December 26, 2008 Hvor mange penge bruger i om måneden på mad og diverse? Bor p.t. i dk, men skal inden kort tid flytte til sverige (malmö). Har 1 barn og den anden på vej. Er enlig mor. Juliana Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2008 Hvor mange penge bruger i om måneden på mad og diverse? Bor p.t. i dk, men skal inden kort tid flytte til sverige (malmö). Har 1 barn og den anden på vej. Er enlig mor. Juliana Forbrug er nok meget individuelt. Regn med cirka 20% mindre til mad og diverse end hvad du brugte i Danmark, så burde du være på den sikre side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret December 26, 2008 tja vi er 2 voksne og 2 børn. vi bruger ca 1000 sek om ugen. og det inkl bleer (til 2 unger) shampoo, vådservietter, mm..vi handler mest i sverige, men nogle af tingende køber vi i dk hvis der er stor tilbud.. ;-) vi er faktsik blevet nogle rigtige tilbuds hajer.. ;-) studerer reklamerne og ligger madplanerne mm. men det skal jo også gå op i en højere enhed, når man er på orlov og ikke tjener det vilde på at gå hjemme ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Lasse og Mellis Takker for jeres svar. Hvor handler I henne så? Siden I kan overleve for 1000 kr om måneden? Juliana Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Takker for jeres svar. Hvor handler I henne så? Siden I kan overleve for 1000 kr om måneden? Juliana Nu var det vist per uge.... Men, hvor meget man bruger afhænger jo af hvad man vil ha'. Foie gras eller pasta ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Det gik lidt stärkt Ups ... det gik lidt stärkt ... mente også om ugen. Dvs, at 3000 er ikke nok om måneden? Vi kommer til at väre 1 voksen og 2 börn ... plus selvfölgelig kommer der barnebidrag oven i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Nej Det er ikke nok. Ligesom i DK skal man også have et vist belöb herovre for at kunne blive godkendt som lejer/köber. Og der kommer jo også dagpleje, forsikringer o.s.v. Og transport. Dyr transport. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Dagplejen er jo et punkt hvor der spares rigtigt mange penge i forhold til Danmark. Vi betalte i dagpleje for vores søn ca. 750 sek om måneden, og idag hvor han er på fritidshjem efter skolen betaler vi kun 440 Sek om måneden. Og husk at dette beløb er inklusive en madordning som er obligatorisk på skoler og dagplejer. I Danmark er dette jo sygeligt dyrt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 3000 er ikke nok hvis det er hvad du har til ALT:. eller er det hvad du har tilbage når du tror alt er betalt?? 3000 bruger jeg alene på transport om månden 2000 kr på lejlighed + lån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Dagplejen er jo et punkt hvor der spares rigtigt mange penge i forhold til Danmark. Vi betalte i dagpleje for vores søn ca. 750 sek om måneden, og idag hvor han er på fritidshjem efter skolen betaler vi kun 440 Sek om måneden. Og husk at dette beløb er inklusive en madordning som er obligatorisk på skoler og dagplejer. I Danmark er dette jo sygeligt dyrt! nu har jeg ikke børn men det lyder da som rigtig billigt. Kommer nok også an på hvor man bor Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 De fleste betaler mere Man betaler jo per indtägt så de fleste vil betale langt mere end 440 om måneden. Dagplejen er jo et punkt hvor der spares rigtigt mange penge i forhold til Danmark. Vi betalte i dagpleje for vores søn ca. 750 sek om måneden, og idag hvor han er på fritidshjem efter skolen betaler vi kun 440 Sek om måneden. Og husk at dette beløb er inklusive en madordning som er obligatorisk på skoler og dagplejer. I Danmark er dette jo sygeligt dyrt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Har talt med min veninde, som har så talt med sin veninde der arbejder indefor kommunen her i malmlö, at jeg vil kunne få betalt husleje og el. Men vil selvfölgelig tjekke det inden jeg flytter. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juliana 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Betaller man så også for at börn går i skole? Det 3000 plus börnepenge 2200, dvs. ca. 5000 kr for mad, bleer, töj osv. Vil ikke väre nok? Inde i det penge inkluderer jeg ikke husleje. Det ca 5000 er udover husleje, el, fagforening og a-kasse, telefon, internet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Jeg tvivler Jeg tvivler altså på at du bare kan flytte herover og få bistandhjälp, det har andre prövet og det gik ikke. Jo 5000 er nok til mad. Men hvad med transport? Og a-kasse og fagforening betaler du jo ikke så länge du ikke arbejder. Nej, man betaler ikke for skole. Betaller man så også for at börn går i skole? Det 3000 plus börnepenge 2200, dvs. ca. 5000 kr for mad, bleer, töj osv. Vil ikke väre nok? Inde i det penge inkluderer jeg ikke husleje. Det ca 5000 er udover husleje, el, fagforening og a-kasse, telefon, internet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Har du råd til at bo i DK har du også råd til at bo i SE.... EOD :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Barselspenge i DK Forskellen er jo nok at hun vil få barselsdagpenge i DK, men ikke i S. Har du råd til at bo i DK har du også råd til at bo i SE.... EOD :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Jeg køber 99% af al min mad og dagligvarer i ICA - fordi jeg er doven og det er nemt med selvscanning. Det gør også at jeg kan se præcist hvad jeg har brugt. Regnede ud, at jeg i de sidste 6 mdr. har brugt ca. 3800 SEK om måneden til mad og dagligvarer. Jeg er kun 1 person. Jeg lader sjældent ting gå til spilde, men jeg har på ingen måde sparet - faktisk har der været adskillige luksusbøffer på bordet. Så jeg vil betragte mit beløb som nogenlunde det maksimale man kan bruge pr. person med mindre man virkeligt strammer sig an ;). Jeg må sige at jeg er ret imponeret over dem, der kan leve 4 personer for 1000 SEK om ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Jeg køber 99% af al min mad og dagligvarer i ICA - fordi jeg er doven og det er nemt med selvscanning. Det gør også at jeg kan se præcist hvad jeg har brugt. Regnede ud, at jeg i de sidste 6 mdr. har brugt ca. 3800 SEK om måneden til mad og dagligvarer. Jeg er kun 1 person. . Så har du også spist godt :D ... Sælger de kaviar og foie gras i ICA ? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Med små börn Men med små unger er der også bleer, välling og hvad de ellers kräver, men klart man kan leve billigt hvis man vil. Man kan faktisk göre det til en sport. Måske skulle man pröve Jeg køber 99% af al min mad og dagligvarer i ICA - fordi jeg er doven og det er nemt med selvscanning. Det gør også at jeg kan se præcist hvad jeg har brugt. Regnede ud, at jeg i de sidste 6 mdr. har brugt ca. 3800 SEK om måneden til mad og dagligvarer. Jeg er kun 1 person. Jeg lader sjældent ting gå til spilde, men jeg har på ingen måde sparet - faktisk har der været adskillige luksusbøffer på bordet. Så jeg vil betragte mit beløb som nogenlunde det maksimale man kan bruge pr. person med mindre man virkeligt strammer sig an ;). Jeg må sige at jeg er ret imponeret over dem, der kan leve 4 personer for 1000 SEK om ugen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Man kan faktisk göre det til en sport. Måske skulle man pröve Måske man skulle prøve at få et andet job ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Andet job Andet job, nej tak. Så bliver man måske tvunget ud i det med spare sporten, Så er det jo ikke sjovt längere. Måske man skulle prøve at få et andet job ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Andet job' date=' nej tak. Så bliver man måske tvunget ud i det med spare sporten, Så er det jo ikke sjovt längere.[/quote'] Jeg fik andet job for at få råd til sporten... men, det er en helt anden historie. Her er min facebook gruppe.... Feel free to join: http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=51831826696&ref=mf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Det er ikke nok. Ligesom i DK skal man også have et vist belöb herovre for at kunne blive godkendt som lejer/köber. Og der kommer jo også dagpleje' date=' forsikringer o.s.v. Og transport. Dyr transport.[/quote'] hvad er det for noget? det er da 100% op til udlejer om han vil leje ud til dig eller ej det er da ikke noget du skal "godkendes" til??? det gälder både for dk og se... måske er det noget andet hvis man skal leje af kommunen .. men for at leje et hus eller en lejlighed skal du da på ingen måde "godkendes" af andre en udlejer og det behöver man ikke ha et rådighedsbelöb for... som köber vil banken som låner en penge til huset nok kräve at man kan betale sine regninger og herudover ha et rådighedsbelöb men som lejer er der intet som skal godkendes som sådan!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Det er meget normalt Det er da helt normalt at udlejer vil se noget dok så han ved at huslejen kan betales. De fleste boligselvskaber f.eks, Og HSB hvad er det for noget? det er da 100% op til udlejer om han vil leje ud til dig eller ej det er da ikke noget du skal "godkendes" til??? det gälder både for dk og se... måske er det noget andet hvis man skal leje af kommunen .. men for at leje et hus eller en lejlighed skal du da på ingen måde "godkendes" af andre en udlejer og det behöver man ikke ha et rådighedsbelöb for... som köber vil banken som låner en penge til huset nok kräve at man kan betale sine regninger og herudover ha et rådighedsbelöb men som lejer er der intet som skal godkendes som sådan!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret December 27, 2008 Det er da helt normalt at udlejer vil se noget dok så han ved at huslejen kan betales. De fleste boligselvskaber f.eks' date=' Og HSB[/quote'] ja men det var jo ikke det du sagde du skrev at hendes belöb ikke var nok eftersom hun skulle ha et vist belöb for at blive godkendt!! jeg siger bare at det SKAL man ikke det er muligt at mange selskaber, kommunen osv kräver at man har en vis indkomst men du får det til at lyde UMULIGT hvilket det på ingen måde er !! og hvor er den "DYRE" transport? et månedskort fra malmö koster hvad? 13-1400sek om måneden hvor er del af det er fradagsberettiget + kilometerpenge osv.. det er som om at hver gang dette spörgsmål stilles gör folk et ret stort nummer ud af at skrämme folk fra det "det er ÅÅÅÅH så dyrt" "du kommer aldrig til at se dine venner igen" "de snakker svensk her" osv ... men faktum er (som skrevet af mc manden i et tidligere indläg) har man råd til at bo i dk har man mere end råd til at bo i sverige for medmindre man er komplet tosse og lever over evne er det billigere her med undtagelse af smöger og sprit og kan man ikke leve med det må man flytte til polen!! og sjovt nok kommer der mange og besöger mig her som själdent besögte mig i dk tiltrods for at jeg bor "langt" fra broen mange af dem fordi de synes her er pissehyggeligt !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites